1976 Lincoln Continental Mark IV Bill Blass

  • jul. 10
    Folytattam az alváz tisztogatását. Először a hűtő alatti műanyag takaró lemezt vettem le,ilyen volt.

  • másnap megtisztítva,ilyen lett.

  • Mögötte ez a látvány volt.
    Ez a vákuum tartálya a lámpafedél nyitásnak.

  • Hosszadalmas csiszolás,tisztítás következett az autó alá bújva. Szétszedni annyira semmit nem akartam,mert ha nem tudom összerakni,gond lehet,vagy valami elállítódik.
    volt már ilyen... és nem lehetett elindítani az autót.
    Ezért amihez hozzáférek megtisztítom ahogy tudom a helyén.
    Látszik,milyen volt a dupla gumitömlő.valami alvázvédő szerű durva festék volt ráragadva,na meg kosz.
    Tisztítás után rozsdaoldó.

  • tisztítás,lefújás előtt.

  • itt is...

  • ilyen lett,jobban néz ki,ahogy volt.

  • Tartály is szebb lett...

  • Másik oldal is,így már jobb :-)
    A kocsi alatti lámpafény néha vissza tükröződik,az a folt látszik,nem rozsdafolt. Jaa..és ilyen lett hosszas nitro hígítós (más nem vitte le)tisztítás után a két vákuum cső. Utána még bekentem gumi ápolóval.

  • Bal oldali alváznyúlványt is lefújtam,ebbe csatlakozik az ütköző elöl.

  • itt a jobb oldali is,ez is jobban néz ki így,mint koszosan.
    Erre a vastag acélra van elöl erősítve egy energia elnyelő vaskos acél,amely a kívülről látható krómozott ütköző mögött van alul! Szóval nem mai modern műanyag... :-))
    Ez tényleg ütköző.

  • Ezután lefújtam még az olajteknő előtti alváz keresztmerevítőt is. de itt még nincs vége az alváz tisztításnak...

  • jul.11,2011
    Sikerült venni végre 4 új egyforma gumit( Made in USA),még a címke is rajta volt. Korábban tönkrement már 2 gumi amivel még érkezett az autó.

  • Nem kék,tényleg fehér csíkosak,csak egy ilyen védőréteg volt rajta,amit...

  • ...tiszta vízzel,kefével hamar lelehet mosni.

  • Másnap vihettem is...

  • ... és rá lett szerelve.
    Korábban tönkrement 2 gumi,amellyel még érkezett az autó.
    Most a pótkerék gumija is szálszakadásos lett,így arról is levetettem a gumit,és egy korábban vett jó került rá,ami jobb elöl volt.
    Hamar sikerült:
    Pénteki nap megbeszéltem,hogy kell a 4 gumi,hétfőn megkaptam,kedden már gurulhatott velük a cirkáló.
    így kell ezt :-))

  • 5 alumínium krómozott kerék,pótkerék is.
    a 3 csavarral rögzített kis dísztárcsát le lehet venni és mögötte van az öt kerékcsavar.
    A visszaigazítást megkönnyíti,hogy a középen álló Lincoln embléma a szeleppel egy irányba kell,hogy legyen és úgy passzol,nem kell keresgetni a 3 lyukat a visszacsavarozáshoz.

  • jul.17, 2011
    ma is tisztítással az autó alatt telt az időm,ezúttal a C6-ot (váltót) vettem célba. bal oldal ilyen volt...,de itt már nagyrészt megtisztítva a kosztól.

  • ...sok óra elteltével ilyen lett.
    nehézkes hozzáférni az autó alatt feküdve,sok WD-40 spray,csiszolópapír,csavarhúzó él,tisztító ruha, utána rozsdaoldó, és lefújás,ugyanolyan kékkel,mint a motor.
    like a new... :-)

  • jobb oldalon ilyen volt...

  • ... meg ilyen...
    itt már a kosz többségét letisztítottam.

  • ...és ilyen.
    az olajteknő korábban be lett kenve váltóolajcserekor.
    de én nem akartam így hagyni...
    kipufogót is csiszolás után lefújtam hőállóval.

  • ...mert így jobban néz ki,így akartam látni,és ilyennek kell lenni :-))
    Nagyon sok aprólékos tisztogatás szűk helyeken,ahová a drótkorongos tisztító sem fér be. ...ilyen lett

  • ... váltóolajteknő és a modulátor.

  • indítómotor ilyen volt...

  • ...ilyen lett

  • jul.27,2011
    sikerült venni egy tényleg az autóhoz való 1976 MARK IV. owners manual-t,azaz kézikönyvet Ohio-ból.
    abban az évben pont kék borítóval adták ki :-)
    ebben az autó használatát ismertetik az új tulajdonossal,tehát nem prospektus. most már ilyen is van.

    a bal oldalit még az amerikai eladó adta,az egy 1975-ös,a tartalma hasonló. sok hasznosságot megtudtam belőle,tényleg jó ha van.

  • Korábban szerkesztettem egy adatlapot az autónak,ez ki lett nyomtatva kékkel :-) és a szélvédő mögött van.

    Főbb adatok,ha valahol látják az autót,tudják,mit látnak.
    Néha így is van értetlenkedő kérdés...
    Tényleg,azért egy kicsit másik világból érkezett :-)

  • Aug.14, 2011 Jobb oldali alvázrészlet.
    a küszöb alatti részt tisztítottam és fújtam le alvázvédővel

  • most csak a szélét fújtam le és az alváz meg a karosszéria közötti rést.

  • Van ott egy testkábel,azt is megtisztítottam.
    kivettem az üregvédő dugót is,levegővel ki fújtam jobb és bal oldalon is...

  • ...és ennyi rozsdás kosz volt az alvázba két oldalon,ez eddig nem látszott,mert belül volt az üregekben.
    néha csakúgy ömlött ki !

  • Akna nincs a garázsba,ezért csináltatva lett egy ilyen kis emelvény,középen csővel összefogatva.
    Ennyivel is könnyebb aláférni.

  • sept.4, 2011
    sajnos a zárhídon 2-3 helyen is kezdett hólyagosodni a festés alatt,csúnya lett,ezért újra le drót korongoztam teljes hosszban,alapozás,festés.

  • csiszolás,tisztítás,rozsda oldózás után alapozás.

  • 3 réteg fényes fekete vékonyan,és ilyen lett.

  • teljes hosszban a két hűtőt is felül és két oldalt is.
    utána vissza a takaró műanyag fedél.

  • sept.8, 2011
    Sikerült egy Marti Deluxe Reportot készíttetni,Arizona államból érkezett,
    TomiTomi fórumtársunk segítségével.

    ezen a Lincoln kódjainak magyarázata van,ebből is kiderült,hogy ezen a VIN számon ténylegesen az én autóm lett legyártva annak idején.
    Nem tudom,milyen adatbázisuk lehet,és hogy néztek utána,de a megrendeléstől számítva 4 nap alatt itt volt emailban a jelentés az elküldött VIN kód alapján.

    Jobbra írja:
    oct.15, 1975 ekkor rendelték meg a kocsit.
    nov.26, 1975 ekkor lett legyártva,a '76-os modellévre.
    jan.31, 1976 az eladás napja,Pfeiffer Lincoln-Mercury inc.
    Grand Rapids,Michigan.

    kiderült az is,hogy 3213 Bill Blass készült a '76-os modellévben.

    Balra alul a feláras tartozékok leírva,érdekes,tényleg ezek vannak az autóban :-)

    A kis 1:77 modellt kess fórumtársunk segítségével sikerült beszerezni Atlantából, pont a report előtti napon érkezett.
    1976 MARK IV. Tomica modell,made in Japan...
    szóval ott is gyártottak Lincolnt,persze "csak" ilyen kicsiben.

  • Megnéztem a google maps-on,itt van az a kereskedés,ahol akkor eladták a Lincoln-t,most is létezik!

    Pfeiffer Lincoln-Mercury inc.
    2424-28th st.
    Grand Rapids, MI.

    Szóval ide jött érte aki újonnan megvette 1976 jan. 31.-én
    Nem biztos,hogy ugyanígy nézett ki a hely,de az a cím.

    Visszamennék egy kicsit az időben,megnézném,ahogy átvette, és eljött vele :-))

  • itt a másik oldalról látszik a tábla.
    használt autókat is árulnak.

  • magasból az arányok.
    Néha nem könnyű helyet találni rendesen a kocsinak,mert nemcsak beállni kell,hanem ki és beszállni is. na meg kimenni... pl. itt a képen nem látszik,de később a mögöttem lévő panelház mellé állt egy autó,és várni kellett,míg elmegy,mert sehogy sem tudtam kijönni...csak ha egy kicsit arrébb toltam volna a másik kocsit :))

  • nov. 4, 2011
    Megérkezett a jobb és bal oldali új hátsó kerék féknyereg.
    A jelenlegi is még jó,ezért beszerelés,majd valamikor.
    szóval ez az az alkatrész ami a hátsó kerék féktárcsán van és ebben van a fékbetét. Illetve ha majd be lesz szerelve,ebben lesz :)

  • Feltettünk egy kis hasznosságot:
    a fehér egy benzinszűrő. Ahogy a karburátor felé nyomja a benzinpumpa az üzemanyagot,mielőtt bejut a karburátorba és a motorba,átáramlik ezen a kis szűrőn a benzin.

  • Korábbról is van még néhány új alkatrész.
    2 vízcső,4 fékbetét,2 termosztát,gyertyák,2 hátsó fékcső,
    karburátor felújító készlet,olajszűrő,levegőszűrő,2 ékszíj,2 ajtózár tüske,a két féknyereg,és egy opera window krómkeret.

  • may.23,2012

    voltam megnézetni a klímát. mióta nálam van az autó,nem volt használva,mert nem ment. itt nyomáspróba alatt.

  • klíma feltöltés.

  • később a motorjáratással bekapcsolt klíma működött!!
    a beömlőbe tett hőmérő,átment "hűvös mérőbe" és 32 fokról fokozatosan mutatta lejjebb a hőmérsékletet,ahogy csökkent,végül 6.1 fokon állt meg!

    ez is működik!

Hozzászólások

  1. Mocorgó  - 2009. július 7. 05:16

    Gratula! Szép autó!

  2. attish  - 2009. július 7. 08:11

    Gratulálok én is! Még egy szép Lincoln! Csinálj még képet, írj!

  3. Mark  - 2009. július 7. 17:50

    Lincoln Rules! Stars and stripes forever.

  4. USACARS  - 2009. július 7. 18:14

    vannak képek,szöveg. Köszönöm !

  5. USACARS  - 2009. július 7. 22:08

    kb. hány Mark IV. lehet országszerte? ki mennyiről tud? én 11-12-ről.

  6. Barassó Péter  - 2009. október 7. 09:21

    Nagyon szép autó,gratulálok!én is szeretnék egy mark IV-est.ha adnál egy e-mail címet feltenném a kérdéseimet.előre is köszönöm.barassopeco@yahoo.com

  7. hollyday  - 2009. október 29. 20:22

    Gyönyőrű, gratuláció. Lincoln is the Best!

  8. Zola  - 2009. november 1. 19:03

    teszt. bocs

  9. Csipac  - 2009. november 7. 19:58

  10. Csipac  - 2009. november 7. 20:01

    Nagyon gratula, szép, látványos vas, köszönjük a részletes beszámolót!

  11. Holczknecht  - 2009. november 8. 00:31

    Tenyleg nagyon szep ,vigyazz ra ,mert nagyon ritka!!

  12. switch  - 2009. november 8. 16:00

    Szép autó, remek garázs. Sok érdekeset megtudtam az autódról. Gratula! :-)

  13. gg  - 2009. november 8. 18:08

    Gyönyörű!
    Nekem egy 75-ös Eldoradom volt, convertible, de nem tudtam ilyen szépre csinálni, elfogyott a pénzem meg a türelmem.
    Lelj benne sok örömet, megérdemled a sok munkáért!

  14. Horz  - 2010. január 1. 02:26

    Gyönyörű:) Mark IV forever!

  15. bigyesz  - 2010. január 2. 06:17

    Szép nagy vas! Gratula hozzá!

  16. Tom  - 2010. február 7. 22:26

    Köszönöm a kedves üdvözletet.
    Innen a garázsodból tudtam meg, hogy a CHS felirat a kesztyűtartómon az első tulajdonos monogrammja lehet. Nekem a jobboldali visszapillantó tükrön is van egy ugyanolyan táblácska.

    Tom

  17. vorosoktober  - 2010. március 19. 23:47

    Nem rossz a szajré :))) szép gratulálok.

  18. Attila  - 2010. június 27. 20:08

    Nagyon gyönyörű a kocsi, a cikk nagyon érdekes és tartalmas. örülök, h siekrült egy barátságos beszélgetés keretében a kocsit részletesen szemügyre venni! Remélem a legközelebbi találkozón is összefutunk, és hasonlóan kellemes, kocsinézéssel egybekötött délutánt eltöltünk. Köszönettel Szlovákiából:)

  19. doublefive  - 2010. június 27. 20:27

    Gratulálok! Nagyon szép autó! ...és végre még egy ember, aki azért nem tartott évekig semmilyen autót, hogy aztán lehessen egy ilyenje. Ismerem az érzést!

  20. Palipapa  - 2010. augusztus 14. 21:21

    Gyönyörű az autó!
    Türelmes ember vagy, jó nézegetni a munkád.

  21. B52  - 2010. augusztus 14. 23:17

    Nagyon szép vas! Grat!:-)

  22. Palipapa  - 2010. november 30. 18:07

    Köszönjük a részletes beszámolókat, jó az ilyet látni.
    Sok kitartást hozzá!
    Ügyes vagy!

    Pali

  23. raktáros  - 2010. december 1. 09:06

    Remek garázs, alapos, és aprólékos, rendesen dokumentálva, ahogy kell.

  24. Dr Watson  - 2010. december 7. 14:29

    Szia!

    Gratulálok a vashoz! Nagyon szép munka. Szívet melengető érzés, amikor így feltámasztanak egyet az igazi (dicső múltból származó) amerikai autók közül. Profi a dokumentáció, kár hogy nagyon kevesen áldoznak rá ennyi időt és fáradtságot.

    Sok örömöt hozzá!!

  25. pont  - 2011. augusztus 14. 23:58

    Öregem, egy OT rendszámos autón hogy lehet ennyi huszonéves olajsár, rozsda, hihetetlen. VAkok voltak Veszprémben?

  26. Nasa  - 2011. augusztus 15. 15:18

    Az alváz üregeibö lett kikinlogva és nem olajsár a Veszprémiek látásával nem volt baj a kocsi nagyon is rendbe van bár mindenki ennyit törödne becses kincsével

  27. bone  - 2011. augusztus 27. 23:10

    Szia. Figyelj, amikor megjelenik a magazinban, hogy új bejegyzés történt a garázsodban, mindig idekattintok.
    Feleslegesen, mivel három hete nem történt benne semmi.
    Mit változtatsz ilyenkor, hogy mindig felugrik, hogy módosítottál rajta? Miért csinálod ezt?

  28. USACARS  - 2011. augusztus 27. 23:21

    szia!
    képeket rendezek át,ezért törölni kellett több oldaltörést is,mert akadályozták a képek mozgatását.
    ha valamit változtatok,mindíg kiteszi,hogy frissítve,akkor is ha nincs újdonság.
    emiatt látszik,nem direkt van.
    képeket tettem előbbre,van azért változtatás,csak nem mindig a végén.

  29. Zola  - 2011. augusztus 28. 08:55

    A képmozgatás miatt nem kerül ki frissnek, csak ha törölsz, újat adsz hozzá, vagy szerkeszted a szöveget.

  30. bone  - 2011. augusztus 28. 09:08

    Hát nem tudom, de egyet megígérhetek. Soha többet nem kattintok a garázsodra!
    Harmadik hete szopatod ezzel a népet, szerintem szándékosan és szerintem feleslegesen.
    Többször átnéztem a teljes garázsodat, hátha találok változást. Soha nem találtam.
    Szerintem kamuzol. A célodat nem tudom, de talán nem véletlen a 33ezres nézettség.
    Ennek nagy része az olyan kattintgatókból tevődhet össze, mint én, akik csalódottan és dühösen zárják be a garázsod ajtaját.
    Ezúttal örökre. Jó játékot!

  31. nasa  - 2011. augusztus 28. 10:00

    Azért jo benézni a garázsodba sok munka és törödés látszik a kocsin láttam élöban igazi remek mü csak igy törödj vele nem baj ha van más vélemény is sokáig szeretném látni a jol dokumentált vasadat

  32. coupe77  - 2011. augusztus 28. 10:08

    Aki csalódottan és dühösen zárja be a garázsodat az meg is érdemli.
    Én csak elismerő szavakat tudok mondani miközben olvasom és a képeket nézem.
    Sok ilyen garázst! Én spec. örülök hogy megosztod másokkal, velem.

  33. bone  - 2011. augusztus 28. 11:44

    Kedves kupé- én is.
    Jó garázs. Sőt, kifejezetten kurvajó, sok infóval, sok képpel.
    Éppen ezért kérdezem, mi az oka annak, hogy mindig van frissítés, amit érdeklődve keresek, de igazi frissítés nincs. Zola magyarázatot adott a garázsgulaj válaszára, ezért kérdeztem, miért történik ez. Biztosan nekem kerülte el valami a figyelmemet.

  34. kbalázs  - 2011. augusztus 28. 11:46

    Az egyik legjobb garázs a Tiéd!
    Csak így tovább! A bomlasztók pedig ne zavarjanak. ;-)

  35. thommey  - 2011. augusztus 28. 14:35

    Csak nyomjad az infókat így tovább!

  36. USACARS  - 2011. augusztus 28. 18:36

    Köszönöm a biztatásokat,bone-val is megbeszéltük,üzentük mi van.
    Mostanában sokszor mozgattam az első oldalra képeket,és utána tettem hozzá szöveget,ezért volt sokszor látható a Lincoln a címlapon,nincs szívatás,nem célom,a hamis nézettség növelése.
    Nem mindig a végén van újítás,még ha néha ennyi kép között nehezen is lehet rátalálni.
    Nincs sértődés,ha valaki nem tud valamit,nem tudja mi van,kérdezzen,ha észreveszem,írok.
    Ha valakinek tetszik,megírhatja azt is,ha nem azt is,tanácsot is adhat,ki mit hogyan,ezért is vagyunk itt.
    Mindenkinek további jó olvasást,nézegetést a fórumon!!

  37. somi  - 2011. augusztus 28. 19:12

    Jó volt ez a kis reklám, végigolvastam a garázst az utolsó betűig, nagyon jó :))

  38. yenko89  - 2011. augusztus 29. 18:16

    Még mindig nagy élmény olvasni az egész cikket! Jó volt beszélgetni szombaton és ahogy ígértem, adnék magamra elérhetőséget is: yenko@citromail.hu Fórumon nem szoktam fent lenni, de ami késik, nem múlik:) (ezüst camarós Attila)

  39. customman  - 2011. szeptember 14. 21:59

    Le a kalappal, a rengeteg munkáért, és le a kalappal az eredmény előtt is!

  40. paliero  - 2012. február 9. 20:48

    ELKÉPESZTŐŐŐŐŐ
    nagyon szép az autód
    én most kezdek egy mark 7-hez de az nem lesz ilyen szép
    őszinte gratuláciom

  41. griskin  - 2012. május 27. 00:30

    Hi!

    Itt az ígért videó, ill. a srác csatornája:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q8tCdKMk0JQ&feature=plcp
    Stílusosan egy Lincoln-t találtam, bár nem Mark IV.
    Érdemes böngészni a srác csatornáján, rengeteg autót tesztel:)

    Még egyszer gratula az autóhoz, élőben látni mégiscsak más (sokkal-sokkal jobb!!!), mint képeken:)

    Benzingőzös üdvözlettel:
    Griskin

  42. Lord_KROK  - 2013. április 28. 23:58

    Szép autó nagyon!
    Jól vezeted a garázsodat is öröm volt olvasni :)

  43. psy-  - 2013. szeptember 27. 21:26

    elképesztően szép ez az autó, megérdemli amit kap Tőled.
    Gratulálok

  44. Zilahi Attila  - 2013. október 10. 14:54

    Nagyon szép lett! Olvastam egy könyvben,hogy ez Amerika legszebb autója. IGAZ! Kedvet kaptam én is, most böngészem az eladó MARK IV - ket...
    Üdv.:Attila és GRATULA!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Úgy néz ki, az én forrásom tévedett, ugyan 100 mph volt a nyolcvanas évek

A lap tetejére