1963 Chrysler Imperial

Imperial

  • Amióta figyelem az amerikai autókat, van egy autó, amire mindig úgy gondoltam, mint rajzfilm autóra.

    Konkrétan azt hittem, ilyen autó nincs is.

    A '63-as Chrysler Imperial olyan, mint a zsiráf.
    Ilyen állat nincs is.

    Pedig mégis.

    '63-ban a Chrysler kijött egy addig soha nem látott fazonnal, óriási tengelytáv, limókat megszégyenítő hátsó lábtér, lámpahely nélküli, külön duplalámpás frontmaszk, hatalmas, eltúlzott csomagtartóméret, push-button váltó, szóval űrtechnika.

    A motor 340 lovas 413cid V8, repíti a kasznit.

    Akkoriban a non-plus-ultra volt.

    Sokáig kerülgettem ezeket az ebayen, mindig lemaradtam róluk, mert kilicitáltak.

    Hát most lett egy.

    Számomra gyönyörű. Gengszterautó, talán a Macskafogóba illene igazán.

    Full luxus, fekete szín, mi kell még?

    Jön haza, kis tune up után az eladók közt kelleti magát - reményeim szerint.

    Mint mindent, amit hoztam idáig, ezt is a magam ízlése után hozom.
    Ha ez az ízlés találkozik másokéval, örülök, ha nem, majd kínálom a német piacon.

    Szerintem mincs ember - mondjuk TTamáson kívül - akinek ne tetszene.

  • Kéretik eltekinteni a sárgára hányt felniktől. A dísztárcsák ott figyelnek a csomagtartóban, csak fekete festék kérdése a látvány feljavítása.

  • Bazz, ilyen tényleg nincs. És nem is volt, azt hiszem soha többé. Különálló, fészek nélküli fényszórók, szóval atom úgy, ahogy van.

  • Na, ez a nézet az, ami megfogott és rabul tartott mostanáig.

    Szerintem pazar ez a segg.

  • Szemből pedig morcos, durva, talán a szépelgés határán, de inkább innen.

    Mindenesetre meghökkentő.

  • A szokásos éra-beli Chrysler műszerfal. Érdemes felfigyelni a kijelzett végsebességre...

  • A lábtér akkora, hogy bukfencezni lehet.
    Még talán jeepzoli is ütközés nélkül gurgulázhat hátul.

    Döbbenet.

  • A váltó kiválasztó gombok.

    A bal oldalon látható krómozott kar a "Park" állás. Ilyenkor egy a kardánon található féket húz be, rögzítve a váltót.

  • 5 méter 80 centi.

    2.1 méter széles.

    Elég nagy.

    Nyomatékhegyek.

    Az amerikai autóipar legjobb váltója. TorqueFlite.

    Már alig várom, hogy beleüljek.

  • Akkoriban nem volt divat tesztelni egy amerikai bálnát, ezt mégis tesztelték.

    És fölényesen ugrotta meg a legádázabb elvárásokat is.

  • Azért a 640Nm nyomaték 2.800-as fordulaton eléggé odabasz, még a mai dízeleket is megszorongatná.

    Akkora dobfékek vannak rajta, mint egy Zilen.

  • Compare!

    Az azonos évjáratú - és fő vetélytárs - Lincoln a Chrysler mellett.

    Nyomorult béna fosnak néz ki mellette.

  • Ilyen nincs.

    És mégis van.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére