2003 Ford Crown Victoria LX

Crown Victoria

  • Néhány év hiátus után, ismét Ford.
    Úgy indult a dolog, hogy az usa északkeleti részére költöztem.
    Kellett valami nagyon olcsó autó viszonylag sürgősen, itt anélkül nem lehet közlekedni.
    A töméntelen sok Honda, Toyota és Subaru között keresgéltem de egyrészt mind porrá volt rohadva.
    Másrészt azért mégis milyen dolog már az hogy idejövök és egyből megint japánt veszek napira.
    Az úgy túl unalmas lett volna.

    A környéken (nagyváros) annyira nincs már amerikai autó a nagy pickupokon kívül, hogy vidékre kellett menni autót keresni. Szóval néhány mellélövés után, így sikerült szert tenni erre a vasra.

    2003-as Crown Victoria LX, 145 ezer mérfölddel az órájában. Handling and Performance package-t kértek hozzá, ezért a hátulja légrugós, dupla kipufogós, az alap modellnél pár lóval erősebb, elvileg 239 hp.

    Ahogy a képen is látszik, azért nem múlt el nyomtalanul az elmúlt 14 év. Az eszetlen sózás sajnos kikezdte néhány helyen a bódét. Az alváz megúszta nagyjából.
    Errefelé sajnos teljesen megszokott dolog a kettérohadt alváz egy 10 éves truckon.

  • A világos belső a körülményekhez képest egész jól tartja magát.
    Egy négy gyermekes családé volt, jó amerikai szokás szerint az ablakig ömlesztve mindenféle kacattal/szeméttel.
    Például volt benne egy zsák strandcucc - januárban.
    Szerencsére minden extra működik benne, kivéve az elektromos pedál állítást.

  • A Fordnál szerintem volt valami direktíva, hogy egy ekkora autóban is szűk helyet kell hagyni a sofőrnek.
    Én azt hittem ebben aztán majd lehet nyújtózkodni, nem úgy mint a kis Fox Mustangomban. Hát nem.
    183 magas vagyok csak, de így is koppra hátra van állítva az ülés.
    Egyébként elég kényelmes a padülés, széltében meg tényleg nagy a hely.
    Ha valaki beülne középre a padon, azért meg kell birkózzon a két övcsattal a hátsójában.

    Vezetni amúgy elég kényelmes, igazán hosszú úton van elemében.
    75 mph-ra állítod a tempomatot és suhansz, a motor csendben dolgozik.
    Nagyon hosszú a híd alatta, ezért városban nem túl fürge.
    Az úthibákat nagyon jól elnyelni, még az egész nagy lukakat is.
    A féket és a kormányt azt szokni kell egy pár napig, nem áll meg olyan könnyen a közel két tonna.
    Pedig 2002 után már "nagy" fék van elöl.
    A kormány agyon szervózott, de eléggé pontatlan. Valamelyik összekötőt szerintem cserélni kell.

  • A hó nagyon tud esni errefelé, ezért rengeteg awd autó van.
    Tartottam tőle hogy gond lesz, de ha van egy kis lendület, átcsúszik mindenen a két tonna.
    A Ford szerencsére megtartotta azt a jó szokását, hogy 2-ben az automata kettesben is indul.
    Ez a 79-es foxinál is így volt, ennél is így van és nagyban megkönnyíti a hóban közlekedést.

  • Fogyasztásilag, az első héten csak városban, hóviharban, sok rövid úttal 17,8l/100km jött ki.
    Legutóbb belecsavartam 700 kilométert, ebből olyan 50 km volt város, erre az útra 11.6l/100km lett a vége.
    Szóval egyáltalán nem veszélyes bár nem is nagyon tolom neki.
    Még Magyarországon is bőven elmenne, itt meg csak kíváncsiságból számolgatom.

Hozzászólások

  1. kraunviktoria  - 2017. június 19. 09:04

    Szia! Most láttam meg az oldalon az autót és nagyon örülök, hogy végre látok 2000 utáni Viktóriát is. Nekem is a nagy kedvencem és gyermekkori álmom egy ilyen. Mikor veheted birtokba az autót? Nagyon várom már az újabb képeket!

  2. kraunviktoria  - 2017. június 19. 11:23

    Sajnos nem olvastam végig az előbb a szöveget, de már látom, hogy tiéd az autó és, hogy az USA-ban élsz. Elnézést a buta kérdésekért. A kocsi szuper és szívesen olvasnék további beszámolókat róla.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére