1959 Chevrolet Biscayne

Biscayne

  • Több évtizedes álom volt ez.
    Dollykát meglátva kezdődött, az évek során változatos autók miatt újra és újra fellángolt a takarékra csavart vágy. Láttam közben, hogy utolsó pillanatban vagyok, az árak úgy elszálltak, hogy csak az alsó polcon nézelődhetek.

  • Egy év intenzív keresgélés után Csehországban találtam rá erre az alsó polcosra. A hirdetés képein vállalhatónak tűnt, élőben nem annyira. A jól induló alku ellenére az autó ott maradt, mi meg megittunk pár sört Brnoban, aztán hazavonatoztunk.

  • Na de a kisördög! Az nem hagyott nyugodni. Kétajtós, keretes, amilyet akarok!
    Pár héttel később megint ott ültünk benne, de most Magyarország felé irányítottuk a motorháztető rakétáit.
    Menetteljesítmény, az nem volt, de szépen hazapötyögtünk.

  • Az autó sokat állt, az előző tulaj nem volt projektelős típus, nem sokat foglalkozott vele. Én hamar megjavítottam a beeső első ablakot, összeraktam és visszatettem a helyére a leesett napellenzőt, a hűtőrács leesett díszét a kesztyűtartóban (a hiányzó kerékanyák mellett) találtam meg, és a helyére pattintottam.
    És új felnik, gumik. Nem is én lennék!
    A legtradicionálisabb választás ezekhez a 14"-os Supreme kerék vékony fehér csíkos gumival.

  • Atomjaira szedtem a karburátort, ultrahangos mosóval eltakarítottam minden részét, és meglett a gyenge teljesítmény okozója is. Nem működött a gyorsító.

  • A ludas, személyesen.

  • A fakormányt egy utángyártott Impala darabra cseréltem, egész mást mutat így a belső. És hiába a drága, modern Classic Instruments műszerek, összegyűjtöttem a gyáriakat, és szépen visszacserélem mindet.

  • Meghívást kaptunk 50's Brothers CC Hungarian Hot Rodders-től a Show For Real Cruisers eseményre az AMTS-re.
    Takarítottam, mostam, políroztam. Amit otthon lehet, kihoztam a vén csontokból.

  • A jó környezet egészen megszépítette.

  • Belekezdtem a visszaalakításba, szerencsére szinten minden eredeti vezetéket megtaláltam a hozzá. Hamarosan lesz egy eladó hot rod műszercsoportom.

  • Nagyon szép lett, semmi nem működik.

Hozzászólások

  1. Flex  - 2025. március 28. 12:24

    Hoppá! Hatalmas coolság.
    Nekem is van egy keretes ajtós perverzióm. Négyajtóst is boldogan vállalnám :D
    A többi mellé vagy valamelyik helyett?

  2. Zola  - 2025. március 28. 12:43

    Egyelőre mellé, de a Wagoneernél rezeg a léc.

  3. Flex  - 2025. március 28. 13:51

    Soros vagy vé? Mondjuk bupla puff :-)

  4. Zola  - 2025. március 28. 20:08

    283 V8, powerglide

    Én is szemeztem négyajtósokkal, a lényeg, hogy buboréktetős legyen.
    Meg elmentem 800 km-re El Caminot nézni, de ott maradt.

  5.  - 2025. április 15. 20:51

    Ez igen! Gratulálok! Gyönyörű és a színe is tökéletes!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • zuhi:

    Szia! van új weben, de talán van egy bontottam holnap megnézem.

  • Pé:

    Ez igen! Gratulálok! Gyönyörű és a színe is tökéletes!

A lap tetejére