évek óta nem írtam az autóról. meg van,még itt van nálam! :) történtek vele javító,jobbító munkák a pár év alatt...
2014-ben lyukas lett alul,a vezető oldali hátsó ülés alatt. szó szerint kilyukadt...de csak ott.
1976 Lincoln Continental Mark IV Bill Blass
2013 után,tovább...
-
-
...volt egy kis rozsda arrébb is,ezért ha már belekezdek,kivettem az egész belsőt,amit kellett...
-
...érdekes elöl,szinte gyári állapotban maradt...
-
az ülés fém váz sem volt újszerű állapotban...talán az autó megléte óta senki nem nyúlt hozzá..
-
...akkor majd én,..csiszolás,rozsdátlanítás,alapozás...
-
festés,ilyen lett,akkor már az utas ülés váz alját is. ez még,ahogy írtam, 2014-ben...
-
..a szőnyeget is,ahogy lehetett alaposan kipucoltam. a lyukak rajta,az ülés váz meg pár dolog helye. a két érdeklődő macska azóta már csak volt...:))
-
a padlólemez javítás,rendesen formára alakítva.
-
volt belül,ilyen fekete bitumen szerű védő réteg,azt is vissza melegítettem,utána kékkel lefújtam. ez után vissza lett szerelve minden a helyére.
-
a hátsó ülés alatt találtam egy érdekességet! a gyári kódokat tartalmazó két papír elég jó állapotban előkerült!! :))
és ezen a számon,tényleg ez az autó készült...passzol a szélvédő melletti kóddal is. -
majd 2015-ben a benzin szintjelző kivezető csöve kezdett szivárogni...na meg a gumi cső is..szó szerint csöpögött a benzin a tankból. gyurma szerű tömítő anyagot tettem rá,addig is,amíg javítva lett...
-
..nem volt bonyolult kivenni,egy fém karika rögzíti a helyére. fogóval kitudtam fordítani. persze előtte a tankban lévő benzint le eresztettem...
-
majd egy kis forgatás,mozgatással kivettem...
-
addigra már megvolt az új egység..."fuel sending unit"...:) a régi úszóján (kis hordó) volt egy apró kis lyuk,és nem mutatott rendesen a szintjelző.
-
...beszerelés,igazítás után vissza a csatlakozó,és két új gumi cső. alul a kifolyó benzin "nyalta" le a festéket a tankról. az később újra lett festve.
-
még szintén 2015-ben a kormány összekötő tárcsa, - "steering coupling"-, volt nem valami jó állapotban...
-
...ez is lett hozzá új...
-
2016 nyarán az oldal díszlécet igazgattam...
-
hátul is...mert néha leakadt,kiakadt a helyéről..
-
..érdekes formájú és nem is egyforma "klipszek" rögzítik a helyére..
-
..szereztem olajteknő leeresztő csavart is. a régi menete kissé megkopott már..
-
még korábban a motorháztető tartó zsanér hibája miatt nem csukódott rendesen a helyére a tető. megtartotta nyitott helyzetben,és a reteszbe is belement elöl...de itt már csúnyán nézett ki...
-
majd később sikerült szerezni hozzá egy teljesen fölújított zsanér párt!! :)
-
és lett hozzá a karcos régi helyett...
-
..szép, " régi - új" embléma is!!
-
2018 szeptemberében végre sikerült egy első futómű fölújítás! ehhez csak annyit,nem értem,miért...érdeklődtem pár helyen,de mintha nem vettek volna komolyan??!! pedig nem 10 ezer ft-os dologról volt szó...
az autó országba hozatalát intéző "Vurdonos" fiúk, Balázs közreműködésével fordult komolyra a dolog. érdekes,az első érdeklődéstől a kész autóig kb. egy hónap a telt el!! lehet így is.... -
már néha recsegett,ropogott a futómű elöl menet közben...
szilentek, perselyek, gömbcsuklók, stabilizátor pálca,támrúd szilent,fék betét...szóval,ami kellett hozzá. ilyen volt már... -
itt már készen...
-
most már nem nyikorog...nem ropog...egy futómű beállítás azért kellett még.
-
-
irányító kar is új lett...
-
volt korábbról még két új hátsó lengés csillapító,ezúttal az is a helyére került...
-
majd utána nem sokkal egy új alu radiator is kellett már...szintén Balázs gyors közre működésével! :)
-
a korábbi sajnos már kétszer is volt javítva. ennek ellenére is halványan,de csöpögött...
nem vártam meg,míg komolyabb bajt okoz. -
ezt magam sikeresen be is szereltem a helyére...volt benne egy kis gyakorlatom a másik miatt :))
ezúttal a két új gumi tömlőt is föltettem. -
..annyi volt vele,hogy a ventilátort közre fogó műanyag elem (caution fan) rögzítésének kellett két lyukat fúrni.
hatásosabb is lett a motor hő elvezetése,és persze ilyenkor új hűtő folyadékot is tettem bele. -
majd 2019 jun. 18, a 3. OT vizsga is sikeresen meg lett!!
-
veterán vizsga után a papírra várva egy 1973 testvére mellett...ő is ezért jött :)
-
egy hónappal utána sikeres műszaki vizsga Kánai Attila közreműködésével! :) újabb 5 év...
-
nem igazán passzolt az illesztése a lámpa fedél alatti díszlécnek. csak mostanában kutattam utána,hol lehet alul rögzítve,hogy ha lehet igazítsak rajta...
-
egyenként 3db ilyen,ekkora csavarral van rögzítve. amihez nem éppen könnyű odaférni alul...
-
sikerült kivenni,egyenlőre a vezető oldalit. gondoltam akkor már elviszem polírozni...
-
ilyen volt...
-
...ilyen lett,szépen sikerült! na...utána megint bujkálás alul,visszatenni! igazítani...
-
így már jobban néz ki ez is. ha nem mondanám,annyira nem is olyan föltűnő.
-
az utas oldalit nem vettem ki,csak igazítottam rajta. 2019 oct.-ig ennyi történt az autóval.
jaa...meg persze mozgatom,megyek vele időnként!! ....:))
Hozzászólások
Gratula! Szép autó!
Gratulálok én is! Még egy szép Lincoln! Csinálj még képet, írj!
Lincoln Rules! Stars and stripes forever.
vannak képek,szöveg. Köszönöm !
kb. hány Mark IV. lehet országszerte? ki mennyiről tud? én 11-12-ről.
Nagyon szép autó,gratulálok!én is szeretnék egy mark IV-est.ha adnál egy e-mail címet feltenném a kérdéseimet.előre is köszönöm.barassopeco@yahoo.com
Gyönyőrű, gratuláció. Lincoln is the Best!
teszt. bocs
Nagyon gratula, szép, látványos vas, köszönjük a részletes beszámolót!
Tenyleg nagyon szep ,vigyazz ra ,mert nagyon ritka!!
Szép autó, remek garázs. Sok érdekeset megtudtam az autódról. Gratula! :-)
Gyönyörű!
Nekem egy 75-ös Eldoradom volt, convertible, de nem tudtam ilyen szépre csinálni, elfogyott a pénzem meg a türelmem.
Lelj benne sok örömet, megérdemled a sok munkáért!
Gyönyörű:) Mark IV forever!
Szép nagy vas! Gratula hozzá!
szép autó!pápán láttuk nagyon jó!!!
Köszönöm a kedves üdvözletet.
Innen a garázsodból tudtam meg, hogy a CHS felirat a kesztyűtartómon az első tulajdonos monogrammja lehet. Nekem a jobboldali visszapillantó tükrön is van egy ugyanolyan táblácska.
Tom
Nem rossz a szajré :))) szép gratulálok.
Nagyon gyönyörű a kocsi, a cikk nagyon érdekes és tartalmas. örülök, h siekrült egy barátságos beszélgetés keretében a kocsit részletesen szemügyre venni! Remélem a legközelebbi találkozón is összefutunk, és hasonlóan kellemes, kocsinézéssel egybekötött délutánt eltöltünk. Köszönettel Szlovákiából:)
Gratulálok! Nagyon szép autó! ...és végre még egy ember, aki azért nem tartott évekig semmilyen autót, hogy aztán lehessen egy ilyenje. Ismerem az érzést!
Gyönyörű az autó!
Türelmes ember vagy, jó nézegetni a munkád.
Nagyon szép vas! Grat!:-)
Köszönjük a részletes beszámolókat, jó az ilyet látni.
Sok kitartást hozzá!
Ügyes vagy!
Pali
Remek garázs, alapos, és aprólékos, rendesen dokumentálva, ahogy kell.
Szia!
Gratulálok a vashoz! Nagyon szép munka. Szívet melengető érzés, amikor így feltámasztanak egyet az igazi (dicső múltból származó) amerikai autók közül. Profi a dokumentáció, kár hogy nagyon kevesen áldoznak rá ennyi időt és fáradtságot.
Sok örömöt hozzá!!
Öregem, egy OT rendszámos autón hogy lehet ennyi huszonéves olajsár, rozsda, hihetetlen. VAkok voltak Veszprémben?
Az alváz üregeibö lett kikinlogva és nem olajsár a Veszprémiek látásával nem volt baj a kocsi nagyon is rendbe van bár mindenki ennyit törödne becses kincsével
Szia. Figyelj, amikor megjelenik a magazinban, hogy új bejegyzés történt a garázsodban, mindig idekattintok.
Feleslegesen, mivel három hete nem történt benne semmi.
Mit változtatsz ilyenkor, hogy mindig felugrik, hogy módosítottál rajta? Miért csinálod ezt?
szia!
képeket rendezek át,ezért törölni kellett több oldaltörést is,mert akadályozták a képek mozgatását.
ha valamit változtatok,mindíg kiteszi,hogy frissítve,akkor is ha nincs újdonság.
emiatt látszik,nem direkt van.
képeket tettem előbbre,van azért változtatás,csak nem mindig a végén.
A képmozgatás miatt nem kerül ki frissnek, csak ha törölsz, újat adsz hozzá, vagy szerkeszted a szöveget.
Hát nem tudom, de egyet megígérhetek. Soha többet nem kattintok a garázsodra!
Harmadik hete szopatod ezzel a népet, szerintem szándékosan és szerintem feleslegesen.
Többször átnéztem a teljes garázsodat, hátha találok változást. Soha nem találtam.
Szerintem kamuzol. A célodat nem tudom, de talán nem véletlen a 33ezres nézettség.
Ennek nagy része az olyan kattintgatókból tevődhet össze, mint én, akik csalódottan és dühösen zárják be a garázsod ajtaját.
Ezúttal örökre. Jó játékot!
Azért jo benézni a garázsodba sok munka és törödés látszik a kocsin láttam élöban igazi remek mü csak igy törödj vele nem baj ha van más vélemény is sokáig szeretném látni a jol dokumentált vasadat
Aki csalódottan és dühösen zárja be a garázsodat az meg is érdemli.
Én csak elismerő szavakat tudok mondani miközben olvasom és a képeket nézem.
Sok ilyen garázst! Én spec. örülök hogy megosztod másokkal, velem.
Kedves kupé- én is.
Jó garázs. Sőt, kifejezetten kurvajó, sok infóval, sok képpel.
Éppen ezért kérdezem, mi az oka annak, hogy mindig van frissítés, amit érdeklődve keresek, de igazi frissítés nincs. Zola magyarázatot adott a garázsgulaj válaszára, ezért kérdeztem, miért történik ez. Biztosan nekem kerülte el valami a figyelmemet.
Az egyik legjobb garázs a Tiéd!
Csak így tovább! A bomlasztók pedig ne zavarjanak. ;-)
Csak nyomjad az infókat így tovább!
Köszönöm a biztatásokat,bone-val is megbeszéltük,üzentük mi van.
Mostanában sokszor mozgattam az első oldalra képeket,és utána tettem hozzá szöveget,ezért volt sokszor látható a Lincoln a címlapon,nincs szívatás,nem célom,a hamis nézettség növelése.
Nem mindig a végén van újítás,még ha néha ennyi kép között nehezen is lehet rátalálni.
Nincs sértődés,ha valaki nem tud valamit,nem tudja mi van,kérdezzen,ha észreveszem,írok.
Ha valakinek tetszik,megírhatja azt is,ha nem azt is,tanácsot is adhat,ki mit hogyan,ezért is vagyunk itt.
Mindenkinek további jó olvasást,nézegetést a fórumon!!
Jó volt ez a kis reklám, végigolvastam a garázst az utolsó betűig, nagyon jó :))
Még mindig nagy élmény olvasni az egész cikket! Jó volt beszélgetni szombaton és ahogy ígértem, adnék magamra elérhetőséget is: yenko@citromail.hu Fórumon nem szoktam fent lenni, de ami késik, nem múlik:) (ezüst camarós Attila)
Le a kalappal, a rengeteg munkáért, és le a kalappal az eredmény előtt is!
ELKÉPESZTŐŐŐŐŐ
nagyon szép az autód
én most kezdek egy mark 7-hez de az nem lesz ilyen szép
őszinte gratuláciom
Hey,
I have a 1976 Mark IV GIVENCHY here in Poland.
I would like to discuss the cars with you.
If it's OK with you then please contact me on
http://www.facebook.com/lincoln.givenchy
You can see the pictures of my car here:
https://picasaweb.google.com/michal.m.mikolajczak/McRoyal
cheers
Hi!
Itt az ígért videó, ill. a srác csatornája:
http://www.youtube.com/watch?v=Q8tCdKMk0JQ&feature=plcp
Stílusosan egy Lincoln-t találtam, bár nem Mark IV.
Érdemes böngészni a srác csatornáján, rengeteg autót tesztel:)
Még egyszer gratula az autóhoz, élőben látni mégiscsak más (sokkal-sokkal jobb!!!), mint képeken:)
Benzingőzös üdvözlettel:
Griskin
Szép autó nagyon!
Jól vezeted a garázsodat is öröm volt olvasni :)
elképesztően szép ez az autó, megérdemli amit kap Tőled.
Gratulálok
Nagyon szép lett! Olvastam egy könyvben,hogy ez Amerika legszebb autója. IGAZ! Kedvet kaptam én is, most böngészem az eladó MARK IV - ket...
Üdv.:Attila és GRATULA!