1989 Jeep Cherokee

Boldog használat

  • 2014-05-09
    Ekkor álltam be vele itthon az udvarba.
    Jó érzés volt megint USA autót tudni napi használatban :)

    És ekkor is kezdtek előjönni a problémák.
    Másnap reggel figyelmes lettem alatta egy kis tócsára. Benzin volt az, és a tank sarkától jött.
    Remek...lehet levenni a tankot.
    Másnap délután egy városi úton belül pedig 2 laprugó darabot szedtem össze magam után.
    Remek...lehet laprugót cserélni...gyanús volt nekem a rugó, mert a segge eléggé ült, de nem tulajdonítottam neki először komolyabb jelentőséget.

  • Miután meglett a kezdeti hibalista, neki kezdtem feltárni a károkat.
    A tanknak tényleg a sarka volt kirohadva.
    Az utólagos vonóhorog miatt be tudta tenni a mocskot a tank sarkához, így ott folyamatosan érte a korrózió.
    A laprugóból pedig jobb oldalon csak a főlap maradt épen.

  • Eléggé sakál volt a helyzet...menni kellett eredetvizsgára az átiratáshoz, de így nem mozgóképes a kocsi.
    Tiszta nyugodt voltam, elterveztem hogy egyből befogom használni és menet közben javítgatom, errefel majdnem 2 hetet állt a kocsi, mert időm sem sok akadt akkoriban.
    De a dolgok oldódtak...laprugót sikerült szerezni, a tank pedig helyettesítve lett egy B2 passat tankjával ideiglenesen, meg egy opel calibra külső benzinszivattyúval.
    Igen, eléggé hekkelés, de akkor sietni kellett.

  • Végül elértem az eredetvizsgára még időben.
    Itt épp a vizsgára várva, a parkolóban, már feljebb lévő seggel :)

  • Mindezek után tényleg használatba tudtam venni.
    Teltek is a gondtalan napok, közben néha ezt-azt javítgatva.
    Villanyász haver egyik nap jobban beleásta magát a kábelezésbe, mert ez-az nem működött...pl. fűtőventillátor, elektromos ablak, két sarut kellett összekapcsolni hogy legyen lámpa, ilyesmik.
    Eléggé nagy kataszrtófát talált.
    Végül inkább a műszerfali kábelek nagyrésze újra lett húzva.
    Ez a halom az első fél óra bogarászás után került kibaszásra

  • Megint teltek a gondtalan napok.
    2014-05-31
    Egyik haver erre a napra kölcsönkérte tőlem a kocsit.
    Természetesen odaadtam neki, segített már nekem annyit, hogy ez nem is kérdés (taurus motortér fényezése, egyéb kis gittelések, fényezések, stb.)
    Estefelé nem is ő hívott, hanem egy másik srác, hogy van egy kis baj.
    Jött értem, miközben úton voltunk, felvázolta, hogy kicsit Balázsunk gyorsan hajtott és...na majd meglátom, addig nem is akarja elmondani.
    Gondolhatjátok, hogy milyen nyugodt voltam...szólnak hogy az autód kuka, úton vagy felé, és elképzelni sem tudod, hogy mekkora lehet a gebasz.
    Leérve a kocsihoz nem értettem a helyzetet.
    Balázsunk épp akkor szedte le a gumiról a maszkolószalagot, a felnik fasza ezüstök az addigi ütött-kopott helyett, van benne tetőkárpit ami eddig hiánycikk volt, és a villamosságán is be lett fejezve ami félbe volt.
    Idő kellett mire leesett...ez a két ökör egész nap az én fosomon maszekolt.
    Akkor percekig csak vigyorogtam mint a tejbetök, de szerintem mindenki így tett volna

  • A tetőkárpit ebben a formában nem feltűnő, de nekem akkor nagy újdonságnak számított, hogy egyáltalán volt :D

  • 2014-06-20
    A hátsó hídnál rendellenesség kezdett megjelenni.
    Na, nem mintha eddig minden rendben lett volna, mert a búgás megvolt, de legalább nem akart szétesni eddig.
    A központi részbe két oldalról a csőtengelyek préselve vannak, és a balos kimozdult a helyéből.
    Mivel nem volt idő leállítani a kocsit addig amíg találok másik hidat, ideiglenesen meg lett oldva a dolog.
    Összehúztuk, a tövénél és azon a lyukon körbe lett varrva, le lett tesztelve, a zombitámadás ellen is megvéd.

  • Augusztusban voltunk Medgyesegyházán a dinnyefesztivál keretein belül egy kis találkozón.
    Köszönet a képekért a V8bandits csapatnak!

  • Ugrunk egyet az időben...a nyár eltelt, az ősz nagy része is.
    Eddig is voltunk néha egy-egy karikát a határban, de mostanra lett jobban időm terepen is tesztelgetni.
    Hozza amit várok tőle...habár a normális összkerékhajtás és a normális gumi kombó általában nem okoz csalódást, itt pedig mindegyik megvan.
    Itt éppen kimentünk gombát szedni egy tölgyerdőbe.

  • Magával tud ragadni az ilyen helyek hangulata.
    Annyira nincs még rossz idő, de már elég hamar lemegy a nap, a zöldtől a barnáig minden színben pompázik a táj, kisebb sárfoltok...eddig nem tudtam róla hogy szeretem a novembert, de most megbizonyosodott :)

  • Esténként pedig megvannak az általános körutak.
    Itt egy cigi, ott egy kóla, közben haverokkal összefutni...nem szabad otthon ülni

  • 2014-11-16
    Az első közös képük.
    A fordnak költöznie kellett egyet, és az saját erőből nem megy még, vontatva lett.
    Még jó, hogy van ilyen célra egy járművem.

  • 2014-12-22
    Karácsony előtt két nappal elkezdett valami keményen zörögni a motorban.
    Fasza, megvan mi hiányzott még az ünnepi fejetlenség tetejébe...
    Levettem a szelepfedelet, a bajt hamar megtaláltam.
    Ő a képen egy nyomórúd.
    Mivel esélyt sem láttam karácsony előtt beszerezni hidrotőkesort és új nyomórudakat, ezért vissza lett egyenesítve, kapott hidrotőke tisztító adalékot, és reméltem hogy minden rendben lesz.
    Amelyik motorban elég rendes olajsár-lerakódást sejtesz, érdemes használtni ezt az adalékot.
    Hidrotőke-tisztító, de az egész motorból kimossa az olajsarat...beleöntöd az olajba, valamennyit mész vele, és cseréled az olajat.
    Jó cucc, azóta minden szelephang megszűnt, és hibátlanul működik a berva.

  • Karácsony másnapján untam már az ünnepi döglődést, kimentem egy körútra fejet szellőztetni.

  • Közben a javítgatások is folynak...csináltunk bele hátsó ablakfűtést, felújítottam a hátsó ablaktörlő motort, és tettem a hátsó ajtóba is hangszórókat, mert közben a sound system is épülőben van.
    Többet nem szeretném egy ideig levenni a csomagtérajtó kárpitját :D
    És itt van mégegy kép, egy random pancsolásról.

  • Egy éve nem írtam ide, most pótolom.
    2015 05. 08.
    Itt volt meg egy kerek éve.

  • Pár találkozóra is ellátogattunk.
    Szeged, Szezonnyitó összejövetel.

  • Cadillac Ranch

  • Kunszentmárton

  • Szezonzáró Szegeden.

  • Itt adódtak problémák is.
    2015.10.18
    Megyünk a belvárosban, egyszercsak csitt-csatt-dirr-durr, kivillan a töltésjelző és elment a szervó.
    Gyors félreálltam, hogy felmérjem a károkat.
    Hát, voltak :)
    A vízpumpa tengelyén lévő felfogató kónusz fittyent le...volt már hogy elengedte, akkor rávarrtuk, és ráhagytuk hogy ez így jó.
    Annyira mégsem jött össze, ezt tanúsította a hűtőből kiálló hűtőventillátor is :)

  • Hazavontatás után másnap borítottam szét.
    Új hűtő, új vízpumpa, új szíjtárcsa került beépítésre.

  • Azóta csak használom, különösebb fennforgás nélkül.

  • Bár a kép nem azt mutatja, de higgyétek el, ez karácsonykor készült :)

  • Sokat gondolkoztam, hogy kéne neki valami kulcstartó.
    Hamar meg lett az ötlet.

  • 2016. 01.22. délelőtt.
    A tél ilyenkor a legszebb.
    Hó van, éjszaka fagy volt, de a napsütés nem olvasztotta még sárrá a tájat.

Hozzászólások

  1. gab77  - 2015. február 22. 00:48

    Jó ez a Jeep. Kéne nekem egy ilyen :) .


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére