1989 Chevrolet Beretta Base

2016 - Kezdődjön az érdemi munka!

  • Az autó az egyéves állást követően sikeres műszaki vizsgát tett az előző év októberében, azonban így is számos olyan tétel maradt a képzeletbeli listán, ami az autó mechanikai biztonságát és egyáltalán az üzemeltetését érintette. Éppen ezért egy nagyobb alkatrészbeszerző vállalkozásba fogtam, amiben nagy segítséget kaptunk az Atlantic Motors Kft-től, akik a kiszemelt alkatrészek beszerzését bonyolították.
    Mik is voltak ezen beszerzett alkatrészek?
    - két hátsó lengéscsillapító
    - két első lengéscsillapító
    - két hátsó fékdob + hozzájuk új garnitúra fékpofák
    - két első féktárcsa + hozzájuk új garnitúra fékbetétek
    - 2 db motortartó bak
    - sebességváltó-tartó bak
    - olajszűrő a sebváltóhoz
    - 1 pár új zár az ajtókba
    - kettő első kerékagy
    - kettő hátsó kerékagy
    - első gömbcsuklók
    - új fékcsövek
    Mindezek beszerelésében nagy segítséget kaptunk egy szerelőtől, aki nagyon korrekt munkát végzett, gyorsan és megfizethető áron cserélte ki azt a halom alkatrészt, amivel itthon nem boldogultunk.

  • Az alkatrészek beszerelését követően a tetőkárpit felé fordultunk, hiszen annak állapota már évek óta kritikán aluli volt és most ezt szerettük volna orvosolni. Hosszasabb keresés után az amerikai Ebay-en találtam olyan bordó kárpitanyagot, amely képről az eredetihez igen hasonlónak tűnt, így ebből több métert is rendeltünk.

  • A tetőkárpithoz csak a belső teljes kibontásával lehet hozzáférni, így az üléseket, illetve minden takaró panelt is kiszedtünk a kocsiból.

  • Az összes rögzítési pontot nem volt egyszerű megtalálni, de végül nagyobb gond nélkül sikerült a tetőkárpit levétele, így pedig megállapíthattuk, hogy az utastér belülről teljesen jó állapotban van, bármilyen rejtett hibától mentesen.

  • A régi kárpitot eltávolítottuk a préselt lemezről, így ennek a megpucolása és a hibák javítása is hozzáférhetővé vált.

  • A középkonzol kivételét követően egy alaposabb takarítás is következhetett az eddig rejtett helyeken. Ezen felül pedig a sebességfokozatok kijelzőjének újrafestése és a világítás bekötése után a választott fokozatok egyértelműen kivehetővé váltak.

  • Ausztriából sikerült a már több mint 20 évi hiányzó műanyag elemet pótolni a csomagtartó fedelén.

  • A beszerzett elem is beszerelésre került, így teljessé vált az összkép az autó hátsó felén.

  • Hollandiában sikerült rábukkanni néhány apróságra, mint például erre a féklámpára, ami bár a miénkhez hasonló módon már fakóbb, mint hajdanán, azonban közel sincs úgy elszíneződve mint a sajátunk.

  • Szintén nagy kincsnek bizonyult ez az ömlesztett apróságkupac, aminek köszönhetően számos hiányzó csavarra, klipszre stb. tettünk szert.(úgyszintén Hollandiából)

  • Időközben a kipufogódob is megérett a cserére. A képen látszik, hogy milyen állapotban sikerült leszedni.
    Itt jegyezném meg, hogy milyen leleményes a magyar szerelő, ha fogalma sincs arról, hogy megfelelő alkatrészt honnan kellene beszerezni. Annak idején amikor az előző kipufogó tönkrement az egyik autószerelő egy Opel Kadett kipufogódobot szerelt be, amely bár feladatát ellátta, de nem bizonyult túl tartós darabnak.

  • Íme az utángyártott kipufogódob. Sokkal jobban mutat, mint a korábbi, és hála neki az autó is sokkal csendesebb lett. Az egyedüli beavatkozást a tartógumi igényelte, melyben a persely már ki volt lazulva, így azt egy nagyobbal pótolva a zavaró rezonancia is kiküszöbölhetővé vált.

  • Íme a hátsó felfüggesztés, előtérben a cserélt hátsó csillapítóval.

  • Ez pedig a cserélt első lengéscsillapító.

  • A hátsó fékpofák cseréje házilag is megoldható volt, bár a tanulság, hogy az ember először fényképezzen, és aztán szedjen szét bármit, mert később nagyobb nehéz lesz az esetleges összeszerelés!

  • A hátsó kerékagyak cseréjének is nekifutottunk idehaza, és bár siker koronázta az erőfeszítéseinket, a hangsúly az erőfeszítéseken van, hiszen a berohadt, berozsdált darabok levétele komoly kalapálást és nyers erőt igényelt.

  • A YouTube-on láttam több videót is arról, hogy különböző módszerekkel a fekete műanyag paneleket hogyan lehet újjávarázsolni, így beruháztunk a képen látható termékre, és teljes bizalommal tudom bárkinek ajánlani, mert nagyon bevált.

  • A képen látható elem egy alapos zsír- és koszmentesítő tisztítás után át lett kenve. A képen a bal és jobb oldal közti különbség mutatja, hogy milyen volt a műanyag a kezelés előtt illetve után. A eredmény magáért beszél.

  • Itt látható a teljes takaróelem a lekezelést követően visszaszerelve. Nagyon jól mutat, főleg a napsütésben, és igazán sokat dob a motortér képén.

  • A többi elem sem maradt ki, így azokat is átkentem és nagyon szépen csillogók lettek.

  • Egy szerencsés véletlennek köszönhetően Erdőkertesről érkezett egy eredeti felniszett az autóhoz, sajnos jónak nem igazán mondható állapotban. A képen az elöregedett gumit már leszedtük és így jól látszik, hogy milyen nyomokat hagyott az idő vasfoga a fémen.

  • A küllők között igen sok a kosz, és az egész felni megkopott, így egy alapos szépészeti beavatkozásnak kell alávetni mind a négy darabot.

  • Íme a renoválás eredménye. A felnik féme ki lett egyengetve, teljes festést kaptak a küllők és a peremet felpolírozták. Nagyon-nagyon szépek lettek.

  • A felnikre vadonatúj nyári gumik kerültek. Az abroncsok 205/60 R15-ös Dunlop Sport Blueresponse abroncsok kerültek, amiken az autó hangtalan suhan.

  • Az új felnik sokat dobnak az autón, szinte teljessé vált a kocsi "eredeti" megjelenése.

  • Ezzel az erre az évre ütemezett dolgok nagy része megvalósult. Nagyon nagy átalakuláson ment át az autó pár hónap leforgása alatt, és újra olyan élmény a vezetése, mint sok-sok évvel ezelőtt. Az egyedüli fájó pont a fényezés és a kocsi megjelenése, az idei évben már valószínűleg nem, viszont jövőre mindenképp ennek a helyreállítását tűzzük ki célul.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • dericar:

    Leárazva 2millióra!!!! !kép=comments/2017-04/58fbb39c6bd41.jpg

A lap tetejére