1989 Oldsmobile 442 Ciera Brougham SL

Crank Sensor, a bűnös.

  • A főtengely jeladó, az átok, a motor nem indult be, nem volt jó érzés, egy ekkora kis alkatrész és használhatatlan a kocsi. Vicces. Mad Max ezért nem választaná.
    Ez a három fog fésüli át a szíjtárcsa hátára rögzített rozsdamentes acél gyűrűket amik megszakítják a mágneses teret, így tudja a komputer ,hogy milyen ütemben van a motor és, hogy mikor kell szikrát ill, üzemanyagot adagolni, e nélkül a komputer ha beleszakad sem tudja ezt a feladatot ellátni.
    Tranzisztor-Mágnes-Tranzisztor a jeladó belsejében a felállás, ezek közül ment tönkre valamelyik a 20 év alatt.

  • Az amerikai tervezők újabb csemegét tartogattak számomra, jól eldugták, hogy nehogy könnyű legyen cserélni. Sok autó típuson egy-két csavar tartja és 2 perc alatt cserélhető, itt nem így van.
    A Szenzor a főtengely szíjtárcsája mögött található, itt fut a fogak között "fénysebességgel" a két rozsdamentes gyűrű.

  • Először is le kell szedni a szíjtárcsát, ehhez el kellett távolítani a motor aljáról a műanyag védő burkolatot, hogy megakaszthasd a lendkereket. Át lehet dugni egy csavarhúzót is a szíjtárcsán is és a blokkon feltámasztani de félő,hogy elnyomja a gyűrűket ami nagyon nagy probléma mert az első indításnál szétverné a jeladó fejét amit így is nagyon precízen be kell hézagolni egy erre kiképzett szerszámmal, persze nekem nem állt rendelkezésemre.
    Hézagoló hiányában megvastagítottam a gyűrűket.

  • A jeladó egy csúszkás konzolon van amin a helyzetét fixálni lehet. Pontosan beállított hézaggal rögzítettem az új jeladót a gyűrűkre és így a tárcsával együtt raktam vissza óvatosan a helyére. Ezután húztam meg a rögzítő és fixáló csavarokat majd a tárcsát újra leszedve, eltávolítottam a "szakszerű" hézagolást aztán a tárcsát rögzítettem a 28-as csavarjával.

  • A képen látható milyen hülye helyen van a jeladó. Összeszerelés után csak kézzel fogattam át a tárcsát és újra levéve azt ellenőriztem, hogy nem e vert bele a jeladó fogaiba valamelyik gyűrű, aztán ismét fel, próbaindítás és újra le és újra ellenőrzés, majd végleg fel és kész. Jó meló az ilyen, imádom.

  • Mindenkinek ajánlom,hogy szerezzen be ilyen manuális hibakiolvasót a kocsijához. Ez a telefonkönyv vastagságú munkakönyv pontról-pontra, igen-nem válaszok alapján felderíti és megnevezi a pontos hiba helyét. A Crank Sensor is egyértelműen kibukott az utolsó teszt után. Hasznos holmi!

  • Kis érdekesség,hogy a főtengely jeladó szerelése közben megláttam a váltó felújítási dátumát a konverterbe ütve. nem jó helyen kerestem régen.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére