1998 Chevrolet Tahoe

Tahoe

  • Kezdődött az egész sztorim még 2006-ban az első amerikai autómmal, egy 1985-ös Chevrolet Celebrity Coupe-val, melyet katasztrofális állapotban vettem, de tökéletesen működött. 4 év és egy csomó pénz ráköltése után megtanultam, hogy feleslegesen nem szabad a pénzt költeni. Ezalatt a 4 év alatt rengeteget tanultam az amerikai autókról, a külföldi vásárlásokról, hivatalos előírásokról, piros hátsó lámpákról és kapásból szorzom a mérföldet a kilométerrel, valamint a gallont a literrel. És ami nagyon fontos: rengeteg, szintén benzinbuzi baráttal lettem gazdagabb. 2010-ben jött a váltás 6 hengerről 8 hengerre, egy 1995-ös Jeep Grand Cherokee személyében. Nagyon fasza gépsárkány volt, imádtam minden vele töltött pillanatot és nagy autónak hittem egészen addig a pillanatig, míg mellém nem állt valami nagyobb, mint ezen a képen is látható (Igen, a Csirke ott áll a Suburban mellett balról, csak rohadtul nem látni belőle semmit). Ez persze kurvára piszkálta a csőrömet, így jutottam el a még megfizethető Tahoe-ig. Amúgy is régi szerelem volt, évekig csorgattam a nyálamat a filmekben feltűnő FBI és CIA ügynökök segge alatt virító böszme dögökre. Mifelénk még amerikás körökben sem igazán elterjedt típus, szerencsére Amerikában annál inkább kedvelik mind a mai napig, ez pozitívan mutatkozik az alkatrészellátásban is.

  • Kalandos úton hoztuk haza Hamburg-ból a kis aranyost. Azt mondják, hogy ami rosszul indul az jól végződik. Vasárnap este odaértünk Hamburg-ba, megnéztük a kocsit, szíven vagyok lőve tőle, megbeszéljük a másnapi részleteket, hogy délelőtt mit és hogyan fogunk intézni a német hivatalokban. Minden fasza, másnap reggel kifizetem a kocsit, hivatalokban elrendezünk mindent, 2 hetes import rendszámot veszek a kocsira, mert de jó lesz otthon is még gurulgatni míg rendezem az itthoni rendszámot. Teletankolom a 113 literes tartályt, széles vigyor a pofámon és nekilódulunk az 1300 kilométeres távnak az Autobahn-on. 200 kilométer után, Hannover környékén már kezdem éppen megszokni egy kicsit a kocsi méreteit, kezdem magam uriasan, kényelmesen érezni, amikor is hirtelen a három sáv leggyorsabb felében ledöglik a kocsi, oda a szervo és a kormányzás. Szerencsémre ha nehezebben is, de tudtam tartani a sávot míg megállt az autó. Próbáltam újra startolni, de nem sikerült. Forgatta az önindító a motort, de csak nem akart beröffenni. Pár perc után már kezdtem feladni a dolgot, éreztem hogy ez nem olyan hiba lesz, amit pár perc alatt orvosolni lehet. Abban a pillanatban meg is állt mögöttem egy német rendőrautó. Zsaruknak még sosem örültem, de most nagyon jókor jöttek. Épp kezdett a forgalom nagyon nekilódulni ismét, én pedig egy irányonként három sávos legbelső sávjában tappogtam. Kiszálltak a rendőrök, majd örömmel nyugtázták, hogy nincs baleset, csak rakoncátlankodik a technika. Nagyon rendesek voltak, mondták hogy adnak nekem vontatókötelet és zárják mögöttünk a sort, amíg le nem megyünk a pályáról. Minden jól alakul, készülődünk a vontatásra, erre bezártam a kocsit, kulccsal természetesen az indító zábran. Mentségemre legyen mondva, hogy csak pár órája ismertem még az autót, ezt a válaszomat szerencsémre a német zsaru is nyugodtan fogadta. A hülye riasztórendszer bezárta az egész autót, még az volt a mázlim, hogy már a vontatásra készültünk és még mielőtt kiszálltam volna a kocsiból, hogy véglegesítsük a tervet a német rendőrökkel kitettem a váltót N-be. Innentől kezdve viszont már a zsaruk hívtak egy vontatókocsit, amire felhúzták a kis szarost és lementünk egy pálya melletti autószervízbe. Jópofa volt, amíg vártunk a vontatókocsira, addig lepotyáztam a zsarukat egy szál cigivel, mert az enyém be volt zárva az autóban. Ott cigiztem a világ egyik legforgalmasabb autópályájának kellős közepén két zsaruval karöltve, míg 2 méterrel mellettünk, a szembe irány belső sávjában kétszázakkal hajtott a jónép. A német szervízben csak hümmögtek, nem igazán akaródzott nekik hozzányúlni, annyi viszont sejthető volt, hogy a riasztórendszer blokkolja a kocsit. Nem volt mit tenni, hazajöttünk kocsi nélkül. A pénzt elköltöttem, a mocskos vontatókocsiért is babás összeget kértek a nyomorult német szervízesek és egy hetembe telt itthon, mire lett megfelelő méretű vontatójármű megfelelő áron és két őrült tag, akikkel ki lehetett menni újból a makrancos kis dögért. Köszönöm ennek a két őrült tagnak, Zotyinak és Jocónak még egyszer. Tényleg egy élmény volt velük utazni. A következő lépés a szerelés volt. Sokat szerencsére nem kellett gondolkodnom rajta, hogy kire bízzam a melót, egy Suburban-es ismerős, aki mellesleg keni-vágja ezeknek a típusoknak az elektronikáját elvállalta én pedig meg is nyugodtam, mert tudtam, hogy akármi is lesz, az autó menni fog. Így is lett. Az autó ki lett belelve. Három riasztórendszer által volt védve: volt egy gyári, majd mellette még egy amerikai típus, ráadásul amikor Németországba behozták az előző tulaj tett bele biztos ami biztos alapon még egyet. Nem csoda hogy megzavarodott az egész rendszer, ami végül kilőtte nekem az autópályán a benzinpumpát. Minden felesleges kábel, sziréna, érzékelő és egyéb marhaság el lett távolítva az utastérből és a motortérből is. Most van közel a gyári állapothoz. Csak a gyári biztonsági rendszer maradt, ami működik is szépen minden hiba nélkül, és ami a legfontosabb, sosem zárna ki a saját autómból.

  • Most így pár száz kilométer után, ahogy sejthető volt, megállapítást nyert, hogy hála istennek azért szereti a benzint ez is.
    A gyári fogyasztási adatok:
    Város: 12 miles/gallon = 19,30 km/3,78 liter = 19,58 liter/100 km
    Országút: 15 miles/gallon = 24,13 km/3,78 liter = 15,64 liter/100 km
    Kombinált: 13 miles/gallon = 20,91 km/3,78 liter = 18,06 liter/100 km

    Na ettől egyenlőre messze vagyok, 25-26 liter körül járok, de ebben egyenlőre elég nagy szerepe van, hogy pár hete ismerkedünk még csak a pindurral és hát ugye próbálgat az ember. Ha stabilan marad 26 körül a fogyasztás, akkor módszeresen nekiállok cserélni a releváns dolgokat, amik hatással lehetnek a többletfogyasztásra.

  • Kisebb kozmetikai ápolások lesznek, de semmi veszélyes. Kicsinyenként minden meg lesz csinálva. Szemetgyönyörködtetően vastag alváz van alatta. A korabeli, gyári prospektusokon is úgy szerepelt, mint „true truck chassis“. A 254 lóerő kevésnek nem mondható, de 2,5 tonnával párosulva azért nem egy versenyautó, bár nem is annak tervezték, viszont eszméletlenül kényelmesen lehet vele utazni. A méretei tekintélyt parancsolóak, bontanom is kellett a garázs bejárati ajtaját, mert nem fért be. Annyi baj legyen, most már legalább bennt áll a helyén nem a szabad ég alatt. Most már legalább nekiállhatok kicsit komolyabban, technikailag is megismerkedni vele...

  • Történt itt egy-két dolog az elmúlt két évben... Persze ettől nem szeretem kevésbé. Így két év után is imádok minden egyes kilométert, amit megteszünk.

    Először is megfizettem az AutoCheck-en egy komplett jelentést a kocsiról. Kiderült, hogy 1997 Szeptemberében kezdte meg Minneapolis-ban az amerikai utakat koptatni. Lízingelt járgány volt, tulaj nem tudta fizetni így 1998-1999-ben Saint Louisban és Mount Vernon-ban is járt a kis drága. Következő tulaj ismét lízingre vette 1999-ben Springfield-ben. 2005-ben Miami-ból hagyta el az anyaföldet ahonnan Németországba vezetett az útja. Innen hoztuk haza. Hogy Németországban mennyi gazdája volt nem tudom, de gyanítom, hogy volt egypár. Mindenki szerelt rajta valamit, amit tudott. Mint már feljebb említettem riasztórendszerből is volt benne vagy három. A klasszikus dififedelek megy egyebek piros szilikonnal, okádékmódon való felrakásáról ugye ne is beszéljek, merthát köztudottan kurva drága minden az amerikai autókra  Száz szónak is egy a vége 16 év nem múlik el nyomtalanul, úgyhogy lépésről-lépésre cserélődnek a dolgok, válik egyre jobbá és megbízhatóbbá a kocsi. Ennek a módszernek óriási előnye, hogy tudom mikor, mi és mire lett kicserélve, tehát egyre kisebb az esélye egy későbbi váratlan meglepetésnek. Nem szeretem a meglepiket, ennek ellenére 2013-ban kijutott belőle bőven....

  • Kezdeném is...
    Év elején beleugrott egy gázrendszer. Amikor már szerelték összefelé a motort kellett egy új szívósor tömítés. Azt mondták, hogy tudnak vágni ideigleneset míg én rendelek egy gyárit az óceánon túlról. Úgy voltam vele, hogy a kocsi már nagyon hiányzott és hát bíztam a szerelők szakértelmében - gondoltam tudják mit csinálnak -, így belementem a dologba. Az első próbaúton meg is itatták a motort hűtőfolyadékkal, mondanom sem kell, hogy mi lett a következménye. Főtengely, csapágyak, hajtókarok kuka... Végül az volt az egyszerűbb megoldás, hogy motor ki és ment helyére egy másik ugyanolyan. Igen ám, csakhogy valószínűleg ez a szegény pára elég sokat álhatott valahol a fűbe dobva, mert pár héten belül észrevettem, hogy könnyezik az olajteknő. Egész egyszerűen volt rajta már egy kicsi, korrodált lyuk. Sebaj, van otthon egy másik egészséges a megitatott motorról. Olajteknő le és ez a látvány fogadott. Flexplate-ről levágva egy darabka súly, friss vágásnyomok, 3 csavar helyett csak kettő fogta a konvertert és a flexplate-t össze. Úgy látszik motorcserénél sok volt a variálás a lyukakkal  Mindezt megfejelve a sok kertben állás nem tett jót a szívósor tömítésnek sem a cseremotornál és így helyeskén sziszegett el a bal oldali szívósor sarkánál a hűtővíz, szerencsére kifelé  Ez volt az a pont, ahol azt mondtam, hogy többet ehhez az autóhoz nem nyúlhat senki sem csak én és Zotyi. Itt volt az a pont, hogy egy autón meg tudunk gyakorlatilag mindent csinálni, csat a váltót nem, ha esetleg bedobná az unalmast. Számolgattunk és arra jutottunk, hogy a tágabb régióban neki sem állnak egy váltófelújításnak 2000,- EUR alatt, annyiért meg már lehet hozni kintről is építettet mondjuk a Hughes Performance-tól, így nem érdemes itthon egy váltóval stresszelni. Na de eltértem a témától...

  • Rendes gazdi lévén meg is vettem rögtön az új alkatrészeket, mert nem szerettem volna megvárni míg szétrepül a motor és váltó között a kapcsolat tönkretéve mindent maga körül. Az a döntés született, hogy mivel a szívósorral is foglakozni kell meg a konverterrel és flexplate-el is kikerül a motor a helyéről. Így is történt. Motor ki, felkerült álványra és elkezdődöt a kis bizbaszok takarítása.

  • Na itt már egész normális kinézete volt...

  • Na most mondd meg, hogy mi micsoda? :-)

  • Időközben megérkeztek az alkatrészek: Hughes Performance 1800 rpm-es, lock-up-os konverter, Scat flexplate és mindezekhez való ARP csavarok. A konverter gyári értéke 1300 rpm körül volt, mivel ez egy vontatáshoz is kiválóan használható konverter így esett a a választás az 500 rpm-el magasabbra, egy különálló váltóolajhűtő már eleve be volt építve, így elméletileg ez a gyenge 500-as különbség nem okozhat gondot, már ami a váltóolaj hőmérsékletét illeti. A flexplate és konverter közti hézagolást pár nap olvasás előzte meg, de azért rendben ment minden. A kipufogó leömlők, vízpumpa, szívósor és egyebek új tömítéseket kaptak. Motor visszakerült a helyére, gázrendszer bekötve és gyönyörűen indult a dolog.

  • Egy hónapig nyugi volt. Jött a következő gixer: egy parkolás után nem tudtam indítani az autót. Benzinpumpa meg sem nyikkant. Zotyi garázsa ismét, benzintank le utána nagy sóhajtás. Egy előzőleg elkövetett mókolás bosszulta meg magát. A csatlakozások össze-vissza kötözgetve és mivel gázzal jártam a kocsit a benzintank már negyede alatt volt. Nem volt rendes hűtése a pumpának és a mókolt vezetékek nemes egyszerűséggel elégtek. Egészen a motortérben lévő computerig. A vezetékek ki lettek cserélve és megjött az új gyári pumpa is gatyaszárastól. Azóta mindíg tele a benzintank, ha lemegy feléig megint tele. Így valószínű nem lesz baj. Azóta tesszük a kilométereket, az LPG úgy működik mint egy svájci óra. A szívás ellenére is minden centjét megérte. 20-23 liter gázt hörpint, ami visszaszámolva ugye 11-12 liter benzinnek felel meg 70 Cent-es LPG-vel számolva. Az elmúlt egy évben gyakorlatilag a kilométerek alapján a gázbeszerelés vaskos ára már meg is térült. Idén még (2014) ledolgozza a motorcsere árát és már plusszban is vagyunk :-) 

  • 2014-es év már szerencsére az erősítésről, szebbé tételről szól:
    Az első, alsó lengővillánál a gyári, gumi ütközők az évek során gyakorlatilag eltűntek. Gyárit gyakorlatilag már nem nagyon lehet venni, ha netán talál is az ember az olyan áron van, hogy kiráz a hideg tőle. Vettem Prothane polyurethán, univerzális ütközőt lesz ami lesz alapon. Egy kicsivel rövidebb, mint a gyári volt, de így lett jó. Közben elöl és hátul is ki lettek cserélve a stabilizátorrudakban a gyári nyúlós gumik szintén Prothane polyurethan-okra. Már itt eszméletlen különbség volt érzékelhető vezetés és kanyarodás közben. Egész jól megszűnt a kanyarodás közbeni iszonyú tehetetlenségi bólogatás jobbra-balra. Érezni, hogy keményen rajta van a kocsi az úton. Nekem nagyon bejön. Ezen felbuzdulva egyből rendeltem a laprugókba is egy kemény szettet. Ugye mindenki számára ismerős, hogy ha már laprugók kicsit megerősítve, akkor legyenek már hátra új lengéscsillapítók is, meghát a 16 éves hátsó fékeket sem ártana kicsit gatyába rázni...
    Mivel a laprugók az évek során azért kinyulnak valamennyire meghát az U alakú csavarok, melyek a rugókhoz fogják hozzá a hátsó hidat sem éppen mai gyerekek így volt egy kis munka körülötte. Egy U alakú csavar annyira el volt már fáradva, hogy nemes egyszerűséggel elszakadt kiengedésnél. Persze helyette nem volt otthon a polcon így gyorsan vettem 4 új darabot. Husky Springs márkájúakat, amik meglepetésemre nem Kínában készültek, hanem Kanadában. Manapság egyre ritkább az ilyesmi...

  • Ezek után megérkeztek a lengéscsillapítók és a hátsó fékhez a motyók. Szóval nem csoda, hogy a hátsó fékbetétek postakoltsége az egeket veri és háromszor annyiba kerül a fékpofák postázása, mint maga a cucc. Akkora dobozban vannak ezek a hatalmas pofák, hogy 3 csecsemő simán elférne benne pólyával együtt. Képről szerintem nem igazán látszik, de hatalmas pofák :-)

  • Nagyon fasza cuccok...

  • Időközben beugortak a polyurethánok a rugókba. Kemény is lett a kocsi segge, mint egy 18 éves tinilánynak. Mivel a rugók egy kicsit meg vannak nyúlva az erélyesebb padlógázt már nehezebben viselik és képesek némi csavarodást engedélyezni a hátsó merev hídnak, ami persze a rugók közül hülye kis kellemetlen hangal párosul ahogy csavarodnak. Úgyhogy kemény 4 perces tanácskozás után Zotyival az a döntés született, hogy bekerül oldalanként egy-egy erőkar hátra a híd és az alváz közé. Hát szerintem ártani nem fog az biztos. Csak erősebb, masszívabb lesz tőle a hátsó meghajtás, plussz kicseréljük a rugók közti kikopott műanyag közlőket.

  • Hogy ne mindígy csak szereléssel legyenek tele a beszámolók így írok egy kicsit arról, hogy így 2 év után miért is szeretem ezt a kocsit. Pontokba szedem, a sorrend nem számít:

    1., 1998-as évjárat létére még mindíg nincs telepakolva annyi elektronikával, mint mondjuk egy 95-ös ZJ Cherokee. Nincsenek külön az ablakmosó folyadékra szenzorok, meg fedélzeti számítógép és egyebek. Ami pedig nincs, az nem is tud elromolni. Ami viszont van és számomra sokkal fontosabb az a tágas belső tér, nagy motor, hátsó meghajtás, kapcsolható négykerék hajtás, vaskos alváz, kurvajó forma, egyszerű szerkezet.

    2., Mint már említettem viszonylag egyszerű szerkezet. Nem vagyok autószerelő, de ahogy telik az idő kezdem megismerni minden részletét a kocsinak és bizony ezt-azt már meg is csinálok rajta ha éppen úgy adódik. 60 évig gyártották ezeket a motorblokkokat odaát, biztos nem azért mert 60 évig rossz volt.

    3., Az új alkatrészek fényévekkel olcsóbbak egy ilyen amerikai masinára, mint egy európai VW-re, Audi-ra, vagy akár egy Octavia-ra. Igen, még drága postával, vámmal és adóval együtt is sokkal jobban jön ki az ember. Persze akkor, ha az ember magának vásárol és nem valami méregdrága viszonteladón keresztül szerzi be a portékát.

    4., A kocsi egy „örökzöld forma“. Lassan, de biztosan 20 éves lesz mégsem bír kimenni a divatból  Nem mintha a divat annyira érdekelne, de rendes férfiember szíve megdobban egy ilyentől. Csajokról most nem beszéljünk, mert azoknak úgyis a fehér Audi-tól és BMW-től lesz nedves a bugyi, tisztelet a kivételnek.

    5., Megfelelő gázrendszerrel napi használatban van. Így 8 évnyi amerikai autózás után már csak annyi hozzáfűznivalóm van a fogyasztáshoz, hogy ha valaki napi használatra szeretne egy bádogbözskét nem pedig a garázsban simogatni és néha térni vele egyet, akkor vegyen minél nagyobb hengerűrtartalmat, bele a gázt és csókolom. Én sem voltam LPG párti hosszú évekig, mert gázszagúak voltak a kocsik, puffogtak, robbantak, böfögtek. Ezek a hengerenkénti injektoros rendszerek viszont nagyon babás darabok már, szerencsére nyomokban sem hasonlítanak a régi rendszerekre. Nagyon finoman és megbízhatóan működnek mindenféle gázszag és robbantgatás nélkül. Mifelénk jár a mondás, hogy 6 liter fogyasztásnak nem olyan jó, hisz picur motorok kajálnak ennyit, viszont hengerűrtartalomnak már megteszi :-)

  • Közben elkészültünk az erőkarokkal + bekerült egy pár KYB lengéscsillapító is. Pont jó lett, a hátsó laprugók meg sem mernek nyikkanni. Az erőkarokban csakúgy, mint a laprugókban Prothane és Energy Suspension fekete polyurethánokat használtunk. Hihetetlen cuccok. Könnyű velük dolgozni, sokkal keményebbek, mint hasonszőrű lengyel társai és méretpontosak. Cserébe nem olcsó, viszont egyenlőre úgy néz ki, hogy minden centet megér.

  • És aki mindezt elkövette, Zotyi barátom... :-)

  • 2014 November
    Befigyelt két 1,5 tonnás légrugó. Az erőkarok megoldották király módon a híd csavarodását, viszont a fáradt laprugók már szinte az alsó holtpontjukon pihentek. 3 bar-ra fújva visszanyerte az autó ismét a gyári magasságát, nem kell többé a lengéscsillapítókat, mint ütközőket használni :-)

  • Jövőre a terv az első futómű: szintén kemény polyurethan gumik, alsó-felső gömbfejek, kormányzás.
    A lényeg hogy egyre jobb és jobb lesz...

    Folyt. köv.

Hozzászólások

  1. gergew  - 2006. augusztus 30. 22:57

    Szép auto gratulalok, imadom ezt a Chevy kormanyt:D

  2. H_Johnny  - 2006. október 1. 09:26

    Na szia!
    Nagyon jól néz ki a verdád! Nekem is van 1 celebrity-m! :) Tegnap vettem meg az egyik haveromtól! Lehet,hogy már beszéltél vele!
    Lenne egy olyan kérdésem,hogy alkatrészt nem tudsz hozzá?
    Egy pár dologra szükségem lenne a késöbbiek folyamán!
    Várom válaszod!

    További szép napot! H_Johnny

  3. camarokid  - 2006. október 2. 23:47

    jó. szia nekem is van egy ilyen vasam de kéne pár cuc hozá tudnál segiteni.mert nálunk semit nem kapni hozá. ha tudsz cucot hivj 06202288948.elöre is köszi

  4. Dögös  - 2006. november 3. 23:41

    Hello H_Johnny. Adj egy telefonszámot és felhívlak. Minden megoldható. Épp holnap megyek camarokid társunkhoz a Celebért. Eladja nekem az övét. 5 ajtós sedan.

  5. TTamás  - 2007. április 17. 17:25

    Dögös kolléga, megjöttek az alkatrészeid, de nem tudlak elérni. :-)

  6. zond  - 2007. április 19. 14:30

    Én is szeretlek :o)
    Gyere már felém basszus :)
    a kisV8amat is beröffentettem, szépen ketyeg, de kellene már neki nagyon a felújítás...
    :D

  7. Dögös  - 2007. április 19. 14:46

    Megkapom a kocsidra az emblémáidat és már megyek is. Meg viszem a bikás germán söröket is :-)

  8. zond  - 2008. július 15. 11:20

    ezdefasza lett!!!
    alig várom, hogy augusztus legyen!

  9. Dögös  - 2008. július 15. 11:24

    Most már egyszínű :-)

  10. Májki  - 2008. augusztus 4. 11:42

    Helló Kollega, én álltam melletted a kék Skylark-kal, tényleg fasza a géped, gratula hozzá. Tetszik, hogy ennyire szereted az autód, sokan példát vehetnének rólad!

  11. Dögös  - 2008. augusztus 4. 13:32

    Asszony után a második szerelmem.., de tényleg

  12. Attila  - 2008. augusztus 7. 20:42

    Hello. Nagyon szép a verda. Nem tudom emlékszel e, de komáromi talin beszélgettünk, a felvonulás közben, a fekete PT Cruiser-rel álltunk előttetek. Jó, h megtaláltam itt a kocsid. Esetleg vmi elérhetőséget tudsz adni, h hogyan és hol lehet téged elérni? Előre is köszi!!!

  13. Dögös  - 2008. augusztus 18. 08:39

    Szia Attila!
    A tel. számom: 0905 365 544. Hívj nyugodtan.
    Ha jól emlékszem dunaszerdahelyi vagy ugye?

  14. chevy2 aki must  - 2008. szeptember 28. 09:24

    Hello!szerintem amit felhasználtál donornak,az az enyém volt.Mi volt a rendszáma?

  15. Dögös  - 2008. október 1. 09:19

    Húha, nem emlékszem, nem jegyeztem fel. Gyál-ról hoztam. Viszont ha jól emlékszem a forgalmiban egy hölgy neve szerepelt. Megnézem még a régi fényképeimet, hátha valamelyiken rajta van a rendszám.

  16. Dögös  - 2008. október 6. 19:43

    Megtaláltam az egyik képen a néhai rendszámot: CUG 165

  17. Rózsár György Truck-1  - 2008. december 15. 15:43

    Szia Dögös! Jó fej pasi vagy. Gratula. Az Öcsédet nagyon sajnálom. Nincs igazság. Sok szemétláda éli a világát. Az én Szüleim is Felvidékről származnak. Hidaskürt-Galánta környéke.

  18. laci  - 2008. december 16. 12:01

    szia. részvétem az öcséd miatt nekem a húgomat vitte el az a mocsok. csinositgasd a kocsidat addig is kikapcsolodsz. én is tervezek vmi szép vasat úgyis eccer élünk
    remélem szép lesz.
    Üdv

  19. beegee  - 2009. augusztus 28. 13:41

    Marha komoly a gíp!!! majd élőben jobban megnézem

  20. csabbi  - 2009. augusztus 28. 20:02

    Nekem miért nincs ilyen jó fej apám?

  21. burnoczky  - 2010. április 12. 15:31

    grat az autohoz nagyon fasza darab

  22. Tuco  - 2010. április 12. 16:38

    Egy Felvidéki Chevy..:) szépen gatyába ráztad! Gratulálok!

  23. Dögös  - 2010. április 12. 18:44

    Igyekeztem... Ez volt a tanuló autó... Most már tudom, hogy mit, hol, mikor, kivel és kb. mennyiért. Elkövettem pár hibát is, amit a következő kocsinál már nem fogok. Megtanultam a leckét :-) A Chevy egyenlőre biztos marad még a tulajdonomban. 4 év alatt azért a szívemhez nőtt.

  24. CsabaLHS  - 2010. április 12. 19:41

    Szép!

  25. llcoollepke  - 2010. április 14. 21:41

    Azért szépen össze szedted a kocsidat!De nekem úgy roncs állapotban is nagyon tetszett!:)Olyan igazi ghettos...

  26. Dögös  - 2010. április 15. 09:58

    Ezen már én is agyaltam, hogy hagyni kellett volna úgy ahogy van, technikailag rendbe lett volna rakva, a külalak meg maradt volna és úgy lett volna autentikus, Nick Nolte-s :-)

  27. wside  - 2010. április 15. 21:08

    Nem az szamit honnan van es hogy hogyan nez ki!A tied es az a LENYEG!A tobbiek meg ha nemtetszik,jarjanak szuzukival :)!A szivuk melyen ugyis legalabb egy picit irigyelnek! V8 Forever!

  28. vpeti  - 2010. április 17. 21:47

    Szevasz.mostmár láttam a chevyd felépülését az eredmény brutális lett.(végre van itthon is netem)

  29. Raffeka  - 2010. augusztus 2. 10:04

    Állati verda Dögös!

  30. vpeti  - 2010. november 2. 23:08

    Nagyon szép kocsi.

  31. grizzly76  - 2012. július 23. 14:33

    Nagyon szép ez a DÖG! Sok örömöd legyen benne!!

  32. Yenko89  - 2012. július 24. 17:04

    Kedves klubtársam! Brutális a verda, igazi szörnyeteg. Gratula hozzá, remélem sok örömteli guriga lesz majd vele!!!

  33. Dögös  - 2012. július 24. 23:52

    Sziasztok!
    Régi szerelem volt ez a kis mucus. Most került megfizethető közelségbe. Nagyon örülök neki, nem bírok egyszerűen betelni vele. Ha tehetném naponta a légkörbe puffogtatnék 200 liter benzint.

  34. parrre  - 2012. július 26. 21:18

    Disznó egy jószág!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére