v8cars.hu | Cadillac Fleetwood, 1951

Cadillac Fleetwood, 1951


Fél évszázadot látott már



Műszakilag hibátlan



Egy folt kellett a padlólemezre


Minimális javítás


Típushiba a küszöbön, a
suicide door alakításra vár


A műtét előtt


Vágjunk bele!

Lakik egy honfitársunk a nagy vízen túl, aki a mi autós álmainkat éli, és szerencsére nem feledkezik meg rólunk. Gabi 2005. márciusában jutott hozzá egy 1951-es Cadillac-hez, a projekt történetével és képeivel folyamatosan tömte tele a postafiókomat. :)

1951 Cadillac Series 60 Special Fleetwood Ez a modell a hátsó kerékjárat előtti nyolc függőleges krómcsík alapján azonosítható. Csak négyajtós szedán karosszériával gyártották. (body style: 6019) Méretek: Hossz: 5 711 mm Tengelytáv: 3 302 mm Saját tömeg: 1 876 kg Motor: Elrendezés: OHV V8 Hengerűrtartalom: 331 ci. (5,4l) Furat x löket: 3-3/16 x 3-5/8 inch Kompresszió viszony: 7,50:1 Lóerő: 160 @ 3 800 rpm Egyéb: Gyártott darabszám: 18 631 db Alapár: $4142
Az autó a San Diegoi nemzeti park mellett egy erdőszéli ház tövében gazzal benőve állt tizenkét évet, ahol csodával határos módon túlélte a két évvel ezelőtti, több mint 2200 otthont elpusztító nagy erdőtüzet is.

A műanyag lámpák és emblémák megolvadtak, a festék megpörkölődött, de a lángok csak körbenyaldosták az öreg vasat, a kerekek, az üvegek és a kéderek is épségben maradtak.

A vásárlást követő hónap alkatrészbeszerzéssel telt, teljesen felújításra került a fék új főfékhengerrel, munkahengerekkel, fékcsövekkel. Az üzemanyagrendszer is megfiatalodott: a felújított tankból friss benzincsöveken jut az anyag az új benzinpumpához, ami a felújított karburátort eteti.

Az összes olaj lecserélése és egy új 6 voltos akkumulátor beszerzése után áprilisban beindult a motor. Több lapátnyi döglött egér, mogyoróhéj és mindenféle egyéb törmelék kiköpése után gyönyörűen duruzsolt a gyári 331 ci. (5.400 cm3) v8-as. A Hydra-Matic váltó is úgy váltott, ahogy illik.

A hűtő, a vízcsövek, a vízpumpa egy csepp vizet sem engedtek a hosszú állás ellenére. A világítást újra kellett vezetékelni, mert az 54 évet és a tüzet megsínylették az öreg kábelek vászonszigetelései. A műszerfalon viszont minden visszajelző hibátlanul működött.

A padlólemezt egy helyen kellett egy tenyérnyi folttal javítani, a csomagtérben a pótkerék járata és a tank hossztartó idoma szorult cserére, majd rozsdagátló festékréteget kapott.

Idáig hagyományos a történet, ám kedves olvasó, ha csak a veterán autók tökéletes eredetisége, a százpontos restaurálás szent számodra, nagyon óvatosan olvass tovább. Ha viszont hozzám hasonlóan rajongsz az egyedileg épített, custom autókért, még csak most jön a java!

Mikor az autó már üzembiztosan gurult, Gabi és párja, Orsolya megszabadították közel 50 kilónyi díszléctől és belső kárpittól, majd egy májusi estén előkerült a fűrész. Top Chop! Egy tapasztalt haver, Duane Ericson megvágta és bedöntötte az oszlopokat, a befejezést pedig barátunkra bízta.

Az eredeti hátsó szélvédő sehogy nem illett a képbe, így Gabi elvetette a lépcsős formát, a tető új vonalának folytatását egy egészen a hátsó lökhárítóig nyúló nagy bogárhátban képzelte el.

Ehhez viszont a csomagtér eredeti vonala nem passzolt, ezért azt is le kellett vágnia az autóról, majd az elejét tíz centivel megemelve, a hátulját öt centivel lesüllyesztve visszahegeszteni. A tető vége és a csomagtartó fedele közti részt angolkerékkel domborított lemezzel töltötte ki.

Folyamatosan vetette be a custom technikákat: megtoldotta a keréktakarókat, a lámpakereteket a kasztnihoz hegesztette, a kilincsek és a feleslegesnek ítélt emblémák eltűntek, a hátsó híd 3" ültetést kapott, az autó napról napra változott.

Míg az ívelt első szélvédő méretre vágásával szakemberre várt, plexivel pótolta. A piros plexi dögösebb volt, mint praktikus, csak nappal lehetett kilátni és a közlekedési lámpákat a színükből nem, csak csak a fényük sorrendjéből lehetett megkülönböztetni.

A nyár folyamán a napi használat mellett bejárták a custom találkozókat is a félkész autóval. Pomona, Hootenanny, Rat-Fink Reunion, Blessing of The Cars... 3000 mérföldet autóztak minden hiba nélkül városban vagy épp sivatagi országúton.

A két hónap hátsóüveg nélküliséget megunva Gabi egy délután VW oldalablakokat hegesztett be hátra.

A többi tervezett átalakításra (suicide door a küszöbökkel, 1950-es Buick hűtőrács fogak, matt sötétkék festés metálkék scallop csíkokkal, pinstripping, hawaii stílusú belső kárpitozás, stb.) nem került sor, mert egy hónapja egy visszautasíthatatlan összeget kínáltak az autóért.

Talán majd a következőn!

Gabi itt is szeretne köszönetet mondani Orsolyának a segítségért, és a tapasztalt szakinak, Duane Ericsonnak a sikeres csoppolásért.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére