John DeLorean miután kilépett a GM-ből, életének egy fontos szakaszát mondta tollba J. Patrick Wrightnak. Talán túl őszintén, mert később megbánta, és megpróbálta megakadályozni a megjelenést, sikertelenül. 1979-ben a boltok polcaira került, és 1,6 millió példányban el is kelt a botrányos könyv.
DeLorean 16 fejezetben meséli el a GM belső dolgait, kendőzetlenül beszél a menedzser fizetésekről, a vezetők útjáról a ranglétrán a székház tizennegyedik emeletéig, a konszernt irányító vízfej tehetetlenségéről. Zsarolást, hazugságot és morális problémákat boncolgat, de szóba kerülnek sikerek is. Hogyan emelkedett fel a Pontiac, hogyan sikerült átszervezni a Chevrolet divíziót.
Lerántja a leplet a Vega szinte halva születéséről, hogy milyen problémákkal jár, ha felső nyomásra, a piactól elszigetelt vezetők utasítására jön létre egy autó, amit senki nem érez magáénak.
Néhol kicsit szájba rágós, máshol kicsit száraz, mégis ajánlott, ha szeretnél benézni a csillogás mögé, és jó átfogó képet kapni a konszernek működéséről. A könyv végére egyértelművé válik, hogy DeLorean miért nem illett a képbe, és senki nem csodálja, hogy megpróbált a saját lábára állva egy „etikus” autót adni Amerikának.
Hozzászólások
En kivancsi lennek a masodik kotetre is, ami arrol szolna, hogy a 2000-es evektol miert gyart europai autokat a komplett amerikai autoipar (mar ami maradt belole), illetve miert ragadtak bele a minden eredetiseget nelkulozo retro autok tervezesebe, immar vagy 10 eve. Ugyancsak erdekelne egy olyan auto, amit a 60-as evekben hibernalt tervezok almodnak meg 2015-ben.
Jó felvetések!
A könyv utolsó előtti fejezete a GM hanyatlását jósolja, és sokak szerint benne vannak a válaszok az első kérdésre.