1988 Chevrolet Corvette 6.0 Racing Supercharged

Corvette

  • Nem is tudom, hogy hol kezdjem! Az autónak komoly története van...:D
    Adott volt egy eladó 1988-as évjáratú, 1992-ben Mo-ra behozott, és azóta garázsban parkoló, gyorsulási versenyre épített, gyakorlatilag az utolsó csavarig felújított, minden porcikájában gyönyörű, meseszép állapotú Corvette C4! Verseny ülésekkel, 4 pontos övekkel, Momo sportkormánnyal, 1200 wat-os dupla erősítős hifivel a csomagtartó teljesen beépítve, állítható teljesen új polírozott futóművel, fékekkel, kerékagyakkal, nyitott polírozott rozsdamentes kipufogóval stb. stb.... Annyira szép volt, hogy aki látta az azonnal beleszeretett...! Viszont furcsa volt, hogy a motor miért nem volt indítható, holott azt a Szentesi Pisti építette, mégpedig gyorsulási versenyre! Annyira beleszerettem, hogy a motor indíthatóságának hiánya sem tudott eltántorítani attól, hogy megvegyem! Gondoltam majd megoldom, és 2012-ben megvettem! Indítási problémáit, majd egy év alatt sikerült nagyjából megoldani, ezalatt a Magyar szabványoknak megfelelően is sikerült műszakira felkészíteni, vissza építeni, a 2cm-re ültetett autót, sikerült visszaemelni majdnem az eredeti magasságára, hogy beleférjen a fékpadba! Azért a fekvő rendőröket továbbra is kerülni kellett! Ahhoz, hogy a motor járjon, Amerikából lett rendelve a motor adataira megírt eprom, amivel az autó viszonylag simán beindult! :D A műszakira 8 mérföldes órával vittem, persze 8 km-t írtak a műszaki adatlapra...:D! Az autó végre üzembiztosnak tűnő módon járt! Sajnos nem annyira szépen mint szerettem volna, de erre a szerelők a versenymotort hibáztatták, azaz nem utcai használatra készült....Végre, majd 2 év után, az autót elkezdtem használni, de továbbra is kerestem azt a corvette-hez értő embert, aki meg tudta volna mondani, hogy mi a probléma...Rövid használat során kiderült, hogy melegszik...Kiderült, hogy a spoiler szetthez nincs kialakítva a megfelelő szélcsatorna a hűtőhöz...Megoldva! Az autó egyre jobb... Lelazult a lendkerék! Tréler! Váltó le, probléma orvosolva! Végre jó megint! Elvittem klímáztatni...Ezt követően, kb 10 km-en belül, beütött a krakk...Menet közben a klímakompresszor kuplungja leugrott és beszorult a főtengely ékszíjtárcsa és a váz közé, elvágva az ékszíjat, óriási füstöt okozva! Megálláskor a motor egy nagy csattanás közepedte megállt, úgy tűnt, hogy beállt.....:( Úgy viselkedett, mintha megszorult volna...Csak kattogott az önindító...:( Innentől kezdődtek a további trélerezések...Többet ment tréleren mint talpon...:( Rátaláltam Érden egy elvileg Corvette specialistára, B.Gáborra, akihez szintén tréleren lett az autó elszállítva! Ők vették észre a valódi problémát, azaz a klíma kompresszor kuplungja által okozott kárt...A szíj, és a főtengely ékszíj tárcsa cseréje után az autó újra indítható lett! :D Közben bejött a nagy meleg...így úgy döntöttünk, hogy rendelünk hozzá sokkal nagyobb hűtőt, hisz az jobb hűtést eredményez..És bele került a termosztát is...Az autó kész...Mehettem érte...Kifizettem....Na azt sem fogom elfelejteni soha...Az autó átvétele után, néhány km-re megrottyant a víz....ami előtte soha...Kiderült, hogy a hűtő cseréjét követően, a korábban újra lecserélt hűtőventilátor, valamilyen okból, kicserélte önmagát, egy rozsdás, nem működő példányra, és nem kapcsolt be, csak ha kézzel megforgattam....Mikor visszafordultam és kérdőre vontam őket, a válasz az volt, hogy ilyen volt....Ugye kifizettem a javítást, és így már reklamációnak helye nem volt, hisz állításuk szerint az olyan volt....A szerelője meg már ott sem volt, így már segíteni se tudnak, oldjam meg magamnak! Így keserű szájízzel, kézzel megpörgetett, elindított ventilátorral hazajöttem, és rendeltem egy új hűtőventilátort....Kezdett forrni az agyam az autó egyre több hibájától, de legfőképpen a pancser, gerinctelen szerelők miatt.....Sajna a kálvária még csak fokozódott! Amíg megjött az új hűtőventilátor, leraktam az autót! Mikor saját magam beszereltem, és lemostam a kocsit, észrevettem, hogy az első lökhárítóval neki mentek valaminek, és kézzel, valamilyen sárga festékkel ki van ecsetelve, hogy ne vegyem észre....Na ekkor annyi volt a hibátlan fényezésnek is.....Beszámoltam Gábornak, aki csak annyit mondott, hogy nem ők voltak...Gondoltam ezt is magától csinálta az autó, mint a ventilátor cserét...Persze sejtettem, hogy mi történhetett, de bizonyítékom nem volt.....így ezt is benyeltem...Elkezdtem használni az autót, újabb tréler....eltört az üzemanyag cső a motoron...Megoldva... újabb használat..... Közben kerestem a megfelelő szakembert, aki végre igazán ért is az autóhoz, nem olyan aki csak alkatrészt tud cserélni! Rátaláltam végre Szeged mellett egy verseny autó szerelőre! Olyanra, aki ő maga gyártja akár a főtengelyt is, ha kell egy komoly verseny motor...A neve Hazai Árpád! Beszéltünk, és azt mondta, hogy ne talpon vigyem el az autót, mert az elmondottakból rosszat sejt...Sajnos bejött! A műszaki óta az autóval összesen 1200 mérföldet sikerült mennem...Tréleren elvittem az autót Szegedre....A Corvette kellő átnézése után, a próba indítást követően, az eddigi előéletet elmesélve, az volt a javaslat, hogy a motort ki kell venni, és atomjaira szét kell szedni, mert szerinte sokkal nagyobb a gond, mint azt gondoltam volna...:( Diagnózis: A főtengely nem volt kicentírozva, ezért elrepedtek a főtengely csészék, és a blokkban is lett egy repedés, továbbá szorosra lett illesztve a motor......Azaz kuka minden! Enyit a Szentesi munkájáról..:( Itt indult az új motor építési projekt! Kitaláltam, hogy ha már új motor, akkor mi lenne ha kompresszoros lenne! Megrendeltem a VTS legnagyobb vatta új kompresszorát, egy új blokkot, a kompresszorhoz megfelelő kovácsolt dugattyúkat, hajtókarokat, főtengelyt és mindent ami még kellett hozzá! A motor összeszerelését, megmunkálását, illesztését, mindent a szegedi csapat végzett! A szerelőcsapat ajánlása alapján, kapott egy VEMS motorvezérlőt is! Sok idő kellett mire kész lett, de megérte! Meseszép hang, gyönyörűen járó motor, brutális teljesítmény lett az eredmény! Annyira erős lett, hogy a versenyautomata váltó 20 mérföldet bírt ki...:( Kezdhettem bele a váltó felújításba is...3X újították fel a váltót, mire a váltós elismerte, hogy ez a lóerő feladta neki a leckét....Ezért elvitte egy pesti barátjához, akivel közösen, kevlár belsőre cserélték amit csak lehetett, így a váltó minden porcikáját kicserélték, még a váló olajpumpáját is átalakították 13 lamellásra, hogy bírja...Végre jó lett! Nem kicsit, hanem nagyon!
    Azóta már van az autóban majdnem 5000 mérföld! Nemsokára viszem az újabb olajcserére, és átvizsgálásra! Szinte most már majdnem tökéletes... Mondom ezt azért, mert annyira lapos volt, hogy felakadtam vele egy rosszul leaszfaltozott kereszteződésben....Sajnos az első spoiler megsérült, így az első lökhárító átalakítása folyamatban! :D Közben úgy döntöttem, hogy a versenybelsőt is kiszedem és könnyebben használhatóvá alakítom az autót! Ezek a munkálatok folyamatban...képek később...

  • A menyasszonyi autóm...2015.10.17. :D

  • 9 cm kivágva...:D

  • Alakul, már majdnem kész....

  • Az első próba

  • Kész a lökhárító fényezése....

  • Az új lökhárító miatt, új légcsatornára és új szívórészre van szükség! Elkészítésük folyamatban....

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére