Amióta figyelem az amerikai autókat, van egy autó, amire mindig úgy gondoltam, mint rajzfilm autóra.
Konkrétan azt hittem, ilyen autó nincs is.
A '63-as Chrysler Imperial olyan, mint a zsiráf.
Ilyen állat nincs is.
Pedig mégis.
'63-ban a Chrysler kijött egy addig soha nem látott fazonnal, óriási tengelytáv, limókat megszégyenítő hátsó lábtér, lámpahely nélküli, külön duplalámpás frontmaszk, hatalmas, eltúlzott csomagtartóméret, push-button váltó, szóval űrtechnika.
A motor 340 lovas 413cid V8, repíti a kasznit.
Akkoriban a non-plus-ultra volt.
Sokáig kerülgettem ezeket az ebayen, mindig lemaradtam róluk, mert kilicitáltak.
Hát most lett egy.
Számomra gyönyörű. Gengszterautó, talán a Macskafogóba illene igazán.
Full luxus, fekete szín, mi kell még?
Jön haza, kis tune up után az eladók közt kelleti magát - reményeim szerint.
Mint mindent, amit hoztam idáig, ezt is a magam ízlése után hozom.
Ha ez az ízlés találkozik másokéval, örülök, ha nem, majd kínálom a német piacon.
Szerintem mincs ember - mondjuk TTamáson kívül - akinek ne tetszene.

1963 Chrysler Imperial
Imperial
-
-
Kéretik eltekinteni a sárgára hányt felniktől. A dísztárcsák ott figyelnek a csomagtartóban, csak fekete festék kérdése a látvány feljavítása.
-
Bazz, ilyen tényleg nincs. És nem is volt, azt hiszem soha többé. Különálló, fészek nélküli fényszórók, szóval atom úgy, ahogy van.
-
Na, ez a nézet az, ami megfogott és rabul tartott mostanáig.
Szerintem pazar ez a segg.
-
Szemből pedig morcos, durva, talán a szépelgés határán, de inkább innen.
Mindenesetre meghökkentő.
-
A szokásos éra-beli Chrysler műszerfal. Érdemes felfigyelni a kijelzett végsebességre...
-
A lábtér akkora, hogy bukfencezni lehet.
Még talán jeepzoli is ütközés nélkül gurgulázhat hátul.
Döbbenet.
-
A váltó kiválasztó gombok.
A bal oldalon látható krómozott kar a "Park" állás. Ilyenkor egy a kardánon található féket húz be, rögzítve a váltót. -
5 méter 80 centi.
2.1 méter széles.
Elég nagy.
Nyomatékhegyek.
Az amerikai autóipar legjobb váltója. TorqueFlite.
Már alig várom, hogy beleüljek.
-
Akkoriban nem volt divat tesztelni egy amerikai bálnát, ezt mégis tesztelték.
És fölényesen ugrotta meg a legádázabb elvárásokat is. -
Azért a 640Nm nyomaték 2.800-as fordulaton eléggé odabasz, még a mai dízeleket is megszorongatná.
Akkora dobfékek vannak rajta, mint egy Zilen.
-
Compare!
Az azonos évjáratú - és fő vetélytárs - Lincoln a Chrysler mellett.
Nyomorult béna fosnak néz ki mellette.
-
Ilyen nincs.
És mégis van.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!