1972 Chevrolet Nova

A történet röviden

  • Ez a példány németországból érkezett, holland papírokkal. Tökéletes alany arra hogy regadóval ősmagyar kocsi váljék belőle.
    Voltak rajta/benne, érdekes/sufnis/barbár megoldások. Látszott rajta hogy nem sokat törődtek azzal hogy gyári alkatrészekkel tartsák úton.
    Az eladó az mondta, simán lábon hazaér magyarországra. Ha meg akartam volna utálni ezt az autót már az elején akkor a hazaút tökéletesen alkalmas lett volna rá. Szerintem félúton felgyújtottam volna.
    Erre nem adtam esélyt. Ezúton is köszi a fuvart TrafóRobi :)

  • Az első és legfontosabb dolog az volt hogy minél előbb olyan formába kellett hozni hogy mehessen vizsgára, ugyanis ez volt az alapja a további terveknek.
    Last Barons csapat bevállalta hogy a kocsit vizsgaképes állapotba hozzák és a hivatalos vizsgát is intézik.

    Felmerülhet a kérdés hogy miért nem a saját kezem koszolom össze vele.
    Jogos.
    Ha lenne megfelelő helyem, szerszámok, tudás/szerelési rutin,segítség ha kell és idő hogy én szuttyogjak vele nyilván csinálnám, de ezekből a dolgokból sokminden hiányzik.

    Még annyit írnék hogy ez egy full fapad autó volt, gyárilag 4 dobfékkel szervó nélkül, 307-es V8-as automatával.
    Kellemesen brummogott, de ez közel sem volt elég a boldogsághoz. Fék nulla, kormánymű a szokásos kisujjas félelmetes holtjátékkal. Egyszóval pont azt hozta ahogyan kinéz.

    Teltek a hónapok, közben cserélve lett minden kopó futóműalkatrész, kapott egy új kormányművet (erre később visszatérek), és az első fékek is le lettek cserélve C6 Corvette szettre amik egy kis módosítással ugyan de szűkösen elfértek a 17"-os gyári mintára készült alu Rally felnik mögött.
    Kapott gyári üléseket is a belehekkelt Scheelmann sport ülések helyett.
    Nem mondom hogy zökkenőmentes volt a vizsga, de végül nyár végére meglett.
    Volt nagy öröm meg minden.
    Regadó kifizet, rendszámot átvesz és innentől kezdve Frodó uraság ( elég hülye név, de ez jutott először eszembe amikor megláttam,név meg ugye kell LOL ) "ősmagyar" lett.

  • Innentől a HEB-es srácok vették át a stafétabotot.
    Nem kis munka elé néztek.
    Az általam innen onnan összevásárolgatott cuccokból kellett kihozniuk a legjobbat.
    Persze amilyen keményfejű vagyok sokszor szembe mentem azzal amit tanácsoltak, és inkább az alkatrészek ára alapján választottam mintsem hogy az egyszerűbb konverziót tartottam volna szem előtt.
    Innen is üzenem hogy érdemes mindenben hallgatni rájuk :)))
    Amúgy kizárólag top minőségű cuccokat igyekeztem összeszedegetni.
    Mivel volt rá időm, sokszor féláron sikerült kurvajó alkatrészeket venni különböző autós oldalakról.

    Szóval ez, hogy nem hallgattam Norbiékra eléggé sokszor visszaütött, és sokszor volt érdekes módon minőségbeni gond is amerikai toppon levő cégek termékével de végül olyan szuper lett a kocsi hogy minden elvárásomat felülmúlta.





Hozzászólások

  1. DRW  - 2015. december 7. 07:41

    Mocskos jó lett a verda! Gratulálok! Az a vonatos kép meg szintén király...

  2. medbali  - 2015. december 7. 11:02

    Köszönöm, nagy is az öröm. :) Alig várjuk hogy kitavaszodjon. A képet Koni csinálta.

  3. Skyhawk  - 2015. december 11. 18:57

    Szerintem minden amerikai autós a szíve mélyén pont egy ilyen "vaddisznó" járgányt szeretne.A múltat és a jelent tökéletesen gyúrtad össze-mindegyikből pont amennyi kell.Tökéletesen válogattad össze az alkatrészeket.Többször is végigolvastam a "garázsod",a műszercsoport,hajtáslánc,fék kombó nagyon ott van!Gratula,remélem látom majd élőben is egyszer!!!

  4. medbali  - 2015. december 12. 08:49

    Köszönöm. :)
    Persze fejleszteni/okosítani mindig van lehetőség egy ilyen autón ezért biztosan mondhatom hogy hamarosan lesz folytatás a garázsban. :)


  5. Tony  - 2015. december 14. 13:23

    Egy állat vagy Meg persze az alkotók is.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére