90 literes toroid gáztartály és Zavoli rendszer lett beszerelve PAN injektorokkal, így a fenntartási költségei lényegesen kedvezőbbek lettek.
1998 Ford Explorer XLT
Szervíz
-
-
Gáz injektorok. A FlashLube olajadagolót kiszedtem, mert nem sikerült beállítani és mindig telenyomta olajjal a légbeszívót, MAF szenzort.
-
Ráadásul a gyertyáknak se tett jót.
-
Néhány éjszakába nyúló szerelésnél a pizza elengedhetetlen kellék volt.
-
Na meg a minihamburger
-
Büfé előtti találkozások
-
Sajnos szét kellett szedni a motort. Az előző tulajok nem cserélték ki a láncos vezérlés feszítőpatronjait, emiatt a lánc verődött és egy idő után a műanyeg vezető sínek eltörtek, behullottak a motorba.
-
Német Cloyes vezérlés szett, Victor Reinz tömítés szett, stb...
-
-
Ha már szét kellett szedni, amit kellett, azt cseréltük, a blokk szebb és jobb lett, mint újkorában.
-
Vezetékeknél, kapcsolóknál is helyre kellett állítani a korábbi "gazdák" által kiiktatott, mókolt dolgokat.
-
A motor vezérlésének kellenek a megfelelő adatok, de ahhoz megfelelően működő szenzorok is kellenek. ELM327 OBD-II szkennerrel és Forscan ingyenes programmal mindent ki lehet olvasni és meg lehet találni a "kakukktojást".
-
5R55E váltó.... Amikor hozzá kellett nyúlni, akkor úgy döntöttem, hogy ráfér egy kis upgrade, hogy a jövőben strapabíróbb legyen. MasterKit, kevlár Powerband, Super servo, Alto Powerpack, Shift Kit, Valve body kit, konverter, kiegészítő hűtő...
-
A hegesztett lapátozású, erősített, új konverter. Heavy Duty.
-
Az 5r55e váltó...
-
A Borg Warner osztómű magnézium-alu háza az acél leeresztő csavar túlhúzása miatt megrepedhet és akkor alattomosan elfogy az 1.4L olaj. Nálam is elfogyott. Visszajelző nincs benne. Léptetővilla eltört, csapágyak cseréje, overhaul kit...
-
Pár hónap múlva újra szét kellett szedni, mert nem lettek kicserélve a tárcsák benne, azok is elkoptak, egy lépésben meg lehetett volna oldani.
-
Szerencsére minden alkatrész kapható hozzá és az Óperenciás tengeren túlról gyorsan be is érkezett ez is.
-
Mivel az osztóművet állandóan másodpercenként kapcsolgatja a PCM a terhelés függvényében, viszont zömében csak aszfalt úton haladok, ezért megcsináltam a Brown Wire Modification-t. Így egy kapcsolóval megszakítható ez a jel, simán 2WD-be kapcsolva lehet vele közlekedni és csak akkor kapcsolom vissza a 4WD Auto vagy Low,High gyári helyzetekbe, ha csúszós, vízes, havas úton vagy néha terepen megyek vele. Szerintem ez az egyik leghasznosabb és egyszerű módosítás.
-
Néha a vezetékeknél agyalni kell mi micsoda.
-
A klíma alsó ezetékében van elrejtve ez a csőszelep. Szutyokkal tele volt, eldugult, emiatt a klímában a nyomás megnőtt és a klíma állandóan lekapcsolt. A csőszelep cseréjével és a filléres töltő-leeresztő szelepek (elöregedtek, eresztettek) cseréjével probléma megoldva, nincs nyomásveszteség, jól működik évek óta.
-
Rancho telók, módosított állású torziós kulcs, hogy úgy lehessen felemelni az elejét, hogy ne keményedjen be a rugózás. Ezzel szintbe lett hozva végre a hátuljával, ami a laprugó erősítés miatt feljebb volt, mint az eleje.
-
Amikor a láncos sárkány megszólalt. A leszakadt műanyag láncvezető sín helye, csak a fémcsap maradt és a fém blokk, amihez verődött a lánc.
-
Az új Cloyes 9-0398S vezérlés szett.
-
A szétszakadt műanyag sín szerteszét behullott a motorba, alul az alsó dekli felől kaparászó hangokat adott, ahogy az olajáramlásban megakadt az olajszűrő előtt.
-
Tuff Country 22907 módosított torziós kulcs és kiegészítő hátsó laprugóval emelkedett meg.
-
Rázni kezdett. Kiderült eltört a tárcsa. Ferodo tárcsákat és betéteket kapott, nincs vele azóta baj.
-
Ha a fő légbeszívó csőben megjelenik az olajpára és a többi vákumcsőben is, akkor a MAF szenzor vezetékére is ráéghet, motor dadog, le-leáll, akkor a blokkon belüli olajpára áramlás iránya megfordult, a kartergázt a fő légbeszívó szívja vissza, ahelyett, hogy onnan menne a friss levegő a szelepfedél alá, majd hátul a tűzfalnál fel a PCV szelep vezetékén keresztül. Filléres tétel, de cserélni kell a PCV szelepet, olajálló gumicsöveket is és a probléma megoldódik.
-
Ami sima termosztát cserének indul, az valószínű termosztát ház csere is lesz. A műanyag házban a fém hüvelyek elforognak, műanyag reped, törik, egyben kell cserélni. Ha nem, akkor a termosztát csere után ereszthet a ház és úgyis csere lesz előbb-utóbb. Ha viszont termosztát ház csere is történik, akkor alatta a blokknál a tömítést mindenképp újra kell cserélni és nem árt azt a kicsi, kb 75fokban megtört, blokkba átvezető gumicsövet is cserélni alatta. Érdemes hozzá eredetit venni, szerintem hosszú távon nem jó helyette a mezei 90fokos vízcső, mert az hozzá dörzsölődik a blokkon lévő egyik csavar széléhez és kihasad előbb-utóbb.
-
A gyári hűtő sok helyen eresztett már, nyáron a hűtéssel gondok voltak, így kapott egy új Nissens hűtőt. A gyári kétsoros volt, ez csak egysoros, de hatékonyabb, nem volt vele gondom. A hűtő cseréjekor a vízpumpát és a fő gumicsöveket is cseréltük.
-
A gyári, már alig forgó viszkókuplung helyett a hűtőcserével egyidőben kicseréltük Hayden Severe Duty Thermal Fan Clutch-ra, ez a forgás 90%-át át tudja adni a lapátoknak, ha kapcsol (kb.77C-nál) és kb 20%, ha nem.
-
Nekem az ennél hosszabb ékszíj nem jött be, mert az sikított nedves időben ill. indításkor. Ez teljesen jó.
-
Ez a hidraulikus láncfeszítő patron közepén egy apró lyukkal. Ha szutykos lesz az olaj az eltömi és nem feszít rendesen vagy ha elöregedik, beszorul, nem működik. Fontos a rendszeres olaj és szűrőcsere. Legyen az olajszűrőben visszaáramlás elleni szelep, hogy ne legyen száraz indítás, mert ha nincs olaj a patronban, akkor nem feszítei rendesen a láncot és az indításkor eltörheti a műanyag sínt.
-
D.I.Y. házi mézescsuporból készített olajpára, dzsuva leválasztó a PCV szeleppel együtt. Évek óta jól működik, benzin, olajálló 8mm-es csövekkel kötöttem be a PCV vákum vezetékbe. Az üvegen át látható mi van benne és könnyen kivehető, lecsavarható a teteje és tisztítható.
-
Az olajleválasztó ötlete a Ford SVT egyik leírása alapján történt, csak nem volt kedvem kiadni rá 200dollárt, így kb 20dollárból elkészült. Lényege ugyanaz, az égéstérbe nem szívja fel a vízpárás, olajdzsuvás kartergázt, csak annak levegő részét.
-
Ha víz jut a csatlakozójába vagy kirázódik, nem lehet indítani az autót, RPM 0-án áll indítozáskor. Főtengely jeladó. Aláhasalni, utasoldal felől elérhető nehezen. Rögzítését érdemes ellenőrizni.
-
Alapjárati szelepet érdemes tisztítani, de egy idő után az se segít. Előtte a levegőcsőben az Y elágazás úgy tud kiszakadni, hogy a hátsó részén nem is látni a repedést, ahonnan sok falsot tud szívni. Azt az Y-t ki lehet dobni, van rajta egy vak, dugózott cső, amit szintén ki lehet dobni, elég ha direktben kapja a levegőt a mért fő levegőből az alapjárati szelep.
-
Hátsó lökhárítóba szerelt parkolóradar. Nem megbízható csak akkor megy, ha egyetlen érintkező van ABCD bármelyikébe bedugva. Ha kettő vagy több, állandóan csipog sajnos hátramenetben. Ha egy, akkor az az egy jó.
-
Lengőkarok, gömbcsuklók is cserélve lettek, zsírozhatóak.
-
Gumiharangok kiszakadtak, meg kellett hosszabbítani a "kutyacsontot".
-
A futómű geometria beállítására nem volt könnyű embert találni, de végül sikerült, jól beszabályozta minden tekintetben.
-
Tele a kocsi IKEA konyhabútorral + tetején a munkapultok és nincs szükség a levegős teleszkópra, mert az erősebb hátsó laprugóknak meg se kottyan. (Ha tudtam volna, nem szórakozok az elején annyit a levegőcsövekkel és hátsó telókkal, teljesen felesleges volt.)
-
Guminyomást utcán én 2.2-2.4 bar-ra állítom (kb 33psi). A korábbi BFG-s gumikat lehetett terepen leereszteni, de utcán ez nagyon kevés lenne.
-
A korábbi BFG-s gumik acélfelnin és a mostani Michelin alufelnin között jelentős súlykülönbség van. Gyorsításkor, kanyarodáskor jól érezhető.
-
Az egyedi nyomtávszélesítő sokat jelent a stabilitásban. Metrikus tőcsavarokkal lett ellátva a korábbi inches helyett.
-
Sajnos újra a váltóshoz kellett vinnem. Előre gurult a kocsi és beraktam R-be. A hátsó fékszalag eltört. Újra kellett cserélni a tömítésekkel együtt és új olajjal, szűrővel feltölteni. Jó hír, hogy a korábbi, teljes felújítás során cserélt alkatrészek hibátlanok, kopásmenteseknek tűntek. Tanulság: csak akkor szabad D-R vagy R-D váltást ha teljesen megállt. Az autó helyett csak a váltót vittem a szerelőhöz, örült, hogy újra látott, jót dumáltunk :-)
-
Váltó visszaszerelés előtt cserélve lettek új gumi váltótartó elemekre a régi, kikopott eredeti tartók, így már nem kattan, amikor N-ből D-be vagy R-be teszem. Ezzel együtt a tropa kardánkeresztek is cserélve lettek új, zsírozható alkatrészekre.
-
Sajnos a generátor nem töltött, akksi lemerült, hiába cseréltem. Új generátor dobozát posta valahol ledobta, kicsomagolás után láttam repedt az alu öntvény háza. Reklamációra Rockauto ingyen újra küldött egy másik újat egy héten belül, posta nem ismert el semmit. Hát igen, a hozzáállás a dolgokhoz még mindig teljesen más itt és ott.
-
Mind a négy féktárcsa le lett cserélve EBC-re és EBC Greenstuff betéteket kapott
-
Visszakerült rá a 3cm-es Alu nyomtávszélesítő is, metrikus csavarokkal, atomstabil lett
-
A hátsó tárcsa is cserélve lett, végre már úgy fékez le nagyobb sebességről is, mint ahogy egy mai autónak kell.
Hozzászólások
Tisztelt XGab. irtam üzit.