1986 Dodge Caravan El Coyote

Caravan

  • Életem első autója,indokolható logikus döntés,bár igazi impulzusvásárlás közel 20 év várakozás után.
    Utólag belegondolva érdekes módon nem zavart hogy annyit tudott mint egy büdösbogár ,van eleje -hátulja oszt megy amerre "lát",fura módon nem zavart hogy egyedül csak a sebességmérő óra működött benne valójában.
    Rozsdás foncsorok,gyenge hűtés,nem működő műszerfal,fűtés -hűtés nincs.. gumik múzeumba valók..
    Igazából hazahoztam és elindultam "venni " hozzá jogosítványt..

  • Megérkezett haza a géperejű járómű. Akkor 2015-ben soha nem gondoltam volna hogy 38 évesen felnyitok egy motorháztetőt és bambán nézem azt az olajos vasat meg a sok gumicsövet meg a nemtudomiket és majd ezt fogom szerelni úgy hogy előtte csak kerékpárt szereltem és belsőégésű motort soha nem láttam, és fogalmam sincs hogy a francba működik..Még a tanksapka kinyitása is rejtvény volt..

  • 3 hónapig jártam autósiskolába 38 éves fejjel mert ha vettem autót akkor vezetni is kellene.
    Mivel európai kocsit kb egy fél percig sem akartam birtokolni,vezetni,egyáltalán semmilyen szinten nem akartam velük interakcióba kerülni ezért az "Impala vagy semmi" elven 20 évig a semmi volt.
    Jó vezettem 20 év alatt 7 km-t távot kb de meguntam az eu gyártmányokat,nem sok kellet hozzá DDDDD.
    Nos mivel Impala nem volt ,lett EZ .

    Első körben mosás,tankolás és erős fejtörés ..Kell egy könyv hozzá !
    Életem legjobb döntése volt az első alkalommal egy Haynes könyv beszerzése...(már rongyos,olajos,de százezreket hozott ! )
    Majd lassan beindult a rendelgetés : Gyári felni leszerel,lefestet, félrerak,csere 15"-ra ,erre újszerű nyári gumik,majd télire vasfelni ,ez is lefestve normális gumival.
    Új gázteleszkópok,új benzin és vízcsövek,lámpák újrafoncsoroztatása (később újakat kapott ) ,műszerfal több hetes bütykölése ,minden működjön jelezzen .
    Rengeteg barkácsolás ,kendács eltüntetése ami a ami napig tart !!!

  • Óraállás 35.679 mérföld. Kitudja hányadik átfordulás 99999 után. Ekkor 29 évesen ha volt 1 átfordulás az minimum 216.000km..,de van az 2 perdület is :-) Most 65.000 mérföld van benne én is át fogom fordítani :-)

    16. rockautós rendelésen vagyok túl . Kevés ez az oldal arra hogy mit cseréltem eddig ,de egészen elképesztő hogy gyári dolgok adják meg magukat a gépben..még amit újkorában beleszereltek eddig kitartottak !

    Első időszakban a motor hűtése volt a célpont,új termosztát,vizcsövek,jeladók,jobb hűtő,ventillátor,minden visszajelző működjön,olajcserék,fékfolyadék,később a vákuumos rásegítő cseréje,fő fékmunkahenger,embléma pótlása ,karburátor tisztítás ,felújítás szóval elkezdtem megtanulni autót szerelni könyvből teljesen autodidakta módon.
    Kijártam az útját hogy mit honnan tudok beszerezni,95%-ban csak új alkatrészek kerülnek az autóba.
    Sajnos "eredeti" gyári alkatrész szinte alig van ,de úgy gondolom hogy az új utángyártottal még mindig jobban járok mint a 25-32-éves bontott akármikkel.

  • Fura módon az Usa-ból érkező dolgok mindig passzolnak,csak nézem a barátaimat az alvazszám,hó,nap,éjjel-nappal pontossággal gyártott EU kocsijaik kálváriáját,soha nem jó hozzá semmi ,ez nem passzol,az nem passzol.
    Érdekes módon 4 év alatt MINDEN csak úgy cuppant a helyére és csak a gyártási év kellet .
    Izzók ,féltengelyek,szűrők,csapágyak,minden új és minden jó ,ablakmosó motorok,ablaktörlőkar,szimmeringek ,minden hibátlan és oda való ahová rendelem és kell.

  • Gyári acélfelnik ,4 éve levéve ,lefestve és azóta csak pihennek a sarokban lefóliázva ...hogy miért azt nem tudom ,de így jó :-)

  • "Új" alufelnik..15" Chrysler Le Baron kerekek,fura de több kilóval könnyebbek mint a gyári acélfelnik.igaz azok néhol valami elmehibbant módon 6mm-es anyagból vannak..

    Nemrégen ezeket az alufelniket lehomokoltattam,majd egy színvak festővel lefújattam,sokba került és szar lett .,nem sikerült eltalálni egy ritka árnyalatot a felni ezüstöt ...a rokonai a mi napig csuklanak.

  • Jól állanak neki a felnik,nem csicsás ,egy banyabuszhoz pont jó lett . Még egy kicsit magas a gép ez a ami napig furcsa nekem .
    Minden szivatás ellenére imádom,több alkalommal a felgyújtás határán mozogtam ,de nem volt pénzem egy kanna benzinre így ez elmaradt.

    Kapott új kipufogódobot Walker a texasi tahó márkából,új hátsó kerékcsapágyakat,első kerékcsapágyakat,valamelyik búgott így kicseréltem mindet : már nem búg.
    Mindig mindent cserélek,néha azt is amit még nem kellene,de ha ott járok cserélem,és mivel mindig valamit matatok ezért mindig valamit újítok is .
    Több a kocsiban az új alkatrész lassan mint a régi.

  • Nagy bűdös testemmel be kell férjek a gépezetbe,ezért kell ekkora dög .Valójában utálom ha összeér a kocsiban a könyököm a mellettem ülővel.(dikk milyen dagadt vagyok)
    Első Komárom saját kocsival.
    A 3. megrendezett Komárom volt az első amit gyalogszerrel teljesítettem,aztán voltunk Ford Escor Van -al,mindennel ami nem amerikai ,busszal ,vonattal ,mindig tátott szájjal bámultam a vasakat .
    Tudtam hogy nyomorúságos életem kárhozatra van ítélve addig amíg nem birtokosként jelenhetek meg itt.

  • V8??? Nem Fél 8....igen csak 4 henger ,igen nem hátul kapar,igen nem 50E készült belőle hanem 1 millió .
    Fénykorukban eme szürke egerekben utazott fél amerika,ebbe izzadtak,ezt kenték össze a gyerekek csokival,nutellával.
    Ennek a hátsó ülését pisálta össze a Morzsi kutya ,vittek vele zongorát,deszkát ,kanapét,asztal ,hűtőt.
    Öregkorukra kidobták az üléssort és ácsok,bádogosok,tetőfedők gyilkolták rommá őket,hordtak vele 2 köbméter mosatlant ,szaros gatyát ,levizelt lepedőt ...
    Fel sem tűnt senkinek hogy a szürke eminenciások elpusztultak.
    Most az enyém :-)))) De boldog a tököm benne :-)

  • Merénylet című 17. rangú Csársz Bronzony filmen 2 donor elsuhan..XD

Hozzászólások

  1. Skyhawk  - 2018. január 6. 08:43

    El Coyote kapott egy gondos gazdit.Nagyon jó a garázsod, (az utolsó bekezdésben az "összegzés" főleg) Sok gondmentes mérföldet Vele!

  2. cadillacv8  - 2018. január 9. 20:05

    Köszönöm..igyekszem ,persze a saját léptékeimben ahogy megengedhetem magamnak és néha azon túl.
    Bár mindig veszek hozzá előre pár dolgot, erre elromlik más,próbál kibabrálni velem mindig :-) ,de szeretjük,és jó érzés mindig jobbá varázsolni..
    Bep-bep..


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére