Javuló eredményekről számol be a Ford

Miközben az autógyárak többsége egyre jobban belesüpped a válságba, egyelőre úgy tűnik, hogy a Ford lassan kezdi visszanyerni régi erejét: 2009 harmadik negyedévében 5%-kal több új autót értékesítettek a konszern márkái az Egyesült Államokban, mind a tavalyi év hasonló időszakában. Négy éve ez az első alkalom, hogy a vállalat növekedést tudott produkálni negyedéves összehasonlításban.

A júliusi eladások 2, míg az augusztusi számok 17%-kal voltak nagyobbak, mint 2008-ban, szeptemberben viszont 5 százalékos volt a visszaesés tavalyhoz képest. Ez a hirtelen változás leginkább a Cash for Clunkers programnak tudható be, melyből a Ford sokat profitált, a statisztikák szerint a program keretében leggyakrabban vásárolt típus a Focus volt, de a kompakt SUV Escape is kiemelkedően kapósnak bizonyult. Mivel augusztus végén a elfogyott az akcióra szánt pénz, az egész piac megroggyant, de a 5 százalékos visszaesés ebben a mezőnyben pozitívnak ítélhető.

A sikeres negyedév főleg ennek a két modellnek köszönhető, az Escape népszerűsége 48%-kal, a Focusé 35%-kal nőtt az USA-ban. Nem elhanyagolható a Ford Fusion sikere sem, melyből 67%-kal több kelt el, pedig kifutó modell, a 2010-es modellévnek teljesen új szériával fut neki a cég. Külön kiemelendő, hogy a konszern hibrid autóiból (Fusion/Milan, Escape/Mariner) 239%-kal többet vásároltak, mint 2008 harmadik negyedévében – igaz, ez még mindig csak 12.186 darabot jelent, miközben a Ford összeladása meghaladta a 445 ezer kocsit.

Felemás szeptember

A Ford Motor Company összesen 114.241 kocsit adott el szeptemberben. Ennek túlnyomó többségét az anyamárka adta, míg a Mercury, a Lincoln és a Volvo csak 14%-kal részesül a mennyiségből. A legjobban a svéd testvér teljesített, 16 százalékos növekedést ért el, bár így is a negyedik a rangsorban. A Mercury tovább küzd a fennmaradásért, de ehhez többet kéne nyújtania, mint kistafírozott Fordokat, jelenleg a Lincoln több autót értékesít, mind a hajdanán évi több százezer autót gyártó középkategóriás márka.

A legnagyobb sikert a nemrég bemutatott Taurus érte el, 60%-kal több fogyott belőle, mint 2008 szeptemberében. A vonzó full-size autóhoz nagy reményeket fűz a cég. A Mercury-rajongók számára rossz hír, hogy a típus történetében először nincs testvérmodellje a Sable személyében, melynek gyártását még májusban leállították. Jó eredménnyel zárt a Fusion és a Flex is, és valamelyest kezd magához térni az Explorer is, bár az egész évet tekintve utóbbi modellnél csak a full-size Expedition teljesít tragikusabban. A kifutó Taurus X-ből már csak a visszamaradt készleteket árusítják ki, a legendás Crown Victoria mennyiségének megfeleződése pedig annak köszönhető, hogy már a flottavásárlók számára is kezd elavulttá válni a modell - hiszen már jó 10 éve van a piacon.

A Lincoln esetében elég vacak számokról lehet csak beszámolni: a hatalmas, de korosodó Town Car népszerűsége közel 55%-kal esett, és a friss csúcsmodellből, az MKS-ből is 28%-kal kevesebb kelt el. A vonzó, vadonatúj MKT crossover ebben a hónapban nyitott, 455 kelt el belőle, a két legnépszerűbb széria, az MKX és az MKZ viszont egész szépen tartotta magát. Összességében a 21%-os csökkenéssel a Lincoln zárta a legrosszabb eredménnyel a hónapot a négy márka közül. Különös dolog történt a Mercurynál: a Grand Marquisból 34%-kal többet adtak el, mind 2008 szeptemberében, és így a márka legkelendőbb autója lett. Tovább folytatódott a Mountaineer mélyrepülése, a Milan egész jól szerepelt, bár a testvérmodell Fusion növekedéséhez képest az 5%-os zsugorodás kifejezetten vacak érték. A Sable-nél már csak a készletek kiürítéséről van szó.

Ford eladások, 2009. szeptember

Típus2009. 09., db2008. 09., dbVáltozás, %2009. 01-09.
összesen, db
2008. 01-09.
összesen, db
Változás%
Crown Victoria17473622-51,772507839317-36,22
Econoline/Club Wagon67867617-10,9166816101419-34,12
Edge44776633-32,506443993830-31,32
Escape86929161-5,12126268125672+0,47
Expedition23703645-34,982056743272-52,47
Explorer44503498+27,223654264339-43,20
Flex20331959+3,78298767552+295,60
Focus918210346-11,25125913165382-23,87
Fusion108349942+8,97134600117545+14,51
F-Series3387732727+3,51295426392698-24,77
Mustang49174910+0,145168078871-34,48
Ranger20523915-47,594391654815-19,88
Taurus50773172+60,062761643650-36,73
Taurus X811105-92,67599019578-69,40
Transit Connect15270---41640---
Összesen:98102102252-4,0610588911347940-21,44


Lincoln eladások, 2009. szeptember

Típus2009. 09., db2008. 09., dbVáltozás, %2009. 01-09.
összesen, db
2008. 01-09.
összesen, db
Változás%
Mark LT0383-100,001443659-96,06
MKS13161814-27,45123526852+80,27
MKT4550---4550---
MKX15141753-13,631638823977-31,65
MKZ15361578-2,661649724914-33,78
Navigator6901012-31,82470511737-59,91
Town Car4691031-54,51869511685-25,59
Összesen:59807571-21,015923682824-28,48


Mercury eladások, 2009. szeptember

Típus2009. 09., db2008. 09., dbVáltozás, %2009. 01-09.
összesen, db
2008. 01-09.
összesen, db
Változás%
Grand Marquis21461599+34,211700923091-26,34
Mariner13351972-32,302115325294-16,37
Milan15741656-4,952124125734-17,46
Mountaineer296468-36,7537549048-58,51
Sable92783-88,25609113711-55,58
Összesen:54436478-15,986924896878-28,52

Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére