1978 Chevrolet Malibu Rat Wagon

Malibu

  • A Rat Wagon története eddig:
    Régebben is nézegettem, de valahogy sikerült átsiklanom a hirdetés felett. Majd amikor Gumispeti volt Malibuját szemeltem ki, az Ő javaslatára felhívtam a tulajt; leautóztam megnézni és másnap indult a pénzkunyerálási hadjárat az ismerősök ellen. Végül a motorom eladása után megvehettem. Szimpatikus volt, hogy friss a vizsga -amit aztán 1,5 hónapig sikerült beírni a forgalmiba-, a tulajjal tárgyaltam és hivatalosan benne volt a gáz. Akkor még azt hittem ezzel olcsóbban fenn lehet napira tartani. Azóta kiderült, hogy nem. Majd megoldom. Egyelőre szeretném élvezni az első amcsi vasamat, találkozókra járni, aztán majd meglátom...



  • Gyönyörű szép, -balkán- pótkeréktartó...
    A rögzítéshez átfúrta az ajtót majd, hogy függőlegesen álljon, még meg is nyomorgatta a lemezt. Miután elég vastag lemezből van jó nehéz volt lakatolni, nem is sikerült szépen, sokat kellett gittelni. Lekerültek a hátuljáról azok a macskaszemek, amit a képen látsz.

  • Az ajtókárpitot is cserétem kékre, a két hátsót is feltettem, az anyós-oldalit még nem tudtam, mert hiányzik az alja.

  • Az ülés pedig így sikerült. Sajnos nem lett jó, pedig nagyon örültem neki, de a padülés gyári felfogatása tök más, mint ezé az osztotté, ezért ferdén áll, alacsony, de sajnos legfőképpen kényelmetlen. A reggeli félórás út alatt megfájdult a bokám és a térdem annyira lehetetlen pozícióban lehet csak vezetni ;(
    Tehát indul a padülés-kárpitozási projekt...
    Az összes műanyagelem, amit pótolni kell a barnából, természetesen át lesz fújva. A vicces, hogy Renault szín állt a katalógusból legközelebb hozzá, pedig jónéhány Gm kottát átnyálaztam.

  • Fényezve...
    Na jó nem, csak átfújva, nem volt idő fényezni és amúgy is más színt kap, remélem hamarosan.

  • A végeredmény. Attól függetlenül, hogy látom rajta a hibákat, nekem tetszik amit csináltam.

  • Volt rajta ilyen sérülés is. Az előző tulaj szépen kigittelte az egészet. Persze megrepedt. Gondoltam megcsiszolom a repedést. Addig csiszoltam amig meg nem találtam ugyanezt a "lukat". Némi üvegszál+különböző gittek után...

  • ...szerintem egész tűrhető lett a végeredmény.

  • Volt rajta nagytank és a nagytankot "rejtő" lemezek. Itt éppen lekerülnek. Mostanra kapott takarást fekete alapozóból. 4 réteg gittet csiszoltam le, mire rájöttem h. itt is gittel lakatoltak, mint majdnem mindenhol máshol az autón. Tényleg el kell dugnom magam elöl a csiszolópapírt és a gépet, mert a végén elfogy a kocsi. Rengeteg lakatosmunka lesz rajta.

  • Ez a nagytank. Macerás volt levenni. A Ceresztúr County Choppers-től kölcsönzött műhely aknájába pont nem tudtuk letenni, mert akkora volt h. a kocsit is meg kellett emelni, és még így is ütni kellett, mire lefért. De legalább nem volt nehéz, mert üvegszál. Pont ezért kap a belseje egy új réteg műgyantát és Anyuéknak lesz egy fasza kerti tava.

  • Ekkora hely maradt alatta. A padlólemezt feljebb vitték és jól összehegesztették, emiatt nincs pótkeréktartó és a pótkerék ott zötykölődik a csomagtartóban. Ezt unhatta meg az előző tulaj és ezért került felgányolásra a pótkeréktartó a hátuljára. Sajnos.

  • Ez volt az antenna rajta, persze nem működött, ráadásul zavart is mert szerintem csúnya. Gondoltam leszedem, azt kész...

  • ...aha persze. Gyönyörű lukak maradtak a helyén...

  • Nagyjából ilyen lett. Jó csúnya, mi... Olyan mintha a Bádogember odakummantott volna...
    Ez az első lakatosmeló amit életemben elvégeztem. Nem lett szép, de tényleg most csináltam ilyet először és Co-val is most hegesztettem elöször. Ehhez képest azt is mondhatnám, hogy büszke vagyok rá, bár apám lakatos és mindent megtett h. szebb legyen, de nem akartam h. ő csinálja. Mindegy az kiderült, hogy nem vagyok olyan született géniusz mint Simon úr, de ha sokat gyakorlok talán egyszer elfogadható lesz.

  • A felnik amik a kocsin vannak eredetileg így néztek ki. A képen már látszik, h. mi is lesz belőle...

  • A felni projekt is befejeződött a hétvégén. Nem vagyok elégedett:
    1- A csiszolás 2 napig tartott egy felni festése pedig cca. 4 órát, mégis annyi hibát találok rajta, hogy legszívesebben elöről kezdeném az egészet.
    2- Vettem dobókockás szelepsapkát rá, de nem passzol a szelepre, mert kissebb a sapka. Maradt tehát a benzinkúti csevi embémás, ez se rossz, de a dobókockára rá voltam izgulva.
    Update (nemnorbi): Miután ez nem tőcsavaros, hanem kerékcsavaros autóra való felni eltördelte a tőcsavarokat, elöl az egyik oldalon mindet, másik oldalon 3-at, hátul 1-et 1-et. Finom, hogy napokat dolgoztam vele, rohadtul is tetszett és nem tudom használni.

  • Vettem hozzá a Tomitól egy motorháztetőt a mostani -elég beteges- helyett, szerdán hajnalban felkerült a kocsira. Aztán nekiálltam átfesteni.

  • Végül ilyen lett. (Az ablakban Pitta bácsi ücsörög szexi szemüvegében.) Asszem nem árulok el nagy titkot azzal, hogy az egész matt fekete lesz.

  • Juhéé!
    Gumifüst!!
    Most elöször csináltam a kis kombimmal, eddig mindig az volt a hasfájásom, hogy nem forgatja meg a kereket, erre tessék a Baumax parkolóban sikerült. Pokoli mázli, hogy Old's Laci és a fényképezőgépem velem volt, így pont meg tudtuk örökíteni.
    ogpezo
    Update: asszem rögtön túlzásba is vittem a dolgot, mert jobb oldalról nyiszogó, bal oldalról pedig pürrögő hangot lehet hallani. Asszem széjjel rúgtam a féket.
    Még a házunk elé is elhelyeztem két szép csíkot a gumimból.

  • A hétvégén elhoztam Kitta Zsolttól (bigthx) egy faja háromküllős Phoenix kormányt, szerintem zsírvezérkirály, tegnap este felraktam és sokkal jobb ezt forgatni, mint az eredetit.

  • Projekt: Viktor megszerelte a féket, tehát most már megint meg tudok állni, de nem tudok füstölni. Ez voltaképpen nem is baj, mert így biztos kevesebb kárt tudok tenni a kocsiban. További projekt a gyári magasságra való visszaállítás volt. Volt benne, plusz egy Audi rugó, ami a gyárinál kissebb volt, bele volt a hegesztve a gyári belsejébe , plussz Gány Racing márkájú 3 cm-es távtartók a lengéscsillapítóhoz. Jellemző, hogy nem voltak képesek két egyforma távtartót faragni...
    Persze ezt is Viktor úr csinálta, lassan átirathatom a kocsit a nevére.

  • A projekt végeztével így nézett ki, ült a segge, mert a hijacker eresztette a levegőt.

  • Ilyen volt a projekt előtt a segge.
    Aztán hétvégén jött az update: kapott fullsize rugókat, erősített gátlókkal. Mintha nem is ugyanaz a kocsi lenne, egész más vezetni.

  • Kikerült a lukas hűtő, megy javításra, csak még előtte ki is akarom pofozni egy picit. Kezdeti állapot.

  • A belseje pedig szép fokozatosan kékül...
    (kék műszerkeret)

  • (A oszlop borítás)

  • Széthullott a kocsi és ezt most nem más okozta mint a saját lustaságom. Nem akarodzott az utcán kereket cserélni, bekészítettem a cserekeret a kocsiba, ha megkapom a fizut, gyorsan kicseréltethessem. A felni ami rajta volt (lásd fent) teljesen szétbaszta mind az 5 csavart és kiszakadtak a tárcsából. Szerencsére lett hamar cseredarab, ám miután körbeforognak a csavarok még nem tudom, hogy fog lejönni a felni. Bammm ;(
    Ez lesz az új.

  • Az egészet átkorongoztam, megtakarítottam aztán kétszer átkentem a szupertitkos mattfekete csilliókomponenses alapozómmal.

  • Aztán kimaszkoltam szépen. Na jó nem igaz mert olyan kövér vagyok, hogy még a féktárcsából is tortát kreálok. ;)

  • Kapott három réteg kimondottan Malibura fejlesztett dél-Kaliforniából importált Dupont Super Max True Shining Colour Brake festéket ;)

  • Megcsináltuk, nagy nehezen lejött a kerék. Az egyik tárcsa hátulja nagyon el volt már kopva, ezért amúgy is ideje lett volna h. kicseréltjem. Kaptam kölcsön kereket, ezek kerültek fel rá. Szerintem ezzel is jól néz ki.

  • Este még nekiálltam festegetni, hogy Komáromban majd "szépen" mutasson. (!mattfeketefétis)
    Akkor még csak nem is sejtettem, hogy reggelire adrenalin-bombát kapok ajándékba...

  • Tehát a reggeli:
    Indulok el még kínai szemekkel lesem az utat potenciális amerikaiautógyilkos-piros suzukikat kutatva, nyomom a féket, h. majd én jól megállok...
    Azaz csak nyomom, mert egy diszkrét durranás után nem történik semmi, márminthogy tényleg semmi. Én meg ülök a cca. 2 tonnás vasamban és várom a csattanást aztán a csobbanást. merthogy a Rákospatak keresztezte az utamat.
    Mondom basszameg kellett automata, még vissza se lehet válltani. Aztán pár pillanat pánik után kapcsoltam -direkt 1-be, majd amikor már csak gurult N-be, aztán óvatosan nekitekertem a kormányt a padkának, majd kifújtam a bennmaradt levegőt. A vétkes a hátsó dugó a képen.
    (bocs a blogszerű bejegyzésért, de gondoltam ezt azért leírom)

  • Végre!
    A főfékhenger is tönkrement, ezért ugrott Komárom saját kocsival. Sikerült pótolnom egy cseredarabbal, amit felraktam -némi fékcsőtekergetés kíséretében. Remélem lassan ismét amerikával járhatok mert ma reggel is habzó szájjal tettem meg a szokásos utat. Már csak légteleníteni kell. (... és biztosítást kötni;))

  • Mostanában sajnos sok minden nem történik a kis patkánnyal, csak annyi h. hétvégén felkerül rá a szép eleje.

  • Szétszedtem az elejét a header panel csere miatt, persze itt is rozsdát találtam. Csiszolás majd alapozás után...

  • ... most itt tartunk, kap még mattfekete fedőréteget is-egyik nap.

  • Innen indultam...

  • Felpróbáltam az új header panelt, kíváncsi voltam mit mutat.
    Nyilván festegettem mattfeketét az új grillre is. ;)

  • Vettem felniket rá, nem olyan szép kell vele dolgozni, de van rá fasza terv a fejemben. Persze festegetős ;)
    !mindentösszefestősember

  • A grill. Azért sáros mert elakadtam vele a dunaparton. Lementem csivákkerkedni, meg menőzni és mint a szar rögtön keresztbeállt az agyagban. Akkor még arcoztam, hogy sper meg minden, nem kell aggódni, de végül Chromló nélkül ott aludhattam volna.

  • Végül festegettem a motorháztetőre új mintát.

  • Vettem fasza kiskormányt, nagyon tetszik, belepróbáltam, nagyon jó, sokkal kényelmesebb ez.

Hozzászólások

  1. gergew  - 2006. június 8. 15:32

    Jó kis kocsi ez, belülről is szép, csak egyetlen szépséghibája talán az a hangszóró középen. Gratula, szépítsd ahogy csak tudod!

  2. Pezo  - 2006. június 9. 09:28

    Köszönöm mindkettőtöknek.
    A hangszóró csak ideiglenes, amig a hátsó burkolatok és a láda nem készül el, nem akartam zene nélkül gurulni.

  3. Reseda  - 2006. június 13. 21:51

    Szia Pezo,fasza,szépítgesd.
    Véletlenül nem Zuglóban laksz?Erre láttalak.

  4. Pezo  - 2006. június 14. 08:59

    Hali, köszi, dehogynem. Esetleg te is?

  5. Reseda  - 2006. június 14. 14:46

    Én is Zugló :-) (Lipótvár u.)

  6. LasszósPETI  - 2006. június 27. 16:26

    állat ecsém!!:-))) Audiból nem semmi ilyet építeni!:-))

  7. Tomty  - 2006. június 27. 20:32

    Kezded egész kipofozni a szekeret. Határozottan jobban mutat, mint az idény nyitó talin.
    Milyen eb az ott a kocsi előtt? Jópofa

  8. Pezo  - 2006. június 28. 12:14

    Thx, nagyon sok van még hátra.
    A kishölgy Szófia, a házi fingó-horkológépem, amúgy Bullmasztiff-Bordeauxi dog keverék. Miatta nem tudok csak szombat este menni Zamárdiba. Ki is rakom a képet a garázs nyitóoldalára...

  9. bone  - 2006. július 4. 10:00

    Egyre jobban néz ki, örülök. Én mentettem meg az enyészettől annak idején, a tankereseknek én adtam el. Látom, eszközöltek néhány tuning átalakítást...
    A tetőkárpitot pótolta már valaki?

  10. Pezo  - 2006. július 4. 10:11

    Nem, sajnos még nincs tetőkárpit, egy darabig nem is lesz, első lépésként rengeteget kell lakatolni a tetején, mert olyan mint a tésztaszűrő. Az oldaladról lementettem már a képeket, sőt raktam is fel közülük kettőt...

  11. hunor  - 2006. július 5. 16:02

    ha használták benzinezésre, akkor szerintem láttam is mifelénk az autót annak idején.

    nem kétség, jobb kezekben van :)

    sok kitartást hozzá

  12. egrilaci  - 2006. július 5. 16:07

    Király az autót, gratulálok!
    A bádogember szövegen meg beszartam.:))

  13. Zola  - 2006. július 7. 10:14

    Fasza projektek!

  14. Sabja  - 2006. július 7. 10:23

    Felni projekt nagyon ott van!

  15. matev  - 2006. július 10. 19:03

    Felni fasza,de akkor is azt mondom lemezfelni center cap-el

  16. Pezo  - 2006. július 11. 09:51

    A terv 15-ös lemezfelni moon disc-el. Ebből csak a 15-ös lemezfelni van meg...

  17. matev  - 2006. július 17. 21:02

    Na majd Komáromban!

  18. pitta  - 2006. július 18. 13:38

    Tyű,nagyon fasza kis történet.
    Jó olvasni hogy válsz eggyé a vasaddal

  19. matev  - 2006. július 18. 19:32

    Féket hétvégén újra építjuk... ;)

  20. Pezo  - 2006. július 19. 09:56

    Király.
    Ellenben onnantól kezdve asszem lőttek a burnölésnek, bár jobb is, mert szinte minden lámpánál füstölök...

  21. bone  - 2006. július 25. 20:38

    Öreg, jó a szöveg. Sírok, bazmeg.

  22. stork  - 2006. július 25. 23:37


  23. !sharky  - 2006. július 31. 10:43

    Nagy nagy gratula! Öröm látni, hogy születik újjá egy ilyen gyönyörűség. Én is szemeztem ezzel az autóval, amikor még eladó volt, csakhát két szép szememért nem adták vna oda... :( Alig várom már a végeredményt, gyönyörű lesz... GRATULA!

  24. Ajtofelfa  - 2006. augusztus 1. 22:50

    Pezo baszki, fasza ez a garázs! Jó, hogy minden lépésről beszámolsz. Tegyél be egy nyomászabályzó szelepet a hátsó fék elé, így bármikor kiiktathatod és burnölhetsz!

  25. Zola  - 2006. augusztus 5. 07:45

    Tortát, baszki. Beszarok. :D

  26. StangMan  - 2006. augusztus 7. 09:27

    Torta, mi :o)
    Tényleg bazi jó, hogy mindent írsz :o)
    Csak így tovább!!

  27. bone  - 2006. augusztus 11. 09:40

    Látod, ha lefested mattfeketére, elmegy a fék.
    Ha a bolha minden lábát kitéped, megsüketül.

  28. Pezo  - 2006. augusztus 11. 09:49

    És ha bekötöm magamat elrepül a szemüveg a karambolban... ;)

  29. bone  - 2006. augusztus 11. 10:43

    Vííííííííííííííííííííííhííííííííííííííííííííí!!!!!!!!!!!!

  30. Zola  - 2006. augusztus 24. 09:45

    Három perc múlva lehet légteleníteni. :)

  31. Quaeini Ernő  - 2006. szeptember 5. 22:55

    Király a verda .Megyünk horgászni

  32. Tony  - 2006. október 10. 17:02

    Te egy-állat vagy! Miért nem olvastam ezt eddig végig? Kurva jó!

  33. Kacsapapa  - 2006. november 15. 15:01

    A legjobb kép: amikor a nagy tartály a kocsi tetején van ! :-))))
    A legjobb duma: bádogember :-))))

  34. vincent  - 2006. november 18. 14:46

    Ne halgass senkire ! Atom déli-driver totál amerika és gépzsir !

  35. Mikey  - 2006. november 25. 19:07

    rohadj meg az új autóért és,hogy soha nem hívsz fel

  36. matev  - 2006. november 26. 13:12

    Örömbodottág! Jövő hét második felében szabin leszek.Jó megnézem majd.

  37. matev  - 2006. november 27. 08:47

    Most nézem csak,hogy ebben is hydros fékrásegítő! Nagy királyság,át kell rakni!

  38. pitta  - 2006. november 27. 18:01

    Nagyon örülök,hogy segíthettem.

  39. Trapeznaci  - 2006. november 27. 18:39

    headpanel stipistop ;)

  40. Chromlo  - 2007. január 8. 19:04

    Dunaparti Agyagparti, de jó buli is volt.
    Szépen épül a vas, garatula hozzá.

  41. kölyök  - 2007. január 8. 20:31

    sírva röhögtem!
    komoly a szöveged!
    csak így tovább!

  42. párduc007  - 2007. január 23. 21:06

    Ez a legfrankóbb garázs Apám! Ha szar kedvem van megnyitom és már dőlök is a röhögéstől! A vas tuti! Nagyon alakul!

  43. kisge  - 2007. február 15. 15:11

    Kemény-e? Gratula. :-)

  44. timsa  - 2007. május 4. 14:10

    heh:P

  45. bone  - 2007. június 12. 16:56

    Pezo- mindig reménykedem, hogy lesz új írás a garázsodban. De nincs.
    Ez helytelen.
    Legyen!
    Ha nem csinálsz semmit, akkor írj blogot.
    Állat jól írsz.

  46. Balázs  - 2007. szeptember 21. 20:33

    Most látom, valószínűleg maga a díler is itt járt már a vendégkönyvben, bone álnéven.

  47. Balázs  - 2007. szeptember 21. 21:37

    Majd' elfelejtettem: örülök, hogy ilyen gondos kezekbe került, legyen benne sok örömöd! Ha nem terhellek, esetleg egyszer megnézném élőben is, ha írnál egy pár sort e-mailben az autó hollétéről(octopus974@gmail.com).
    köszi
    Bal


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére