2001 Chrysler Neon LX

Neon

  • Miért a Neon? Hát ezért :)
    3 év hosszú idő. Főleg ha az amerikai autó nélkül múlik el :)
    2015.április 16.án viszont újra amerikai autó tulajdonos lettem.
    Ez alkalommal nem, hogy V8 most már V sincs benne. :) Van benne viszont makulátlan állapotú bőrbelső, genuine műfabetét :) gyári alufelni, világítás a pohártartóktól kezdve a visszapillantó tükrön át egészen mindkét napellenzőig, automata váltó, klíma, elektromos ablakok igaz csak kettő és gyári riasztó ami még mindig üzemel, sőt még faszagyerek funkció is van rajta. ;) Elég csak kijönni az auchanból és már is menőzhetünk a gyári távirányítóról nyitható csomagtartóval :) Sajnos befele már kézzel kell csukni.... Mindenesetre hasznos funkció amikor az ember mindkét keze tele van és csak a hüvelykujja szabad. Azzal pont meg lehet nyomkodni a távirányítót :) Tudom, tudom 2015 van ez már nem nagy dolog :)

  • Visszatérve Neonkára. Mindenki ismeri a történetet az első gazdás, törésmentes, vezetett szervízkönyves, keveset futott autóról akinek a gazdái ráadásul idős vidéki gyógyszerészek voltak akik alig használták az autót és végig megóvták minden egyes kis karcolástól.
    Na hát ez az én esetemben most egy kivétellel mind tényleg igaz is. A házikedvenc felugrálásaitól sajna nem igazán tudták megóvni az autót. Egy polírozással valószínúleg az apró vékony karcokat egész jól el is lehet majd tűntetni, viszont az autó minden egyes elemén megtalálhatóak. Hol kevesebb, hol több van belőlük. Ja és a bal hátsó ajtót rányitották egy oszlopra...
    Viszont 97167km-el került hozzám, vezetett szervízkönyvvel sőt még a gyári előírásnak megfelelő váltóolajcserét sem hagyták ki.
    Cserébe gyári a féktárcsa, a fékbetét, a lengőkar, a minden. Gyanítom most, hogy igazán használatba lesz véve hamarosan cserélhetek is mindent.

  • 13 éves kora ellenére olyan mintha egy új autóm lenne. És ez az amiért a hónapokig tartó vadászat után rá esett a választás. Még úgy is, hogy drágább volt mint társai.
    Ha ez alkalommal is hobby autót szerettem volna akkor V8 alatt nem nézek semmit. Viszont nekem napi használatra kellett egy megbízható amerikai autó. Ezért is lett sor 4 és 2000ccm és ezért is kellett a régi 3 sebességes, hidraulikus vezérlésű 31TH váltó. Lehet hogy van nála fiatalabb, vagy olcsóbb és nagyobb Stratus, de nekem nem hiányzik a folyton levegőben lógó Limp Home Mode. Igaz így is nagyrészt második autóként szolgál és leginkább csak hétvégén vagy hosszabb utakra használjuk, de a közel 4 hónap alatt máris beleszaladt több mint 9000km. Ebben van egy jó kis szlovéniai körút és egy pár ausztriai kirándulás. És pont ez a kis sor4 az ami miatt átélhetem azt az érzést amit sajnos a Buickal nem gyakran sikerült. Azt, hogy annyit kirándulok egy amerikai autóval a seggem alatt amennyit csak nem szégyellek. A legjobb fogyasztásom országúton ugyanis 6,2L volt, de végig klímázva sem ment 7.3 fölé. Jóóóóó a 6,2 az 110 autópálya és 90 országút nulla előzéssel nulla padlógázzal :) sőt szerintem még az ablakok sem voltak leeresztve :D De Városban a kánikulában a reggeli és délutáni csúcsban sem sikerült még 9 fölé tornázni a fogyasztást. Maradjon is így.

  • Száz szónak is egy a vége. Lehet, hogy kicsi, lehet hogy "túl új" de amerikai (made in Belvidere, Illinois).....és az érzés, hogy 3 év szünet után végre nap mint nap az én kis amerikámban érezhetem magam........az megfizethetetlen. Még így 4 hónappal a vásárlás után is :)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére