1980 Oldsmobile Custom Cruiser szervizautó

Custom Cruiser

  • 2006.03.18. A v8cars.hu fórumosainak tavaszváró találkozója. Ez volt az első találkozó, amin saját autóval vettem részt. Az autót Zola barátomtól vettem, mert ő a másik autója miatt kénytelen volt megválni tőle. A következő néhány képen láthatod a Szervízautó megszületését, ami Zolának köszönhető, én sajnos csak a projekt vége felé kapcsolódtam be.

  • 2003.06.16. Az első találkozás. Kerekek nélkül felbakolva, szétszedve, minden az utastérbe bedobálva...

  • Miután a kombi megérkezett a Faszik műhelybe /ez nem egy hivatalos szervíz, csak egy baráti társaság :) / gőzerővel nekiláttak az újjáélesztéshez. Itt a fényezés fázisa látható. Én kb 2,5-3 éve fedeztem fel, hogy a műhely hozzám elég közel van, és azóta amiben tudok, én is segítek, értek egy picit az autószereléshez is, de a villamosságot jobban kedvelem.

  • 2005 tavaszán a teljes első futómű felújítására került sor, 2" ültetéssel.

  • A Szervízautó folyamatosan épül, most a belső tér van soron, és közben (ha minden jól megy) minden találkozón ott lesz...

  • A szervó tartályból lassan fogyogatott az olaj, de nem tudtam rájönni hol tűnik el, aztán egy tisztára törlés után, járó motornál megláttam...

  • Ezért csináltattam egy másik csövet. Itt a régi és az új látható, a hollandereket átrakták a többi új. A régi cső végig fém volt, gondolom ezért fáradt el, mert pont a visszahajlásnál volt a repedés. Az új egy picit hosszabb, de ez nem gond mert hajlékony. A két nagy "kanyar" is ki lett hagyva, szegény olajnak ne kelljen már annyit kóborolnia, így is nagy munkát végez :)

  • Nem tudom mennyire látszik, a bekarikázott részen volt egy hajszálrepedés, és járó motornál lassan gyöngyözött az olaj.

  • Az új cső a helyén. (180 bar, 2610 psi reméljük elég lesz :) )

  • Mivel a tetőkárpit eléggé elengedte magát, levettem, hogy megcsináljuk. Egyik ismerősöm kárpitos, korábban megnézte, de mikor vittem volna hozzá, nem vette fel a telefont, és mivel ez nem változott, egy hét múlva elkértem Kortisztól annak a számát, aki neki megcsinálta.

  • Felhívtam, átmentem Gödöllőre, megnézte, elvállalta. Bár a hátsóval (a kombi rész feletti) lesz kisebb gond, mert a tartó papírt is javítani kell. Arra megkért, hogy a régi szövetet és a szivacsot szedjem le.

  • Közben ma voltam egy festékkeverő boltban, és vettem a kárpitokra festéket, hogy szép legyen. Aztán visszamentem és csináltak belőle sötétebbet, mert nekem nagyon világosnak tünt, és nem tetszett. Színkártya (vagy mi) alapján választottam, de úgy látszik nincs fényező szemem. Itt a bal oldalon látható, bár nem túl jó kép.

  • Még egy dolog, ma beköltözött az új garázsába, ennyi hely van mögötte, úgy hogy még elöl is el lehet férni. (3 méter széles ajtó, és kb 4x7 méter) Végre nem kell a tükröktől 2-2 centire lévő ajtón ki-beállnom.

  • Időközben vettem ebay-en egy használt Sun fordulatszámmérőt $15-ért, Erősnek itt is köszönöm. Erre azért is szükség volt, mert így visszaszámolva az áttételből tudom, hogy mennyivel megyek, mivel a km óra pillanatnyilag nincs bekötve. A tartót egy itthoni lakatos mester készítette. Az első díszlécet tartó csavarhoz van rögítve, a felszerelés picit macerás, de megéri, mert nem akartam olyan megoldást ami fúrással járt volna.

  • A dolog elég könnyen ment, mert a közel 30 éves szivacsból nem sok maradt.

  • Kb ennyi.

  • Végülis ennyire sikerült megtisztítani. Ma átvittem (kedd), holnap délután elvileg készen lesz, lehet hogy Tapolcára már fel lesz rakva! Megnéztem az anyagot is, szép lesz, hasonló mint a gyári volt, de erősebb anyag.

  • Ez pedig a másodszorra kevert szín. Ez szerintem sokkal jobban hasonlít az eredetire, persze ha hozzáadjuk azt a közel 30 év napsütést.

  • Másnapra el is készült a kárpitos, még aznap este feltettem. Szerintem szép lett. Ez a hátsó kárpit, amit javítani kellett. Középen meg volt törve, így került bele merevítés is. Most szépen tartja magát.

    Ha valakinek szüksége lenne a kárpitos elérhetőségére, küldjön egy mailt.

  • Így néz ki a helyén. Pillanatnyilag a kombirészben lévő kárpitok vannak kicserélve, illetve újrafestve kékre.

  • Hifi No comment!

  • Erősnek és a bontott kombinak hála ilyen lett.

  • Amikor a tetőkárpitok készültek, elfelejtettük a napellenzőket, ezek két hét csúszással készültek el.

  • A régi már elég leharcolt volt, az anyag eléggé lógott, most szépen ki van tömve szivaccsal. Szerintem nagyon szép lett.

  • 2006.09.30. A szép időben délután lefestettem a többi kárpitot is. Az utolsó darab már picit nehezebben száradt meg.

  • Közben le is mostam, mire körbeértem az eleje meg is száradt, matt szín + nem kicsi az autó, egészen el lehet fáradni :)

  • 2006.10.20. Dual rendszert kapott a kombi. Ez volt a régi, leömlők után egy csőbe összement, és egy dobbal az ment hátra.

  • Ilyen lett, két cső, két dob.

  • Nincs semmi krómvég, csak két cső. Szerintem így szép. A hangja is jó lett, szépen szól.

  • 2006.11.18. Ma visszakapta a saját váltóját, amit a HEB felújított. A km óra már mutat, viszont csal egy picit. A képen a régi váltótartó bak látható, ami kis erő kifejtésére teljesen szétesett. A váltó felrakásánál mindent megszívtunk amit lehetett, sőt amit nem, azt is (á, a kezemen van a váltó, ÁÁÁ, A KEZEMEN VAN A VÁLTÓ :-) igaz, most a hátán volt, mert leesett a helyéről) Délelőtt 11-től hajnal 1-ig tartott a csere, de legalább készen lett. Erős nagyon köszönöm a segítséget!

  • 2006.12.30. Érkezett két műszer, és egy tartó panel, szintén ebay-es szerzemény, mindhárom új.

  • A motor egy picit fáradt, némi erősítésre szorul, hogy a 2 tonnás kombit jobban mozgassa és egy tömítéskészletet is elbír már.

  • Közben kiszedtem a fűtéspanelt, mert az a terv, hogy egy kicsit átalakítom.

  • Ez a pár apróság felesleges.

  • Köztes állapot. Éléggé széjjelvágtam flexel :)

  • Ilyen lett. Pezo és Koni tanácsai alapján műgyantával és űvegszállal készítettem klímamentes fűtéspanelt.

  • Ezen a képen talán jobban látszik, azt a részt vágtam le, ami pont a motor felé lógott be. Mivel hiányos volt, ott csak egy lyuk volt, most le van "falazva" és több hely is van a motortérben.

  • Volt némi kábel lógás az "anyósside"-on gondoltam megszüntetem.

  • Úgy belemerültem a kábel kibogozásába, hogy ez lett belőle. :) Kiszedtem a műszerfalat, így legalább hozzá lehet férni.

  • Újra bent van a motor, közben a régi hagyományos helyett csináltattam flexibilis váltóolaj hűtőcsöveket. Remélem nem kell sűrűn hozzányúlni, de ha mégis, sokkal könnyebben szerelhető lesz.

  • A barna padlókárpit sajnos elég kopott volt már, és a vezetőoldalon ki is volt szakadva. Mivel az ülések is kékek (meg már néhány kárpit is) így elkezdtem keresni jó állapotú kék padlókárpitot. Viszonylag rövid idő alatt sikerült szereznem egy szép állapotút. Erős, köszi hogy szóltál.

  • A kép sajnos nem adja vissza rendesen. Ennél sötétebb.

  • Felkerült egy Holley 750, remélhetőleg ezzel már nem fog fulladozni. Koni átnézte, és segített a beállításban. Köszi itt is!

  • Itt egy gtech mérés eredménye látható.
    0-96km/h 7,9sec
    1/8 mérföld 10,3sec
    Nem rossz egy 2 tonnás kombitól!
    Koni szerint két tizeddel kevesebb lesz, mert a méréskor ő is bent ült plusz súlyként.

  • 2007.10.28. Tököl - ismét lemértem 1/4-en is, bár a nevezés nem volt egyszerű, kevés volt a minta a hátsó gumikon, bár szerintem bőven 2mm felett volt Igaz a tapadás sokkal rosszabb volt, mint eddig, de most először nyertem, ráadásul egy Mopar Eater :-) Corvette ellen. Nem sokkal, kb 3/4 autóval, de nagy volt az öröm!

  • 411 - kombi 410 - Corvette
    1/8 10,1sec (hoppá, Koni tud valamit :-) )

    15,7sec 142km/h amikor először lemértem 18,5sec 120km/h volt. Érdemes volt erősíteni! És lesz még módosítás a hajtásláncban is.

  • A váltó kapott egy bordás, aluminium olajteknőt.

  • Felszerelve.

  • A hátsó híd szilentjei nem voltak már túl jók, ezért kapott egy új készletet.

  • Kapott új lámpákat is, a régiekben nagyon megfakultak a foncsorok, az egyik már rozsdás is volt. Kiskocka Hellák, E betűsek!

  • A beépítéskor cseréltem a fényszóró állító pucukákat is, némelyik sajnos már törött volt.

  • Ilyen volt, ilyen lett.

  • Megérkeztek a szép új gumik. Köszönet érte Bone-nak.

  • Az új gumik felkerültek a felnikre, a kiegyensúlyozással volt egy kis gond, de sikerült megoldani a problémát...

  • A gyári lemez helyett, kapott aluminium szelepfedeleket. M/T szerettem volna, de a Holley sem rossz.

  • A műszerfalon sajnos volt 3 elég csúnya repedés, de sikerült szereznem egy jobb állapotban lévőt, ezen csak egy kisebb repedés van. Ilyen volt. (két nagyobb lyuk)

  • Repedés :-(

  • Ilyen lett. A szín nem ilyen világos, nem jó a kép.

  • Ezen a képen talán jobban lehet látni az árnyalatot, és már a kocka is a helyén :-) Köszönöm Cukiboszinak a közreműködést! (kék kocka fekete pöttyel csak rendelésre :-) )

  • Pár aprósággal is foglalkoztam mostanában, nem is tudom, érdemes-e ilyesmit is leírni. Pl Seat release gomb vezető burkolatát a helyére ragasztottam. Eddig a kesztyűtartóban volt

  • Ha már ott kotorásztam, bekötöttem a kesztyűtartó világítást is. Igaz, ez eddig hiányos volt, most sikerült működő foglalatot szereznem.

  • Az utolsó apróság, viszont nagyon hasznos. Állítottam a tolatólámpa kapcsolón, így már működik is. Legalább fél perc volt, kb két éve készültem rá, de még mindig hamarabb megcsináltam, mint Kölyök a zárgombot

  • Miskolctapolca előtt voltunk teljesítménymérésen. Jelenlegi adatok:

    259Le 3800rpm
    560Nm 2580rpm

  • 2008.09.27. Kiskunlacháza. Két futamot mentem, az elsőt Attish-al a Lincolnja ellen. Akkor 15,6sec 137,77km/h sikerült, kicsit elrontottam a váltást. Most ezt tudja, stabilan 15,5sec körül.

  • A másodikat Koni ellen. A képen ennek a futamnak az eleje látható. Próbából feltettem két kisebb kereket, hogy rövidüljön a végáttétel. A terv az volt, hogy jól bemelegítem, hogy tapadjon. A melegítéssel nem volt gond, de nem tapadt. A videón lehet hallani, hogy rajt után csak forog a kerék, menni alig akar. Ez van. Koni ellen 15,9sec 139,82km/h lett az eredmény.

  • Sokáig ez volt a háttérkép a gépemen. Első autóm volt, nagyon szerettem. Öt évig volt az enyém.

  • 2005-2010

Hozzászólások

  1. Badazz  - 2006. május 12. 14:25

    Kemény autó, de a 455-öt kívánja! :)

  2. pitta  - 2006. május 22. 21:55

    Mindig is tetszettek a nagy kombik,ez sem kivétel.
    !szépótó

  3. Kundi  - 2006. június 5. 11:14

    Csak most néztem bele a vendégkönyvbe

    455 - egyik nap!

    pitta - én is szeretem, csigaház

  4. matev  - 2006. július 11. 23:22

    kárpit projekt fasza,meg is nézem a garázsban a maradék tető léceket :)

  5. mcarlo  - 2006. július 12. 08:47

    fasza a kárpit festés, tudok egy-két okosságot, tapolcán ha találkozunk elmondom(színkeverés).

  6. Zola  - 2006. július 12. 08:52

    Levetted a a kárpitot, a tető milyen belülről? Bírja?

  7. Kundi  - 2006. július 23. 11:50

    matev! Nagyon nagy segítség a bontott kombi, köszi mégegyszer!

  8. Kundi  - 2006. július 23. 11:52

    mcarlo! Köszi a tanácsokat, igaz a színkverés már megvolt, de a többi nagy okosság!

  9. Kundi  - 2006. július 23. 11:54

    Zola! A tető bírja (mint mondtam Tapolcán), de azt elfelejtettem, hogy nagy esőnél az egyik díszléc tartó csavarnál csöpögött egy picit.

  10. Kortisz  - 2006. július 24. 08:03

    Szép lett a kárpitozás, meg a felújított színek! Kiváncsi vagyok rá!

  11. StangMan  - 2006. július 25. 08:46

    'szal ez az auto bazi szep... kerunk meg kepet kivulbelul :o)

  12. Zola  - 2006. július 30. 18:40

    szép a famintás napellenző

  13. Kundi  - 2006. július 30. 19:33

    pifff!

  14. Tájbi  - 2006. szeptember 14. 20:25

    szeva Kundi van képem meg videóm a komáromi gumifüstölésedről:) KURVA NAGY VOLT

  15. Kundi  - 2006. szeptember 18. 23:14

    Köszi! Átküldenéd a képeket mailben?

  16. párduc007  - 2006. október 1. 22:23

    Jó sztori. Jó gépsárkány!

  17. nagrom  - 2006. október 1. 22:26

    Rohadtszép ez a Vas! Vigyázz rá!

  18. Lionxxx  - 2006. november 12. 11:57

    Szép munkát csináltál. Megengeded, hogy élőben is megnézzem?
    e-mail:babylontrading2002@yahoo.co.uk

  19. Kundi  - 2006. november 12. 22:34

    Köszi. Idén elég sok találkozón kint volt, remélem ez jövőre is így lesz.

  20.  - 2007. június 15. 07:37

    Várom a többit is...

  21. Tony  - 2007. június 15. 09:04

    Haladás, szépülés, erősödés! Fasza!

  22. Kundi  - 2008. január 5. 23:06

    hehe, köszi!

  23. kölyök  - 2008. január 6. 09:11

    muszkli kombi rulez!

  24. brainless  - 2008. január 6. 11:41

    Tököl óta nem igazán őszinte a mosolyom... :-)))
    El is menekültem külföldre...
    A Corvette-ből meg csinálunk egy hátipermetezőt.
    Kombi power!

  25. papamacicica  - 2008. január 6. 12:46

    Helló!
    Jó lett a bringa!
    Én egy newportot újítok, nekem is van szilent blokk gondom,tudsz segíteni? Csak annyiban, hogy hol csináltattad.

  26. dzé  - 2008. január 7. 09:05

    Micsoda eredmény bazz!Elég fasza lett!Gratulálok:)

  27. Kundi  - 2008. január 8. 22:50

    Matev segítségével készült a Faszik műhelyben. Kell egy satu, egy fúrógép és egy szilent behúzó szerszám, ami tulajdonképpen egy menetes szár, néhány anya és két lap, hogy párhuzamosan nyomja a helyére az új szilentet. A régit kifúrtuk, az újat behúztuk, ennyi! :-)

  28. matev  - 2008. március 15. 08:30

    Ideje lesz lassan annak a maradék hajtáslánc projektnek... ;)

  29. kölyök  - 2008. május 25. 12:11

    de dilis vagy!:))))))))

  30. Kundi  - 2008. május 26. 19:22

    :-)

  31. ocsi747  - 2009. június 21. 21:13

    Szia. A te autód van itt az Ikarusz mögött? Majdnem minden nap arra járok.
    Ha nem gond, benéznék valamikor.

  32. Kundi  - 2009. június 28. 22:17

    Szia. Nem az enyém, én kicsit arrébb vagyok, kb 20km-el.

  33. ocsi747  - 2009. július 8. 02:38

    Akkor ezt benézten. De akkor is szép autó!!!

  34. ékszíj  - 2009. július 21. 09:22

    Hello!Kérdés,mennyiért csinálták a napellenzőid kárpitozását.Köszi

  35. Kundi  - 2009. augusztus 2. 08:28

    Szia! Külön a napellenzőre nem tudok árat mondani, mert a két tetőkárpittal együtt készült.

  36. Adrian G.  - 2010. január 15. 00:40

    Minden elismeresem! Rengeteget meloztal a verdan, szepen dokumentaltad az esemenyeket- es a sok munkanak meglett az eredmenye!!
    Franko verda! vagy ahogy a nemet mondana: You got a cool ride brother!! :+}

  37. MsEarthVisitor  - 2010. augusztus 23. 18:38

    Remelem lesz alkalmam szemelyesen is kiprobalni, akar utaskent is:-))


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére