1956 DeSoto Firedome

Firedome

  • Lett egy ilyenem...egyenesen Oklahomából.

  • Adatok:
    Desoto Firedome 1956.
    Gyártott mennyiség: 44909 db.
    1956-os ára: 2805 usd.


  • A DeSoto a Chrysler Corp. által gyártott automobil volt 1928-1961-ig.

  • Ilyen lett.

  • Felnitisztítás.
    Ez a kerék belső fele.
    Ilyen volt.

  • Matt fekete lett az emelő, és a tartozékai.

  • És ilyen lett.

  • Vannak hibák, amiket orvosolunk a napokban.

  • Ilyen lett.

  • Hátsó keréknél.

  • Ilyen lett.

  • Ilyen lett.
    Természetesen még következik egy alapos polírozás .

  • Ilyen volt.

  • Ilyen lett.

  • Leszedtük az első kereket.
    Drótkeféztük, drótkorongoztuk.
    Alvázvédelmet kapott, lefestettük a fékdobot.

  • Így néz ki már a helyére téve.

  • A pótkereket is megcsiszoltam, átkentem nirtóhigítóval, lefújtam matt feketével.
    Átmostam a gumit, utána gumiápolóval bekentem.

  • Kicsit matt volt a kicsike.

  • Polírozás után, de még a vaxolás elött.

  • Leszedtük a kormányt, és elvittem bone mesterhez "oldja meg".

  • Elég ramaty az állapota.

  • Idézem: "Van egy spéci kétkomponensű üvegszálkötésű flexikitt. Kibaszott drága, de nagyon jó.
    Jól kenhető, jól csiszolható.
    A bumper fillereket is ezzel csináljuk. Amerikai cucc.
    Elég szűkös az idő.
    Szépnek is kell lennie, nem csak jónak.
    Úgyhogy túlórázik a fényező és én is besegítek.
    Most este kigyököltem a repedéseket, hogy tapadjon a kitt.
    Holnap megkapja a rétegeket és remélem, hétvégén készen lesz.
    Ha nem, baj van.
    Utána kap ebonit és ivory fényezést, lakkot.
    Ha minden jól megy, olyan lesz, mint az új.
    Ha nem, coupe mehet egy drótkormánnyal OT-re.
    A kigyökölésnél kétszer hánytam, olyan kibaszott büdös."

  • Alakul.
    Így készül: "A laza részeket letörtük, kétkomponensű műgyantát kevertünk, jó hígra.
    Ezt befolyattuk a résekbe, repedésekbe.
    Utána csiszoltuk, majd üvegszálas fémszemcsés flexi-kittel töltöttük fel"

  • Elkészült.

  • Köszönöm István.

  • A csomagtartóban a kárpitok eléggé odavoltak.

  • Így aztán...

  • Ajtó széle.

  • És most.

  • Nekiláttunk a takarításnak, ezeket használtuk.
    A nagyja koszt kivette a kékszínű rivax koncentrátum.
    Utána vanish shampont kevertünk.
    Elvileg 1 a 9-hez arányban kéne a vízzel keverni.
    Mi fele-fele elegyítettük.
    Ezt használtuk a szőnyegkárpitra.

  • Közben az üléseket a vanish white-al (klórmentes) tisztítottuk.
    Ezt is természetesen fele-fele arányban elelgyítve vízzel.
    Minnél kevesebb vizet felszivatni a szivaccsal, inkább a habot használva.A végén úgy döntöttem, hogy lesz ami lesz, a maradék vanis white-ot egy az egyben kipróbálom, víz nélkül.
    Miútán alaposan fehér let tőle a kezem, (most már tudom, miben fürödhet naponta Michael Jackson) inkább gumikesztűt húztam a kezemre, és azzal is átdolgoztam.
    Minden esetben kb negyed óra múltán porszívóztam át a vizes géppel az egészet.
    Majden szárazra.

  • Hihetetlen, hogy minden egyes esetben hihetetlen mennyíségű kosz jött ki, még akkor is, amikor már úgy láttuk, hogy tiszta ez vazze.

  • Hátsó üléspadot kivettük, és a kocsi mellett tisztítottuk.

  • Amikor felpolíroztuk géppel a tetőt, utána hihetetlen mód matt szürke lett a fehér eredeti gyári fényezés.
    El voltam keseredve, most mi lesz?

  • Kicsit félve ugyan, de nekiestünk vizes csiszpapírral.
    Kb másfél órán át csináltuk ketten.
    Utána megint gépi polírozás, végül vaxolás.
    A háttérben Ákos barátom. Ő is dolgozik velem, mint egy igásló.
    Végeredmény.

  • Ezzel is elvoltam vagy félórát, addíg csiszoltam, amíg ilyen lett.

  • Boxinak nagyon köszönöm a segítségét.

    Nagyon sokat köszönhetek Neki is.

  • Csabi barátom is kivette a részét a munkában.
    Köszönöm Neki is.
    Itt éppen kifogyot a Zippo-ja.
    Valamivel meg meg kell gyújtani a cigit...

  • Csomagtartó.

  • Ki lett takarítva, és a helyükre lettek téve az új borítások.

  • Helyére került a pótkerék, és az emelő is.

  • A kormány is.

  • Éppen szárad a belseje.

  • Ez még egy kinti kép.

  • foto by RPM

  • Muzeális minősítés abszolválva.

  • A műszaki vizsga is.

  • Megérkezett a service manual.

  • Az autóm - más egyéb amerikai veteránautóval egyetemben - megtekinthető lesz a Rod&Custom kiállításon a BNV területén 2008. május 3-4-én a B pavilonban.

  • Megérkezett a sóra. Akit érdekel jöjjön ki.

  • A kiállítás képei. foto by Thommey

  • Jubilálunk...2008. május 6.

    80 éve, 1928-ban ezen a napon született meg a DeSoto márka, a Chrysler konszern tagjaként.



    kupé vezet...egyelőre még csak így

  • a motor a felújítás egyik fázisában
    már lefestve

  • elötte (még szelepfedél nélkül)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére