
Chevrolet Blazer K5
Blézert tessék!
Frissen fényezve
Belső kárpitozás
6.2d V8
Kezelés után
NP208 + TH400
Helyén az erőmű
ebay-es grille és lökös
Az első rohadtatmenésre várva
Egyedi műszerfal
"Egyszer úgyis lesz egy Blazer-em"
A következő projekt...
... Turbo!
Egy dugóban araszolva, az erőszakos, pofátlan, mások autóinak épségét is veszélyeztető szabálytalan tolakodókon bosszankodva ötlött fel bennem először a "vasútisínes blézer" képe, mint a pesti közlekedés megfelelő eszköze. Mennyivel jobb lenne mosolyogni egy méterrel a többi közlekedő feje fölött, több tonna acéllal körbevéve. Na most tolakodj!
Chevrolet Blazer K5 Méretek: Hossz: 4 714 mm Szélesség: 2 022 mm Magasság: 1 872 mm Tengelytáv: 2 705 mm Első túlnyúlás: 859 mm Első terepszög: 24° Hátsó túlnyúlás: 1 151 mm Hátsó terepszög: 22° Saját tömeg: 2 024 kg Motor: Elrendezés: OHV dízel V8 Hengerűrtartalom: 379 ci. (6,2l) Furat x löket: 3.98 x 3.82 inch Kompresszió viszony: 21,3:1 Lóerő: 148 HP @ 3 600 rpm Nyomaték: 240 lb-ft @ 2 000 rpm Egyéb: 1973-1991 között megközelítőleg 830.000 darab készült. | |||
Megkésve, de még éppen időben lépett a testvérpáros a hatvanas években fellendülő terepjáró piacra. A Jeep a világháború óta folyamatosan jelen volt, az International Harvester Scout 1961-ben, a Ford Bronco 1966-ban állt csatasorba. 1974-ben a Dodge Ramcharger egészítette ki a csapatot, gyakorlatilag ezek az autók a mai SUV-ok elődei.
A Blazer és Jimmy második generációja 1973-ban jelent meg és apróbb változtatásokkal egészen 1991-ig gyártották az oly sokunknak igazi Blazer-t. 1976-ban fedték be a vezetőfülkét, már csak a hátsó rész volt levehető keménytetős.
Másfél éve, 2004. szeptemberében bukkant fel itt a v8 hirdetések közt egy erősen projekt állapotú példány ebből a szériából. Ekkor lépett a képbe főhősünk, Norbi, akinél olyannyira eldöntött tény volt, hogy előbb-utóbb Blazer-e lesz, hogy annakidején a műhelye ajtaját is így méretezte.
Az eladásra kínált, kellően rozsdás, piszkos és hiányos gép második ránézésre már kiváló alapnak bizonyult, az adásvétel után Norbi nem csak egy autóval, de egy remek projekttel is gazdagabb lett.
A hirdetés képét nézve senki nem gondolta volna, de korábban már foglalkoztak az autóval. Az alvázkeretet homokszórták és festették, az első és hátsó futóművet poliuretán szilentek és új laprugók beépítésével újították fel, a fékek új tárcsákat kaptak. A matt zöld katonai motorháztető kivételével gyakorlatilag minden karosszéria elemet újra cseréltek. Megvoltak az üvegek is és még egy pár apróság, de a belső térhez csak a műszerfal burkolat és az ajtókárpitok kerültek elő. Motor és váltó nem volt az autóban.
A félbehagyott felújítás Norbi kezei alatt rohamléptekkel indult újra. Az apróbb kasztnimunkák, alváz- és üregvédelem, fényezéshez előkészítés után októberben már a fényező dolgozott az autón. Közben Norbi a lehetséges színvariációkon agyalt, végül alapszínként a gyöngyház fekete mellett döntött, a fülke teteje és a levehető műanyag keménytető mattfekete lett. A rengeteg feketét az autó oldalának alsó egyharmadában sötétszürke szín töri meg.
Az autó decemberben került vissza a fényezőtől, hogy egy kis pihenő után újra a tulaj dolgozhasson rajta. Figyelme a belső térre irányult, rövidesen elkészült a hangszigeteléssel és a kárpitozással. A munkához nem a gyári belsőtér elemeit használta fel, hanem saját ízlésének és a kor követelményeinek megfelelően választott alapanyagokat. A vezető és utasa kényelmének oltárán egy SLK Mercedes áldozta fel fekete bőrüléseit, a bebőrözött műszerfal egyedi, szálcsiszolt alu betéteket kapott.
2005. januárjában sikerült szert tennie egy CUCV (Commercial Utility Cargo Vehicle) katonai dízel erőforrásra. A motor 6.2l szívódízel v8-as, ami a katonai előírásoknak megfelelően az utcai kiviteltől nem csak 25-30 LE-vel erősebb, de a dupla akkumulátornak, dupla generátornak, a 24 voltos indításnak köszönhetően megbízhatóbb, strapabíróbb is.
Az NP208-as kapcsolható négykerekes osztómű egy TH400-as háromsebességes automataváltón keresztül kapcsolódik a motorhoz. Az erőátvitel mindössze 10.000 mérföldet futott, a rárakódott szennyeződésen kívül nem volt más baja.
A motor megbontása után Norbi is meglepődött, hogy az szinte teljesen új. Új tömítéskészlettel rakta össze a megtisztogatott v8-ast, majd az adagolóban is kicserélte a gázolajtól megkeményedett tömítéseket.
Norbi az autó orrában sem ragaszkodott a teljesen gyári kialakításhoz, februárban igényes és ízléses átalakításokkal tette egyszerűbbé, áttekinthetőbbé a motorteret. A dízel hűtésére három soros új vízhűtőt épített be állítható termosztát által kapcsolt elektromos ventillátorral.
Márciusban készítette el saját tervezésű kipufogórendszerét 2,1/4"-os rozsdamentes acél csövekből, Flowmaster 70-es truck dobokkal. A kipufogógáz a hátsó kerekek mögé fordított 3"-os csöveken távozik a szabadba.
Április a fék hónapja volt, az újracsövezett fékrendszerbe Wilwood kézi fékerőszabályzó került. A dízel motor Hydro Boost olajos rásegítője erőteljes fékhatást biztosít.
Májusban érkeztek a 15x10-es American Racing alumínium felnik, Norbi BFG All Terrain 35x12,5x15-ös gumiabroncsokkal párosította őket. A nagyméretű kerekeknek és az autó elengedhetetlen megemelésének köszönhetően a Blazer 25-30 cm-rel magasabb a gyári méreténél.
Június folyamán teljesen új, saját tervezésű vezetékköteg készült az autóhoz, Norbi minden fényszórót berelézett és bekötött minden elektromos berendezést, többek közt az elektromos ablakokat, a klímát és az ülésfűtést is.
A 2005. június 11-i első próbakör, a "rohadtat menés" után már sokan azt gondolták, hogy kész az autó, de hiába a célegyenes, a látványos eredmények után rengeteg apró finomítás volt még soron.
Szeptemberig húzódott, mire minden precízen a helyére került. Számtalan teszt és próbakör után érkezett el a forgalomba helyezés napja. A Blazer simán vette a KPM-esek megmérettetéseit, talán még örültek is egy kicsit a vizsgáztatók, hogy valami szokatlannal foglalkozhatnak. A fékhatást például csak a teherautóknak szánt padon tudták megmérni.
Azóta napi használatban van az autó, most a tél beálltával van igazán elemében, kedves autós társaink erőteljes jobbra húzódással fejezik ki tiszteletüket a nagyméretű K5 Blazer iránt. Pedig nincs is rajta dögtoló vasúti sínből.
Februárban még egy projekt vár a dömperre, a turbósítás. Egy Garrett T04-es turbót és a Banks 6.2D leömlőjét alapul véve Norbi saját szívó és kipufogó rendszert épít. A tuning után 220 lóerőre és embertelen, 700 Nm-es nyomatékra számít.
Ritkán találkozni ennyire szépen és ízlésesen felújított terepjáróval. Norbi épp annyit és ott változtatott a GM eredeti elképzelésein, hogy az autó megfeleljen napjaink kihívásainak, de megőrizze, sőt kiemelje az eredeti karakterét.
Külön öröm, hogy a Blazer nem szobornak készült, lát sarat, terepet, havat, napi használatban mozog, úgyhogy Eger környékén bármikor összefuthatsz vele.
Egy biztos. Észre fogod venni.
Hozzászólások
Ígényes és szép,nekem mindig a gyári kinézethez közeli autók tetszenek,és erre igazán elmondható hogy izléses,semmi "ráaggatott" nem oda való cső meg egyebek.GRATULÁLOK az autóhoz,és a cikk-hez.
Gratulálok ,igazán igényes alapos munka.Nagyon jo lett a szinválasztás,az also szűrke csik megdobja és nem bonja meg a gyári kiállását.
Egriek menekűljetek :-)
Űdv John
Igen fasza egy jármű ez! Elismerésem természetesen.
le a kalappal. HEB minőség
Norbi
:)
Gyönyörű! Gratula!
Nagyon szép és igényes profi munka. Gratulálok
Jó autó, jó cikk.
Gratula az elkovetoknek!
Nem tudom megunni ezeket a kepeket!
Ha nekem is lenne egyszer egy Blazerem..:-)
izirájder öcsém!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zsíííííír gép az már bizonyos.Használd egészséggel sok sok ezer mérföldön át.
Ájulat...
Igényes, gyönyörű, hozzáértő munka. Nem vagyok terepjárópárti, de ez... Kiforgat ;o)
aszta!!!
Csinos jószág.Bárcsak az enyém lenne!!!
..........egy krómozott vasúti sín még elkelne az elejére, hogy a sok arcoskodó szabálysértőt félretolhasd az útból! /A túrbósítás mennyibe fog kerülni?/
Írd meg légyszi! : vegasky@chello.hu
Üdv: Ákos
Le a kalappal a gép előtt Norbi!Ehhez bizony a pénz nem volt elég!! Ehhez türelem és jóizlés is kellett,szerintem mindegyik megvan benned!! Gratulálok!!! Csupán egyetlen kérdés,ami végülis ,nem annyira ide tartozik,de ki tudja.Én is egy ilyen Grants GT series kormányt rendeltem anno az autómba,de többszöri próbálkozás után sem ért el hozzám! Tudnál valami támpontot adni esetleg,ennek beszerzési útjáról és áráról??
Persze ehhez kellett volna adnom egy elérhetőséget nem? Bocs, cowkiller@freemail.hu előre is köszönöm az infókat!
Hát ehhez a géphez csak gratulálni tudok... Öröm nézni, hogy mentik meg eggyesek az autókat. Gyönyörű munkát végeztél. Gratula
Minden elismerésem,le a kalappal!!!!Naon kéne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gyönyörű lett, elismerésem a Big Brothernek :-)
Nagyon szép munkát végeztél(tetek)!!!Minden elismerésem!!!!!
gy jutottál a katonai mocihoz???
fain a verda,semmi túlzás,csak ami kell!gratulálok!
Ez egy nagyon szép példája az autóépítésnek,csak gratulálni tudok és minden elismerésem.
Sok örömet a darabhoz.
Hy. gratulálok a művedhez. Szuper.Nagyon Yoo.
Felújítás: 10/10
Végre egy Mo kompatibilis járgány :)
Állat a vas!Csak igy tovább Csabikám!
EMBER!
Az autó gyönyörű!!!
Nagyon ügyes vagy, gratulálok!
Remélem 1szer élőben is látom!
Élvezd sokáig, gratula!!!
Nagyon tetszik a projekt.Összességében nézve sikerült egy brutális verdát összehozni,bár alapból nagyon durva.A kutas kép tetszett valószínűleg találó.....Minden elismerésem,szép a blazer jó ilyen autókat még képen is nézegetni!
Hát Csabi ez télleg fajin,a turbósítottat még nem prószáltam:)
JO A GÉP
Én alapállásból Fordos vagyok de ez előtt fejet hajtok Fasza gratula
KIBASZOT JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, A VERDA!!!!!!!!!
v8 rulez............
1977
NICE WORK !!!
Le a kalappal!!!!!Tökéletes!!!!
Üdv
Izom lett a gép. Gratulálok!
Minden elismerésem.Te egy állat vagy.(persze ezt bóknak vedd)
Minden elismerésem.Te egy állat vagy.(persze ezt bóknak vedd)
üdv...nagyon-nagyon tetszik,már régóta ez a tipus vagy ha tudsz egyet,megveszem...irj vorosoktober@freemail.hu
bazi jó.... gratulálok hozzá!
...sehol nem találni eladót...
Barátom, csak gratulálni tudok ehhez a géphez. Nagyon gyönyörü lett. Hihetetlen eltalált forma ez a Chevy. Volt szerencsém egy ilyenben ülni. Hasonló volt, csak katonai verzióban. Mégegyszer gratula!!!
király ,szép ,nyomatékos. Turbót nem ajánlanék bele mert az teljesítménytöbblet ellenére nagy mértékben csökkenne az élettartama!!
gratula a géphez ,profi lett!!!
Nagyon király a gép!!!Nem találtam az elérhetőségedet,pedig szerettem volna kérdezni a Blazerről,ha lehetséges?!
az egyik legjobb offroad gép ebbôl az idôbôl. GRATULA HOZZÁ
Én is csak gratulálni tudok ehez a monstrumhoz.Ha el akarnád adni mennyit kérnél érte?Egy pont ilyen állapotút keresek megvételre.Ha eladnád kérlek adj elérhetőséget hogy fel tudjam venni veled a kapcsolatot.
Csak most olvastam ezt a cikket,de marha ismerős ez a gép.1998-ban nem ez volt Gyálon a kiki féle műhelyben?Túl sok minden vág össze,ott lakatolta Gabcsihaver a kasztnit,sok új alkatrész is lett hozatva hozzá,akkor lett a bódé is levéve,alváz fényezve,piros szilentek lettek beszerelve,és a motor-váltó is ott tűnt el.... Persze tévedés joga fennt tartva,de ha mégis ez a vas lenne az,akkor külön gratula a munkához,akkor és ott nagyon úgy látszott,hogy ez a verda befejezte már a pályafutását.