1999 GMC Yukon Denali

Yukon

  • Téli ingázásra vettem. '99 GMC Yukon Denali 5.7 V8.
    Megnéztem egy csomó GMT800-as Suburbant, Tahoet, Yukont. Ami a büdzsébe belefért volna, mind reménytelenül leharcolt és/vagy rozsdás volt.
    GMT400-ast nem is néztem, gondoltam már rég elporladtak.
    Aztán találtam ezt, 138k mérfölddel. Rozsdamentesnek mondta a tulaj. Nem hittem neki, de tényleg az volt. Szinte makulátlan az alja. Szerintem nyugatról hozták valahonnan.

  • Ilyen a belseje. Műanyagból nincs hiány, de nagyon kényelmes.
    Nagyon könnyű vezetni a kocka bódé miatt, látni az összes sarkát. A kormányzása valószerűtlenül könnyű.

  • Denali logó. Alaszka legmagasabb csúcsa.

  • Barn door rulez.

  • A könyve és az eredeti window stickerje a kesztyűtartóban volt.
    Aki megrendelte 99-ben egy vagyont fizetett érte. Kb. minden be lett X-elve az extralistán.
    3,73 sperr diffi, vontatás csomag, váltóolaj hűtő, Bilstein gátlók meg a sok kütyü. Szinte minden működik még.
    43 ezer dollár az most kb. 64 ezer 2017-ben. Nagyjából ennyi most egy új Denali is.
    Az MPG adatok stimmelnek. Otthon repülne bele a gáz az tuti.

  • L31 350 V8. Ez az utolsó változata a gen 1. small blocknak, még az 50-es évek technikája.
    Érezni is. 2000 körül elketyeg mindenhol. 255 ló, 450 Nm. Jól eltünteti a 2700 kilós üres súly.
    Ha nagyon rálépek azért megindul valamennyire, de nem erre van kitalálva.
    A fék sem bíztat a száguldásra, elöl akkora tárcsák vannak rajta mint egy F astrán, hátul meg dobfék.
    Egyébként jól szalad az úton, stabil, nem lötyögős, meg teherautóhoz képest pontos a kormány is.

  • Mikor megvettem, nem világított a 4x4 kapcsolóján semmi.
    Push and pray a gúnyneve (nyomd meg és imádkozz).
    Kicseréltem a kapcsolót, most működik mindent ahogy kell.
    Szidják ez a 4x4 rendszert és én is jobban örülnék ha mechanikusan lehetne kapcsolni.
    De egy suv-ba tökéletes.

    Van egy auto 4wd állás, ilyenkor kapcsolja az elejét és előfeszít egy kuplungot az osztóműben.
    Épp annyira hogy még ne feszüljön a hajtás kanyarban, de lehessen érezni hogy hajt elölre is.
    Hóban zseniálisan működik, azonnal fixre zár ahogy megcsúszik a hátsó kerék.
    Azért nem olyan finom mint egy valódi fulltime rendszer, de jól kitalálták.

  • Vettem rá 4 új gumit hogy megállni is sikerüljön. Ahogy itt szokás, 4 évszakost.
    Kerestem rá télit, de egy hónapot (!) kellett volna rá várni.
    Fogyasztás, nos az van rendesen. Pálya 15-16, munkába járós vegyes 19-re szokott kijönni.
    Városban nem megyek vele, inkább elkérem a feleségem autóját.
    Közel 3 tonnás összerekes nagy kocka nagy benzinessel, csodák nincsenek.

Hozzászólások

  1. OldsMan  - 2017. november 30. 10:13

    Szép darab, gratula!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére