1995 Chevrolet Lumina APV

Lumina

  • Azt hiszem ideje, hogy frissítsem, illetve elkezdjem a garázst építgetni:)
    Még tizenéves voltam, mikor városunk menő vállalkozója vásárolt egy még csíklámpás Luminát. Már akkor beleszerettem a formájába, de természetesen sok időnek kelett eltelnie, hogy ez az álom valóra váljon. Sokaknak csak egy nagy patkány ez a busz, mert mondhatni kommersz, de nekem a mai napig tetszik, formája ma is modernnek hat. Persze vannak még szerelmek az USA vasak között, de jelenleg a pénztárcám ezt engedi meg.

  • Szóval az autó 2007 júniusában került hozzám, mondhatni fillérekért. Látszólag működik minden, kivéve a légkondit, amibe persze csak gáz kell:))) Kívülről csúnya meghúzások, és első lökhárítóba gányolt index, és Mondeo fényszóró jellemzi.

    A műveletet azonnal elkezdtem Jimmy segédletével. Első nekifutásra bordásszíj csere, gyertyacsere (még az eredeti 150000-et futott volt benne!), motor/váltóolaj csere+szűrők, tehát minden amire az eladó azt mondta, hogy okés, és közben meg nem. A váltóban valami európai automata olaja volt:( Majd kicserélődtek a törött kispolszki indexek fehérbúrás újakra. Tudom nem szép, de egyenlőre…
    A repedt hűtővíz tartály újra. Mivel szeretek zenét hallgatni is, ezért egy dupla DIN-es Pioneer fejegység is bepréselődött a műszerfalba, meg egyenlőre egy Impact szélessávú szett a középső szegmensből. Majd lesz még hozzá erősítő és mélyláda is, de az még a jövő.

  • Így futott közel egy évet a történet, majd folytatódott Bone mester, és csapatának kezei alatt az ideiglenes lámpa vezetékezése nem kevés szopás árán a helyére került, így lett a műszakira tompított, és távolsági is. A letört motorháztető nyitó is megújult mindenestől. Majd jött a gázmester, és kapott új reduktort, mert a 30L gáz 100km-re nem tűnt optimálisnak:)

    Most már szépen muzsikál. Tavasszal belefogtunk (na jó belefogtak) a légkondi megjavításával. Na ez sem kis szopás volt, ráment másfél hónap, meg lett néhány ősz hajszálam, mert közben az OFF szaladgálós autómat totálkárra törték, és így maradt a bringával rohangálás Pilismarótról pestre:( A légkondi végre jéghideget fújt, ami egészen a műhelytől Szentendréig tartott, mikor a váltó feladta a harcot, és a fűtéscsap is elhányta a vizet. Trélerrel visza Bone-hoz. Valami kis műanyag!!! Fogaskerék tört el benne, így csak 2 ig tudott felváltani manuálisan. Így egy váltófelújítás is esedékes lett De most már remélem hamarosan újra nálam lesz a kis családi kedvenc. Az évben tervben van még: eredeti lámpák beszerzése, indexek eltüntetése, karcok kasztnisérülések eltüntetése. Távlati célok: utastér rendberakása, klasszikus alufelni beszerzése.

    Lassan egy gyerekkori álom válhat valóra, még ha sokan hülyének is néznek érte. Most már a feleégem is megszerette, mert nagy tágas, tele tudja mindenel pakolni, és négyen négy bringával is el tudunk menni vele nyaralni. Fogyasztása 10 körül alakul, és persze gázos!

Hozzászólások

  1. csala attila  - 2009. május 13. 11:04

    az auto nagyon király söt több mintkirály kényelmes gyors nekem egy 3100kc van meg vagyok velle elégedve

  2. forro györgy  - 2011. július 5. 19:15

    nekem van 735ös bmw m de a 92es 3200es luminám a király sehol a bmw kár hogy nem gyártanak már belöle többet.még nem hagyott cserbe na de a bömi?ajaj az igen. üdv minden lumisnak


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére