1976 Cadillac Eldorado Convertible Bicentennial

Eldorado

  • Az első találkozás pillanata ! Így láttam meg, egy gyárcsarnokban, porosan, kicsit elhanyagolt állapotban, sok társával együtt. Igaz, hogy egy másiknak a hirdetésére mentem, de aztán erről kezdtünk tárgyalni.
    Az autót többen ismerhetitek, a szegmensben régóta ismert embereké volt eddig, 2009 nyarán vettem meg. Ugye a lámáknak szóló \"kis törődéssel OT képessé tehető\" szöveg nehezen megfogható számszakilag, nekem sem került kevésbe. Mindegy, eldöntöttem hogy megszerzem vele az OT minősítést.

  • 1976-ban USA-ban az ún. full size kabriók gyártása befejeződött, részben az olajválság részben pedig a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt. A GM az Eldoradoval volt a legutolsó gyártó ezen kategóriában.

  • Az USA megalapításának 200. évfodulójára gyártottak ebből a Bicentennial modellből 200 db-ot.

  • Ezen Eldoradók műszerfalára került egy tanusító emléktábla.

  • Az enyém a 200-ból a 185., ld alvázszám. Átfuttattuk a GM gyártási rendszerén és visszaigazolták, hogy tényleg minden rendben van, nem hamisítvány.
    Tudtommal Magyarországon ebből az editionból nincs több, Európában kb. 5 db van.

  • A mellékelt link tulajdonosa Lewis a 200 autóból eddig 86-ot talált meg. Az ellenőrzések után az enyémet is beregisztálta, a Registry menüpontban a vége felé találtok meg.

  • Szépen gyűlnek a beépítendő alkatrészek.

  • Hogy a világítással se legyen gond beszereztem egy 66db-os izzó és biztosíték készletet is. Féltengely gumiharang, króm elemek is kellettek. Hozattam egy korhű AN/FM rádiót, melynek tesztelését, és kulturált csatlakozóra való átkötését egy szegedi szakember végezte el. 35 éve autórádiókat javít, mindenfajta veteránhoz van alkatrésze és akár rádiója is. Ha valakinek kell kontakt csak szóljon, elküldöm.
    A korhű zenék lejátszása egy transzmitteres GPS segítségével történik, mely eszköz egyben egy kis médiacenter is. Nagyon bevált.
    Már csak egy katalizátor kell és megy összeszerelésre.

  • Beszereztem már a normál szervízhez szükséges szűrőket, olajakat, fékcsöveket is.

  • Nekem persze ez a személyes kedvencem. Sikerült az ebayről egy originál állapotút beszerezni baráti áron.

  • Megérkezett az ajtó aljára való kárpit, motorháztető szigetelés, újabb kéder. Egyik irányjelző kerete eléggé \"pöttyös\" volt, sikerült ezt is pótolni. Bumper filler elem is jött még. Tolóvasra való gumi ütközőt elérhető áron csak elemmel együtt kaptam.

  • Mivel egy modernebb rádió volt benne, amihez kivágták a műszerfalat, nem csupán a rádiót kellett beüzemelni, hanem a kivágott rész pótlására is szükség volt. Ezt persze be kellett vonni a műszerfalat és ajtókat borító \"fabetét utánzatú\" anyaggal. Erre is van szakember.

  • 2010 tél végén, ahogy a hó elolvadt elvittem összerakatni. Ahogy ez lenni szokott még sok minden kellett hozzá, ami az alapos szemrevételezés során derült ki. Rossz rendelés aránya nagyon kicsi volt, az USA-ból érkező alkatrészek minősége sajnos vegyes volt.
    Nagyobb disznóság nem derült ki sem a karosszéria sem a motor/váltó vonatkozásában.

  • Ahogy láttuk a végét, jelentkeztem volna OT vizsgára. Mivel a budapesti helyszíneken 6 hetet kellett volna várni többen bíztattak, hogy fussak neki a FIVA minősítésnek, ami két héten belül elérhető volt.
    Itt pozitív volt még az, hogy csak sikeres vizsga esetén kellett leszurkolni a minősítés borsos díját.
    Szerencsére a FIVA minősítést sikeresen vettük, szintúgy a műszaki vizsgát. A KGFB megkötése után irány az okmányiroda, ahol szükségét látták egy származásellenőrzésnek, ami újabb három hét plusz volt. De végül meglett az OT rendszám és július végén irány az első cruise :-)

  • Az első körök alkalmával persze kijött még egykét igazítanivaló.
    Az első komolyabb túra Komárom NAAF volt, amit szépen bírt az autó. Csak az eső miatt jöttünk el a tervezettnél korábban.

  • Az autó persze nyitott tetővel, a parade bootot felrakva
    a legszebb. Fotózták is rendesen.

  • Komárom NAAF

  • Hiányzott az autóról a bicentennial modell sajátos csíkozása, melynek specifikációját (színkódok, vastagságok, távolságok) szinén USA-ból küldték meg.

  • Augusztus 20-án nagy levegőt véve nekivágtam egy 500km-es túrának, felvértezve traileres Laci :-) mobilszámával.
    Miután átvergődtem az M7 dugókon, minden simán ment, hasítottam 50-65 mérfölddel. Egy tankkal megjártam a legkisebb hiba nélkül.

    Persze sok minden van még hátra, amit meg kellene csináltatni, van program a következő tíz évre :-)

  • Méghogy a \"méret nem számít...\".
    A fotók ezt nem adják vissza, itt legalább van egy kis viszonyítási alap.

  • Ideológiák ha találkoznak :-)

  • Általában ha az autót meglátják első kérdés: Mennyit fogyaszt ? Találtam a modellre vonatkozó hivatalos állásfoglalást, lehet számolgatni !

Hozzászólások

  1. psy-  - 2009. október 6. 10:56

    Gratulálok. Szép autó!

  2. Johnny Skylark  - 2009. október 10. 10:00

    Gratu az Eldohoz. Irigyellek rendesen. Álmaim autója a 75-76 Eldorado convertible. Vigyázz rá és sok problémamentes mérföldet nektek :)
    Üdv,
    Jani

  3. V8000starcar  - 2009. november 12. 20:36

    Szép nagyon, gratulálok!

  4. G.T.  - 2009. november 17. 21:33

    Szép autó, ahogy hallom az esti, hétvégi programokat is hozza magával :-) Remélem viszel egy kört, majd ha kész lesz... Tamás

  5. Bálint Szabolcs  - 2009. december 24. 16:16

    Szóval, csini a verda, el kell ismerni. Sok örömöt, és minél több kellemes vele eltöltött időt kívánok hozzá!

  6. Steve1979  - 2010. szeptember 2. 16:44

    Nagyon szép az Eldorado, büszke lehetsz rá !
    További sok sikert kívánok !

  7. Timmy  - 2010. november 27. 14:50

    You have such a beautiful car!

  8. Tibor  - 2011. április 8. 10:15

    Ma ülhettem ebben az autóban. Fantasztikus élmény volt.
    Megdöbbentő, hogy 35-40 évvel ezelőtt (1976!) már mennyi technológia rendelkezésre állt (katalizátor, üvegszálas világítás visszajelzés, stb.)
    Gratulálok!

  9. caddy daddy  - 2011. június 12. 11:08

    Grat! Szép lett!Nálam 24 l volt a fogyasztása...

  10. Krisztián  - 2012. március 12. 12:07

    Gratulálok István!
    Nagyon csinos a járgány, gondolom a hangja is szépen ketyeg hozzá! Egyszer élőben megnézném.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére