Chevrolet Camaro, 2010

A GM bemutatta a 2010-es Chevrolet Camaro gyártásba kerülő végleges változatait. A múltba tekintő sportautót Kanadában szerelik össze, értékesítése 2009. első negyedévében indul.

A Camaro megjelenésében hűen követi a két éve nagy sikerrel bemutatott koncepciót. A műszaki alapokat a GM ausztrál tervezői fektették le az új, hátsókerékhajtásos padlólemez felhasználásával.

A hosszú motorháztető és rövid csomagtértető, a keret nélküli ajtók tudatosan idézik fel az első Camaro generáció formavilágát, ugyanakkor a sarkokba szorított hatalmas kerékjáratok a mai trendet követik.

A belső tér szögletesen ívelt műszereinek kialakítása szintén a múltból táplálkozik, a középkonzol műszercsoportja (olaj hőmérséklet, olajnyomás, töltés, váltóolaj hőmérséklet) egyértelműen a ’69-es Camaro extralistájáról származik.

Az LS és LT modelleket 300 lóerős, 370 Nm-es 3,6 literes V6-os hatja, alapfelszereltségként hatsebességes kézi váltó kapcsolódik hozzá. A Hydra-Matic 6L50 hatsebességes automata rendelhető extra.

Az SS változatot hatsebességes kézi váltó rendelése esetén az idei Corvette-ből már ismert 6,2 literes LS3-as V8-assal szerelik. A motor 422 lóerőt és 553 Nm nyomatékot ad le.

Az automataváltós (Hydra-Matic 6L80) SS-ek az új L99 motort kapják, ami az LS3 üzemanyag takarékos változata. A GM Active Fuel Management rendszere részterhelés mellett négy hengert lekapcsol. A 400 lóerős, 535 Nm-es motorral szerelt autó országúti fogyasztásása várhatóan 10 liter / 100km körül alakul.

Az autó elöl - hátul független felfüggesztést kapott, lassulásáért ABS-szel felügyelt négy tárcsafék felel, amelyeket az SS modellekhez a Brembo szállít. Minden modellben szériafelszereltség a Stabilitrak elektronikus menetstabilizáló rendszer, a kéziváltós SS-ekben rajtelektronika segíti a dinamikus indulást.

Az utasok biztonságáért első-, oldal- és függönylégzsákok, automata övfeszítők felelnek. Baleset esetén az autó automatikusan értesíti az OnStar központot.

2010 CHEVROLET CAMARO ADATLAP

Áttekintés

Modellek: Chevrolet Camaro LS, LT és SS

Elrendezés: négy személyes, orrmotoros, hátsó kerék hajtású kupé
Karosszéria: önhordó karosszéria galvanizált acélból
Gyártási hely: Oshawa, Ontario, Kanada
Versenytársak: Dodge Challenger, Ford Mustang, Nissan 350Z

Motorok

3,6L V-6 DI VVT (LLT) 6,2L V-8 (LS3, L99)
Felhasználás: LS, LT SS
Típus: 3,6L V-6 6,2L V-8
Hengerűrtartalom (cu in / cc): 217 / 3564 376 / 6162
Furat x löket (in / mm): 3,70 x 3,37 / 94 x 85,6 4,06 x 3,62 / 103,25 x 92
Blokk anyaga: alumínium öntvény vas perselyekkel alumínium öntvény vas perselyekkel
Hengerfej anyaga: alumínium alumínium
Szelepvezérlés: felülvezérelt, dupla vezérműtengely, négy szelep hengerenként, állandóan változó szelepvezérlés alulvezérelt, nyomórudas, két szelep hengerenként, Active Fuel Management (L99)
Kompresszió viszony: 11,3:1 10,7:1
Lóerő (hp / kW @ rpm): 300 / 224 @ 6400 rpm* 422 / 315 @ 5000 (LS3)*
400 / 299 @ 5000 (L99)*
Nyomaték (lb-ft / Nm @ rpm): 273 / 370 @ 5200 rpm* 408 / 553 @ 4500 (LS3)*
395 / 535 @ 4500 (L99)*
Maximális fordulatszám (rpm): 7000 6000 (L99)
6600 (LS3)
Országúti fogyasztás (automata): 9 l / 100km (becsült) 10,2 l / 100km (becsült)

Kerekek

LS LT SS
Felni: 18 x 7,5” acél 18 x 7,5” alumínium
19 x 8” alumínium
20 x 8” alumínium (elöl)
20 x 9” alumínium (hátul)
Gumik: P245/55R18 all-season P245/55R18 all-season
P245/50R19 all-season
P245/45ZR20 nyári (elöl)
P275/40ZR20 nyári (hátul)

Méretek

Tengelytáv (in / mm): 112,3 / 2852

Hossz (in / mm): 190,4 / 4836
Szélesség (in / mm): 75,5 / 1918
Magasság (in / mm): 54,2 / 1377
Nyomtáv elöl (in / mm): 63,7 / 1618
Nyomtáv hátul (in / mm): 64,1 / 1628 (LS, LT)
63,7 / 1618 (SS)
Tömeg (lb / kg): 3750 / 1705 – LT (automata)
3741 / 1700 – LT (kézi)
3769 / 1713 – LS (automata)
3780 / 1718 – LS (kézi)
3913 / 1779 – SS (automata)
3860 / 1755 – SS (kézi)
Súlyelosztás (% elöl / hátul): 52 / 48
Csomagtér (cu ft / L): 11,3 / 320
Üzemanyag tartály (gal / L): 19 / 71,9
Motorolaj (qt / L): 3,6L: 7,6 / 7,2
6,2L: 8,9 / 8,5

* SAE hitelesítés alatt.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • B.A.:

    Remek lesz! Kíváncsian várom a végeredményt.

  • DRW:

    Nagyon jó ez a szín! Várom a folytatást. Hajrá!

A lap tetejére