1990 Ford Ranger

Ranger

  • Az autó 2004 környékén került hozzánk. Eredetileg alkatrésznek vettük a fekete Rangerhez, csak ahhoz túl jó állapotba volt, hogy megbontsuk. Így hát megmaradt az élők sorába...

  • Amíg a feketét felújítottuk, apunak ez volt a napi autója. Aztán félre lett tolva szegényke egy időre.

    Majd mikor megszereztem a jogosítványomat, apu odaadta nekem, hogy játszak vele, ezen kitanulhatok mindent, ami szükséges egy nagyvas felépítéséhez. Ugródeszkának tökéletes...

    Első sorban szereztem rá króm felniket, mert ezek a gyáriak szörnyűek.

  • Hűvösebb időkben, unatkozós perceimben elkezdtem jászani a gondolattal, hogy lehetne mutatósabbá tenni. Ígyhát elő a jó öreg Paint, és had szóljon! Nem vagyok egy grafikus, de azért valamit sikerült összehoznom...

    Valami hasonló típúsúra képzeltem el a fényezését. A nyárra tervbe volt véve, hogy szétkapom darabokra, csiszpapír, rozsdafoltok eltüntetése, majd fújás. Szerencsére átrohadva nincsen sehol, tehát komoly lakatos munka nincsen rajta. 1-2 horpadást azért összeszedett az autó az évek folyamán, de azt még én is el tudom tűntetni.

  • A Paint-es lelkesedésemből tavaly nyáron ennyit sikerült összehoznom... Apró dolgok, anyagköltség kb 4000 Ft volt, de nagyott dobott az autó megjelenésén.

  • Gondoltam valamivel még fel kéne dobni az autót, ha már annyira benne vagyok a fújkálásban. Ezt a döntésemet áldom, nekem nagyon tetszik, remekül mutat az autón.

  • Eggyáltalán nem vészes az alja, csak vakrozsda van mindenhol.

  • Azért a plató levétele nem volt akadály mentes...
    Balra tekintve ezen a képen a csavar leépülésének folyamatát figyelhetjük meg időrendi sorrendben.

  • Majd lejött a plató is.

  • Viccesen néz így ki! Ki akartam próbálni, hogy mennyit számít 100 Kg minusz, de ennyi fért bele a mai napba. Nem baj, jövőhéten fojt.köv.

  • A tükrük förtelmesen néztek ki, nem tudom mit műveltek vele. Azzal is kéne valamit kezdeni!

  • Ígyhát pár óra csiszolgatás után úgy golndoltam, mégiscsak a króm tükrök mutatnak jól az autón, dehát a krómozás kicsit drága. Ígyhát irány tesco, króm festék... Még sose próbáltak, úgy gondoltam, hogy rosszabb úgyse lesz, max eldobom utánna.

    Jól gondoltam, ezeket a tükröket nem tudom fordítva felrakni, mondván hogy abból az oldalából is látni. De azért annyira szörnyű se lett, így maradt "króm", nem került rá fekete.

  • Ha nem is jutott még időm az autó teljes fényezésére, azért az idei nyár se volt eddig eredménytelen...

    A törött grill helyett sikerült szereznem rá egy újabbat, ámde használtat, viszont mindenképpen szebb grillt!

  • A tervek: Ez a randa index lerúg róla, jó lenne a lökhárítót lecserélni valami szebbre, de valószínüleg csak csinosítás lesz belőle, illetve a tükröket szeretném lecserélni gusztusosabbra.

    Telibe lesz fújva az autó. Sokat gondolkoztam rajta, hogy két színre fújom, így minta- úgy minta, de végül megmaradtam egy egyszerű pirosnál, valami szolíd csíkozással. Bár ez még változhat, ki tudja milyen kedvembe leszek mikor fújom :)

  • Apró lépésekben...
    Úgy érzem, a hátsó lámpák kábelezését elölről fogom kezdemi. Köszönhetem a magyar mesterembereknek. Éljen a piros index :D

  • Előtte

    Hamár mosóport nem reklámozunk :P

  • Utánna

    A végeredmény egészen jó lett, nekem nagyon tetszik.
    Gondolkoztam egy ültetésen is. A kerék és a kerékív legalsó pontja között 14 cm van elöl-hátul ha a lakó rajta van. Úgy gondolom, hogy 8 centit szó nélkül le lehetne ültetni, akkor se lenne semmi gáz. Ráadásul miután 16"-os kerekek vannak rajta 215/55-ös gumikkal, az kb akkora mint a gyári 195/85 14", tehát ha a gyári kerekeket kell alátenni, még akkor is elfér alatta.

  • Kutakodtam egy kicsit apám garázsában, és rátaláltam erre a kipuf végre. Rögtön eszembejutott, hogy az mostantól az enyém, és gyorsan fel is raktam rá. Bár ettől nincs alatta sport kipufogó, de legalább jól mutat.

  • Mikor felraktam rá, elősször nem tetszett. Megszoktam már a nagy fekete nózit, ami annyira tetszett benne. De Bütyök barátom bíztatott, hogy igenis mennyire jól néz ki. Természetesen ahányszor ránéztem, mindig egyre jobban teszik, és mostmár nem tudnám rá visszarakni a fekete maszkot (főleg, hogy levételkor teljesen összetört) :P

  • A suli végeztével beindult egy komolyabb projekt, hogy ne csak játszadozzunk.
    Alapból az is elszomorító, hogy egy motornak pont a fele van benne, de hogy még abból se jár az összes henger... Emellett nagyon ette az olajat. Ha már a tengeren túlon belerakták azt a nyomorult computert, használjuk ki, hátha tud mondani valami okosat. Apámmal karöltve átvonultunk Skulóhoz és ráraktuk a gépre. A rengeteg szenzor hiba mellett írt egy lényegesebb infót is, hogy a 4-es hengerben gáz van. (Hogy mi, azt már a gép se tudta, megérte belerakni) Kezdetnek mérjünk egy kompressziót. Ez hirtelen elég is volt, 3 bart mutatott az óra. Elég eggyértelmű volt, hogy gyűrű.

    Így neki is álltunk szétkapni a motort. A hengerfej leemelésénél már eléggé siralmasnak tűnt a dolog.

  • A motor túlfelén se volt jobb a helyzet. Szerencsére nem volt törött gyűrű, csak kopott gyűrű. A hengerfalon minimális volt váll, épp hogy érezni lehetett, így az gépmunkát nem igényelt. A dugattyú hornyait azért felszabályoztuk és kapott egy túlméretes gyűrűszettet.

  • A csapágyak is eléggé meg voltak kopva, így abból is kapott újakat.

    Amíg vártam az alkatrészekre, volt időm bőven pucolgatni. Jópár órámba beletellett, mire minden szép fényes lett. Sajnos a letisztított részekről nem készült fénykép, így azt már nem fogja látni senki.

  • Autó összerak, motor beindít! Gyönyörűen jár, semmi füst. Úgy érzem, sikeres volt a műtét... :)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére