Az autó 2004 környékén került hozzánk. Eredetileg alkatrésznek vettük a fekete Rangerhez, csak ahhoz túl jó állapotba volt, hogy megbontsuk. Így hát megmaradt az élők sorába...

1990 Ford Ranger
Ranger
-
-
Amíg a feketét felújítottuk, apunak ez volt a napi autója. Aztán félre lett tolva szegényke egy időre.
Majd mikor megszereztem a jogosítványomat, apu odaadta nekem, hogy játszak vele, ezen kitanulhatok mindent, ami szükséges egy nagyvas felépítéséhez. Ugródeszkának tökéletes...
Első sorban szereztem rá króm felniket, mert ezek a gyáriak szörnyűek. -
Hűvösebb időkben, unatkozós perceimben elkezdtem jászani a gondolattal, hogy lehetne mutatósabbá tenni. Ígyhát elő a jó öreg Paint, és had szóljon! Nem vagyok egy grafikus, de azért valamit sikerült összehoznom...
Valami hasonló típúsúra képzeltem el a fényezését. A nyárra tervbe volt véve, hogy szétkapom darabokra, csiszpapír, rozsdafoltok eltüntetése, majd fújás. Szerencsére átrohadva nincsen sehol, tehát komoly lakatos munka nincsen rajta. 1-2 horpadást azért összeszedett az autó az évek folyamán, de azt még én is el tudom tűntetni. -
A Paint-es lelkesedésemből tavaly nyáron ennyit sikerült összehoznom... Apró dolgok, anyagköltség kb 4000 Ft volt, de nagyott dobott az autó megjelenésén.
-
Gondoltam valamivel még fel kéne dobni az autót, ha már annyira benne vagyok a fújkálásban. Ezt a döntésemet áldom, nekem nagyon tetszik, remekül mutat az autón.
-
Eggyáltalán nem vészes az alja, csak vakrozsda van mindenhol.
-
Azért a plató levétele nem volt akadály mentes...
Balra tekintve ezen a képen a csavar leépülésének folyamatát figyelhetjük meg időrendi sorrendben. -
Majd lejött a plató is.
-
Viccesen néz így ki! Ki akartam próbálni, hogy mennyit számít 100 Kg minusz, de ennyi fért bele a mai napba. Nem baj, jövőhéten fojt.köv.
-
A tükrük förtelmesen néztek ki, nem tudom mit műveltek vele. Azzal is kéne valamit kezdeni!
-
Ígyhát pár óra csiszolgatás után úgy golndoltam, mégiscsak a króm tükrök mutatnak jól az autón, dehát a krómozás kicsit drága. Ígyhát irány tesco, króm festék... Még sose próbáltak, úgy gondoltam, hogy rosszabb úgyse lesz, max eldobom utánna.
Jól gondoltam, ezeket a tükröket nem tudom fordítva felrakni, mondván hogy abból az oldalából is látni. De azért annyira szörnyű se lett, így maradt "króm", nem került rá fekete. -
Ha nem is jutott még időm az autó teljes fényezésére, azért az idei nyár se volt eddig eredménytelen...
A törött grill helyett sikerült szereznem rá egy újabbat, ámde használtat, viszont mindenképpen szebb grillt! -
A tervek: Ez a randa index lerúg róla, jó lenne a lökhárítót lecserélni valami szebbre, de valószínüleg csak csinosítás lesz belőle, illetve a tükröket szeretném lecserélni gusztusosabbra.
Telibe lesz fújva az autó. Sokat gondolkoztam rajta, hogy két színre fújom, így minta- úgy minta, de végül megmaradtam egy egyszerű pirosnál, valami szolíd csíkozással. Bár ez még változhat, ki tudja milyen kedvembe leszek mikor fújom :) -
Apró lépésekben...
Úgy érzem, a hátsó lámpák kábelezését elölről fogom kezdemi. Köszönhetem a magyar mesterembereknek. Éljen a piros index :D -
Előtte
Hamár mosóport nem reklámozunk :P -
Utánna
A végeredmény egészen jó lett, nekem nagyon tetszik.
Gondolkoztam egy ültetésen is. A kerék és a kerékív legalsó pontja között 14 cm van elöl-hátul ha a lakó rajta van. Úgy gondolom, hogy 8 centit szó nélkül le lehetne ültetni, akkor se lenne semmi gáz. Ráadásul miután 16"-os kerekek vannak rajta 215/55-ös gumikkal, az kb akkora mint a gyári 195/85 14", tehát ha a gyári kerekeket kell alátenni, még akkor is elfér alatta. -
Kutakodtam egy kicsit apám garázsában, és rátaláltam erre a kipuf végre. Rögtön eszembejutott, hogy az mostantól az enyém, és gyorsan fel is raktam rá. Bár ettől nincs alatta sport kipufogó, de legalább jól mutat.
-
Mikor felraktam rá, elősször nem tetszett. Megszoktam már a nagy fekete nózit, ami annyira tetszett benne. De Bütyök barátom bíztatott, hogy igenis mennyire jól néz ki. Természetesen ahányszor ránéztem, mindig egyre jobban teszik, és mostmár nem tudnám rá visszarakni a fekete maszkot (főleg, hogy levételkor teljesen összetört) :P
-
A suli végeztével beindult egy komolyabb projekt, hogy ne csak játszadozzunk.
Alapból az is elszomorító, hogy egy motornak pont a fele van benne, de hogy még abból se jár az összes henger... Emellett nagyon ette az olajat. Ha már a tengeren túlon belerakták azt a nyomorult computert, használjuk ki, hátha tud mondani valami okosat. Apámmal karöltve átvonultunk Skulóhoz és ráraktuk a gépre. A rengeteg szenzor hiba mellett írt egy lényegesebb infót is, hogy a 4-es hengerben gáz van. (Hogy mi, azt már a gép se tudta, megérte belerakni) Kezdetnek mérjünk egy kompressziót. Ez hirtelen elég is volt, 3 bart mutatott az óra. Elég eggyértelmű volt, hogy gyűrű.
Így neki is álltunk szétkapni a motort. A hengerfej leemelésénél már eléggé siralmasnak tűnt a dolog. -
A motor túlfelén se volt jobb a helyzet. Szerencsére nem volt törött gyűrű, csak kopott gyűrű. A hengerfalon minimális volt váll, épp hogy érezni lehetett, így az gépmunkát nem igényelt. A dugattyú hornyait azért felszabályoztuk és kapott egy túlméretes gyűrűszettet.
-
A csapágyak is eléggé meg voltak kopva, így abból is kapott újakat.
Amíg vártam az alkatrészekre, volt időm bőven pucolgatni. Jópár órámba beletellett, mire minden szép fényes lett. Sajnos a letisztított részekről nem készült fénykép, így azt már nem fogja látni senki. -
Autó összerak, motor beindít! Gyönyörűen jár, semmi füst. Úgy érzem, sikeres volt a műtét... :)
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!