2006 Pontiac GTO

GTO

  • Kipróbáltam és azonnali szerelem lett - visszaültem hát a terepjárós vonalról a sportos utcaiba (amíg még be tudok ülni ilyenekbe).

    A szokásos kezdeti állapotfelmérés után az alábbi teendőlistát írtam össze gyorsan:

    - Olajcsere (kész)
    - Légszűrő tisztítás vagy csere
    - Ablakmosó szivattyú csere (kész)
    - Géptető beállítás (kész)
    - Fényszóró polírozás (kész)
    - Sofőr elektromos ablak javítás (kész)
    - Utas oldali tükör javítás
    - Sofőr oldali tükör lap csere (kész)
    - Középkonzol műanyag takaró pótlása (kész)
    - Pótkulcs pótlása (kész)
    - Géptető teleszkópok csere (kész)
    - Csomagtérajtó teleszkópok csere (kész)
    - Légzsák hiba javítás (kész)
    - Hátsó kerekek hub-cap-ek pótlása (kész)
    - Fényezés

  • Az olajcserét, mosó szivattyú, teleszkópok cseréjét és a géptető beállítást mindenki el tudja képzelni, így ezeket nem dokumentáltam.
    Viszont a lámpapolír - CaddyLacee kolléga szakértelmének köszönhetően - elég látványos eredményt hozott. Políroztasson mindenki CaddyLaceeval!

  • Rendeltem egy felújított ablakemelő szerkezetet motorral. Persze az eladó nem felújítottat, csak egy sima bontottat küldött, de szerencsére jó állapotban van. Szétborítottam a sofőr ajtót, kiberheltem a régit, az "újat" darabokra szedtem és kipucoltam/bezsíroztam mindenhol, még a motort is átnéztem. Összerakom, ugyanúgy csak felfelé megy, mint a régivel. Nagy levegő, majd kibontottam mindent a beltérben és végigmértem/teszteltem a kapcsolókat, reléket, csatlakozásokat, stb. Kiderült, hogy a BCM csatlakozásánál volt egy kis oxidáció, az lehetett a gond, mert annak pucolása után elindult a motor végre lefelé is. Boldogság, még ha ráment az egész napom is...

  • Pótkulcs pótlása...Aliexpress-en persze vásárolható gagyi cucc szinte fillérekért, de nekem eredeti Holden kellett arany áron - mivel ahhoz nem kell űrtechnika és extra szopás, hogy fel lehessen tanítani a kocsihoz. A professzionális magyar posta miután két hétig ült a kulcson és másodjára is kifizettette velem a VÁM+ÁFA-t az egyébként is méregdrága kulcsra, végre megkaparinthattam.
    A MIster Minit-ből elhajtottak, hogy ilyen kulcsot nem lehet másolni és ha lehetne se csinálnák meg, mert hozott anyaggal nem dolgoznak, így murray tanácsára hazafelé bementem a Kulcskirályhoz a Bajcsyn, ahol rövid hümmögés után és 5000 Ft ellenében kifaragták a nyers tollat.
    Hazaérve "gyorsan" fel is tanítottam a kulcsot a 10-10-10 módszerrel (3x10 percig kell gyújtást ráadni az új kulccsal), teljes siker.
    Ja, a képen a fehér piktogramos gombok a "régi" kulcson vannak, mert arról még a gumigombok is le voltak rohadva, viszont csak ilyen gombokat tudtak küldeni a kenguruk földjéről. Funkcióban sokkal jobbak, mint a gyári feketék, puhábbak és tartósabbnak tűnnek.

  • A kis Snap-On cucc megmondta, hogy a légzsákrendszer hibája az anyósoldali övfeszítővel lesz kapcsolatos. Kimértem minden vezetéket és csatlakozót és nem maradt más csak maga az övfeszítő, így rendeltem egyet a kenguruktól. Kicseréltem, ránéztem az élő adatokra, majd hibakódtörlés és végre ezt is kipipálhatom.

  • Szórakoztam kicsit a vzclustermod-dal :)

Hozzászólások

  1. euromaci  - 2025. június 1. 17:53

    Gratulálok, itt is! A legjobb sleeper forever!

  2. Alf  - 2025. június 11. 11:33

    Köszi! :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére