1975 Chevrolet Camaro Kamaró Károly

LS3 2009-2012

  • 2009 nyara:
    Íme az LS3 motorom. Sajnos az LSX tervről pénz hiányában le kellett mondanom, de mint közben kiderült, ez a "low cost" verzió sem hozott szégyent rám. :) Gyári formájában 436 lóerő, ami természetesen nem elég, ezért jó néhány dolog módosításával cirka 100-120 lóerőt tettünk rá úgy, hogy az autó napi használatra is alkalmas maradt.
    A fotón már az összerakott, beépítésre váró motort láthatjátok.

  • Szétszerelés közben. Jól látható, hogy a GM az LS motorok első verzióiban (LS1, LS6, LS2) található "cathedral" portos hengerfejeket téglalap alakúakra cserélte az LS3, L92 és LS7 motoroknál. Ezek a hengerfejek már gyári formában annyira jók, hogy egy jobb aftermarket big block chevy hengerfejnél is nagyobb teljesítmény leadására képesek, mindezt sokkal kisebb szívó és kipufogó csatornákkal...

  • 2009 szeptember:

    Hajtáslánc a helyén, készül a vezetékelés is.
    A motor egy SBC-nél kb. 30-40mm-el került hátrébb, ami tovább javítja az alublokk miatti amúgy is jó súlyelosztást.

  • Az üzemanyagrendszer egy részlete. Egyszerű, de annál megbízhatóbb rendszer készült, ami mindennapos használatra is alkalmassá tette az autót. Aeromotive Tsunami 700HP üzemanyagszivattyú, szűrők, nyomásszabályzó, -6AN csatlakozók, billet fuel rail.

  • Ilyen lett a portolt fojtószelep. Teljesítményt ez nem sokat hozhat, de mindenképpen javítani fog a gázreakción.
    A fojtószelep egyébként már az elektronikusan vezérelt Drive By Wire technológiával készült, ezért egy elektromos gázpedált is be kellett szerelni az autóba.

  • Ez pedig a portolt LS3 intake. A belső műanyagöntési hibákat eltüntettem, valamint minden íven, éles sarkokon finomítottam. A szívócsatornák nyílásai a hengerfejhez lettek igazítva.

  • A gyári computer programozását a HPtuners csomaggal végzem, ami rendkívül sokrétű, könnyen kezelhető szoftver és OBD II olvasó egyben.

  • SLP underdrive pulley. A konzolokra szerelt fogyasztókat 25%-al alulhajta, így némi teljesítményt lehet nyerni.
    Jópár ezer km megtétele után már biztos vagyok benne, hogy használatának az égvilágon semmi "mellékhatása" nincs.

  • A jó teljesítmény egyik kulcsa a megfelelő vezérlés. .660-as liftig jó PRC szeleprugók, titanium retainers, hardened pushrods. Ezekkel a könnyített alkatrészekkel a motor könnyedén tud forogni akár 7000-ig is.
    A szelepvezérlés további elemei: Harland Sharp magas fordulatra módosított stock style rocker arms, cadillac racing high rev hydraulic lifters.

  • 1 3/8 - 1 7/8 stepped rozsdamentes leömlők, kerámia védőbevonattal. Ez kifejezetten 2nd gen F-body LS konverzióhoz készült.

  • Váltónak egy Hummer H2 4L65E váltóját választottam, ami eleinte full manuálisan működött, de a későbbiekben általam felprogramozott computeres vezérlést és kormányról vezérelhető paddle shiftert kapott. Íme egy kis ízelítő a belekerült alkatrészekből.

  • A 3"-os kipufogórendszer első része. Eleinte Borla XR-1 dobok voltak mögötte, később ezeket Dynomax VT szelepes dobokra cseréltem.

  • 2010 tavasz:

    A gyári himbák erősek, könnyűek és rendkívül jól működnek, akár 7000-es fordulaton is, egyetlen hibájuk, hogy a görgőscsapágy kosarazása gyenge és hajlamos a szétesésre. Ezt a hibalehetőséget erősített csapágyazással teljesen kiiktattuk.

  • A nem túl hatékony 4"-os, rozsdamentes beszívórendszer helyett (amely a motortérből szívta a levegőt) építettem egy RAM-AIR rendszert, ami az autó sebességével arányosan egyre nagyobb mennyiségű, a külső hőmérséklettel megegyező hőfokú levegőt juttat a motorba. Természetesen a megváltozott levegőmennyiség miatt a MAF szenzort újra kellett kalibrálnom, de az eredmény jónak tűnik. A beszívott levegő üzemmeleg motornál sem haladta meg a 35 fokot, nagyobb sebességnél pedig 28 fok környékére csökkent. A két beszívónyílás az első lökhárítók alá került és igyekeztem arra figyelni, hogy még véletlenül sem tudjon nagy mennyiségű vizet beszívni.

  • Vintage Wheel Works 17"-os felni, CNC-vel itthon készített flat center cap-el.

  • A lökhárítókat az autó színére fényeztettem. Elég rossz állapotban voltak már, a polírozás sem segített volna rajtuk. Végül is nem tértem el a gyári kinézettől, mert a Z28-as alulökös camarok szintén fényezett lökhárítókkal kerültek forgalomba.

  • Kormányról vezérelhető paddle shifter. Ennek a segítségével manuálisan tudok fel-le váltogatni bármikor. Szinte soha nem megyek automata módban, mindig ezt használom.
    Az egyik piros billenő kapcsoló a középkonzolon a paddle shifter/automata mód választója, a másik pedig a line-locké.

  • 2011-12 tele:

    Az elmúlt év összegyűjtött tapasztalatai alapján végre tényleg egy olyan konvertert tudtam csináltatni, ami 100%-osan az autó és a pályaviszonyoknak megfelelően teszi a dolgát. A stall 4000 RPM, ennek ellenére a konverter tervezése miatt és a programozható váltonyomás módosításával tökéletesen autózható maradt.
    Ha csak lájtosan gyorsítok, akkor 2200-2800RPM közötti fordulatszámon tud az autó gyorsítani, ha kicsit odanyomom neki, akkor felugrik 4000RPM környékére, ha pedig lepadlózom, akkor elszabadul a pokol és a fordulatszámmérő nem sokat van 6000RPM alatt. :)

  • A konverteren kívül idén télen inkább a futómű optimalizálására mentem rá. Hátul kicsit keményítettem a rugón, de továbbra is az egykor a volánnál készített laprugó dolgozik. :)
    A tökéletes street-strip futómű legfontosabb eleme a precízen hangolható első-hátsó lengéscsillapító, ami persze csak akkor ér valamit, ha az autó első és hátsó futóműve szorulásmentesen működik.
    Csak apránként van pénzem fejleszteni, ezúttal a drag radialnál fontosabb hátsó lengéscsillapítókkal kezdtem a fejlesztést. Ide most AFCO márkájú duplán állítható teleszkópok kerültek.

  • Úgy döntöttem, hogy a tőcsavarokat is lecserélem vastagabbakra, így már elől-hátul a jóval erősebb 1/2" átmérőjűek vannak.

  • A GM 8.5"-os hátsó híd is kapott még a meglévő dolgokon felül (30 ricnis Moser féltengely, Eaton posi, Motive 4.10 végáttétel, ház körbehegesztés) némi erősítést. A diffi csapágycsésze csavarjai helyett ARP tőcsavarokat tettem be, ez növeli a leszorítóerőt, kevésbé hajlamos mászkálásra a diffi.
    A roppanógyűrű ki lett dobva és solid pinion spacer lett berakva, ami valamivel precízebb összerakást igényel, de erősebb is, mint a gagyi roppanógyűrűs megoldás.

  • Jól működött a Comp Engineering Slide-a-link traction bar, de a biztonság kedvéért lecseréltem a masszívabb Calvert Racing Caltracs márkájúra.

  • A 2012 év első futama nekem Kunmadaras volt. Nagyszerű pálya, de szinte elviselhetetlen, 32 fokos hőség. Ez a motornak sem tett jót, ennek ellenére a téli fejlesztéseknek köszönhetően hatalmas rekordok születtek.

  • Íme a 3 mért futamom timeslipje.
    Mindhárom futamom 10-es idejű volt, ami azt mutatja, hogy nem csak gyors, de konstans is az autóm.
    A legjobb ET 10.81@201.11 km/h volt, ami jelen pillanatban tudomásom szerint az ország legjobb rendszámos, szívómotoros autós ideje.

  • Ami ennél is jobb volt, az a 60 lábas idők:
    1.45-1.46 másodperces rajtok, ami a hazai drag radialos viszonylatban kimagaslóan gyors, de a slickesek között is csak a 30" vagy nagyobb malomkerékkel felszerelt autók tudnak jobbat.
    Megérett a munka gyümölcse, érdemes volt kitartani a drag radial mellett, ami megfelelően beállított futómű, nameg persze jól kezelt pályán gyorsabb, mint a slick.

  • Az idénre kitűzött szívó 10 másodperces időt már elsőre sikerült nagyon bőven megfutni, ráadásul úgy, hogy egyik futamom sem volt tökéletes. Így most az új cél a 10.6-10.7-es tartomány elérése.
    10 közepe idő egy napi használatú, tizenpár liter fogyasztó szívó small block autótól? Nem olyan rossz!

Hozzászólások

  1. Badazz  - 2006. április 22. 11:20

    teszt

  2. Zola  - 2006. május 16. 18:27

    Ide miért nem mer írni senki? :)

  3. Riddick  - 2006. május 17. 19:24

    Nagyon megy ez a camaro,majdnem beszartam annyira:)))

  4. Menyanyúl  - 2006. június 7. 22:46

    Hová lehet neked emilt írni? :)

  5. horister  - 2006. július 10. 15:39

    Valamit elcsesztem, rossz helyre teszem a képeket. Hova kell?
    De nem is ezért írok, ki csinálta a bőrözést?
    Kellene nekem egy vezető oldali ülés, nem tudsz?

  6. Badazz  - 2006. augusztus 1. 19:34

    Bőrözést egy öreg egri kárpitos csinálta nekem kb. 5 éve.
    Ülést csak újat tudok hozni az USA-ból.

  7. matev  - 2006. augusztus 1. 21:33

    ÁÁÁ,az a kerék,az a gumi! !nitorbéla

  8. matev  - 2006. augusztus 20. 21:51

    Beszartam!!!

  9. Rosszarcú  - 2006. augusztus 21. 04:33

    Üdv Nagytestvér:-)Még mindíg veszett de nagyon:-)

  10. RH+  - 2006. augusztus 22. 14:37

    Igényes, szép munka. Mindig figyelemmel kisérem a változtatásokat az autón..

  11. matev  - 2006. szeptember 11. 19:08

    Ezek után kötelező lesz valami jó időt felmutatnod Tökölön!

  12. B.R.  - 2006. szeptember 24. 19:14

    Uhhh... Nagyon brutális gép :D

  13. PallMall  - 2006. október 31. 21:43

    WAZZE! Ez nagyon gép! Amugy is imádom a klaszikus CAMARO-kat de ezek után már egyenesen Imádom öket!
    Nagyon szép vasdarab! Büszke lehetsz rá!
    Nagyon nagy örömel töltöt el látni hogy van ilyen gondos gazdi is!

  14. Zola  - 2006. november 14. 18:47

    Jók a terveid a jövőre nézve!

  15. Vazura  - 2007. január 11. 22:03

    Elismerésem, többször láttam Komáromban, eléggé etalon lett a számomra. Nem tudnál adni egy mail címet? Most akarom elkezdeni azt amit te már végigcsináltál. Csak gratulálni tudok:-)

  16. Badazz  - 2007. január 22. 21:12

    A koni((kukac))camaro.hu mélcímen el tudsz érni.

  17. matev  - 2007. február 6. 23:56

    Odabsztok neki megint rendesen!

  18. camaro407  - 2007. február 16. 14:58

    Profi munka,gratulálok!!Ha sok pénzem lesz,megkereslek.......Üdv Fecsa

  19. camaro407  - 2007. március 7. 20:34

    Szia!szeretnék kérni tőled egy e-mail címet,ha van rá mód!Üdv fecsa

  20. Tomty  - 2007. április 11. 23:57

    Lassan igazán nehéz lesz már kommentelni ezt a verdát. Mikorra tervezed az elkészültét?

  21. TTamás  - 2007. április 27. 23:39

    Ha olyan gyors lesz, mint amilyen szép, akkor felköthessük a gatyeszt. :-)

  22. 429 ci  - 2007. május 13. 12:04

    Köszönöm hogy láthattam.

  23. matev  - 2007. június 5. 07:48

    427

  24. szappanos  - 2007. június 8. 15:36

    Enged meg, hogy aztakurva!

  25. Capt  - 2007. június 19. 06:37

    Hőőő... Azért maradjon pár méter nem felszántott aszfalt felétek :)

  26. Zola  - 2007. június 19. 09:01

    jógépkocsi!

  27. Dancer-T.  - 2007. június 19. 09:44

    Ez igen cimbora, megint remek block-ot alkottál...

  28. vikesz  - 2007. szeptember 4. 17:35

    Nem semmi! Volt szerencsém látni Tökölön 18-án! Csak gratulálni tudok hozzá! Vigyázz rá!

  29. Badazz  - 2007. szeptember 4. 17:44

    Köszi, de én nem voltam tökölön 18-án. :)

  30. Piii(3,14)  - 2008. február 13. 20:30

    Üdv.Köpni nyelni nem tudok.Az autód gyönyörű,a garázsod pedig rettentően igényes.Örülök hogy láthattam.

  31. Fekete Zoltán  - 2008. február 28. 20:00

    Szia gratulálok a Camaro-hoz.
    Ezúton kérdezem, hogy sikerült előre B típusú rendszámot intézni?
    Ha elárulnád a dolog menetét megköszönném, én is ilyet szeretnék a Lincoln-ra.
    Üdv
    feketezoltan@z-tech.hu

  32. sanci  - 2008. szeptember 20. 12:28

    IGAZAN JO KIS PROJEKT, LATSZIK , HOGY ADTAL A RESZLETEKRE, KIVANCSI LENNEK RA, HOGY KB. MENNYIBE KERULT A FELUJITAS (CSAK MAGA A MOTOR ES VALTO)HA NEM TITOK, VAGY MENNYIERT VALLALNAL BE EGY ILYEN PROJEKTET?
    UDV SANCI

  33. Attila  - 2008. október 7. 20:43

    Fantasztikus a gép, csak gratulálni tudok hozzá, nah meg irigykedni:D Tetszik, h egyáltalán nincsenek rajta felesleges optikai tuning vackok, csak az van rajta, ami egy brutális izomautóhoz kell. A kerekek is nagyon gyönyörűek, nah de a blokk... Mégegyszer gratula és további sok sikert és örömet hozzá!!!

  34. slowlow  - 2008. október 11. 22:41

    Látom készül valami nagy nagy sunyiban

  35. Zsolt  - 2009. február 19. 15:48

    hááá beszarok. ennyire profi munkát és szakértelmet.
    hááá beszarok. te igazán elmebajos vagy, nem bízol semmit a véletlenre, magyarul a tulzások embere vagy, na ezt szeretem amikor kocsirol van szó, szerencsére én is ilyen vagyok tehát nem vagy egyedül. sok szerencsét hozzá.
    így kell ezt csinálni, jól odabaszunk

  36. Zola  - 2009. szeptember 9. 20:43

    Nagyon jó az install!
    Könnyen cuppant a helyére?

  37. Badazz  - 2009. szeptember 12. 18:47

    A bölcsőt és a motorbak felfogatását módosítani kellett, egyébként szépen elfér minden.

  38. Mita  - 2011. július 7. 22:01

    Vazzzzzeg. Ez gyönyörű!

  39. tamagaba  - 2011. október 11. 19:50

    Hello!
    A fórumon mazsola a titulusom! Ez kicsit rosszul esett, de ahogy olvasom/nézem a garázsodat ... hát jó :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére