A történet 2002-ben kezdődött. Főként családi okok miatt eladósorba került előző amerikai autóm egy Mercury Grand Marquis. A vevő -egy kaposvári srác- felvetette hogy menjek el hozzá és nézzek körül nála , mert van néhány eladó autója és esetleg beszámíthatnám az árba az egyiket. Felkínált egy
93'-as Camarot és egy 78'-as Mustangot. Ez utóbbi megtetszett és fantáziát is láttam benne , ellenben a sokkal újabb Chevy nekem már nem igazán jön be.(Elnézést azoktól akik kedvelik ezeket az autókat!) A Stang mellett szólt az akkor még kedvezőnek tűnő ára is. Szóval
megkötöttük az üzletet és boldogan vágtattam haza legújabb szerzeményemmel. Mondhatom , otthon nem nagyon örültek az új családtagnak hiszen eladásra nem pedig vásárlásra indultam.

1978 Ford Mustang
Mustang
-
-
Az autón igaz friss műszaki volt de a motorja csapágyasra volt hajtva és a váltó is rendetlenkedett. A karosszéria jónak tűnt leszámítva a viharvert fényezést és a repedezett vinil tetőt. Egyedül a hátsó sárvédőíveknél volt némi rozsdásodás,mert valamelyik korábbi gazdája sárvédőgumikat furkált fel rá elég szakszerűtlen módon. A kocsit kb. egy hét alatt darabokra szedtem és a kasztnit fényezőhöz a motorblokkot gépműhelybe vittem. Sokan kérdezik miért fehér lett. Nekem mindig is nagyon tetszettek a fehér autók és gondoltam a fekete fél-vinil tető majd jól fel fogja dobni az összképet.
-
Engem az autókban a motor érdekel a legjobban és most a kedvenc részem következett. A blokk új csapágyakat és flat top dugattyúkat kapott. Az öblítésről egy Edelbrock Performer-Plus Cam-kit gondoskodik. A szelepekkel nem variáltam ellenben a fejekből 0.6 mm-et leköszörültettem.A szívóteknőt Edelbrock 2121-re a karbit szintén Edelbrock 1406-ra (600 cfm) cseréltem. Természetesen a motor kapott egy új duppla vezláncot és egy hi-volume olajpumpát is. A motor ezekkel a változtatásokkal nem nyújt versenyteljesítményt , de az utcára bőven elegendő. A képet a főtengely tengelyirányú játékának ellenőrzésekor készítettem.
-
Itt már kész a motortér. Én nagyon krómmániás vagyok és mivel az autó kívül már amúgy is szűkölködik ebből a nemes bevonatból ezért próbáltam belőle minél többet belenyomni a gépházba. A motorteret úgy rendeztem át hogy ott csak a V8 látszódjon , amit lehetett megszüntettem vagy
áthelyeztem. Még az akksi is hátra került nem csupán a kedvezőbb súlyelosztás miatt , hanem hogy ne takarjon bele a látványba. Egyetlen vezetéket sem tűrtem meg az eredeti helyén az előbb említett okok miatt. A motortér két oldalát fotók díszítik amik a felújítás két mozzanatát örökítik meg és még a nem használt lyukakat is elfedik. -
Az autót majd 6 évig építgettem apránként , ahogy szabadidőm , kedvem és nem utolsó sorban a család engedte. Akadtak elsőre megoldhatatlannak tűnő dolgok is amiket többszöri nekifutásra tudtam csak végigvinni. Tovább nehezítette a dolgot hogy ez a második Mustang széria kint Amerikában sem egy körülrajongott típus és így alkatrészellátása is jóval szerényebb mint az \"igazi\" klasszikus Mustangoknak.
A kocsira előre 14\'x7 , hátra 15\'x8 US Wheel krómfelnik kerültek ,
225/60 ill. 265/50 BFGoodrich gumikkal.
Alkatrészek beszerzésében sokat segítettek az RGI-s fiúk , köszönet nekik! -
Műszaki vizsga és forgalomba helyezés 2009 szeptemberben volt és azóta ritkán és csak szép időben használom. Egész jóra sikerült a gép mert a próbautakat gond nélkül teljesítette , igaz apróbb finomításokra szükség
volt. Az autó elkészülésében sokat köszönhetek apámnak , akinek szaktudása és ismeretségei révén könnyebben jutottam a projekt végére. -
A belső tér meglepően jó állapotban volt ,egyedül a tetőkárpitot kellett lecserélnem. Az ülések és a padlószőnyeg egy
alapos mosás után szinte újszerűek lettek. A belső panelokat gyári
színkód alapján kevert festékkel átfényeztem. Egy egyszerűbb HiFi-t
és egy távirányítós indítót is építettem a kocsiba.
-
Itt egy másik kép a motorról. Eleinte sokat jártam krómozókhoz , de időközben rájöttem hogy érdemesebb meghozatni hozzá a gyári króm cuccokat (már amiből van)amik összehasonlíthatatlanul jobb minőségűek. Több galvanizálónál is próbálkoztam de egyikkel sem vagyok igazán megelégedve.
Üdv. mindenkinek!
Ódor Gyuri
Hozzászólások
Értem, köszönöm! Illetve elnézést!
Viszont attól még gratula a vashoz - szép!
Szia,
Szépen megcsináltad. A kaposvári srác tőlem vitte el ezt az autót. A váltó+motor gondok már nálam is megvoltak, akitől én vettem nagyon nem kímélte sajnos. Gratula hozzá :-)
De jó! Újabb póni talpon :) Tetszik a fehér szín és jó a sok króm is.
Szép autó gratulálok.
Nagyon szép!
Tetszik a légszűrő takarásának megoldása a gépháztetőn! :-)
Nagyon szép paripa, gratulálok !
Sok munkád van benne, de 100% megérte !
Nagyon szép paripa, gratulálok !
Sok munkád van benne, de 100% megérte !
Nagyon fasza,szép munka!
Szép lett!
Látszik hogy sok munka van benne.
Gratulálok!
Nagyon patent a géped!
De jó újra látni ezt a gépet. Egy régi DunaNew-i talin volt lent az autó, a hátsó sarokban állt, nem találtam meg a gazdiját akkor. Még silverGhia korában volt ez. Ha jól emlékszem, stab karok voltak a hátsó futóművön is.
Igazán kiválló munka! gratula a sok türelmhez! még több ilyen verdát neked!
Nagyon szép! :-)
Gratulálok az autóhoz!
Szép munka! Gratulálok!
Áldom azt a napot amikor barátom unszolására két kisfiával együtt elmentünk Komáromba és a szebbnél szebb amerikai autók között megpillantottam az autódat.Rengeteg felvételt készítettünk és talán emlékszel rá több órát eltöltöttem az autó körül.Azóta is hatása alatt vagyok, mert az autó GYÖNYÖRŰ. 63 éves létemre nem szégyellem bevallani, hogy reggel miután bekapcsoltam a számítógépet az autóról készült képekkel kelek és természetesen este ezekkel a képekkel fekszem.Bízom benne,hogy megadatik az életben, hogy ilyen autóm legyen.Gratulálok és vigyázz rá, mert, ha eladó lesz megvásárolom.
Mindenkinek köszönöm aki vette a fáradságot és
elismerően szólt a kocsimról! Ilyenkor érzem
volt értelme a sok munkának. Igaz szerintem sem
az autó jellege sem a benne lévő energiám nem
érdemel ilyen kitüntetett figyelmet!
Szeva!
Igen jók a képek, jók a szövegeid is az életútról, meg egyáltalán, kiviláglik hogy nem egy hozzá nem értő apuka pénzén vett autókkal foglalkozó egyén írta, hanem valaki olyan, aki tényleg képben van...
CSÁKÁNY!