1969 Chevrolet Camaro 383 SS

02

  • A következő hetekben elmentünk vele a lehető legtöbb V8 jellegű összeröffenésre.

    Kiskunlacháza / gyorsulás

  • Lurdy / minitali

  • A nyár utolsó napsugaraival együtt a verdától is búcsút vettem, mivel a következő nyárra már egy teljesen új, az utolsó csavarig felújított Camaroba szeretnék "feszíteni".
    Irány Székesfehérvár Csikó barátom varázsműhelye!
    Először is fényt kell deríteni a tényleges állapotára, és megtervezni a restaurálás menetét.

  • Biztos, ami biztos, kapott új rugószettet, hogy a leömlőket ne a földön húzza és a laprugókat is kezelésbe vette egy kovács.

  • A megjelenésének ugyan nem tett jót, viszont bátrabb lett tőle a pilóta. :)

  • Még a tél beállta és a projekt kezdete előtt Csikó is tesztelte a gépet. Aki volt a fehérvári találkozókon, az biztos nem felejti az élményt.

  • Tüzetesebb vallatás után kezd egy olyan kép kirajzolódni előttünk, hogy egészen a közelmúltig, ez egy pazarul megépített vas volt, de az eladás előtt meg lett kopasztva. Azért ennek ellenére is számos helyen "botlottunk" vadi új cuccokba. Zsír új önindító, fékek, csapágyak, kormánymű, stb, stb....

  • Néhány hétig szoktattuk a hazai klímához, nyilván nem látott még havat - bár szerintem nem is vágyott rá.

  • Január vége, végre ténylegesen kezdetét vette a projekt.

  • Nagyon szépen hagyja magát szétszedni, nincsenek berohadt csavarok, mivel nemrég kapta élete második fényezését, még kint az USA-ban, viszonlag tisztességesen, nem csak kimaszkolva, lelocsolva.

  • Egyre bíztatóbbak az előjelek, nagy rohadásnak, gányolásnak egyelőre nincs jele.

  • Egyedül a zárhíd van elpusztúlkodva....de ezt már tudtuk a legelején is. Egyszerűen kevés volt a gyári védelem, egy fűtött szobában is képes lenne elrohadni.

  • Sajnos a kardán alagúttal egy kisebb probléma lesz, valószínű baleset történhetett vele, mert három tenyérnyi lyuk éktelenkedik rajta, amit üvegszállal próbáltak észrevehetetlenné tenni- viszonylag kevesebb sikerrel.

  • Tipikus 1st GEN probléma, a szélvédő aljánál idővel elfogy az anyag. Itt még csak kezdeti stádium lépett fel, még folyamatos a fém.

  • Közben halad a munka rendületlenül, Csikó mester az egyik kezével csavaroz, a másikkal telefonál, a lábával az alkatrész rendelést állítja össze - univerzális ember! :)

  • Ez a fűtés radiátor valószínű az Apollo-program leállása óta le van kötve, minden bizonnyal a kiszerelés után egyből a kukában köt ki - esetleg zuhanyrózsának jó lesz! :)

  • Padlólemez OK, ezzel nem lesz sok gond.

  • Az oszlopon is csak felületi rozsda van, nem vészes.

  • A szélvédő keret is épp. Ritka jelenség kint USA-ban, hogy még a hátsó szélvédőt is kivették az "egészségügyi" fényezéshez.

  • A csomagtér is frankó, ehhez nincs mit hozzáfűzni. Egyszerűen örülünk neki, és kész! :)

  • Ez a karosszéria szilent is a holdraszállással egyidős.

  • Gyári hengerfej, fényes alkatrészekkel feldíszítve, viszont a vezérműlánc már nem a gyári.
    Szép tiszta volt a blokk, látszott, hogy odafigyeltek az összerakásnál, de valószínű nem gondolták, hogy néhány hónap múlva mi ezt szétszedjük.

  • A 350-es váltó olajteknője gyárilag leeresztő csavarral van szerelve. Szóval ilyen is létezik - ez a bizonyíték.

  • Úgy tűnik, a küszöb is rendben van, kezdünk bizakodóak lenni a karosszéria állapotát illetően.

  • Legalább ezt se kell újra megvenni....elképzelésienkhez pont passzol!

  • Távozóban a motorblokk-váltó kombó, mindkettő egy precíz, alapos felújításon fog átesni, némi lóerő gyarapodás után kerülhetnek csak vissza.

  • Se olajfolt, se csavarok szanaszét, se csonkolt végtagok....így kell szépen bontani! Respect Master Csikó! ;)

  • Kezdjük szétborítani a motorblokkot. A dugók biztosan cserések lesznek, nem prémium márkásak - az elvárásainknak biztosan nem felel meg.

  • A hónolás szinte tökéletes, látszik, hogy friss, a hengereknek sincs válla, de ez nem mentheti meg a szétszedéstől.

  • Motorblokk kipakolva, eltakarítva, mehet a gépműhelybe, majd ott megmondják, hogy mi lesz a sorsa.

  • A 350-es váltó még az autón remekül tette a dolgát, de azért megérett egy alapos szétszerelésre-összerakásra. Ha már így történik, akkor racing cuccokkal pakoljuk majd teli!

  • Átkozott labirintus....

  • Váltó teljesen szétszedve, eltakarítva, homokolva várja az új alkatrészeket.

  • Az autó teljesen üres, indulhatunk Ajkára, a homokfúvás fellegvárába!

  • Közben előre dolgoztunk, néhány elem már csupaszon várt.

  • A sejtésünk jó volt, az autó szinte makulátlan állapotban bukkant elő a homokfelhőből. Komolyabb rohadások, folytonossági hibák nem kerültek napfényre, ráadásul minden lemeze eredeti, gyári '69-es. Nagy az öröm!

  • A műszerfal és a környéke is csodálatos. A '69 Firebird-ünk ennél a pontnál vérzett el....

  • A csomagtér is fasza, szinte már el sem hiszem, hogy ez velem történik!

  • A quarter-panel és a tető találkozásánál található mélyedés gyári eredetű, nem hiba. Ott vannak összeeresztve a lemezek, melyet cinnel töltöttek fel anno. Így teszünk majd mi is!

  • Alulról is minden rendben....

  • Indulás Kislángra, a karosszériás mesterünkhöz.

    A homokfúvást köszönjük az Acélradír Kft-nek (www.acelradir.com). Csak ajánlani tudjuk őket!

  • Útban Kislángra kénytelenek voltunk megállni fényképezkedni a februári napfényben, mert egyszerűen ellenállhatatlan formája van a Camaro-nak.

    A trailer egyébként Péter barátunké, V8-as arcoknak kedvezménnyel szállít.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére