2010 Dodge Viper SRT10 ACR

Chris Winkler, a Chrysler csoport SRT részlegének tesztpilótája tegnap körrekordott döntött a Laguna Seca versenypályán a californiai Monterey-ben. Az elért 1:33:9-es idő több mint egy másodperces javulás a 3,6 km hosszú pálya eddigi rekordjához képest.

A mi szempontunkból nem is annyira az eredmény a lényeg, hanem az autó: egy fekete-vörös 2010-es Dodge Viper SRT10 ACR (American Club Racer).

2010 a Viper jelenlegi generációjának utolsó éve lesz, összesen 500 darabot fognak gyártani belőle. A sajtó már temette a sportkocsit, de Ralph Gilles, a Dodge elnöke reményt adóan nyilatkozott: "Életben fogjuk tartani a Dodge teljesítmény ikonját, és nem csak különleges példányok kiadásával, Már azt kutatjuk, hogy milyen legyen a Viper következő generációja".

A Viper SRT10 ACR kiadása 2008-as megjelenése óta egyike a legkomolyabb utcán is használható (street legal) versenyautóknak.

A 2010-es modellben nem csak a váltókart rövidítették meg, a váltó ötödik sebességét rövidebbre vették (0,74-ről 0,80-ra). A változtatással kedvezőbb gyorsulást értek el magas sebességnél. Áttervezték a hátsó szárnyat a plusz leszorítóerő és kedvezőbb légellenállás érdekében. A módosításoknak köszönhetően 6 km/h-val 296-ra nőtt az autó végsebessége.

A Vipert a már jól ismert 8,4 literes V10-es hajtja. A 600 lóerős, 759 Nm nyomaték leadására képes motor kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100-ra az autót. A Viper a negyedmérföldes távot 11-es időkkel teljesíti, és 11 másodperc alatt álló helyzetből 160 km/h-ra gyorsul, majd megáll.

A 2010-es Dodge Viper SRT10 ACR december 2-án, a Los Angeles Auto Show-n mutatkozik be a nagyközönség előtt.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére