v8cars.hu | Ajtókárpit javítása

Ajtókárpit javítása


Hullámos farostlemez


Vizes kaucsuk diszperzió


Hozzávalók


A lehámozott eredeti kárpit - Menthető!


Megteszi egy kakaóbevonatú
csoki is


Vatelin kivágva

A farostlemez alapú ajtókárpit az idő során a beszivárgott nedvesség miatt gyakran válik hullámossá. Ha a külső kárpitot szeretnénk megtartani (például mert még az eredeti), kicserélhetjük alatta a farostlemezt.

A műtét alanya Ajtofelfa 1959-es Edsel Corsairjéről bővebben olvashatsz a garázsában.
Ehhez a következő eszközökre lesz szükségünk:
- spakli
- lapos csavarhúzó
- fúró
- lombfűrész
- 20-as ecset
- farostlemez (3 mm-es)
- olló
- vatelin (vastagsága adja meg a kárpit „puhaságát”)
- kárpitragasztó, vizes kaucsuk diszperzió, kárpitosboltban vettem
- széles ecset
- tűzőkapocs
- tűzőgép

Első lépésként a leszerelt ajtópanelről bontsuk le a kárpitot. Ehhez ki kell húzogatni a tűzőkapcsokat a panel hátoldalán, majd az elejéről óvatosan lehúzni a borítást. (A cikkben látható panelek esetében a gyári ragasztó engedett annyira, hogy vizes vagy egyéb rásegítés nélkül le lehetett húzni.) Helyenként, ahol nehezebben válik el, spaklival rásegíthetünk.

A lecsupaszított farostlemezt rögzítsük az új lemezhez, rajzoljuk és vágjuk körbe lombfűrésszel. Fúrjuk ki az eredetin meglévő lyukakat. Ezeket a műveleteket egyébként lapszabászatok az otthoni körülményekhez képest jóval nagyobb pontossággal elvégzik.

Ezután tegyük rá a farostlemezeket a vatelinre és rajzoljuk körbe. Ha nincs kéznél vastag filctoll, zsírkréta vagy veruza, akkor megteszi egy kakaóbevonatú csoki is. A vatelint a körvonalak mentén, de azoktól másfél centiméterrel befelé vágjuk ki. Próbáljuk rá a farostlemezre és a szükséges helyeken (pl. ablaktekerő, ajtónyitó karok, karfarögzítések) lyukasszuk ki. Kézzel is ki lehet kitépkedni vagy ollóval kivágni.

Kenjük fel a ragasztót ecsettel a farostlemezre, ezután helyezzük rá a vatelint. Ha lesimítottuk, kenjük be most a kárpit belső oldalát és illesszük rá erre a farostlemezt, természetesen a vatelinnel a kárpit felé. Igazítsuk helyre, hogy a lyukak passzoljanak.

A műbőrkárpit visszahajtott részét bújtassuk ki a farostlemez alól, majd tegyünk rá nehéz tárgyakat, hogy jól megfogja a ragasztó. Ha nincs a közelben nehéz tárgy, magunk is ráállhatunk társainkkal, de ebben az esetben gondoskodjunk magunkat hosszú ideig lekötni képes kikapcsolódásról.

Megkötés után - másnapra ez már biztosan megtörténik - a visszahajtott műbőrt tűzőgéppel rögzítsük a farostlemez hátoldalához. Ügyeljünk arra, hogy a farostlemez vastagságánál rövidebb szárú kapcsot használjunk! Végül mosószeres vízzel töröljük át a kárpitot!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Úgy néz ki, az én forrásom tévedett, ugyan 100 mph volt a nyolcvanas évek

A lap tetejére