1991 Chevrolet Caprice Classic 305 V8 TBI

Karosszéria, történelem

  • Ezt a Caprice volt az utolsó alvázas, orrmotor-hátsókerékhajtású, V8-as full-size sedan a Chevrolet kínálatában. Az alvázát (F-body) még 1977-ben kezdték el gyártani, és majdnem 2000-ig volt használatban. Az autó formája gyökeresen eltért az elődök szögletes design-jától. A köznyelv lepényhalnak nevezte el, de hívták bálnának is. Persze csak azért, mert nem láttak még egyetlen egy belugát sem, esetleg narvált, letört szuronnyal. Ez itt egy beluga.
    Ettől függetlenül a MotorTrend magazin az év autójának választotta.

  • Az előző generáció - ez volt a negyedik. A méretei gyakorlatilag ugyanakkorák, a tömege sem sokkal nehezebb, mint a következőé. Ma a használt piacon, hasonlóan jó állapotban kb. 2-3szor annyit ér, mint az ötödik.

  • Saját korában, amikor megjelent, nem volt igazán népszerű a Lepény. Később ezen sokat javított a rendőrségi változat megjelenése, amit a vevői igények miatt a köznép számára is megvásárolhatóvá tettek. Azonban a következő Caprice változat megjelenése valósággal sokkolta a típus konzervatív közönségét. Az ugyanis önhordó karosszériájú volt - ami a kisebb probléma, de ráadásul elsőkerék meghajtású és V6-os. Ekorra többi amerikai gyártó is hasonlóan lecserélte a régi klasszikus szedánjait. Ez kb. akkora hír értékkel bírt, mint napjainkban az első 2 hengeres M3-as BMW fog okozni elsőkerékhajtással. Következmény: a vevők szépen felvásárolták a kifutó Caprice -okat (B-Body) és sokat a 2000-es évek után helyeztek először forgalomba. A történet emlékeztet egy kicsit a New Coke sztorijára, csak a Caprice esetében nem volt reális a visszalépés lehetősége.

  • A fentiek miatt a 94-től gyártott Impala SS, ami a Caprice műszaki alapjaira épült, gyakorlatilag ugyanolyan külsővel, minden idők legsikeresebb speciális kiadású Chevrolet modellje lett.

Hozzászólások

  1. LepényBalázs  - 2013. június 28. 10:53

    hello,
    tennél fel képet is? Jó lenne megismerkedni ezzel a Lepénnyel is :)
    üdv
    LepényBalázs
    1992 Caprice Wagon

  2. LepényBalázs  - 2013. június 28. 13:02

    Welcome on board, Trombitás Péter :) Alakul a Lepényes csapat! Jó volt látni tegnap személyesen is a Vasat, a kárpit színe tényleg sokkal szebb a képen levőknél! És szép munka, grat a Bara műhelynek.
    NICE!

  3. alien576  - 2013. június 28. 14:12

    szép lett a kárpit!

  4. macózoli  - 2013. szeptember 23. 08:14

    Szia! Mennyi lett a fogyasztás a cserék után?
    Üdv
    Z

  5. Trombitás  - 2013. szeptember 23. 09:46

    12,6 vegyesben, egy tankkal mérve. Kb. 1/3-ad város, 2/3-ad országút, krúzolva.
    Persze a városi menet könnyen feltolja, ezzel tisztában vagyok.

    Üdv:Tr

  6. LepényBalázs  - 2013. október 17. 08:43

    Akkor én is büszkén felvállalom a LepényKombi fogyasztását :) Az általad irt országúti krúzolás 10,1 liter/100 km-t, autópálya tempomatos 120-nél pedig 12,5 liter/100 km-t adott ki. Mindezt úgy, hogy a kombi 290 kg-mal nehezebb, mint a sedan!

  7. LepényBalázs  - 2013. december 16. 17:36

    Tetszik a motor-váltós posztod, Péter :) Meg az autód is, a fene a jódógodat :) Én meg krúzolhatok a 3.4 V6-tal... ami vicces módon városban többet eszik, mint ez a 305 TBI :(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére