1989 Pontiac Trans Am GTA 5.0 V8 TPI

Trans Am

  • Szóval...a Cadillac elment...és bár biztos nem emlékeztek de elkezdtem kutatni autó után, annak ellenére, hogy nem kellett volna most amerikai kocsit vennem. Ezt az autót egy éve láttam először. Épp akkor sem indult el, hidegen. De tetszett. Amerika utolsó sportkocsija. Aztán láttam egyszer fél éve, sőt akkor mentem is vele, és ahogyan a 8-as főúton Városlődnél az emelkedőn ment el mellettem, én a Caddy-vel, padlógázzal, akkor aztán nagyon megtetszett, hőrgött, csattogott és nagyon ment...aztán délután már nem indult...melegen.:)

  • Nem tudnám megmondani, hogy milyen autót akartam venni, csak azt, hogy V8-as legyen, rotyogjon, 2 ajtós legyen, nagy legyen, buta legyen.

  • Kerestem a nekem való autót, gyakran itt a fórumon kérdezgettem nincs valami jó kocsi, valami nekem való...aztán volt több is. Persze az másnak is tetszett így elkelt. Például a Grand Prix...
    Szóval két hét telt el, hogy a Cadillac-től búcsút vettem, imádtam és nagyon jóra megcsináltam. Felhívott eme Firebird tulajdonosa, hogy hát az autóért el kellene jönnöm.
    Persze nem indult...de aztán mégis és elbotorkáltam vele haza.
    Persze használni nem nagyon lehetett, mert egy csomó apró baja van...volt.

  • Az autó nagyon jó állapotban van. Mármint ha az ember látja, hogy a hibák javítása után milyen lesz. Ahogy néztük soha nem volt törve, sérülve és jelenleg sincs rajta esztétikai hiba.
    Műszakilag csak az volt a baj, hogy lötyögött a kormány, évezredek óta nem voltak bezsírozva a gömbfejek, a futómű szétterpeszett, szétszakadt gumik voltak rajt és az utastérben innen onnan csavarok hiányoztak, így csörgött zörgött az egész.

    Na mindegy ez a szépsége.
    2009.03.10-én, azaz tegnap sütött a nap...így lemostam az autót. Kicsit fakó, de gyönyörű. Persze sokkal jobban is ment estére, hogy tiszta lett. :)

  • Na és manuális váltós.

    Nem nagyon tudtam elképzelni egy amerikai autót manuális váltóval.
    Rá kell érezni, hogy hogyan lehet vele finoman autózni, mert azért nem egy kezes bárány, szóval kemény a kuplung, a váltó, a kormány, minden. De talán épp ez teszi még egy kicsit érdekesebbé...Azért írom, hogy érdekesebbé, mert ha akarok akkor nem váltok, 35 km/órától lehet használni az ötödik fokozatot és teljesen simán viszi. Viszont az autómatáktól eltérően, ami ugye visszavált, itt minden fokozatban nagyon keményen megindul 2800-as fordulatnál és egészen 5500-ig fokozatosan jobban húz. Imádja ha pörgetve van, ez volt számomra a legmeglepőbb, egy amerikai V8-as imádja ha forgatják. jejejeee

    Na majd lesznek belső képek, persze elötte kárpitok helyére rakása, hiányzó csavarok pótlása és komoly kárpittisztítás után....addig is jó krúzolást mindenkinek ( aki amerikaival teszi ezt ) és remélem mielöbb szebb idő lesz és lehet találkozóra menni!

  • Kicsit szerelgettem a hétvégén, és csináltam egy-két képet róla.

  • Na itt így látszik, hogy mennyire ki van fakulva a fényezés, de azért is tettem fel ezt a képet, hogy látszódjon majd a különbség. :)

  • Lehet, hogy ez nem az évjáratához tartozó gyári kormány, de igazából nem is érdekes, mert én ilyent akartam hozzá, ez tetszik. Akármennyi idős is a kormány szerintem illik az autóhoz. Ha valaki egészen konkréten tudja, hogy ez nem gyári kormánya a 89-es Firebird-nek akkor azért szóljon. :)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére