7.0 LS7 blokktest. A tervem most is hasonló, mint az eddigi motorjaimnál: napi használatra alkalmas, de kiemelkedően erős motor.

1975 Chevrolet Camaro Kamaró Károly
LS7 motor építése 2013
-
-
4.130"-ra hónolva.
-
Diamond kovácsolt dugattyúk, titánium hajtókarok, Katech hajtókar csavarok. Ez úgy 8-900 lóerőt ki tud bírni. A gyári kovácsolt főtengely akár még többet is.
-
Fűzött blokk.
-
Egyedi gyártású vezérműtengely. Lehetett volna csináltatni sokkal nagyobb vezérműtengelyt is, de én a kevesebb néha több elvet vallom. Mindig csak annyi lóerőt kell csinálni, amit az ember közel 100%-osan ki tud aknázni.
-
ATI 10% alulhajtott szíjtárcsa. Az ATI balancer kiszűri a motor káros rezonanciániak nagy részét és bónuszként néhány extra lóerőt is hoz a konyhára.
-
LS7 hengerfej gyári szívó csatorna CNC portja. Eléggé mass production minőség, tudtam még rajta javítani.
-
LS7 hengerfej szívó csatorna portolva.
-
Szívó és kipufogó csatorna portolás készen van.
-
Kipufogó csatorna portolva, polírozva.
-
Del West Titánium szívó és Ferrea rozsdamentes kipufogószelepek. Az égéstér szintén polírozva.
-
Pontos eredményt a portolásról csak ezzel az áramlásvizsgáló készülékkel lehet kinyerni. A gyári értékhez képest .200"-as lifttől kezdve átlagosan 5% áramlásbeli javulást értem el.
A kipufogócsatorna is mérhető, az áramlás megfordításával. Ott is hasonló javulást mértem. Teljesítményben én ezt plusz 15-25 lóerő környékére tippelem.
-
A szívócsatornába dugott cérnaszálak jól mutatják az áramlás útját és az esetleges turbulenciát.
-
Katech - PSI szeleprugók felrakása, installált magasság előzetes mérése. A bőven 7000 RPM feletti maximális fordulatszám elérése érdekében a vezérlésnek nagyon pontosan beállítottnak és a lehető legkönnyebbnek kell lennie.
Ezért választottam a gyárinál könnyebb, de jóval erősebb PSI behieve szeleprugókat.
-
Harland Sharp szelephimba csapágyazás. Szintén a stabil és strapabíró vezérlés érdekében.
-
A műanyag szívócsatorna szintén kézzel portolva.
-
Szívócsatorna hengerfej felőli oldala portolva.
-
Katech billet szíjfeszítő szerkezet. Az előző motoromnál is tapasztaltam, hogy a szíj hajlamos hirtelen gázadásokra bepattogni. Ez a fix szerkezet ezt akadályozza meg.
-
Kezd a motor összeállni.
-
LS7 a helyén.
-
Épül az új váltó is. Ez egy elektronikusan vezérelt, paddle shifteres 4L80E váltó, kb. 8-900 lóerő elviselésére megépítve. Az előzőleg használt 4L65E váltómat +100-120 lóerőhöz már nem mertem megkockáztatni, bár szépen működött és az egészen durva 1.4-es 60 lábakat is szó nélkül kibírta...
-
A 4L80E is megy be a helyére. A kardánhossz maradt a régi, így legalább fel tudtam használni az előző váltóhoz csináltatott 3.5" átmérőjű alu kardánt.
-
Száraz karteres olajozás alu tartálya. Az előírásoknak megfelelően feltölött dry sump rendszer 11 liter olajat evett meg. :)
-
Indításra készen.
-
Nem lett csúnya!
-
1969-es Camaro alsó spoiler/tolólap felszerelve.
Hozzászólások
teszt
Ide miért nem mer írni senki? :)
Nagyon megy ez a camaro,majdnem beszartam annyira:)))
Hová lehet neked emilt írni? :)
Valamit elcsesztem, rossz helyre teszem a képeket. Hova kell?
De nem is ezért írok, ki csinálta a bőrözést?
Kellene nekem egy vezető oldali ülés, nem tudsz?
Bőrözést egy öreg egri kárpitos csinálta nekem kb. 5 éve.
Ülést csak újat tudok hozni az USA-ból.
ÁÁÁ,az a kerék,az a gumi! !nitorbéla
Beszartam!!!
Üdv Nagytestvér:-)Még mindíg veszett de nagyon:-)
Igényes, szép munka. Mindig figyelemmel kisérem a változtatásokat az autón..
Ezek után kötelező lesz valami jó időt felmutatnod Tökölön!
Uhhh... Nagyon brutális gép :D
WAZZE! Ez nagyon gép! Amugy is imádom a klaszikus CAMARO-kat de ezek után már egyenesen Imádom öket!
Nagyon szép vasdarab! Büszke lehetsz rá!
Nagyon nagy örömel töltöt el látni hogy van ilyen gondos gazdi is!
Jók a terveid a jövőre nézve!
Elismerésem, többször láttam Komáromban, eléggé etalon lett a számomra. Nem tudnál adni egy mail címet? Most akarom elkezdeni azt amit te már végigcsináltál. Csak gratulálni tudok:-)
A koni((kukac))camaro.hu mélcímen el tudsz érni.
Odabsztok neki megint rendesen!
Profi munka,gratulálok!!Ha sok pénzem lesz,megkereslek.......Üdv Fecsa
Szia!szeretnék kérni tőled egy e-mail címet,ha van rá mód!Üdv fecsa
Lassan igazán nehéz lesz már kommentelni ezt a verdát. Mikorra tervezed az elkészültét?
Ha olyan gyors lesz, mint amilyen szép, akkor felköthessük a gatyeszt. :-)
Köszönöm hogy láthattam.
427
Enged meg, hogy aztakurva!
Hőőő... Azért maradjon pár méter nem felszántott aszfalt felétek :)
jógépkocsi!
Ez igen cimbora, megint remek block-ot alkottál...
Nem semmi! Volt szerencsém látni Tökölön 18-án! Csak gratulálni tudok hozzá! Vigyázz rá!
Köszi, de én nem voltam tökölön 18-án. :)
Üdv.Köpni nyelni nem tudok.Az autód gyönyörű,a garázsod pedig rettentően igényes.Örülök hogy láthattam.
Szia gratulálok a Camaro-hoz.
Ezúton kérdezem, hogy sikerült előre B típusú rendszámot intézni?
Ha elárulnád a dolog menetét megköszönném, én is ilyet szeretnék a Lincoln-ra.
Üdv
feketezoltan@z-tech.hu
IGAZAN JO KIS PROJEKT, LATSZIK , HOGY ADTAL A RESZLETEKRE, KIVANCSI LENNEK RA, HOGY KB. MENNYIBE KERULT A FELUJITAS (CSAK MAGA A MOTOR ES VALTO)HA NEM TITOK, VAGY MENNYIERT VALLALNAL BE EGY ILYEN PROJEKTET?
UDV SANCI
Fantasztikus a gép, csak gratulálni tudok hozzá, nah meg irigykedni:D Tetszik, h egyáltalán nincsenek rajta felesleges optikai tuning vackok, csak az van rajta, ami egy brutális izomautóhoz kell. A kerekek is nagyon gyönyörűek, nah de a blokk... Mégegyszer gratula és további sok sikert és örömet hozzá!!!
Látom készül valami nagy nagy sunyiban
hááá beszarok. ennyire profi munkát és szakértelmet.
hááá beszarok. te igazán elmebajos vagy, nem bízol semmit a véletlenre, magyarul a tulzások embere vagy, na ezt szeretem amikor kocsirol van szó, szerencsére én is ilyen vagyok tehát nem vagy egyedül. sok szerencsét hozzá.
így kell ezt csinálni, jól odabaszunk
Nagyon jó az install!
Könnyen cuppant a helyére?
A bölcsőt és a motorbak felfogatását módosítani kellett, egyébként szépen elfér minden.
Vazzzzzeg. Ez gyönyörű!
Hello!
A fórumon mazsola a titulusom! Ez kicsit rosszul esett, de ahogy olvasom/nézem a garázsodat ... hát jó :)