20. ACCH Országos Tavaszi Találkozó

Ha ilyen tartalmas lesz az egész év, mint ahogyan a szezon indul, nagyon boldog leszek! Azt hiszem, az elmúlt két évben együtt nem jöttek annyian Dunaharasztiba az ACCH tavaszi találkozójára, mint most hétvégén.

Pedig én most nem szaporítottam az autóparkot. Azt írja az álmoskönyv, hogy találkozó előtti napon ne szedd szét az autódat, mert a végén valamit úgyis beszívsz. Nem hittem, dacoltam. Péntekre még első rugócserét terveztem, hogy Harasztiban végre szépen feküdjön az autó. El is készült minden, majd az utolsó két csavar meghúzásakor megadta magát az egyik lengéscsillapítóm…

Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy jubileumot ültünk, hisz ez volt a 20. országos tavaszi találkozó. ACCH logó alakú meglepetés torta köszöntötte az elnöki párt. Kisgyuri, cukiboszi, köszönjük a munkátokat!

Megjelent pár ez idáig ismeretlen autó, ezek közül a legkomolyabb kétség kívül Fagyi 1964-es Cadillac pickupja volt. A Simon Coachworks miskolci műhelyében készült custom nem csak hazai mércével komoly építés, világviszonylatban is megállja a helyét.

Készült már mindenből „El Akármino”, de ez itt nem a hegesszük be a hátsó ajtókat, aztán vágjuk le a hátulját, és nem is az akasszuk rá egy másik autó elejét projekt. A helyszínen csak a jéghegy csúcsát kapargattuk meg, így is felfoghatatlan mennyiségű tervezés és munka került szóba. Azt mindenki azonnal látja, hogy plató került a hátuljára, de egy kicsit tovább kell nézni, hogy feltűnjenek a kupé ajtókba gyártott egyedi üvegek, a platóajtó nyitószerkezete és a többi finomság.

Jól fekszik az air ride-nak köszönhetően


Azért kell tornáztatni a szemet, mert nem lóg ki semmi a sorból. Akár gyári is lehetne. Mi sem igazolja ezt jobban, mint egy laikustól elkapott mondat, akinek ugyan nem lett kedvence az autó, de nem azért, mert átalakították, hanem mert platós. Fel sem merült benne, hogy nem gyári.

A másik autó, ami körül sokat időztem, egy 1959-es Lincoln Premiere volt. A frissen restaurált fehér bálna méretei még amerikai autóhoz szokott szemnek is felfoghatatlanok. Hardtop, de nem a kecses fajtából, az óriási felületeket emberfejnyi díszítések törik meg. Különösen a homorú hátulja tetszett az ovális lámpákkal.

Tartson ki a lendület, és találkozzunk két hét múlva Veresegyházán!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • sportster:

    Kurva jó hogy idén mindenki tologatja az időpontjait!!!

  • MoparMan.:

    !pacsi !usa örülök, hogy hozzád került! mindent megcsinálsz amire nekem

A lap tetejére