2013.01.17. GOA beköltözött a garázsba. További képek jönnek, miután megszűnt hókupacnak lenni. Ez a kép még az előző tulajtól származik.

1996 Jeep Grand Cherokee Limited
Grand Cherokee
-
-
A hókupacok már rég elolvadtak, de mostanra végeztem a sok apróság rendbetételével, és ma egy hosszabb utat is bemutattunk ketten. Szerencsére a garázsomba be tudok vele állni, így nem kell a kertben néznem, ahogy ázik-fázik, macskák randalíroznak rajta kis mocskos tappancsaikkal.
-
Volt minden. Város, országút, autópálya. Hála az elmúlt fél év aprólékos munkáinak, minden gond nélkül teljesítette a hosszabb etapot. Egyszer összeírom, mennyi mindent csináltam rajta. Nincs hibaüzenetem. A korábbit egy rossz oxygen sensor okozta. Ez belekavart a váltó működésébe is, így az a probléma is megoldódott (gyenge alapjárat, ami nem volt megfelelő a váltó olajszivattyújának alapjárati fordulaton). Közben vettem egy kis kézi OBD kódolvasót, amivel ki lehet törölni a hibakódot és ki lehet kapcsolni a check engine lámpát. Most meg nincs is szükség rá. Ha valakinek kell, szívesen kiolvasom, törlöm a hibakódjait egy köszönömért. 1996-tól minden típusú autót ismer. CAN buszost is.
-
Külsőleg nem sok változás történt. Vonóhorog kapott új festést és védőkupakot. A rozsdás /rozsdamentes/ kipufogóvég hőálló fekete festést. Ez csak ideiglenes megoldás. Később valami csinosabb lesz. Lekezeltem a hátsó ablaktörlőt is. Vettem e-bay-en 2011 utáni felnibe való króm, Jeep feliratos felnikupakokat, és zárt, krómozott kerékanyákat. A gyári antenna a garázs plafonját verte, így azt is lecseréltem. Metrikus, 6 mm-es menete van, szóval akármelyik boltban kapni ilyet. A /41/-es felirat Édesapám születési évét jelzi, mivel az Ő kedvéért vettem ezt a kocsit. Ajándékba, mert mindig erről álmodott. Persze én is szeretem ezt a behemótot. Folyt köv. :)
-
Volt itt minden. Főtengely szimmering és hátsó differenciálmű-szimmering csere. Első-hátsó difiolaj csere (hátsóhoz új gumidugó is be lett szerezve), motorolaj, olajszűrő, légszűrő, szerpentin szíj, gyertya csere. Váltóban és az osztóműben friss olaj van, mivel a váltó felújítása 2012 deceberében történt. PCV szelep és tömítése és a kartergáz szellőztető és annak tömítései is újak. Vettem egy új műanyag harmonika csövet, ami a légszűrőházat köti össze a throttle body műanyagjával (és ehhez a műanyaghoz új tömítést és leszorító anyát), mert lyukas volt. Kapott új coolant temperature sensort (mert ilyen hibaüzenet is volt), és ha már ott jártam, a termosztátot is kicseréltem, bár a régi is rendben volt.
-
A motortér belső borítását meg akartam menteni, de a sok tisztítástól szétmállott kicsit, így ez a hőtükrös polifoam került bele. Nem túl elegáns, átmenetileg megteszi. Gondolkodom egy pontosabb szabásún. Ezt az eredeti mintájára készítettem, de az nem épp pontos sok helyen. Az akksim egyszer lemerült, és furán viselkedett. Vettem egy teljesen újat, majd a régiről kiderült, hogy semmi baja, csak az egyik ajtó nyitva maradt pár napig, és leszívta a kocsi. Azóta egy ismerősöm kocsijában működik hibátlanul. Mindegy, béna voltam. De legalább ez is nulláról indul, így tudom, hogy számíthatok rá, mert bika.
-
Mivel szeretem, ha a kocsi alja és a motortér is patika, nem sajnáltam időt s energiát a tisztogatásra. A képek ezt nem adják vissza, de lényeges a különbség. Néhány műanyag alkatrészt (mint pl a légszűrő ház stb) kiszereltem, úgy fújtam le szilikonnal, pár napig rajta hagytam, majd gondosan letöröltem, úgy tettem vissza. Szóval ez nem az autónepperes gyorsfény, amikor beleöntenek a motortérbe egy lavór szilikont. :)Minden kis ficakban kézzel, kis szivaccsal, papírtörlővel, centiről centire letakarítottam mindent. Hosszú menet volt, de most minden fehéren pompázik, ami fehér. A kocsin most nincs semmilyen olajfolyás. Erre is nagyon kényes vagyok. Volt pici szivárgás a váltóolaj hűtő csöveknél, de ez is javítva lett. Vettem Amerikából tartalék távkapcsolót és nyers kulcsot a kellemetlen helyzetek elkerülése miatt. Mindegyikbe új elemeket is raktam. A távkapcsolót továbbra is külön, az indítókulcstól függetlenül az övemen hordom. Nehogymá' bezárjon egyszer, mint a többieket olykor. :) A vezetőoldali ajtó kábelköteg gumiharmonikája is szakadt volt. Jeepfanatic Tibi küldött nekem egyet. (Ez úton is köszönöm. Meg a sok tanácsot is. Sört nem felejtettem el! Lehet, hogy megyek Komáromba, akkor leisszuk. :) ) Azt is kicseréltem már régen. Aztán kapott zárható tanksapkát is, mert nem bízom a világban. Bár ugye a gázrendszer miatt sokat nem kell használni a tankot, de azért jó, ha oda nem jut be illetéktelen.
-
A lengéscsillapítókat is kikaptam. Bilstein-ek. Rendben voltak, de esztétikailag nem épp a toppon (sárga, kopottas, néhol rozsdás) és a gumiharangjuk is ramaty állapotban volt. Szépen megcsiszoltam őket, három rétegben festettem és vettem hozzájuk új, fekete gumiharangokat. Most ez is baba. :) Az álmom, hogy szép feketére lefestem az egész futóművet. Majd egyszer. A kocsi kerékösszetartása és utánfutása nem volt megfelelően beállítva. Ezt orvosoltam, és most már alig érezhető a kóválygás. Aztán még sok esztétikai csinosítás volt, bár ezek olyan helyeken történtek, amit soha nem lát senki, csak nekem megnyugtató, hogy minden rendben van. :). Alapvetően nem kellett nagyon túlzásba vinni, mert gondos volt az előző tulaj. Na, most hirtelen ennyi. :) Folyt. köv.
-
Egy kép a kicsinosított felniről. Új kerékanyák, új középkupak és egy gondos tisztítás. Közelről is szép lett. :) Ha valakit érdekelne, Castrol Bike Polish spray prímán eltávolít minden szennyeződést. Volt otthon ilyen - motorkerékpárhoz használom - , de sok egyéb hasonló spray létezik. Fényezésen is jól alkalmazható pl. bogarak eltávolítására.
-
Még egy kép elölről. Semmi extra. Nekem bejön így. :)
-
Ma becuppantottam az első futóműbe két új sway bar link-et (stabilizátor rúd összekötő). A régiek gömbcsuklóinál kb 2 mm!!! volt a lógás. Szóval göröngyös úton volt ám koncert elől rendesen. :) Öröm, bódottá! :)
-
Út a médiasztársághoz. :) Ezen a képen egy autósoknak készülő könyv gázüzemű autókkal foglalkozó fejezetébe készíti épp Zoli kollégám a fotókat. Ú, de izgi! :) Ha lesz kép tőle, akkor később azokat is felrakom.
-
Kép a képben..vagy...gép a gépben? :)
-
Apa kocsit hajt! :) 6 év kihagyás, 3 év betegeskedés után Édesapám újra a volán mögött. A rég áhított Jeep nagy örömöt szerzett. :)
-
Édesapám nem érhette meg már, hogy felerősödve vezethesse a Jeep-et, amit neki vettem, Ő miatta tettem rendbe. Most már olyan helyeken autózik, ahol ingyen van a benzin, és nem kell betegséggel küzdenie. Elment. Ahogy a Jeep-is. Gondolkodtam, mi legyen vele, de egy elfogadható ajánlatra igent mondtam, és elengedtem a kocsit. Aput nem.
Nyugodj békében!
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!