A 2010-es Cadillac CTS Sport Wagon a klasszikus kombi formát továbbfejlesztő új design-nal debütált.
A CTS sportlimuzinon alapuló, és a CTS Coupe Concept testvérmodelljének számító Sport Wagon európai premierjét idén őszre, a Párizsi Autószalonra időzítik, az autó 2009. közepétől vonul be a Cadillac márkakereskedésekbe.
„Markáns és mégis harmonikus formájú Sport Wagonunk összhangban van az ügyféligények változásával, hiszen versenyképes alternatívája a hobbiterepjáróknak és egyéb nagy járműveknek” - mondta Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója. „Fontos lépés a CTS Sport Wagon márkánk globális terjeszkedésében, és persze különös jelentősége van Európában, ahol továbbra is nagyon fontosak a kombik.”
A kombi tengelytávja (2880 mm) azonos a CTS sportlimuzinéval, de hossza 7 milliméterrel kisebb.
A közvetlen benzinbefecskendezéses 3,6 literes V6-os teljesítménye fogyasztásnövekedés nélkül lett 311 lóerő (229 kW), miközben 25 százalékkal mérséklődött a hidegindítás utáni szénhidrogén-emisszió.
A váltó hatfokozatú - manuális Aisin, vagy elektronikus felügyeletű automata Hydra-Matic 6L50 - és opcióként szintén összkerékhajtás is választható.
Az európai piacokon a CTS Sport Wagon motorkínálata egy újfejlesztésű 2,9 literes turbódízellel bővül. A két felülfekvő vezértengelyes, hengerenként négyszelepes erőforrás teljesítménye 184 kW (250 LE).
A CTS futóművében elöl kettős keresztlengőkart, hátul többlengőkaros megoldást találunk. A StabiliTrak elektronikus futómű-felügyelet magába foglalja a négycsatornás blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót, a fékasszisztenst és a motor féknyomaték-szabályozását is. A karosszéria merevséget toronyösszekötő fokozza.
Előzetes műszaki adatok:
Járműtípus: négyajtós, ötüléses, hátsókerék-hajtású kombi
Tengelytáv (mm): 2880
Hosszúság (mm): 4859
Szélesség (mm): 1842
Magasság (mm): 1502
Nyomtáv (mm): 1570 (elöl); 1575 (hátul)
Motorok: 3,6 V-6 VVT DI (311 LE / 229 kW)
Erőátvitelek: Aisin hatfokozatú manuális vagy Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automata
Futómű: független; elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, progresszív csavarrugók, egycsöves lengéscsillapítók
Kormány: változó rásegítésű, fogasléces
Fék: négy tárcsa, kétdugattyús első nyergek, egydugattyús hátsó nyergek
Kerekek: 17-colos, 18-colos vagy 19-colos alumínium
Csomagtér (liter): 720 (a hátsó ülések mögött)
Max. csomagtér (liter): 3452
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!