Téli ingázásra vettem. '99 GMC Yukon Denali 5.7 V8.
Megnéztem egy csomó GMT800-as Suburbant, Tahoet, Yukont. Ami a büdzsébe belefért volna, mind reménytelenül leharcolt és/vagy rozsdás volt.
GMT400-ast nem is néztem, gondoltam már rég elporladtak.
Aztán találtam ezt, 138k mérfölddel. Rozsdamentesnek mondta a tulaj. Nem hittem neki, de tényleg az volt. Szinte makulátlan az alja. Szerintem nyugatról hozták valahonnan.

1999 GMC Yukon Denali
Yukon
-
-
Ilyen a belseje. Műanyagból nincs hiány, de nagyon kényelmes.
Nagyon könnyű vezetni a kocka bódé miatt, látni az összes sarkát. A kormányzása valószerűtlenül könnyű. -
Denali logó. Alaszka legmagasabb csúcsa.
-
Barn door rulez.
-
A könyve és az eredeti window stickerje a kesztyűtartóban volt.
Aki megrendelte 99-ben egy vagyont fizetett érte. Kb. minden be lett X-elve az extralistán.
3,73 sperr diffi, vontatás csomag, váltóolaj hűtő, Bilstein gátlók meg a sok kütyü. Szinte minden működik még.
43 ezer dollár az most kb. 64 ezer 2017-ben. Nagyjából ennyi most egy új Denali is.
Az MPG adatok stimmelnek. Otthon repülne bele a gáz az tuti.
-
L31 350 V8. Ez az utolsó változata a gen 1. small blocknak, még az 50-es évek technikája.
Érezni is. 2000 körül elketyeg mindenhol. 255 ló, 450 Nm. Jól eltünteti a 2700 kilós üres súly.
Ha nagyon rálépek azért megindul valamennyire, de nem erre van kitalálva.
A fék sem bíztat a száguldásra, elöl akkora tárcsák vannak rajta mint egy F astrán, hátul meg dobfék.
Egyébként jól szalad az úton, stabil, nem lötyögős, meg teherautóhoz képest pontos a kormány is.
-
Mikor megvettem, nem világított a 4x4 kapcsolóján semmi.
Push and pray a gúnyneve (nyomd meg és imádkozz).
Kicseréltem a kapcsolót, most működik mindent ahogy kell.
Szidják ez a 4x4 rendszert és én is jobban örülnék ha mechanikusan lehetne kapcsolni.
De egy suv-ba tökéletes.
Van egy auto 4wd állás, ilyenkor kapcsolja az elejét és előfeszít egy kuplungot az osztóműben.
Épp annyira hogy még ne feszüljön a hajtás kanyarban, de lehessen érezni hogy hajt elölre is.
Hóban zseniálisan működik, azonnal fixre zár ahogy megcsúszik a hátsó kerék.
Azért nem olyan finom mint egy valódi fulltime rendszer, de jól kitalálták.
-
Vettem rá 4 új gumit hogy megállni is sikerüljön. Ahogy itt szokás, 4 évszakost.
Kerestem rá télit, de egy hónapot (!) kellett volna rá várni.
Fogyasztás, nos az van rendesen. Pálya 15-16, munkába járós vegyes 19-re szokott kijönni.
Városban nem megyek vele, inkább elkérem a feleségem autóját.
Közel 3 tonnás összerekes nagy kocka nagy benzinessel, csodák nincsenek.
Hozzászólások
Szép darab, gratula!