Épített Motorok és Autók Találkozója, 2013

Idén nem csak a húsvét jön hamarabb, az autós szezon is hamarabb indult egy kicsivel. Az Épített Motorok és Autók Találkozója a tavalyihoz hasonlóan a Hungexpo területén, az Autó-Motor Tuning Show részeként mutatta be a hazai és a régiós custom járművek egy szeletét.

A Rusty Rodders C.C mindent megtett azért, hogy ez a szelet minél nagyobb legyen, szervezkedésüknek köszönhetően szinte minden hazai autóépítő és műhely képviseltette magát a rendezvényen.

A legnagyobb durranás talán Andy 1951-es Mercury kupéja volt. A millió apró részlettel átalakított custom klasszikus építés, és az oldalán látható emblémának megfelelően egy korai Hemi mozgatja. Nem csak trélerre fel-le, ide is lábon érkezett Ausztriából, pedig maga az átalakítás is idősebb nálam, nemhogy az autó. Le a kalappal!

Nekem meglepetés volt a 49-es Shoebox Ford, nagy kedvencem a típus. A 350/350 kombóval szerelt kétajtós előbb-utóbb a hazai aszfaltot fogja koptatni.

Bár hallani már hallottam róla, az 1937-es Plymouth Deluxe nem mutatkozott még be a nagyközönség előtt. A Fatman Fabrications Mustang II futóművel ültetett kupé nagyon jó alap, várom a folytatást.

Ugyan már érintettük itt a magazinban, nem lehet szó nélkül elmenni a Flamin Garage 1940-es Ford projektje mellett. A fiúk nem csak üres lemezeket, egy darab custom történelmet hoztak magukkal, hiszen a csoppolás Sam Barris keze munkája. Az autó lassan hat évtizede alakul folyamatosan, most éppen Miskolcon.

A cseh Boys in Toys 1950-es Plymouth Suburban alapú panelja jó arányokat, és a kerékjáratokat a lehető legjobban kitöltő gumikat kapott. Jó forma!

Hotrod fronton ismét rengeteg ötlettel találkoztam, sőt, az egyik Ford Pickup mellett álldogálva egy ötéves látogatótól azt is megtudtam, hogy régen így néztek ki a Mondeók, hiszen ott van rajta az embléma. :)

Talán ez a Rusty Rodders legnagyobb érdeme: vinni a lángot, és minden generációnak megmutatni az egyedi autók varázsát.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Máté87:

    Üdv! Gondolom nem lehetett olcsó ilyen állapotba hozni a verdát? De

A lap tetejére