1974 Lincoln Mark IV Gold on Gold

Mark IV

  • Lincoln Continental mark IV

    Ez a teljes neve annak a gyönyörű luxus-kupénak, amit a Ford Motor Company 1972-ben mutatott be a nagyközönségnek.
    Bár mark I sosem létezett, a 40-es években futott 12 hengeres Continentalt tekinthetjük az „elsőnek”, még akkor is, ha a Ford luxusautókat gyártó Lincoln divíziója csak 1956-ban alakult és az első autó amivel megjelentek a mark II volt. A divízió vezérigazgatója Edsel Ford fia (és Henry Ford unokája), William Clay Ford volt. A Continental név végigkísérte a sorozatot egészen a mark VII. típusig 1984-ig. Az utolsó széria a mark VIII. volt, 1993-tól 1998-ig gyártották, 6 literes DOHC V8 motorja 280 lóerőt tejesített, az LSC változat pedig 290 lóerőt. Az ezredforduló környékén felröppentek hírek a 9-es szériáról, koncepció autó is készült, de a sorozatgyártás soha nem kezdődött el.

    A luxus-kupé negyedik sorozata 1972-ben váltotta le az előző, mark III-as sorozatot. Sok apró különbség volt az előző sorozathoz képest, az addig extraként rendelhető kiegészítők széria-felszereléssé váltak. Hosszabb lett és szélesebb, mint elődje és az utastér mérete is jelentősen megnőtt. Először 1973-ban előre, majd 1974-ben hátra is „koccanásálló” lökhárítókat kapott, melyek gumibakokkal tompítják az ütközés erejét 8 km/h sebességig. A hetvenes évek formavilágának megfelelően alakja szögletesebb, belső díszítései pedig kissé puritánabbak, mint a 60-as évek autóiban megszokott volt.
    1974-ben az autó alapára 10.194 $ volt (1973-ban még 1.210 dollárral kevesebbet kértek érte), és mit kaptunk ezért?
    Ezek az 1974-es év szériatartozékai:
    - 460 CID 4V V-8 motor (7538ccm) 220LE
    - 3 sebességes automataváltó,
    - szervókormány,
    - szervófék,
    - automatikus kézifék kiengedés,
    - felhajtható könyöktámaszok elöl és hátul,
    - Cartier kvarcóra,
    - útvonal mérő,
    - automata üléshátrahajtás,
    - pneumatikus fékerő szabályzó,
    - automatikus hőmérséklet szabályozás (légkondícionáló),
    - ajtónyitást jelző lámpa,
    - sztereó kazettás rádió 4 hangszóróval és motoros antennával,
    - parkolást segítő fények,
    - biztonsági öv figyelmeztető,
    - elektromos ablakemelők,
    - elektromosan 6 irányba állítható első ülések,
    - ablaktörlőre szerelt ablakmosó,
    - acél-radiál gumik,
    - pótkerékrögzítő a csomagtartóban, kárpitozott borítással,
    - elekrtonikus gyújtásvezérlés,
    - műbőr tető,
    - opera ablak,
    - rejtett fényszórók,
    - továbbfejlesztett hangszigetelés

  • Az autóm 1974-es születésű, mint jómagam. Talán ezért is vágtam bele a felújításába.

  • Így álldogált az autóm szomorúan a kereskedésben mígnem egy napon...

Hozzászólások

  1. Nyiri  - 2006. augusztus 20. 12:57

    Gratula. Nagyon szep auto :)

  2. policecaprice  - 2006. augusztus 20. 13:30

    Hogy ezt megvetted megmentetted a Bone családot az éhenhalástól,nemes gesztus volt,köszönjük,hiányozna a fórumról.
    Ez a karosszéria egy remekmű! Kiváncsi vagyok mi lesz belőle, hajrá!

  3. bone  - 2006. augusztus 20. 13:48

    policecaprice- You are a fuckin' dead man walkin'. Get prepared, say farewell to your family.

  4. bone  - 2006. augusztus 20. 13:48

    Horz- szép kocsi, jó vétel. :-)
    Gratulálok.

  5. jegenye  - 2006. augusztus 20. 18:18

    Gratulálok!
    Remélem sok szép utad lesz vele.Nagyon szép autó és főleg,hogy Lincoln.

  6. párduc007  - 2006. augusztus 20. 19:37

    Jó gépsárkány! Sok mérföldet hozzá! Jó vétel volt!

  7. Horz  - 2006. augusztus 20. 20:24

    Köszi:)
    Amint megláttam, tudtam, hogy meg fogom venni.
    A legszebb Lincoln ami valaha készült, ja és ráadásul velem egyidős:)))
    Bár még nem próbáltam soha, de belevágok a restaurálásába.
    Köszönet Bone mesternek a korrekt üzletért!

  8. TrilaX  - 2006. augusztus 29. 16:55

    Ehhh...

  9. picilány  - 2006. december 21. 14:42

    Ramok közül szerintem ez a tipus a legszebb!
    Sok sikert hozzá!

  10. knightmania  - 2007. március 8. 14:50

    a legszebb és legegyedibb autó, a kétajtós rendőrautó a san francisco utcáiról. ( a négyajtós helyett)

  11. thing  - 2007. március 8. 19:39

    gratulálok a paripához.nem lesz egyszerű dolgod,én is belemerültem rendesen ebbe a tipusba.ha valamiben tudok segíteni nyugodtan szolj

  12. kaldy  - 2007. március 8. 20:09

    Szia!Rokonlelkek lehetünk, bár én nemrég adtam el a RAM-ot, és a Bone-tólvettem Lincolnt.
    Sok sikert a MARKIV projekthez!
    Karosszéria mennyire korrodát?
    Az enyém 72-es, de minimális rozsda volt csak, most hoztam vissza a fényezőtől, gyömyörű lett.
    Remélem hamarosan egymás mellé állítjuk a vasakat, csak nehogy népautó legyen!
    Sok örömöt az autókhoz!

  13. Horz  - 2007. március 22. 15:27

    Köszönöm. Én is Bone-tól vettem a Lincolnt, csak még tavaly:)
    A vinyl top alatt nagyon al van rohadva, de menthető. A kaszni amúgy meglepően jó állapotban van. Jó lenne Komáromra elkészülni vele.
    Csinálunk Lincoln klubbot:)))

  14. attish  - 2008. január 9. 14:04

    Szépen alakul, jókocsi! Meg sem merek majd állni mellette. :)

  15. Csabko7  - 2008. március 17. 16:53

    Szia Hory!
    Ránéztem a járgányra, nem semmi! Emlékszem amikor még rendbehozatal előtt láttam. Gratulálok! JÓGÉPKOCCSSI.
    Üdv.

    Csabee.

  16. Elek Gábor  - 2008. március 29. 21:23

    Szia!
    Gyönyörü a vas.
    Nekem is van 1 IV-esem 73-as,szeretném 1-2 dologban segítségedet kérni.Előre is köszi!
    Gábor

  17. Horz  - 2008. április 1. 11:34

    Gábor! Szivesen segítek bármiben, ha tudok.

  18. attish  - 2008. május 8. 14:46

    Klasz látni, ahogy alakul az autód! Gyönyörű lesz, majd megnézem élőben is, ha egyszer találkozunk. üdv, Attish

  19. Moli  - 2008. június 26. 22:46

    Gyönyörű autó! Remek felújítás! Sok sikert, és örömet hozzá! Gratulálok!
    Attila

  20. USACARS  - 2008. július 21. 18:46

    Hello! Még nem láttam az autód korábban,nagyon tetszik a Mark IV, nekem is lesz hamarosan,(1976)még nincs itt,aug.közepén érkezik.Később OT rendszámot akarok rá.Jó,eredeti állapotban van,annyi,hogy az ajtón belül a műanyag egy kis darabja letört,és a vezetőülésen a bőr pár centit megrepedt. Szeretnék megismerni Mark IV. tulajdonosokat. A tiéd is igen jó,tetszik!!
    Gratulálok hozzá! Komáromban megnézmém.

  21. nrg  - 2008. július 31. 13:38

    Gratula! sok kellemes évet hozzá

  22. Horz  - 2008. augusztus 7. 13:20

    Kicsit lemearadtam, köszönöm a bíztató bejegyzéseket!

  23. alex  - 2008. október 19. 21:45

    Hello!
    Tanácsot szeretnék tőled kapni,amint látom felújítattatod a MARK IV.-t.Vagy már kész?Nekem is van egy 1976-os. Légyszí írd meg,milyen alkatrészeket használsz hozzá: gyertyák,ékszíj,vezérmű,olaj,olajszűrő,levegőszűrő,fékek,gyújtókábelek,gumik,meg ami eszedbe jut,és hogy mennyiért vannak,honnan ajánlatos szerezni?? Nemrég érkezett meg az autóm,jó állapotban van,működik,vannak rajta hiányosságok,később OT a cél.Erre a címre írj: alexgrand1776@citromail.hu Köszönöm!

  24. attish  - 2009. január 5. 08:43

    Akkor ez is megvan? Gratula! Már össze kéne nyálazzam valamikor az autódat. Mondjuk tavasszal? :)

  25. isq  - 2009. február 10. 17:09

    Hello,szép türelmes munka és mint látom az eredmény is sikeres.Csak gratulálni tudok az ilyen lelkiismeretes kitartó komoly melohoz!!
    Én is tavaszal belevágok egy projektbe.
    Kérdésem hol lehet beszerezni hang és hö szigetelöt?

  26. Horz  - 2009. március 8. 16:18

    isq!
    adj egy email címet:))))

  27. Luigi  - 2009. június 16. 13:35

    Múlt szombaton pár mérföldet ülhettem az autóban Dunaújváros utcáin, nagy élmény volt. Most, hogy megnéztem a két évvel ezelőtti képeket, egyszerűen le vagyok nyűgözve az elért eredménytől.
    Legyen benne sok örömöd, megérdemled a mérföldeket!

  28. alex  - 2009. július 30. 21:44

    Hello! Korábban írtunk egymásnak emailra,légyszí írd meg újra a címed,szeretnék megtudni valamit.Nekem is van egy 1976 Mark IV. Köszi,
    alexgrand1776@citromail.hu

  29. Rammer  - 2010. január 13. 15:29

    Gratulálok,tényleg óriási lett a gép!!
    Nekem most egy Dodge tépi az idegeim k.b. 6 hónapja,remélem hamarosan én is a végére érek a projektnek.

  30. kicsiPUNK  - 2010. január 14. 11:42

    Tetszik ez a dekor megoldás a RAM-on!

  31. tamagaba  - 2011. július 20. 21:00

    Hi!
    Csak hüppögök és irigykedek.
    Egyszer talán nekem is ...
    Gratula

  32. V8000starcar  - 2012. július 28. 17:01

    Álmaim autója, pont ez a típus, gyakran ráklikkelek és megnézem hol tartasz a tökéletesítésével. Imádom a kényelmes kétajtósokat, a brutális nem tuningolt gyári lóerőt, amely Rolls-Royce-szerűen suhan, de ha kell, minenkit mindenhol leiskoláz. Ez az elöl-hátul még oldalra is kikanyarított krómlökhárító a legklasszabb védelem a parkolásnál. Leld örömöd benne, mi meg csodáljuk a verdát! Gratulálunk!!!

  33. kess  - 2014. március 24. 09:49

    Ez milyen színű? Arany?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • the rookie:

    A 2.4-es motor a 172 lóerejével elég dinamikusan mozgatja az autót,

A lap tetejére