1975 Chevrolet Camaro Kamaró Károly

LS7 motor építése 2013

  • 7.0 LS7 blokktest. A tervem most is hasonló, mint az eddigi motorjaimnál: napi használatra alkalmas, de kiemelkedően erős motor.

  • 4.130"-ra hónolva.

  • Diamond kovácsolt dugattyúk, titánium hajtókarok, Katech hajtókar csavarok. Ez úgy 8-900 lóerőt ki tud bírni. A gyári kovácsolt főtengely akár még többet is.

  • Fűzött blokk.

  • Egyedi gyártású vezérműtengely. Lehetett volna csináltatni sokkal nagyobb vezérműtengelyt is, de én a kevesebb néha több elvet vallom. Mindig csak annyi lóerőt kell csinálni, amit az ember közel 100%-osan ki tud aknázni.

  • ATI 10% alulhajtott szíjtárcsa. Az ATI balancer kiszűri a motor káros rezonanciániak nagy részét és bónuszként néhány extra lóerőt is hoz a konyhára.

  • LS7 hengerfej gyári szívó csatorna CNC portja. Eléggé mass production minőség, tudtam még rajta javítani.

  • LS7 hengerfej szívó csatorna portolva.

  • Szívó és kipufogó csatorna portolás készen van.

  • Kipufogó csatorna portolva, polírozva.

  • Del West Titánium szívó és Ferrea rozsdamentes kipufogószelepek. Az égéstér szintén polírozva.

  • Pontos eredményt a portolásról csak ezzel az áramlásvizsgáló készülékkel lehet kinyerni. A gyári értékhez képest .200"-as lifttől kezdve átlagosan 5% áramlásbeli javulást értem el.
    A kipufogócsatorna is mérhető, az áramlás megfordításával. Ott is hasonló javulást mértem. Teljesítményben én ezt plusz 15-25 lóerő környékére tippelem.

  • A szívócsatornába dugott cérnaszálak jól mutatják az áramlás útját és az esetleges turbulenciát.

  • Katech - PSI szeleprugók felrakása, installált magasság előzetes mérése. A bőven 7000 RPM feletti maximális fordulatszám elérése érdekében a vezérlésnek nagyon pontosan beállítottnak és a lehető legkönnyebbnek kell lennie.
    Ezért választottam a gyárinál könnyebb, de jóval erősebb PSI behieve szeleprugókat.

  • Harland Sharp szelephimba csapágyazás. Szintén a stabil és strapabíró vezérlés érdekében.

  • A műanyag szívócsatorna szintén kézzel portolva.

  • Szívócsatorna hengerfej felőli oldala portolva.

  • Katech billet szíjfeszítő szerkezet. Az előző motoromnál is tapasztaltam, hogy a szíj hajlamos hirtelen gázadásokra bepattogni. Ez a fix szerkezet ezt akadályozza meg.

  • Kezd a motor összeállni.

  • LS7 a helyén.

  • Épül az új váltó is. Ez egy elektronikusan vezérelt, paddle shifteres 4L80E váltó, kb. 8-900 lóerő elviselésére megépítve. Az előzőleg használt 4L65E váltómat +100-120 lóerőhöz már nem mertem megkockáztatni, bár szépen működött és az egészen durva 1.4-es 60 lábakat is szó nélkül kibírta...

  • A 4L80E is megy be a helyére. A kardánhossz maradt a régi, így legalább fel tudtam használni az előző váltóhoz csináltatott 3.5" átmérőjű alu kardánt.

  • Száraz karteres olajozás alu tartálya. Az előírásoknak megfelelően feltölött dry sump rendszer 11 liter olajat evett meg. :)

  • Indításra készen.

  • Nem lett csúnya!

  • 1969-es Camaro alsó spoiler/tolólap felszerelve.

Hozzászólások

  1. Badazz  - 2006. április 22. 11:20

    teszt

  2. Zola  - 2006. május 16. 18:27

    Ide miért nem mer írni senki? :)

  3. Riddick  - 2006. május 17. 19:24

    Nagyon megy ez a camaro,majdnem beszartam annyira:)))

  4. Menyanyúl  - 2006. június 7. 22:46

    Hová lehet neked emilt írni? :)

  5. horister  - 2006. július 10. 15:39

    Valamit elcsesztem, rossz helyre teszem a képeket. Hova kell?
    De nem is ezért írok, ki csinálta a bőrözést?
    Kellene nekem egy vezető oldali ülés, nem tudsz?

  6. Badazz  - 2006. augusztus 1. 19:34

    Bőrözést egy öreg egri kárpitos csinálta nekem kb. 5 éve.
    Ülést csak újat tudok hozni az USA-ból.

  7. matev  - 2006. augusztus 1. 21:33

    ÁÁÁ,az a kerék,az a gumi! !nitorbéla

  8. matev  - 2006. augusztus 20. 21:51

    Beszartam!!!

  9. Rosszarcú  - 2006. augusztus 21. 04:33

    Üdv Nagytestvér:-)Még mindíg veszett de nagyon:-)

  10. RH+  - 2006. augusztus 22. 14:37

    Igényes, szép munka. Mindig figyelemmel kisérem a változtatásokat az autón..

  11. matev  - 2006. szeptember 11. 19:08

    Ezek után kötelező lesz valami jó időt felmutatnod Tökölön!

  12. B.R.  - 2006. szeptember 24. 19:14

    Uhhh... Nagyon brutális gép :D

  13. PallMall  - 2006. október 31. 21:43

    WAZZE! Ez nagyon gép! Amugy is imádom a klaszikus CAMARO-kat de ezek után már egyenesen Imádom öket!
    Nagyon szép vasdarab! Büszke lehetsz rá!
    Nagyon nagy örömel töltöt el látni hogy van ilyen gondos gazdi is!

  14. Zola  - 2006. november 14. 18:47

    Jók a terveid a jövőre nézve!

  15. Vazura  - 2007. január 11. 22:03

    Elismerésem, többször láttam Komáromban, eléggé etalon lett a számomra. Nem tudnál adni egy mail címet? Most akarom elkezdeni azt amit te már végigcsináltál. Csak gratulálni tudok:-)

  16. Badazz  - 2007. január 22. 21:12

    A koni((kukac))camaro.hu mélcímen el tudsz érni.

  17. matev  - 2007. február 6. 23:56

    Odabsztok neki megint rendesen!

  18. camaro407  - 2007. február 16. 14:58

    Profi munka,gratulálok!!Ha sok pénzem lesz,megkereslek.......Üdv Fecsa

  19. camaro407  - 2007. március 7. 20:34

    Szia!szeretnék kérni tőled egy e-mail címet,ha van rá mód!Üdv fecsa

  20. Tomty  - 2007. április 11. 23:57

    Lassan igazán nehéz lesz már kommentelni ezt a verdát. Mikorra tervezed az elkészültét?

  21. TTamás  - 2007. április 27. 23:39

    Ha olyan gyors lesz, mint amilyen szép, akkor felköthessük a gatyeszt. :-)

  22. 429 ci  - 2007. május 13. 12:04

    Köszönöm hogy láthattam.

  23. matev  - 2007. június 5. 07:48

    427

  24. szappanos  - 2007. június 8. 15:36

    Enged meg, hogy aztakurva!

  25. Capt  - 2007. június 19. 06:37

    Hőőő... Azért maradjon pár méter nem felszántott aszfalt felétek :)

  26. Zola  - 2007. június 19. 09:01

    jógépkocsi!

  27. Dancer-T.  - 2007. június 19. 09:44

    Ez igen cimbora, megint remek block-ot alkottál...

  28. vikesz  - 2007. szeptember 4. 17:35

    Nem semmi! Volt szerencsém látni Tökölön 18-án! Csak gratulálni tudok hozzá! Vigyázz rá!

  29. Badazz  - 2007. szeptember 4. 17:44

    Köszi, de én nem voltam tökölön 18-án. :)

  30. Piii(3,14)  - 2008. február 13. 20:30

    Üdv.Köpni nyelni nem tudok.Az autód gyönyörű,a garázsod pedig rettentően igényes.Örülök hogy láthattam.

  31. Fekete Zoltán  - 2008. február 28. 20:00

    Szia gratulálok a Camaro-hoz.
    Ezúton kérdezem, hogy sikerült előre B típusú rendszámot intézni?
    Ha elárulnád a dolog menetét megköszönném, én is ilyet szeretnék a Lincoln-ra.
    Üdv
    feketezoltan@z-tech.hu

  32. sanci  - 2008. szeptember 20. 12:28

    IGAZAN JO KIS PROJEKT, LATSZIK , HOGY ADTAL A RESZLETEKRE, KIVANCSI LENNEK RA, HOGY KB. MENNYIBE KERULT A FELUJITAS (CSAK MAGA A MOTOR ES VALTO)HA NEM TITOK, VAGY MENNYIERT VALLALNAL BE EGY ILYEN PROJEKTET?
    UDV SANCI

  33. Attila  - 2008. október 7. 20:43

    Fantasztikus a gép, csak gratulálni tudok hozzá, nah meg irigykedni:D Tetszik, h egyáltalán nincsenek rajta felesleges optikai tuning vackok, csak az van rajta, ami egy brutális izomautóhoz kell. A kerekek is nagyon gyönyörűek, nah de a blokk... Mégegyszer gratula és további sok sikert és örömet hozzá!!!

  34. slowlow  - 2008. október 11. 22:41

    Látom készül valami nagy nagy sunyiban

  35. Zsolt  - 2009. február 19. 15:48

    hááá beszarok. ennyire profi munkát és szakértelmet.
    hááá beszarok. te igazán elmebajos vagy, nem bízol semmit a véletlenre, magyarul a tulzások embere vagy, na ezt szeretem amikor kocsirol van szó, szerencsére én is ilyen vagyok tehát nem vagy egyedül. sok szerencsét hozzá.
    így kell ezt csinálni, jól odabaszunk

  36. Zola  - 2009. szeptember 9. 20:43

    Nagyon jó az install!
    Könnyen cuppant a helyére?

  37. Badazz  - 2009. szeptember 12. 18:47

    A bölcsőt és a motorbak felfogatását módosítani kellett, egyébként szépen elfér minden.

  38. Mita  - 2011. július 7. 22:01

    Vazzzzzeg. Ez gyönyörű!

  39. tamagaba  - 2011. október 11. 19:50

    Hello!
    A fórumon mazsola a titulusom! Ez kicsit rosszul esett, de ahogy olvasom/nézem a garázsodat ... hát jó :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére