1973 Oldsmobile Custom Cruiser

2017 Május - Futómű folytatás, fékek

  • Az orr magassága sosem volt jó ennek az autónak.
    Korábban a törött rugó és a félre állított futómű miatt, most pedig a légkondi súlyának hiányaemeli 5 centivel magasabbra, mint kellene.
    Az első lengökarok szinte teljesen kirugózott állapotban vannak, ezért a legkisebb bukkanóról lefelé is koppannak.

  • A munka nem a legkellemesebb része a nemkicsi rugó kiszedése. Lévén, hogy még sosem csináltam ilyet, nagy kihívást jelentett nekem.

  • Vettem rugó összehúzókat, de a hosszú száruk miatt nem tudtam felrakni.

    Vegül csak sikerült kettőt felküzdenem plusz összekőtöttem jó erősen, ma már rugó nélkül haza nem megyek!

    Gátlók ki. Kormányrúd, stab. rúd leköt.
    Alsó, felső gömbfej kiköt, fékcső, tárcsa, kerékagy le.

    Még így se adta meg magát. A lengőkart megtamasztottam kicsit emelővel a forgáspontnál. Így tehermentesítve a két csapját szép lassan lejött az alsó lengőkar és vele együtt a rugó.

  • Felső gömbfej is cserélve!

  • Kis szenvedés árán ugyan, de Dodge W200 pickup-os Attila segítségével visszaraktam mindkét lágyított rugót előre.

  • Ilyen lett.

    Az eredeti magasság alatt 2 centivel, összesen 7 centivel került lejjebb.

  • Főfékhengert is cseréltem.

    Bárcsak minden ilyen egyszerű lenne!

  • Ha már itt tartunk régóta megvolt a teflon persely készletem a fékpedálhoz, de sosem volt kedvem kicserélni.
    Hát most volt időm, nekiestem.

    Amúgy egyetlen egy 11/16-os csavar tartja és egy sasszeg. Persze a tűzfal felső részén, mélyen a műszerfal kábeldzsungel mögött az egyik leghozzáférhetetlenebb helyen.

  • Kipucolva, megcsiszolva, átfestve, bushingok cserélve.

  • Itt már vissza raktam, könnyedén. Még kicsit rendet is raktam a kábelek közt.

    Az eddigi 4-5 centis oldal irányú lötyögés helyett most közel nulla játéka van a pedálnak. Nagyon jó lett!

  • A fékdobok meg eredetiek és sajnos agyon kopottak, muszáj megcsinálni a közelgő esküvőnig. Megpróbáltam rendelni, de nem lehet épp kapni ehhez az autóhoz, mindenhol "out of stock", úgyhogy úgy döntöttem gyárttatok itthon.

    Kb 3 hét míg elkeszül.

  • Addig is szétszedtem a jobb első ablakemelő motort is. Ez most a többivel ellentétben nem volt szétrohadva, viszont szénkefe már nem volt benne.

    Egy alapos tisztítás, szénkefe csere, zsírzás és lepróbálás után ment is vissza a helyére. Már működik is, ahogyan kell!

Hozzászólások

  1. Cece  - 2016. november 23. 00:51

    Szép autó! Gratulálok! Nagy szerencse, hogy a rágcsáló nem rágott meg mindent!

  2. gergew  - 2016. november 23. 09:45

    Az még nem biztos! :)

  3. Mocorgó  - 2016. november 27. 01:36

    Ez nagyon ,nagyon szép autó,a kombik egyik legszebbje. Sok örömteli mérföldet!

  4. Skyhawk  - 2017. január 22. 20:18

    Mindig ránézek a nagy vasadra,hogyan változik.Az autó maga amúgy is egyik legszebb kombi nagytepsi,nagyon jó látni ahogy alakul.Gratula hozzá,nagyon szép lesz !

  5. MoparMan.  - 2017. április 25. 00:10


    örülök, hogy hozzád került!
    mindent megcsinálsz amire nekem nem volt időm.
    ha kész vagy szólj, visszaveszem


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére