Nálad mennyi helyet foglalnak az alkatrészek?

Délután Oldsmannek próbáltam csomagtérnyitó gombot túrni. Tudom, hogy van valahol, hiszen egy komplett alkatrészautót szedtem szét. A kulcs itt a valahol.

Mindent elraktam logikusan, és még egy darabig emlékeztem is rá, hogy a kék dobozban a műszerfal elemei vannak, a nagy laposban egy tartalék kábelköteg, a UPS logósba a belsőtér egyéb elemei kerültek. Ezeket persze már csak hasból mondom. Működött a rendszer, amíg az autó összerakása közben heti rendszerességgel kotortam az alkatrészek között, de most, öt évvel később már arról sincs fogalmam, hogy a három kategóriából vajon melyikben lehet az áhított sárga kapcsoló, nem hogy milyen dobozban. Ezek után nem lövök le nagy poént vele, ha elárulom, hogy nem találtam meg.

Nyitásként persze átestem két tartalék hátsó lökhárítón, ami valószínűleg sosem kerül fel az autóra, hiszen nem véletlenül csillog rajta egy harmadik. Az egyiknek az alja karcos, a másiknak az oldala van meghúzva, ott rozsdásodik. Rengeteg ilyen kishibás dolgot tárolok, amik szétszedéskor jónak tűntek, de a frissen fényezett autó mellett már nem ütötték meg a mércét. „Ne legyen rá szükség, de jó lesz az még valamikor.”

Foglalják a helyet a kincsek, mint pl. az Oldsmobile logós króm légszűrőház, amit évek óta nem gyárt már a GM, és még Amerikában is egymásra licitálnak érte. Valószínűleg sosem lesz már autóm, amire rátegyem, de nincs szívem eladni sem.

Aztán ott vannak a vagyonokért vett, majd a projekt irányváltása miatt szükségtelenné vált, de másnak értéktelen darabok. 1973-77 A-body nem klímás fűtéspanel? Alig tudtam beszerezni. Ma egy rozsdás lemezdarab, és jó is, hogy nem emlékszem már rá, mennyibe került. Alumínium ékszíjtárcsák a 455-höz? Kiröhögnétek vele. Na és mennyi helyet foglal egy garnitúra hengerenkénti leömlő a 455-höz?

Emblémák és értékesnek ítélt apróságok a lakásban, egy rakás doboz, díszléc a garázsban, egy tartalék motorháztető, két első sárvédő, két ajtó a szüleimnél a pincében, úgyis annyi helyük van…

Az a csoda, hogy a rugótányérnál kilyukadt, lemezesre rohadt lengőkarokat, a szétrohadt alkatrészautó fülkéjét meg a görbe alvázat nem őrizgetem. Persze az utóbbi kettő nem rajtam múlt. :)

(A kép csak illusztráció, sosem nézett ki így a műhelyünk :D)

Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére