A Rat Wagon története eddig:
Régebben is nézegettem, de valahogy sikerült átsiklanom a hirdetés felett. Majd amikor Gumispeti volt Malibuját szemeltem ki, az Ő javaslatára felhívtam a tulajt; leautóztam megnézni és másnap indult a pénzkunyerálási hadjárat az ismerősök ellen. Végül a motorom eladása után megvehettem. Szimpatikus volt, hogy friss a vizsga -amit aztán 1,5 hónapig sikerült beírni a forgalmiba-, a tulajjal tárgyaltam és hivatalosan benne volt a gáz. Akkor még azt hittem ezzel olcsóbban fenn lehet napira tartani. Azóta kiderült, hogy nem. Majd megoldom. Egyelőre szeretném élvezni az első amcsi vasamat, találkozókra járni, aztán majd meglátom...

1978 Chevrolet Malibu Rat Wagon
Malibu
-
-
Gyönyörű szép, -balkán- pótkeréktartó...
A rögzítéshez átfúrta az ajtót majd, hogy függőlegesen álljon, még meg is nyomorgatta a lemezt. Miután elég vastag lemezből van jó nehéz volt lakatolni, nem is sikerült szépen, sokat kellett gittelni. Lekerültek a hátuljáról azok a macskaszemek, amit a képen látsz. -
Az ajtókárpitot is cserétem kékre, a két hátsót is feltettem, az anyós-oldalit még nem tudtam, mert hiányzik az alja.
-
Az ülés pedig így sikerült. Sajnos nem lett jó, pedig nagyon örültem neki, de a padülés gyári felfogatása tök más, mint ezé az osztotté, ezért ferdén áll, alacsony, de sajnos legfőképpen kényelmetlen. A reggeli félórás út alatt megfájdult a bokám és a térdem annyira lehetetlen pozícióban lehet csak vezetni ;(
Tehát indul a padülés-kárpitozási projekt...
Az összes műanyagelem, amit pótolni kell a barnából, természetesen át lesz fújva. A vicces, hogy Renault szín állt a katalógusból legközelebb hozzá, pedig jónéhány Gm kottát átnyálaztam. -
Fényezve...
Na jó nem, csak átfújva, nem volt idő fényezni és amúgy is más színt kap, remélem hamarosan. -
A végeredmény. Attól függetlenül, hogy látom rajta a hibákat, nekem tetszik amit csináltam.
-
Volt rajta ilyen sérülés is. Az előző tulaj szépen kigittelte az egészet. Persze megrepedt. Gondoltam megcsiszolom a repedést. Addig csiszoltam amig meg nem találtam ugyanezt a "lukat". Némi üvegszál+különböző gittek után...
-
...szerintem egész tűrhető lett a végeredmény.
-
Volt rajta nagytank és a nagytankot "rejtő" lemezek. Itt éppen lekerülnek. Mostanra kapott takarást fekete alapozóból. 4 réteg gittet csiszoltam le, mire rájöttem h. itt is gittel lakatoltak, mint majdnem mindenhol máshol az autón. Tényleg el kell dugnom magam elöl a csiszolópapírt és a gépet, mert a végén elfogy a kocsi. Rengeteg lakatosmunka lesz rajta.
-
Ez a nagytank. Macerás volt levenni. A Ceresztúr County Choppers-től kölcsönzött műhely aknájába pont nem tudtuk letenni, mert akkora volt h. a kocsit is meg kellett emelni, és még így is ütni kellett, mire lefért. De legalább nem volt nehéz, mert üvegszál. Pont ezért kap a belseje egy új réteg műgyantát és Anyuéknak lesz egy fasza kerti tava.
-
Ekkora hely maradt alatta. A padlólemezt feljebb vitték és jól összehegesztették, emiatt nincs pótkeréktartó és a pótkerék ott zötykölődik a csomagtartóban. Ezt unhatta meg az előző tulaj és ezért került felgányolásra a pótkeréktartó a hátuljára. Sajnos.
-
Ez volt az antenna rajta, persze nem működött, ráadásul zavart is mert szerintem csúnya. Gondoltam leszedem, azt kész...
-
...aha persze. Gyönyörű lukak maradtak a helyén...
-
Nagyjából ilyen lett. Jó csúnya, mi... Olyan mintha a Bádogember odakummantott volna...
Ez az első lakatosmeló amit életemben elvégeztem. Nem lett szép, de tényleg most csináltam ilyet először és Co-val is most hegesztettem elöször. Ehhez képest azt is mondhatnám, hogy büszke vagyok rá, bár apám lakatos és mindent megtett h. szebb legyen, de nem akartam h. ő csinálja. Mindegy az kiderült, hogy nem vagyok olyan született géniusz mint Simon úr, de ha sokat gyakorlok talán egyszer elfogadható lesz. -
A felnik amik a kocsin vannak eredetileg így néztek ki. A képen már látszik, h. mi is lesz belőle...
-
A felni projekt is befejeződött a hétvégén. Nem vagyok elégedett:
1- A csiszolás 2 napig tartott egy felni festése pedig cca. 4 órát, mégis annyi hibát találok rajta, hogy legszívesebben elöről kezdeném az egészet.
2- Vettem dobókockás szelepsapkát rá, de nem passzol a szelepre, mert kissebb a sapka. Maradt tehát a benzinkúti csevi embémás, ez se rossz, de a dobókockára rá voltam izgulva.
Update (nemnorbi): Miután ez nem tőcsavaros, hanem kerékcsavaros autóra való felni eltördelte a tőcsavarokat, elöl az egyik oldalon mindet, másik oldalon 3-at, hátul 1-et 1-et. Finom, hogy napokat dolgoztam vele, rohadtul is tetszett és nem tudom használni.
-
Vettem hozzá a Tomitól egy motorháztetőt a mostani -elég beteges- helyett, szerdán hajnalban felkerült a kocsira. Aztán nekiálltam átfesteni.
-
Végül ilyen lett. (Az ablakban Pitta bácsi ücsörög szexi szemüvegében.) Asszem nem árulok el nagy titkot azzal, hogy az egész matt fekete lesz.
-
Juhéé!
Gumifüst!!
Most elöször csináltam a kis kombimmal, eddig mindig az volt a hasfájásom, hogy nem forgatja meg a kereket, erre tessék a Baumax parkolóban sikerült. Pokoli mázli, hogy Old's Laci és a fényképezőgépem velem volt, így pont meg tudtuk örökíteni.
ogpezo
Update: asszem rögtön túlzásba is vittem a dolgot, mert jobb oldalról nyiszogó, bal oldalról pedig pürrögő hangot lehet hallani. Asszem széjjel rúgtam a féket.
Még a házunk elé is elhelyeztem két szép csíkot a gumimból. -
A hétvégén elhoztam Kitta Zsolttól (bigthx) egy faja háromküllős Phoenix kormányt, szerintem zsírvezérkirály, tegnap este felraktam és sokkal jobb ezt forgatni, mint az eredetit.
-
Projekt: Viktor megszerelte a féket, tehát most már megint meg tudok állni, de nem tudok füstölni. Ez voltaképpen nem is baj, mert így biztos kevesebb kárt tudok tenni a kocsiban. További projekt a gyári magasságra való visszaállítás volt. Volt benne, plusz egy Audi rugó, ami a gyárinál kissebb volt, bele volt a hegesztve a gyári belsejébe , plussz Gány Racing márkájú 3 cm-es távtartók a lengéscsillapítóhoz. Jellemző, hogy nem voltak képesek két egyforma távtartót faragni...
Persze ezt is Viktor úr csinálta, lassan átirathatom a kocsit a nevére.
-
A projekt végeztével így nézett ki, ült a segge, mert a hijacker eresztette a levegőt.
-
Ilyen volt a projekt előtt a segge.
Aztán hétvégén jött az update: kapott fullsize rugókat, erősített gátlókkal. Mintha nem is ugyanaz a kocsi lenne, egész más vezetni. -
Kikerült a lukas hűtő, megy javításra, csak még előtte ki is akarom pofozni egy picit. Kezdeti állapot.
-
A belseje pedig szép fokozatosan kékül...
(kék műszerkeret) -
(A oszlop borítás)
-
Széthullott a kocsi és ezt most nem más okozta mint a saját lustaságom. Nem akarodzott az utcán kereket cserélni, bekészítettem a cserekeret a kocsiba, ha megkapom a fizut, gyorsan kicseréltethessem. A felni ami rajta volt (lásd fent) teljesen szétbaszta mind az 5 csavart és kiszakadtak a tárcsából. Szerencsére lett hamar cseredarab, ám miután körbeforognak a csavarok még nem tudom, hogy fog lejönni a felni. Bammm ;(
Ez lesz az új. -
Az egészet átkorongoztam, megtakarítottam aztán kétszer átkentem a szupertitkos mattfekete csilliókomponenses alapozómmal.
-
Aztán kimaszkoltam szépen. Na jó nem igaz mert olyan kövér vagyok, hogy még a féktárcsából is tortát kreálok. ;)
-
Kapott három réteg kimondottan Malibura fejlesztett dél-Kaliforniából importált Dupont Super Max True Shining Colour Brake festéket ;)
-
Megcsináltuk, nagy nehezen lejött a kerék. Az egyik tárcsa hátulja nagyon el volt már kopva, ezért amúgy is ideje lett volna h. kicseréltjem. Kaptam kölcsön kereket, ezek kerültek fel rá. Szerintem ezzel is jól néz ki.
-
Este még nekiálltam festegetni, hogy Komáromban majd "szépen" mutasson. (!mattfeketefétis)
Akkor még csak nem is sejtettem, hogy reggelire adrenalin-bombát kapok ajándékba... -
Tehát a reggeli:
Indulok el még kínai szemekkel lesem az utat potenciális amerikaiautógyilkos-piros suzukikat kutatva, nyomom a féket, h. majd én jól megállok...
Azaz csak nyomom, mert egy diszkrét durranás után nem történik semmi, márminthogy tényleg semmi. Én meg ülök a cca. 2 tonnás vasamban és várom a csattanást aztán a csobbanást. merthogy a Rákospatak keresztezte az utamat.
Mondom basszameg kellett automata, még vissza se lehet válltani. Aztán pár pillanat pánik után kapcsoltam -direkt 1-be, majd amikor már csak gurult N-be, aztán óvatosan nekitekertem a kormányt a padkának, majd kifújtam a bennmaradt levegőt. A vétkes a hátsó dugó a képen.
(bocs a blogszerű bejegyzésért, de gondoltam ezt azért leírom) -
Végre!
A főfékhenger is tönkrement, ezért ugrott Komárom saját kocsival. Sikerült pótolnom egy cseredarabbal, amit felraktam -némi fékcsőtekergetés kíséretében. Remélem lassan ismét amerikával járhatok mert ma reggel is habzó szájjal tettem meg a szokásos utat. Már csak légteleníteni kell. (... és biztosítást kötni;)) -
Mostanában sajnos sok minden nem történik a kis patkánnyal, csak annyi h. hétvégén felkerül rá a szép eleje.
-
Szétszedtem az elejét a header panel csere miatt, persze itt is rozsdát találtam. Csiszolás majd alapozás után...
-
... most itt tartunk, kap még mattfekete fedőréteget is-egyik nap.
-
Innen indultam...
-
Felpróbáltam az új header panelt, kíváncsi voltam mit mutat.
Nyilván festegettem mattfeketét az új grillre is. ;) -
Vettem felniket rá, nem olyan szép kell vele dolgozni, de van rá fasza terv a fejemben. Persze festegetős ;)
!mindentösszefestősember -
A grill. Azért sáros mert elakadtam vele a dunaparton. Lementem csivákkerkedni, meg menőzni és mint a szar rögtön keresztbeállt az agyagban. Akkor még arcoztam, hogy sper meg minden, nem kell aggódni, de végül Chromló nélkül ott aludhattam volna.
-
Végül festegettem a motorháztetőre új mintát.
-
Vettem fasza kiskormányt, nagyon tetszik, belepróbáltam, nagyon jó, sokkal kényelmesebb ez.
Hozzászólások
Jó kis kocsi ez, belülről is szép, csak egyetlen szépséghibája talán az a hangszóró középen. Gratula, szépítsd ahogy csak tudod!
jó garage
Köszönöm mindkettőtöknek.
A hangszóró csak ideiglenes, amig a hátsó burkolatok és a láda nem készül el, nem akartam zene nélkül gurulni.
Szia Pezo,fasza,szépítgesd.
Véletlenül nem Zuglóban laksz?Erre láttalak.
Hali, köszi, dehogynem. Esetleg te is?
Én is Zugló :-) (Lipótvár u.)
állat ecsém!!:-))) Audiból nem semmi ilyet építeni!:-))
Kezded egész kipofozni a szekeret. Határozottan jobban mutat, mint az idény nyitó talin.
Milyen eb az ott a kocsi előtt? Jópofa
Thx, nagyon sok van még hátra.
A kishölgy Szófia, a házi fingó-horkológépem, amúgy Bullmasztiff-Bordeauxi dog keverék. Miatta nem tudok csak szombat este menni Zamárdiba. Ki is rakom a képet a garázs nyitóoldalára...
Egyre jobban néz ki, örülök. Én mentettem meg az enyészettől annak idején, a tankereseknek én adtam el. Látom, eszközöltek néhány tuning átalakítást...
A tetőkárpitot pótolta már valaki?
Nem, sajnos még nincs tetőkárpit, egy darabig nem is lesz, első lépésként rengeteget kell lakatolni a tetején, mert olyan mint a tésztaszűrő. Az oldaladról lementettem már a képeket, sőt raktam is fel közülük kettőt...
ha használták benzinezésre, akkor szerintem láttam is mifelénk az autót annak idején.
nem kétség, jobb kezekben van :)
sok kitartást hozzá
Király az autót, gratulálok!
A bádogember szövegen meg beszartam.:))
Fasza projektek!
Felni projekt nagyon ott van!
Felni fasza,de akkor is azt mondom lemezfelni center cap-el
A terv 15-ös lemezfelni moon disc-el. Ebből csak a 15-ös lemezfelni van meg...
Na majd Komáromban!
Tyű,nagyon fasza kis történet.
Jó olvasni hogy válsz eggyé a vasaddal
Féket hétvégén újra építjuk... ;)
Király.
Ellenben onnantól kezdve asszem lőttek a burnölésnek, bár jobb is, mert szinte minden lámpánál füstölök...
Öreg, jó a szöveg. Sírok, bazmeg.
Nagy nagy gratula! Öröm látni, hogy születik újjá egy ilyen gyönyörűség. Én is szemeztem ezzel az autóval, amikor még eladó volt, csakhát két szép szememért nem adták vna oda... :( Alig várom már a végeredményt, gyönyörű lesz... GRATULA!
Pezo baszki, fasza ez a garázs! Jó, hogy minden lépésről beszámolsz. Tegyél be egy nyomászabályzó szelepet a hátsó fék elé, így bármikor kiiktathatod és burnölhetsz!
Tortát, baszki. Beszarok. :D
Torta, mi :o)
Tényleg bazi jó, hogy mindent írsz :o)
Csak így tovább!!
Látod, ha lefested mattfeketére, elmegy a fék.
Ha a bolha minden lábát kitéped, megsüketül.
És ha bekötöm magamat elrepül a szemüveg a karambolban... ;)
Vííííííííííííííííííííííhííííííííííííííííííííí!!!!!!!!!!!!
Három perc múlva lehet légteleníteni. :)
Király a verda .Megyünk horgászni
Te egy-állat vagy! Miért nem olvastam ezt eddig végig? Kurva jó!
A legjobb kép: amikor a nagy tartály a kocsi tetején van ! :-))))
A legjobb duma: bádogember :-))))
Ne halgass senkire ! Atom déli-driver totál amerika és gépzsir !
rohadj meg az új autóért és,hogy soha nem hívsz fel
Örömbodottág! Jövő hét második felében szabin leszek.Jó megnézem majd.
ratmobil 2.0 rulez
Most nézem csak,hogy ebben is hydros fékrásegítő! Nagy királyság,át kell rakni!
Nagyon örülök,hogy segíthettem.
headpanel stipistop ;)
Dunaparti Agyagparti, de jó buli is volt.
Szépen épül a vas, garatula hozzá.
sírva röhögtem!
komoly a szöveged!
csak így tovább!
Ez a legfrankóbb garázs Apám! Ha szar kedvem van megnyitom és már dőlök is a röhögéstől! A vas tuti! Nagyon alakul!
Kemény-e? Gratula. :-)
heh:P
Pezo- mindig reménykedem, hogy lesz új írás a garázsodban. De nincs.
Ez helytelen.
Legyen!
Ha nem csinálsz semmit, akkor írj blogot.
Állat jól írsz.
Most látom, valószínűleg maga a díler is itt járt már a vendégkönyvben, bone álnéven.
Majd' elfelejtettem: örülök, hogy ilyen gondos kezekbe került, legyen benne sok örömöd! Ha nem terhellek, esetleg egyszer megnézném élőben is, ha írnál egy pár sort e-mailben az autó hollétéről(octopus974@gmail.com).
köszi
Bal