Mit tehet az ember ha több élményre vágyik mint amit egy 40+ éves muscle car nyújthat?
Keresgél... és ősmagyar autóra vadászik.
Az OT nem pálya ha olyan amerikai autóra vágysz ami versenyképes korunk legmodernebb sportautóival mert bele kell nyúlni az autóba mindenhol és az OT erre nem ad lehetőséget. Sajnos...
Sokáig tűnődtem mi lenne a legalkalmasabb autó erre a célra, sok választási lehetőség nincs a hazai kínálatban ami tetszett is volna.
Talán a 2nd gen Camaro, ami viszonylag nagy számban megtalálható és mindig akad egy két eladó ősmagyar példány.
A 2nd gen Camaro tetszik, nagyon is, de valami másra vágytam. Valami olyanra, aminek rövid az orra, könnyűnek számít még amerikai mércével is nézve, és olyan népszerű amerikában hogy rogyásig van alkatrész hozzá.
Ja és persze ne feledjük a jampi faktort. Mert az kell :)
Ford köszönöm most nem, elég egy belőle, és minden drágább egy Ford-hoz, ezt már tapasztaltam.
Miért lett Nova?
Hát lássuk:
Első látásra egyből szembetűnik hogy az amerikai autóipar ezzel egyáltalán nem akart nevezni semmilyen szépségdíjra, ez bizony csak egy olcsó amerikai "Zsiguli" kívül belül. Tényleg az, totál prosztó...
Viszont van benne valami dög ami képen nem jön annyira le. De élőben....óóó... kérem ez dög, nagyon dög.
A kupé vonalai nagyon ott vannak,a jampi faktort hozza ehhez kétség sem fér, és ezt nem tudja elrontani sem a zsigulis front sem a zsigulis hátsó.
Az usa-ban nagyon szeretik szögelni, legyen szó dragról vagy akár egy komoly Pro-touring építésről.
Alkatrész dögivel, és ebben az is segít hogy szinte minden eleme megegyezik (a kaszni kivételével) a 1st gen Camaro-val.
Ez egy nagyon fontos tényező ugyanis szerintem az az autó az egyik legkedveltebb alap a pro-touring muscle car építésekhez és minden futómű, fék stb fejlesztő cég repertoárjában van hozzá cucc.
Ami még fontos, hogy rövid az orra, és könnyű. Még gyárilag bigblokkal sem volt sokkal 1500kg felett.
A súly fontos, a mai sportautók nehezek, főleg az amerikaiak.
Induljunk egy kis előnnyel, az sosem árt :)
Szóval Nova.
Sajna erre eléggé későn jöttem rá, olyannyira későn hogy lemaradtam ez egyetlen ősmagyar Nova kupéról.
Ezt a mai napig nagyon nagyon bánom...
Cserébe megvettem a 70-es 4 ajtóst és egy papír nélküli 73-as kupét.
Gondoltam majd a 4 ajtóst egy ügyeskezű karosszériás átfaragja.
Vállalkozó karosszériás lett is volna, de az ügy a hivatalos átalakításnál megbukott. Ha nagyon akartam volna akkor horror pénzért esetleg mehetett volna a buli. Nem akartam.
Eközben elkezdtem gyűjtögetni az alkatrészeket mert abban már biztos voltam hogy Nova lesz. A 2 másik kocsi birtokában ez már eléggé egyértelmű volt.
Miközben gyűltek az alkatrészek, nézelődtem.
Próbálkoztam az ősmagyar Nova-val is, de attól nem akartak megválni. Mondjuk ezt megértem :)
Nem volt más lehetőség az EU-ban kellett elkezdenem keresgélni.
Nova-k vannak, de szépek és drágán. Nem csilli villi autót akartam.
Mint mondják a türelem rózsát terem, kb 1 év keresgélés után beesett egy ronda szakadt példány.
Az ára is még pont egybeesett az elképzeléssel.
Utólag belegondolva lehetett volna jobb állapotban is, de nem volt kedvem még éveket várni.

Hozzászólások
Mocskos jó lett a verda! Gratulálok! Az a vonatos kép meg szintén király...
Köszönöm, nagy is az öröm. :) Alig várjuk hogy kitavaszodjon. A képet Koni csinálta.
Szerintem minden amerikai autós a szíve mélyén pont egy ilyen "vaddisznó" járgányt szeretne.A múltat és a jelent tökéletesen gyúrtad össze-mindegyikből pont amennyi kell.Tökéletesen válogattad össze az alkatrészeket.Többször is végigolvastam a "garázsod",a műszercsoport,hajtáslánc,fék kombó nagyon ott van!Gratula,remélem látom majd élőben is egyszer!!!
Köszönöm. :)
Persze fejleszteni/okosítani mindig van lehetőség egy ilyen autón ezért biztosan mondhatom hogy hamarosan lesz folytatás a garázsban. :)
Egy állat vagy
Meg persze az alkotók is.