1958 Edsel Pacer

Pacer

  • A hátulja. Nekem a lámpái tetszenek a legjobban! :)

  • A műszerfal.

  • Az autó "szíve". :D

  • Elölről...

  • Az alváznak semmi baja, csak felületi rozsda és olajsár van rajta.

  • Fél év papírmunka és futkosás után (VÁM, NKH, stb.), elkezdtem szétszedni az autót. Az eleje teljesen le van szedve, következő a kasztni lesz :)

  • Kicsit közelebbi kép a sárvédőívről.

  • A hazaút során kiderült, hogy a vákuumos ablaktörlő motor nem üzemel, pedig a szakadó esőben jól jött volna. A szélvédők visszatétele jól sikerült, nem ázott
    be sehol sem, pedig hajnali kettőkor végeztünk vele és reggel indultunk is a találkozóra.

    Egyébként a szilentek régisége miatt az autó úgy tartható egyenesben, hogy a kormányt jobbra-balra
    kell mozgatni, mint a filmekben. Természetesen ezt is javítani fogom, pedig így nagy élmény a vezetés. :-).

  • Teszek a beltérről is pár képet.
    Az autó piros-fehér lesz, ugyanabban a kombóban ahogy az ülések és a kárpitok készültek (piros karosszéria, fehér tető).

    A kárpitos munkát Bone-ék készítették, köszönöm a közreműködést! :-).

  • Az aljából nem sok maradt :)

  • A sárvédőív ilyen a 3 centis gitt alatt.

  • Odakint úgy javították az elrohadt íveket, hogy gipsz és géz keverékét betömték a lyukakba, utána pedig üvegszálas kittel elhúzták simára. Így lehetett az, hogy pár ív 4 centi vastag volt... :-).

  • Eljutottam addig, hogy a karosszériát le tudom emelni az alvázról. Az új küszöbökkel és padlólemezekkel már lesz annyi merevsége, hogy nem csuklik össze, ha megpróbálkozom az alvázról levétellel.
    Természetesen merevítőket teszek belülre, mert az ördög nem alszik...
    Egyébként - aknáról szemlélve - az alvázon csak felületi rozsda van néhol, a többi részét pedig régi olajsár borítja.


    A küszöböket 0,5 milliméteres horganyzott lemezcsíkok fogták, amik lemezcsavarral voltak a küszöbmaradványra fogatva. A csavarok kivétele
    után besétáltam a küszöbdarabokkal a műhelybe. :-).

  • A padlólemezeket kép alapján újragyártottam, lehet, hogy jó lett volna valami egyszerűbb megoldás is, de nem szeretném, ha csak 5 évig lenne jó.

  • Sajnos a telefonos képek nem sokat mutatnak meg...

  • Az ajkai találkozóra mentem vele először, legalább leteszteltem a váltót is. Ami furcsa volt, hogy elsőre csak Lo fokozatban indult előre, de utána simán feltehettem Dr-be is. A fokozatokat szépen váltotta, remélem csak a sok állás miatt volt ez a gond.

  • A töltés hiánya miatt a találkozóra menet \"megállt a technika\", de egy új akksi beszerelése után mentünk is tovább. A töltést megjavítottam azóta, csak a relés
    fesszabályzó rendetlenkedett. Bonyolultak ezek a dinamós cuccok...

  • Ajka felé kifogyott a benzin, de a lendülettel elgurultunk a benzinkútig. Szerencsénk volt.

  • Kicsit rendberaktam a blokkot és a váltót. A kiszerelés és a visszatétel sem volt egyszerű, mert egyedül csináltam mindent.
    Rengeteg olajsár volt a motoron is és a váltón is, de legalább védve volt a korróziótól.

Hozzászólások

  1. somi  - 2007. október 28. 11:29

    Gyönyörű autó lesz ez egyszer, Misi! Remélem, sok örömöd telik majd benne!

  2. Flex  - 2007. október 29. 08:18

    Rohadt jó ez!! Majd mikor már felgyújtanád ne felejtsd: kitartás. kitartás!!!!

  3. TPZ  - 2007. október 29. 15:22

    Írj már róla egy pár szót. Műszakilag milyen állapotban van?

  4. Misi222  - 2007. október 29. 15:38

    Köszi a véleményeket! Megnyugtat, hogy nem mindenki néz hülyének! :D A fékrendszer zsír új, motorilag jó
    az autó, a váltó teszi a dolgát! Kasznilag van széjjel, meg a belseje.

  5. Feri néni  - 2008. április 10. 11:30

    Figyu! Ezt Kamaraerdőn vetted?Mert akkor én is erre bazseváltam!

  6. Misi222  - 2008. április 10. 12:56

    Pesten vettem a 11. kerületben.

  7. Mocorgó  - 2008. június 15. 12:27

    Nagyon klassz az Edsel!

  8. Moli  - 2008. június 15. 15:09

    Nagyon szép az autód, sok sikert hozzá, és kitartást a felújításhoz!! Kicsit késve most kezdem a sajátom, már előre félek :)

  9. Misi222  - 2008. június 15. 15:25

    Köszönöm a bíztatásokat! :)
    Moli: Neked is sok sikert!

  10. Kacsapapa  - 2008. június 15. 22:31

    Ez eszméletlen gép! Sok erőt, kitartást hozzá, meglásd megéri a sok munkát! Sose fogod eladni. :)

  11. spitfire  - 2009. május 19. 22:48

    Én,azt hittem feladtad úgy el tüntél a projektel.
    De,látom nem adod könnyen.
    Úgyhogy hajrá,hajrá!!

  12. Misi222  - 2009. május 20. 08:53

    Köszönöm a biztatásokat.

    Amint lesz valami fejlemény,
    teszem fel a képeket. :-) .

  13. troger  - 2009. október 14. 11:27

    Baro autóka' Valahogy minél reménytelenebbül néz ki egy kocsi annál nagyobb vonzalmat érzek iránta..Sok sikert a projecthez!

  14. Spityu  - 2009. október 28. 12:40

    Gratulálok hozzá! Nálam van az autó tesvére egy Pacer 58-as 4door hardtop.Két hete vettem. Szívesen megnézném élőben a tiedet és kicserélhetnénk tapasztalatainkat. Elérhetőségem vargaspityu@g-mail.com.(kamaraerdőn én is láttam a vasat).

  15. Kezdo Laikus  - 2011. február 3. 17:23

    Tisztelt Tulajdonos Ur!
    Tudom, hogy egyaltalan nem az en dolgom, es meg csak elovasnia sem kell a hozzaszolasomat, de ezzel a matt fekete kulsovel is igencsak utos lenne.
    Tisztelettel,
    Kezdo Laikus

  16. Misi222  - 2011. február 8. 16:43

    Tisztelt Kezdő Laikus!

    Valóban ütős lenne, ha mattfeketén hagynám, de a célom az OT vizsga. Piros-fehérben képzeltem el a
    gépet már a vásárlás pillanatában. :).

  17. Lord_KROK  - 2012. március 6. 21:26

    Gyönyörű ez az Edsel! Sok sikert hozzá

  18. Babó  - 2013. február 11. 19:36

    Szia Misi !!
    nagyon gyönyörü a kicsi kocsika :) További sok sikert szépitgetéshez erőt puszika


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére