2009 nyara:
Íme az LS3 motorom. Sajnos az LSX tervről pénz hiányában le kellett mondanom, de mint közben kiderült, ez a "low cost" verzió sem hozott szégyent rám. :) Gyári formájában 436 lóerő, ami természetesen nem elég, ezért jó néhány dolog módosításával cirka 100-120 lóerőt tettünk rá úgy, hogy az autó napi használatra is alkalmas maradt.
A fotón már az összerakott, beépítésre váró motort láthatjátok.

1975 Chevrolet Camaro Kamaró Károly
LS3 2009-2012
-
-
Szétszerelés közben. Jól látható, hogy a GM az LS motorok első verzióiban (LS1, LS6, LS2) található "cathedral" portos hengerfejeket téglalap alakúakra cserélte az LS3, L92 és LS7 motoroknál. Ezek a hengerfejek már gyári formában annyira jók, hogy egy jobb aftermarket big block chevy hengerfejnél is nagyobb teljesítmény leadására képesek, mindezt sokkal kisebb szívó és kipufogó csatornákkal...
-
2009 szeptember:
Hajtáslánc a helyén, készül a vezetékelés is.
A motor egy SBC-nél kb. 30-40mm-el került hátrébb, ami tovább javítja az alublokk miatti amúgy is jó súlyelosztást. -
Az üzemanyagrendszer egy részlete. Egyszerű, de annál megbízhatóbb rendszer készült, ami mindennapos használatra is alkalmassá tette az autót. Aeromotive Tsunami 700HP üzemanyagszivattyú, szűrők, nyomásszabályzó, -6AN csatlakozók, billet fuel rail.
-
Ilyen lett a portolt fojtószelep. Teljesítményt ez nem sokat hozhat, de mindenképpen javítani fog a gázreakción.
A fojtószelep egyébként már az elektronikusan vezérelt Drive By Wire technológiával készült, ezért egy elektromos gázpedált is be kellett szerelni az autóba. -
Ez pedig a portolt LS3 intake. A belső műanyagöntési hibákat eltüntettem, valamint minden íven, éles sarkokon finomítottam. A szívócsatornák nyílásai a hengerfejhez lettek igazítva.
-
A gyári computer programozását a HPtuners csomaggal végzem, ami rendkívül sokrétű, könnyen kezelhető szoftver és OBD II olvasó egyben.
-
SLP underdrive pulley. A konzolokra szerelt fogyasztókat 25%-al alulhajta, így némi teljesítményt lehet nyerni.
Jópár ezer km megtétele után már biztos vagyok benne, hogy használatának az égvilágon semmi "mellékhatása" nincs. -
A jó teljesítmény egyik kulcsa a megfelelő vezérlés. .660-as liftig jó PRC szeleprugók, titanium retainers, hardened pushrods. Ezekkel a könnyített alkatrészekkel a motor könnyedén tud forogni akár 7000-ig is.
A szelepvezérlés további elemei: Harland Sharp magas fordulatra módosított stock style rocker arms, cadillac racing high rev hydraulic lifters. -
1 3/8 - 1 7/8 stepped rozsdamentes leömlők, kerámia védőbevonattal. Ez kifejezetten 2nd gen F-body LS konverzióhoz készült.
-
Váltónak egy Hummer H2 4L65E váltóját választottam, ami eleinte full manuálisan működött, de a későbbiekben általam felprogramozott computeres vezérlést és kormányról vezérelhető paddle shiftert kapott. Íme egy kis ízelítő a belekerült alkatrészekből.
-
A 3"-os kipufogórendszer első része. Eleinte Borla XR-1 dobok voltak mögötte, később ezeket Dynomax VT szelepes dobokra cseréltem.
-
2010 tavasz:
A gyári himbák erősek, könnyűek és rendkívül jól működnek, akár 7000-es fordulaton is, egyetlen hibájuk, hogy a görgőscsapágy kosarazása gyenge és hajlamos a szétesésre. Ezt a hibalehetőséget erősített csapágyazással teljesen kiiktattuk. -
A nem túl hatékony 4"-os, rozsdamentes beszívórendszer helyett (amely a motortérből szívta a levegőt) építettem egy RAM-AIR rendszert, ami az autó sebességével arányosan egyre nagyobb mennyiségű, a külső hőmérséklettel megegyező hőfokú levegőt juttat a motorba. Természetesen a megváltozott levegőmennyiség miatt a MAF szenzort újra kellett kalibrálnom, de az eredmény jónak tűnik. A beszívott levegő üzemmeleg motornál sem haladta meg a 35 fokot, nagyobb sebességnél pedig 28 fok környékére csökkent. A két beszívónyílás az első lökhárítók alá került és igyekeztem arra figyelni, hogy még véletlenül sem tudjon nagy mennyiségű vizet beszívni.
-
Vintage Wheel Works 17"-os felni, CNC-vel itthon készített flat center cap-el.
-
A lökhárítókat az autó színére fényeztettem. Elég rossz állapotban voltak már, a polírozás sem segített volna rajtuk. Végül is nem tértem el a gyári kinézettől, mert a Z28-as alulökös camarok szintén fényezett lökhárítókkal kerültek forgalomba.
-
Kormányról vezérelhető paddle shifter. Ennek a segítségével manuálisan tudok fel-le váltogatni bármikor. Szinte soha nem megyek automata módban, mindig ezt használom.
Az egyik piros billenő kapcsoló a középkonzolon a paddle shifter/automata mód választója, a másik pedig a line-locké.
-
2011-12 tele:
Az elmúlt év összegyűjtött tapasztalatai alapján végre tényleg egy olyan konvertert tudtam csináltatni, ami 100%-osan az autó és a pályaviszonyoknak megfelelően teszi a dolgát. A stall 4000 RPM, ennek ellenére a konverter tervezése miatt és a programozható váltonyomás módosításával tökéletesen autózható maradt.
Ha csak lájtosan gyorsítok, akkor 2200-2800RPM közötti fordulatszámon tud az autó gyorsítani, ha kicsit odanyomom neki, akkor felugrik 4000RPM környékére, ha pedig lepadlózom, akkor elszabadul a pokol és a fordulatszámmérő nem sokat van 6000RPM alatt. :) -
A konverteren kívül idén télen inkább a futómű optimalizálására mentem rá. Hátul kicsit keményítettem a rugón, de továbbra is az egykor a volánnál készített laprugó dolgozik. :)
A tökéletes street-strip futómű legfontosabb eleme a precízen hangolható első-hátsó lengéscsillapító, ami persze csak akkor ér valamit, ha az autó első és hátsó futóműve szorulásmentesen működik.
Csak apránként van pénzem fejleszteni, ezúttal a drag radialnál fontosabb hátsó lengéscsillapítókkal kezdtem a fejlesztést. Ide most AFCO márkájú duplán állítható teleszkópok kerültek. -
Úgy döntöttem, hogy a tőcsavarokat is lecserélem vastagabbakra, így már elől-hátul a jóval erősebb 1/2" átmérőjűek vannak.
-
A GM 8.5"-os hátsó híd is kapott még a meglévő dolgokon felül (30 ricnis Moser féltengely, Eaton posi, Motive 4.10 végáttétel, ház körbehegesztés) némi erősítést. A diffi csapágycsésze csavarjai helyett ARP tőcsavarokat tettem be, ez növeli a leszorítóerőt, kevésbé hajlamos mászkálásra a diffi.
A roppanógyűrű ki lett dobva és solid pinion spacer lett berakva, ami valamivel precízebb összerakást igényel, de erősebb is, mint a gagyi roppanógyűrűs megoldás. -
Jól működött a Comp Engineering Slide-a-link traction bar, de a biztonság kedvéért lecseréltem a masszívabb Calvert Racing Caltracs márkájúra.
-
A 2012 év első futama nekem Kunmadaras volt. Nagyszerű pálya, de szinte elviselhetetlen, 32 fokos hőség. Ez a motornak sem tett jót, ennek ellenére a téli fejlesztéseknek köszönhetően hatalmas rekordok születtek.
-
Íme a 3 mért futamom timeslipje.
Mindhárom futamom 10-es idejű volt, ami azt mutatja, hogy nem csak gyors, de konstans is az autóm.
A legjobb ET 10.81@201.11 km/h volt, ami jelen pillanatban tudomásom szerint az ország legjobb rendszámos, szívómotoros autós ideje. -
Ami ennél is jobb volt, az a 60 lábas idők:
1.45-1.46 másodperces rajtok, ami a hazai drag radialos viszonylatban kimagaslóan gyors, de a slickesek között is csak a 30" vagy nagyobb malomkerékkel felszerelt autók tudnak jobbat.
Megérett a munka gyümölcse, érdemes volt kitartani a drag radial mellett, ami megfelelően beállított futómű, nameg persze jól kezelt pályán gyorsabb, mint a slick.
-
Az idénre kitűzött szívó 10 másodperces időt már elsőre sikerült nagyon bőven megfutni, ráadásul úgy, hogy egyik futamom sem volt tökéletes. Így most az új cél a 10.6-10.7-es tartomány elérése.
10 közepe idő egy napi használatú, tizenpár liter fogyasztó szívó small block autótól? Nem olyan rossz!
Hozzászólások
teszt
Ide miért nem mer írni senki? :)
Nagyon megy ez a camaro,majdnem beszartam annyira:)))
Hová lehet neked emilt írni? :)
Valamit elcsesztem, rossz helyre teszem a képeket. Hova kell?
De nem is ezért írok, ki csinálta a bőrözést?
Kellene nekem egy vezető oldali ülés, nem tudsz?
Bőrözést egy öreg egri kárpitos csinálta nekem kb. 5 éve.
Ülést csak újat tudok hozni az USA-ból.
ÁÁÁ,az a kerék,az a gumi! !nitorbéla
Beszartam!!!
Üdv Nagytestvér:-)Még mindíg veszett de nagyon:-)
Igényes, szép munka. Mindig figyelemmel kisérem a változtatásokat az autón..
Ezek után kötelező lesz valami jó időt felmutatnod Tökölön!
Uhhh... Nagyon brutális gép :D
WAZZE! Ez nagyon gép! Amugy is imádom a klaszikus CAMARO-kat de ezek után már egyenesen Imádom öket!
Nagyon szép vasdarab! Büszke lehetsz rá!
Nagyon nagy örömel töltöt el látni hogy van ilyen gondos gazdi is!
Jók a terveid a jövőre nézve!
Elismerésem, többször láttam Komáromban, eléggé etalon lett a számomra. Nem tudnál adni egy mail címet? Most akarom elkezdeni azt amit te már végigcsináltál. Csak gratulálni tudok:-)
A koni((kukac))camaro.hu mélcímen el tudsz érni.
Odabsztok neki megint rendesen!
Profi munka,gratulálok!!Ha sok pénzem lesz,megkereslek.......Üdv Fecsa
Szia!szeretnék kérni tőled egy e-mail címet,ha van rá mód!Üdv fecsa
Lassan igazán nehéz lesz már kommentelni ezt a verdát. Mikorra tervezed az elkészültét?
Ha olyan gyors lesz, mint amilyen szép, akkor felköthessük a gatyeszt. :-)
Köszönöm hogy láthattam.
427
Enged meg, hogy aztakurva!
Hőőő... Azért maradjon pár méter nem felszántott aszfalt felétek :)
jógépkocsi!
Ez igen cimbora, megint remek block-ot alkottál...
Nem semmi! Volt szerencsém látni Tökölön 18-án! Csak gratulálni tudok hozzá! Vigyázz rá!
Köszi, de én nem voltam tökölön 18-án. :)
Üdv.Köpni nyelni nem tudok.Az autód gyönyörű,a garázsod pedig rettentően igényes.Örülök hogy láthattam.
Szia gratulálok a Camaro-hoz.
Ezúton kérdezem, hogy sikerült előre B típusú rendszámot intézni?
Ha elárulnád a dolog menetét megköszönném, én is ilyet szeretnék a Lincoln-ra.
Üdv
feketezoltan@z-tech.hu
IGAZAN JO KIS PROJEKT, LATSZIK , HOGY ADTAL A RESZLETEKRE, KIVANCSI LENNEK RA, HOGY KB. MENNYIBE KERULT A FELUJITAS (CSAK MAGA A MOTOR ES VALTO)HA NEM TITOK, VAGY MENNYIERT VALLALNAL BE EGY ILYEN PROJEKTET?
UDV SANCI
Fantasztikus a gép, csak gratulálni tudok hozzá, nah meg irigykedni:D Tetszik, h egyáltalán nincsenek rajta felesleges optikai tuning vackok, csak az van rajta, ami egy brutális izomautóhoz kell. A kerekek is nagyon gyönyörűek, nah de a blokk... Mégegyszer gratula és további sok sikert és örömet hozzá!!!
Látom készül valami nagy nagy sunyiban
hááá beszarok. ennyire profi munkát és szakértelmet.
hááá beszarok. te igazán elmebajos vagy, nem bízol semmit a véletlenre, magyarul a tulzások embere vagy, na ezt szeretem amikor kocsirol van szó, szerencsére én is ilyen vagyok tehát nem vagy egyedül. sok szerencsét hozzá.
így kell ezt csinálni, jól odabaszunk
Nagyon jó az install!
Könnyen cuppant a helyére?
A bölcsőt és a motorbak felfogatását módosítani kellett, egyébként szépen elfér minden.
Vazzzzzeg. Ez gyönyörű!
Hello!
A fórumon mazsola a titulusom! Ez kicsit rosszul esett, de ahogy olvasom/nézem a garázsodat ... hát jó :)