13 állam 4 hét alatt, 2. rész, L.A.

Másnap korán kimentünk a reptérre, és indultunk tovább Los Angelesbe. A repülőút kb 6. óra volt, és az utazással szintén időt nyertünk. Sajnos nem volt kéznél a fényképezőgépem, így nem tudtam képeket csinálni a Grand Canyonról, pedig a NY-LA légifolyosó pont felette halad. Hihetetlen és gyönyörű. Még 10km magasságból is érezni a mélységét, látni a rétegeket, szavakkal elmondhatatlan.

Ahogy a gép Los Angeleshez közeledett, rögtön látszott, hogy más mint New York. A repülők általában 20 perccel a földet érés előtt megkezdik az ereszkedést (ez érezhető is, plusz a monitoron a magasságból is látni), és nagyjából 5 perce süllyedtünk, mikor már látszott egy hatalmas összefüggő település.

Mint azt Ajtofelfa írásából megtudtam, Los Angeles egy kb. 100 km átmérőjű város, tehát ennek már LA-nek kell lennie. Az volt. Óriási város, 15 percen keresztül repültünk felette. Persze ilyenkor már csökken a sebesség, de azért még így is durva volt.

Ahogy leszállt a gép, és megvártuk a csomagokat, a terminálból kilépve megütött a meleg. New Yorkban szeptemberhez képest kellemes idő volt, de Los Angelesben kimondott meleg, főleg ha azt is hozzávesszük, hogy a repüléseknél mindig hosszú nadrágot hordok, mert fent hideg van.

Míg New Yorkban a JFK-n egy „Air Train” köti össze a terminálokat, és lehet eljutni az autókölcsönzőkhöz pl., addig itt több kölcsönzőnek is saját buszjárata van a reptérre. Mi megkerestük, az Alamo megállóját, kb. 2 perc múlva meg is jött a busz, ami kivitt a kölcsönzőbe. Az ügyintézés gyorsan zajlott, mivel a hosszú útra két nagy bőrönddel utaztunk, plusz kézipoggyászok, ezért full size-t béreltünk. (már tudom, a profik kisebbet foglalnak le, és a helyszínen upgrade-elik…)

Charger vagy hasonló volt megjelölve. A papírok kézbevétele után elhangzott a bizonyos mondat, menjünk ki, és a full size sorból vigyük el azt az autót, amelyik tetszik, a kulcs benne van mindben. Nos, a full size sorban új Impalák és valami Mondeora hasonlító szörnyűségek álltak, sehol egy Charger, vagy valami rendes autó. Bepakoltunk egy Impalába, épp indultunk volna, mikor az egyik dolgozó leparkolt egy frissen mosott Chargerrel. Azonnal elhoztam a kulcsát, átpakoltunk és elindultunk.

Kicsit aggódtam, mert láttam NY-ban hogyan közlekednek (mindenki dudál, megy össze-vissza a sorok között, stb), de LA teljesen más. Igaz, a kölcsönző Inglewoodban van, ami akár külvárosnak is mondható (nem a legjobb környék), de az emberek nyugodtan vezetnek, ami nem változik akkor sem, ha bentebb megyünk pl. Hollywoodba, Beverly Hillsbe, vagy akár Pomonába, Huntington Beach-be.

Elindultunk, hogy megkeressük a szállást, ami a Santa Monica Boulevardon (ami a 66-os út vége) volt Westwoodban, egy kis motel. Ha kinéztünk a szoba ajtón akkor kb. 50 méterre jártak az autók. Azt hittem hangos lesz, de a V8-as motoroknak köszönhetően, jelentősen kisebb a forgalom zaja, mint Budapesten.

Egy kicsit korán értünk oda a szállásra, ezért úgy döntöttünk, körülnézünk a város ezen részén. Kb. két órás kört tettünk. Ezalatt áthajtottunk Beverly Hillsen, West Hollywoodba a Santa Monica Blvd-on, majd a Highland Ave-n balra fordulva keresztül a Sunset Blvd-on a Hollywood Blvd-on szintén balra visszafelé indultunk. Itt találhatóak a csillagok a járdán, a Kodak Theatre, stb. A Sunset Blvd-ról észak felé vettük az irányt, és felmentünk a Mulholland Drive-ra. Nem semmi kilátás van a városra.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére