Több évtizedes álom volt ez.
Dollykát meglátva kezdődött, az évek során változatos autók miatt újra és újra fellángolt a takarékra csavart vágy. Láttam közben, hogy utolsó pillanatban vagyok, az árak úgy elszálltak, hogy csak az alsó polcon nézelődhetek.
1959 Chevrolet Biscayne
Biscayne
-
-
Egy év intenzív keresgélés után Csehországban találtam rá erre az alsó polcosra. A hirdetés képein vállalhatónak tűnt, élőben nem annyira. A jól induló alku ellenére az autó ott maradt, mi meg megittunk pár sört Brnoban, aztán hazavonatoztunk.
-
Na de a kisördög! Az nem hagyott nyugodni. Kétajtós, keretes, amilyet akarok!
Pár héttel később megint ott ültünk benne, de most Magyarország felé irányítottuk a motorháztető rakétáit.
Menetteljesítmény, az nem volt, de szépen hazapötyögtünk. -
Az autó sokat állt, az előző tulaj nem volt projektelős típus, nem sokat foglalkozott vele. Én hamar megjavítottam a beeső első ablakot, összeraktam és visszatettem a helyére a leesett napellenzőt, a hűtőrács leesett díszét a kesztyűtartóban (a hiányzó kerékanyák mellett) találtam meg, és a helyére pattintottam.
És új felnik, gumik. Nem is én lennék!
A legtradicionálisabb választás ezekhez a 14"-os Supreme kerék vékony fehér csíkos gumival. -
Atomjaira szedtem a karburátort, ultrahangos mosóval eltakarítottam minden részét, és meglett a gyenge teljesítmény okozója is. Nem működött a gyorsító.
-
A ludas, személyesen.
-
A fakormányt egy utángyártott Impala darabra cseréltem, egész mást mutat így a belső. És hiába a drága, modern Classic Instruments műszerek, összegyűjtöttem a gyáriakat, és szépen visszacserélem mindet.
-
Meghívást kaptunk 50's Brothers CC Hungarian Hot Rodders-től a Show For Real Cruisers eseményre az AMTS-re.
Takarítottam, mostam, políroztam. Amit otthon lehet, kihoztam a vén csontokból. -
A jó környezet egészen megszépítette.
-
Belekezdtem a visszaalakításba, szerencsére szinten minden eredeti vezetéket megtaláltam a hozzá. Hamarosan lesz egy eladó hot rod műszercsoportom.
-
Nagyon szép lett, semmi nem működik.
-
A vízhőfokmérőt megjavítottam. Az üzemanyagszintmérőt is, fél órán keresztül működött...
Az időóra reménytelen, a km (mérföld) óra pedig úgy beállt, hogy eltépte a bovdent. Szétszedtem, eltörtem a mutató tengelyét, vettem komplett másikat.
-
Sokan kívántak jó km-eket, mentünk is a környéken, meg Miskolcra, Romhányba, Keszthelyre.
Itt épp Tonyval bandázunk. -
Közben projektelgettem kicsiben, gyújtást állítottam, életre keltettem az ablaktörlőt, minden alkalommal javult valami, de nem volt az igazi.
-
Nagy beavatkozás kellett, Norbira bíztam.
A Powerglide helyett egy TH350-est rakott az autó alá. A fórumok szerint minden ugyanakkora, plug and play.
Lehet, hogy a fiatalabb autókkal így van, de 59-nél flywheel és önindító csere, kardán vágás... Hurrá! -
A plusz sebességfokozattal sokkal autózhatóbb lett, a Powerglide pedig azt hiszem, nagyon jó helyre kerül.
Tippek?
-
A motor új tömítéseket, vízpumpát, szívóteknőt, négytorkos karburátort, HEI gyújtást és sok apróságot kapott.
-
Az előző kép már árulkodik, az egykörös, négy dobfék helyett kétkörös szervós tárcsa/dob rendszer került beépítésre.
-
Halkítani akartam az autót, a szétrohadt kipufogó csövek és Cherry Bomb szerű dobok helyett újakat kapott.
Felkészül a kormánymű és a teljes futómű... -
Megjött az új sebességmérő óra, az ebay eladó szerint bevizsgált, sikeresen tesztelt.































Hozzászólások
Hoppá! Hatalmas coolság.
Nekem is van egy keretes ajtós perverzióm. Négyajtóst is boldogan vállalnám :D
A többi mellé vagy valamelyik helyett?
Egyelőre mellé, de a Wagoneernél rezeg a léc.
Soros vagy vé? Mondjuk bupla puff :-)
283 V8, powerglide
Én is szemeztem négyajtósokkal, a lényeg, hogy buboréktetős legyen.
Meg elmentem 800 km-re El Caminot nézni, de ott maradt.
Ez igen! Gratulálok! Gyönyörű és a színe is tökéletes!
Hu, Zola, gratula! Ott nézegettem az AMTSen, nem gondoltam, hogy a tiéd. Klassz a szín a forma, jó választás! Sok boldog kilométert!
Köszi! A ZOLAV8 rendszám árulkodott azért.
Sok minden történt ősszel, majd tudósítok.