1977 Mercury Monarch

Monarch

  • Az autót 2006 nyarán ismertem meg, láttam, ahogy változó intenzitással, hol a megújhodás felé, hol a mindent ellepő penetráns oszlás irányába mutat annyira nem is kicsinyke orra, miközben Plymouthommal egy telepen állva, vele farkasszemet nézve várta sorsának jobbra fordulását.
    Eredetileg (amennyit ismerek az életéből) egy emberé volt, aki tartozott egy másiknak, aki cserébe elhozta az autót onnan. Utána lefényezte, mint hogy szakmályába vágott a dolog, majd Jimmyhez lett leadva, hogy kis javítás után el lehessen adni. Végül elkerült értékesítő helyekre, de semmi eredmény nem lett. Ekkor Jimmy fogadta be a vasat, aki sok problémáját orvosolta, majd egy szép vasárnapon 7:58-kor csörgött a telefonom, h eladó a vas... .
    Nem mondtam rá konkrétumot, de azért elmentünk megnézni, annak ellenére, hogy a kocsit ismertem már, annó vittem próba körre, mikor még a telepen állt, meg láttam, ahogy készülget. Érdekelt, hogy milyen képet mutat. Ugyan nem kicsi, de akkor is egy mid size, én meg full sizet akartam mindig is. Ettől függetlenül nagyot szólt ismerettségen belül, még párom tesója is elismerően bólogatott, pedig neki nehezen lehet elmagyarázni miért jó a 20L/100km :), sőt, még a lakóparkból is volt sok pozitív visszajelzés, annak ellenére, hogy minden autómat felgyújtaná egy két lelkes honpolgár, puszta irígységből. Végül 2008. augusztus 26-án már a ház előtt állt a technika (vagy előtte pár nappal, passz).

  • Hátulról ilyesmi. Munka van vele, de a speer híd kárpótol :) .

  • A lényeg: az első olyan V8-as autóm, aminek van motorháza (a buszomnak nem látni az orrát, a Reliant, meg sornégy ugye).
    Az évjárat 1977, ami a motor teljesítménye szempontjából nem túl szerencsés, tekintettel Amerika kőolajválságos időszakára. Íme, kis ízelítő:

    Manufacturer Mercury
    Parent company Ford Motor Company
    Assembly Mahwah, New Jersey
    Wayne, Michigan
    Predecessor Mercury Comet
    Class Mid-size
    Body style(s) 4-door sedan
    2-door sedan
    Layout FR layout

    Mercury Monarch
    Mercury
    Production 1975-1980
    Class Luxury Sedan
    Body Style 2-Door Coupe
    4-Door Sedan
    Length 200.9"
    Width 74.5"
    Height 54.1"
    Wheelbase 109.9"
    Weight 3000-3400 lbs
    Transmission 3-Speed Manual, RWD
    4-Speed Manual, RWD
    3-Speed Automatic, RWD
    Engine 3.3L (200 cid) I6 (1975-1977)
    4.1L (250 cid) I6 (1975-1980)
    5.0L (302 cid) V8 (1975-1980)
    5.8L (351 cid) V8 (1975-1977)
    Power 85-144 hp
    Similar Lincoln Versailles
    Ford Granada

    Az autóban papíron 4618 ccm van, de a forgalmiban található motorkód jelzések alappján 351-es (5800 ccm). Ez 144 Le-et jelent, ami nem sok, egy ekkora motortól.

  • 2008. október eleje
    rögzítő fék és hátsó gumi illetve fém cső részek cseréje
    mindet idehaza gyártatva, (nem olcsó), 3 bowden 24 600 Ft Újpesten, 15 100 Ft a hátsó csövezés az Üllői úton
    eredmény: rögzítő fék fél siker (a kiindulási állapothoz képest ugyan tetemes a haladás, mert ami berohadhatott az be is rohadt az évek alatt), hátsó két munkahenger csere eredményre vezetne (tárcsa fékes hátul!), most csak a tudat van meg, hogy mozognak az új bowdenek, de tartani keveset tart, "D"-ben elindul
    a fékcsövek cseréje nem hozott változást, de legalább vizsgán nem lehet bele kötni

  • utómunkák, folyadékok feltöltése, a háttérben dolgozó láthatósági mellényes tücskök vételi szándékának elhárítása és meggyőzése, hogy ez nem egy Csajka :-)
    További tervezett lépések a vizsgához:
    - gázcucc kihalyít, majd elad (minden papírja megvan és érvényes, bevizsgált stb.)
    - szervó javít, mert folyik (lehet, h fék is)
    - karbi javít, mert torpan

    van még rakat apróság, de ezek a nagyobb dolgok



  • Cél: az ideiglenesen, vagy utólagosan belehúzott kábelek kidobása (ezek kék színben felismerhetőek) és az eredeti állapot helyreállítása.

    Főbb munkák még:
    -műszerfal kiszedése után a szellőző rendszeren bejövő víz kívül rekesztése, még nem tudom hogyan, mert elég szar helyen kellene hegeszteni.
    -kormánymunkahenger, irányváltó és társainak rendbetétele

    a többi esztétika és apróság igazán (díszléc felrakás, rádió rendberakása, mert kh-s, műanyagok festegetése, kasztnin pici hibák kijavítása stb.)

  • önindító szerelés 2010. 09.
    Szilárd alatta a vasnak

  • végül sikerült a javítás
    ez volt a Lúdas:

  • kész :)

  • 2010 11 22
    váltóolaj csere
    régi/új betét

  • vízpumpa csere, ez az új

  • ez egy hasznos csavar, ez fogta a lapátot

  • ez meg a felhegesztett fejű csavar, sikerült kiszedni :)

  • ez a régi pumpa
    nem tudom, kinek a műve, de \"ügyes\"
    volt olvasni valónk legalább :)

  • 2010.12. hó
    Ablaktörlő/mosó/intervallumkapcsoló/index kar felújítása, köszi Szilárd!
    Új kábelek a beljesétől egészen a csatiig.
    Igen, eredetileg nem szétszedhető, de sikerült, most már nem zárlatos a kábelek is szigeteltek :)

  • ilyen volt, kisebb fényjáték kíséretében törölt ablakot

  • Az ebédlő asztal ideális volt a művelethez :).
    A régi kábel még rajta, az új már ott kígyózik a helyére védőburokban, mert ez a régin nem volt, vélhetően leszakadt teljesen, így elnyírta a kábeleket a használat, ezért értek össze.

  • Beforrasztva az új kábel.

  • Összerakva, készen, tisztán.

  • Újrakábelezve a + , új csatival.

  • 2010. 12.
    Új gyújtáskábel és 8 db. új AC Delco gyertya hozzá.

  • 2011.01.05.
    Ideiglenesen összedobva mozgatáshoz, szépen jár a motorja, de egy nagyobb relét cserélni kell, mert nem ad 12V-ot az elektronikus gyújtásnak.

  • 2011.01.26., szülinapom alkalmából átvettem a szuszogót az autóhoz, a kormányról és a kormánybelsőről (duda) is sikerült lemosni 30+ év koszát, már nem az a fekete ragacs van a gyakorta fogdosott részeken, illetve még kihagytam, hogy 2010.07. volt egy generátor felújítás is.

  • 2011 ősz, lett új relé is, ez a régi még a képen

  • 2011 augusztusa, beköltözés a garázsba

  • 2012.06. elkészült a C4-es váltó javítása, újabb 50 km-t élvezhettük egymás társaságát, de egy kóbor elektromos hiba közbe lépett.

    Ha már így alakult, akkor műszerfal kivesz, egy ott lévő rohadás megszüntet.

    Így a kókány kék kábeleket tovább tudtuk irtani az autóból, és a beázásos problémát is sikerül megszüntetni. A képen már javítva a beázó szellőző.

    Az elektromos hiba viszont nem itt lesz, úgy néz ki.

  • A hibás szellőző, kicsit anyaghiányos.

  • Szellőzőrendszer és klíma napfürdőben mosás után.

    Legalább tiszta lesz, se falevél, se egérszar :), se por.

  • 2012.06. a csereelem

  • 2012.11. óracsoport

  • 2013.05. Új feszültségszabályozó, relé, trafó

  • 2013.07. újra megy
    műszerfal a helyén, hibák úgy néz ki, elhárítva, lehet foglalkozni a fékkel és kormánnyal

  • 2013.08.22. bele való főfékhenger

  • új korában...

  • két ajtóval már egész jó :-)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére