1976 Mercury Monarch Ghia

Monarch

  • 2004 Szeptemberében láttam meg a barátnőm öccsénél. Bent állt a garázsban és használaton kívül volt éppen. Megláttam és megszerettem. Novemberben kifizettem és hazahoztam. Állapota akkor: műszaki nem volt, kipufogó nem volt, gumi tükörradiál, a motor pedig csapágyas.
    A motor kivételével ezek orvosolva lettek.
    2006 Novemberében Miskolcról hazafelé jövet kilehelte a lelkét Budapest határában. A vezérműtengely négybetört, két dugattyú leszakadt, de azért hazahozott :-)

  • A blokk kiszedése után (ami azóta sörtartó :-)) vettem bele egy másik motort. Mivel a motor már úgyis kint volt, úgy döntöttem a kasznit is fel kell újítani, lefényezni. Ezzel a lépésemmel végérvényesen aláástam anyagi helyzetemet. Projekt indult: garázsbérlés, rengeteg sör bevásárlása, barátok összetrombitálása. Azt ekkor már tudtam, hogy a motornak strandkorlátkéknek kell lennie. A kocsi marad fehér, barna műbörös tetővel (eredetileg óarany volt, de én már fehérenvettem).
    Lakatosmunka hálistennek nem sok volt rajta, utána egyből fényezőhöz ment.

  • A fényezés előtt a kormánymű és az első futómű teljes felújítást kapott.
    Mire megjött a fényezőtől, addigra készenvolt a strandkorlátkék motor is. Amit okosan a 3 emeletes ház padlásán szereltem össze :-) Ezt 3-an egy molnárkocsi segítségével (+1 rekesz sör) eljuttattunk a garázsig. Másnap beraktuk a motort a helyére (+2 rekesz sör). A Kőbányai sörgyár ekkor már szerződést ajánlott.

  • Később a váltó felrakásának álltunk neki. Ehhez kevés sör kellet, viszont 1 raklap téglára azért szükség volt, akna híján. Azért erre is egy napunk simán ráment (stáblista: 1 db informatikus, 1 db kocsis).

  • Jelen pillanatban eddig jutottunk, beköszöntött a hideg és még gáz sincsen :-) Várjuk a tavaszt, mert Komáromban már ott szeretnénk lenni.
    Tudom, hogy ez nem egy Cadillac, nem is full size, de az enyém! :-)

  • Tavasszal folytattuk az összeszerelést, remélve hogy Komáromra már kész lesz (persze nem :P, kurva válság). Elsőnek az ajtók kerültek fel, néhány egymást követő hétvége során kaptak üveget, kilincset, zárat, krómdíszlécet, stb... :-)

  • Következett a belső tetőkárpit, amit 1976-ban műanyagból tudtak prezentálni és ezt most jó magyar műbőrrel kellett pótolni. Nem mondom hogy újra belevágnék, de sikerült leszabni, megvarrni, felrakni és még jól is feszül mindenhol :-) Persze itt már igénybe kellett venni barátnőm segítségét is, aki az összes bőrmunkát csinálta az autón. A nehéz körülmények ellenére (háztartási varrógép, billegő asztal) valamint hogy élete első bőrözése volt, majdhogynem tökéletesre sikeredett. :-)

  • Rá egy hétre felkerült a külső bőr is, mert előző hétről még bennünk volt a tudás és így nem kellett újra betanítani :D
    A letisztított tetőlemezre 5mm vastagságban polifoam került felragasztásra.
    A képen még meglehetősen punk tarajos, de újraszabással ez a BMW style uszony is eltávolításra került :D (Reméljük ez nem fogja károsan befolyásolni az egyenesfutást)
    Anyagfelhasználás: 5 liter palmatex, 1,5 liter higító, 8 Gösser, 6 Borsodi, 3 liter Cappy (almáskörtés) :D

  • A motortér rendbe lett rakva, kapott új 4 torkú Edelbrock karbit, új Weiland szívóteknőt és egy Ford Racing-s 13 colos nyitott sportlégszűrőt, ami egyből meghozott még vagy 100 lovat! :D

  • Idén eddig jutottunk, felkerült majdnem az összes kasztni elem, be is lettek állítva, szépen csillog a lemenő nap fényében (reggel is!!! :D)
    Mivel nyitott garázsban folyik az összeszerelés és hamarosan bekopog az ősz, idén nem hiszem hogy túl sokat fogunk már haladni, de legalább új célt tűztünk ki: jövő Komáromra ezzel megyünk! :D

Hozzászólások

  1. Edsel  - 2009. január 24. 18:43

    Szia Márka/típustárs!!!
    Végre garázs :)! A szönyeg felajánlásod áll még? Nekem azóta van jó fékcsövem hátul, meg működő új bowdenes rögzítőfék, alakul vizsgára, ha lassan is :)!

  2. monarchlaci  - 2009. január 24. 20:04

    Szia persze hogy áll csak én is elvagyok havazva. Mikor gondolod? Kicsit lehetne melegebb még nem tudtam kiszabni a másikat.De hogyha sürgős.......-:)

  3. Edsel  - 2009. január 24. 20:13

    azért annyira nem s.o.s, hideg van még, remélem mihamarabb jön a jó idő, addig meg projektelek vmi mást rajta, bár ha lesz szőnyeg, akkor az lesz a téma :)

  4. monarchlaci  - 2009. január 25. 09:36

    Nem olyan vészes ám,csak elhatározás,pénz,és sör legyen.-:)

  5. dzé  - 2009. január 25. 10:18

    Fasza történet, fasza garázs :D
    szép lesz!

  6. Reseda  - 2009. február 8. 23:54

    Tetszik!

  7. rep  - 2009. szeptember 6. 00:30

    Igényes munka, szép autó. Gratulálok.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére