
Pontiac Convertible, 1949
Eredeti cikk: Hotrod Magazine
Vannak emberek, akik többet költenek az autójukra, mint mások egy házra. Ilyenkor nem szokatlan, hogy az adott autó díjak garmadáját hozza el, köztük a Legjobb színhasználat, Legszebb interieur, Első az osztályában, és az Év cirkálója.
És akkor mi van? Ez az autó tréleren tölti a fél életét, a találkozókon díjakkal és kordonnal van körülvéve, szóval jól néz ki, de nem sok haszna van… Bár az utolsó díj mást sugall, de arra, hogy az USA-t keresztülautózza, mégsem egy ilyen autót választana az ember.
Pedig pontosan ezt tette Mike és Ralph Stowe ezzel a díjnyertes Ponchoval: először michigani otthonukból leruccantak a california-i Sonoma Valley-be egy kis bortúrára, és barátlátogatásra. Ezután részt vettek a nyugati Power Touron.
Az idei Power Touron kevés autó keltett akkora érdeklődést, mint ez. Első ránézésre ez egy korrektül, szépen megépített street machine, de van benne valami különös… Minél jobban nézed, annál több érdekes részlet bukkan fel, míg a végén már a szíved fáj, hogy nem a tiéd.
Az erőt egy teljesen felújított eredeti 421-es Pontiac, korának egyik legjobb teljesítményű motorja szolgáltatja, amit egy kicsit hátrébb helyeztek, hogy elférjen az új fogasléces kormánymű.
Több Pontiac fanatikust láttunk fülig érő szájjal, ahogy a színre fújt motort, és a kézzel készült légszűrőházat meglátták. A benzin-levegő keverék három darab Rochester kéttorkú karbin át érkezik. A váltó egy manuális ötsebességes Tremec overdrive-val.
A 17’-es felnik egyedileg készültek a Budniknál. A belsőt Conolly bőr borítja, a megfelelő hőmérsékletről a Vintage Air klímája gondoskodik, az autót LaCarra kormánykerékkel lehet irányítani.
A műszerfalban egy Clarion fejegység, radardetektor, és egy globális helymeghatározó rendszer (mely egy notebookra van telepítve, és egy érintőképernyővel lehet vezérelni) foglal helyet. Az ülések egy ’95-ös Eldoradoból származnak, a tetőt és az ablakokat elektromotorok mozgatják.
Vannak még részletek, amelyeket csak akkor láthat az ember, ha az autó fel van emelve: az első és a hátsó felfüggesztés ugyanis egy ’95-ös Corvette-ből származik. Egy hónap alatt a Poncho megfordult 20 államban, maga mögött hagyott 8000 mérföldet, így alaposan rászolgált az Év cirkálója címre.
Hozzászólások
NEM AKAROK ROSSZINDULATÚNAK TÜNNI...DE MINDEZ CSAK IS ÉS KIZÁRÓLAG PÉNZ KÉRDÉSE...ÖTLETEIM NEKEM IS VOLNÁNAK
Régi...Jó
igaz én sem akarok rosszindulatúnak tűnni de ez az autó sajnos nem eredeti és így inkább nem kéne
Jol néz ki de vagy tobb mint 20 milla kell hogy ilyen legyen. ha nem több