4. Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál 2005, Komárom


Megérkezés, táborverés


Munkában a zsűri


Biztos a sok mustár miatt volt olyan drága a kaja...


Már megint népszerű program volt az autómosás :)


Díjátadó a színpadon


Gyerekek kezében volt a tombolaautó, egy Pontiac Parisienne sorsa


A hónap autója 2000 február...


Buick Special - gyönyörű ívek


Vasárnap már kezdett kiürülni
a tábor

Nehéz dolga lesz annak, aki fogást akar találni ezen a találkozón, Békési Robiék apait-anyait beleadtak, hogy a komáromi fesztivál tényleg nemzetközi és tényleg fesztivál legyen.

A kritikát kezelni tudni kell, jó volt látni, hogy a szervezők tanultak a tavalyi észrevételekből, megfogadták a tanácsokat. "A felvonulás szétcsúszott", "a kaja drága volt" - ezen kívül nem sok panaszt hallottam. Annál több elismerő szót csíptem el a sátorról, a folyamatosan takarított vécékről, stb.

Idén egy kicsit mi is belekóstoltunk a találkozó lebonyolításának pörgésébe. A zsűrizéssel ugyan csak egy morzsányit kaptunk a feladatokból, ötfős csapatunk mégis három napig birkózott vele lelkiismeretesen. Ha láttál nagy halom papírral szaladgáló hangos embereket, na azok voltunk mi.

A folyamatos programok és koncertek mellett kevés is volt a három nap, szokás szerint ezer emberrel beszéltem és legalább ennyivel nem tudtam.

Az autók kb. fele-fele arányban érkeztek hazánkból és a környező országokból. A külföldiek is gyönyörű gépekkel jöttek, a nevezési és autóbemutatási kedvük is óriási volt, be is zsebeltek jópár kupát.

De kupából ám nekem is jutott! Még mielőtt bundát kiáltotok, természetesen nem saját magamat ajándékoztam meg. :) A találkozó szervezőitől kaptam meg a Nr.1. Komárom kupát, amivel a találkozóért és a hazai amerikai autózásért tett munkámat ismerték el. Óriási meglepetés volt, nagyon jól esett, köszönöm mindenkinek, aki így gondolja.

Jó ötlet volt a v8cars.hu fórum sátor, sajnos első körben gyengén szerepelt a társaság, alig lézengett ott egy-egy ember, jövőre szedje össze magát mindenki!

Az egyes kategóriák díjazottjai:

1950 előtti legszebb autó: 1926 Ford T Tudor
1950-es évek legszebbje: 1957 Chevrolet Belair
1960-as évek legszebbje: 1969 Mercury Cougar
1970-es évek legszebbje: 1972 Buick Riviera
1980-as évek legszebbje: 1987 Pontiac Firebird T/A
1990-es évek legszebbje: 1998 Lincoln Mark VIII
2000-es évek legszebbje: 2005 Saleen Mustang
Legszebb sportautó: 1965 Ford Mustang
Legszebb kabrió: 1966 Chevrolet Impala SS
Legszebb pickup: 1997 Chevrolet Silverado
Legszebb kombi: 1980 Buick Century SW
Legszebb busz: 1979 Chevrolet Van G30
Legszebb 4x4: 1980 International Scout
Legszebb motortér: 1989 Pontiac Firebird T/A GTA
Legszebb utastér: 1969 Lincoln Mark III
Legszebb restaurálás: 1981 Chevrolet Camaro Z28
Legeredetibb autó: 1971 Dodge Challenger
Legelhanyagoltabb autó: 1954 Ford F150 Panel
Legszebb airbrush: 2004 Dodge Ram
Leghosszabb autó: 2005 Ford Excursion
Legmesszebbről jött autó: 1996 Dodge Ram Pickup

Az eredmények a nevezők közti sorrendet tükrözik, de volt még jónéhány említésre méltó autó. Önkényesen szeretnék kiemelni még párat a tömegből:

Némi tuninggal keveredő frame off restaurálás után végre megjelent Malibu Tomi 2000 februárban itt is bemutatott Malibu kupéjával. Évekig nem láthattunk kétajtós Malibut a találkozókon, de mostantól újult erővel tartja a frontot a csavarjaira szedett és újra összeépített autó. Rá sem lehet ismerni, azt hiszem megér egy friss bemutatót, rövidesen olvashatod is.

Ha tudtam volna, hogy nem marad a BelAir, a német rendszámú 57-es Buick Special keresőlámpáival, fehércsíkos gumikkal az acélfelnijein tuti befutó lett volna a legszebb ötvenes évek kategóriában.

Idén is megcsinálta a részéről már hagyományos gumifüst show-t a mattfekete osztrák Studebaker pickup, szívesen látnék ilyen épphogy custom autókat magyar rendszámmal.

A meghízott sárga mach1 Mustang szinte vízszintes hátsó szélvédőjével, az autó hátsó harmadát kitöltő brutális C oszlopával nagy kedvencem. A praktikusság legkisebb jelét sem leht felfedezni rajta, és szerencsére több mint három évtizeddel ezelőtt nem is ez forgott a tervezők fejében.

Az utolsó pillanatban futott be és kapta meg a best of show díjat az 1964-es Impala Lowrider, ilyen szintű munkát nem láttam korábban.

Képtelenség és felesleges is minden érdekes autót felsorolni, aki ott volt úgyis talált kedvenceket, aki nem, jövőre jöjjön, megéri!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Limbi:

    Ez nagyon ütős volt... Főleg szíven ütős! Az összes képet megnéztem

A lap tetejére