
Dodge Viper RT-10
500/500/500... Ezek a 2003-as Viper jelzőszámai. Az első a lóerőben mért teljesítményt mutatja meg. A másodikból a forgatónyomatékot olvashatjuk ki, igaz lb.-ft. mértékegységben, ami Nm-ben kifejezve már nem kerek szám, de annál meggyőzőbb: 678. A lökettérfogat esetén kis csalást alkalmaztak, a valóságban ugyanis 505 cubic inch a V10-es lökettérfogata, ami 8,3 liternek felel meg.
A karosszéria összes alkatrésze új fejlesztés, ennek ellenére a megszokott formát mutatja a Viper. Az egyetlen, messziről is feltűnő változás a bukókeret elhagyása. Ennek a legnagyobb előnye, hogy ezentúl könnyen kezelhető vászonteteje lesz a kabriónak. A motorháztető alacsonyabb lett, a lámpák sarkosabbak, hátul viszont egyeduralkodók az ovális formák. Az utastér jelentős változásokon esett át. A kiegészítő műszerek egymás alatt helyezkednek el, az autó vezetését pedig blokkolásgátló segíti.
A 2002 augusztusában a kereskedésekbe kerülő autó az eddigi modellnél könnyebb, erősebb, melynek következtében lényegesen gyorsabb is. Úgy tűnik, a siker érdekében mindent megtettek a Chrysler tervezői, a fogadtatásra pedig sajnos még várni kell egy keveset.
Hozzászólások
Király ez a kocsi, nagyon bejön, de szerintem az előző vipera jobban sikerult.Szívesen kipróbálnám:)
penge kis gép csak az a kár hogy nem elég régi